AAU - w skrócie

Na AAU sam miałem niewielki hype, ale zacząłem szukać infa o labur potkach i co raz bardziej się wczytywać i dopiero wtedy trochę zainteresowanie mi podskoczyło. Dlatego postanowiłem w skrócie napisać co znalazłem, dla tych, którym nie chciało się szukać oraz by sprawdzić czy dobrze zrozumiałem, bo sam dawno nie grałem i nie jestem pewien czy właściwie rozumiem nadchodzące zmiany.

  1. Serwer - jest nowy, nigdy nie będzie łączony z starymi , także przez AH.
  2. Płatność - jednorazowa 20/25$ za grę, Is z kosmetyką, pass basic darmowy i premium za 10$ z nagrodami w postaci kosmetyki.
  3. Ziemia - blokowana przez 5 dni od startu, potem unlock tak że każdy ma szanse cos zdobyć.
  4. Trade - dalej ograniczone trasy i podział na “kontynentalne” i “zamorskie” oraz im szybciej oddana paczka tym większy zysk, ale max minus za czas zmniejszony.
  5. Gear - tu trochę zmian jeśli chodzi o początek, na pierwszych questach dostajemy eq którym następnie upujemy dokładnie tak samo jak późniejszy farmiony Hiram -taki testowy Hiram, tylko itemy do up dostajemy z questów. W ten sposób każdy kto nie miał styczności z Hiram będzie z nich przeszkolony. Main quest kończy nam upgrade eq juz normalnym Hiram T1 w dodatku z dużą szansą z potrzebnymi statami, co znacząco ułatwi dalsze farmienie eq.
  6. Labor - 5k max, 3 k regenu + 1k za posiadanie domu + 1k za 5 nagrodę z kontraktów.
  7. Łowienie - mają być nowe rybki i zwiększenie zyskowności.
  8. Nowe drzewko skili.
  9. Legalne 3 konta., zakaz odpalania 2 jednocześnie.

Teraz skąd mój większy hype. Głównie, i tu proszę o sprostowanie jeśli mój tok rozumowanie nie jest właściwy, chodzi o p2w i alty. Brak potek na labur powoduje, że każdy ma na koncie w sumie tą samą jego ilość, nie ważne ile ma $ czy altów oraz brak w IS itemów do upu oznacza, że przynajmniej Hiramy robi w tym samy tempie co daje dużo równiejsze a co za tym idzie przyjemniejsze pvp. Dodatkowo mamy i daily farm oraz zwykły grind ale ograniczony, bo nie ważne ile nazbierasz infuzji i tak otworzysz tyle ile masz labura, wiec zmniejsza to różnice miedzy grającym 3-4 h a 15+ dziennie. Personalnie dla mnie to duży plus. Dalej zostaje gemy itd, ale przynajmniej tyle jeśli chodzi o wyrównanie szans i zmniejszenie wartości altów.

Będzie kolosalna różnica pomiędzy tymi co grają 15h dziennie a tymi co grają 3h dziennie.
Dodatkowo nie jesteś w stanie nadrobić tych 12h po prostu płacąc w grze.
Labor przechodzi na koreański system.
Co oznacza, że będziesz miał standardowe 2880 + labor charge, która dają +/- 1k labora w zależności od tego ile odpalisz codziennie. Ile będzie można zdobyć labor charge z questów jest niewiadoma, może się okazać, że dadzą takich 5 questów a może będą 2.
W 3 godziny nie ogarniesz 3 accountów, by na 1 zrobić hiramy a na pozostałych robić golda i na wszystkich daily itd.
Dodatkowo na to jak będziesz progresować będzie zależne zarówno RNG jak i tzn. min maxing. Farmiąc najwyższe lokacje można o wiele wykorzystać labor porównując to z robieniem tylko questów…
Ale prócz tego większość dobrze.

1lajk

Dlatego napisałem że ogranicza a nie wykluczą alty, bo wiadomo że jak ktoś na mainie wyda cały labor na gear to nie będzie robił golda, ale tempo robienia Hiramów będzie dużo bardziej zbliżone niż dzisiaj. Dziś ta różnica jest diametralnie większa między tym co gra na 1 koncie 3-4 h niż tym co gra na ochnastu 12 h+ i jeszcze wrzuca $ w grę. Ale to normalne, że ktoś ma więcej w grze poświęcając jej dużo więcej czasu, ale mimo wszystko wydaje mi się, że proces upowania eq po pierwsze zwolni po drugie jednak zmniejszy różnice między graczami.

Bottleneck to scrolle i honor.
Jak ktoś będzie miał farta przy ulepszaniu na scrollach to po miesiącu będą ludzie z mythicami w łapach biegać.

Sprzeda taki kostium z ah za Golda i dziękuję :blush: golda ma

A kto mu kupi na AH, jak sam musi pakować swego golda w hiram.

Nie pamiętam już dokładnie, ale wydaje mi się że miały być notrade, nie mówiąc że za kostium bez statów to raczej kokosów nie będzie.

Na AAU będzie tak… Kostiumy wszystkie z cash shopu są untradable, jeśli dodajesz je do basic stat kostiumu to stat kostium robi się też untradable.

Po co pozwalać ludzią na 3 konta… Przecież to jest chore.

1lajk

A po to że jak ktoś chce być best to powinien mieć jakąś możliwość do tego i własnie najlepiej nie przez $ a tylko dobry biznes plan (chyba mam racje) ktoś z głową i tak zarobi więcej kasy na 1 koncie niż bez głowy na 3. Na początku raczej nikt nie będzie grał na 3 konta bo każdy będzie levelował. Wq**wiał bym się jak by ktoś kto poświęca 4h dziennie na grę zrobił by taki sam profit jak ten co gra 10h. Fajnie że zeszli z p2w ale nie popadajmy w paranoje. Zawsze odkąd pamiętam gry mmorpg potrzebowały czasu i pielęgnacji aby do czegoś dojść, ludzie się chwytali czego się da aby sobie ułatwić i zazwyczaj sięgali po portfele. W sumie teraz też trzeba bo gra b2p więc 100zł na jedno konto ale ale lepiej 3 razy wydać po 100zł jednorazowo niż co miesiąc żeby trzymać się w topce jak to w niektórych gierkach bywa.

1lajk

Ale wy wiecie, że to zezwolenie na 3 konta to zrobili tylko dla rodziny, siedzącej na tym samym IP, z nie, żeby sobie trzaskać alty? No ale oczywiście ludzie będę robić swoje bo są rakowi xD

Mi w sumie już hype na AAU trochę opadł, chyba nie mam tyle czasu aby zagrywać się w tą gierkę.

6 punkt mógłbyś bardziej wyjaśnić. Tzn jak masz działkę to masz dodatkowe 1k labora?

Łowienie - mają być nowe rybki i zwiększenie zyskowności.

na legacy też to wprowadzą?

3 konta na jedno IP, a jak komuś mało, to wystarczy udostępnić wifi z telefonu na lapka i można kupować następne :stuck_out_tongue_winking_eye:

No i co z tego? Wiadome jest, że jak się na coś poświęca więcej czasu to się jest lepszym.

Tak łowienie mam mieć tą samą zmianę na starych serwach - przy czym sam nie wiem na czym dokładnie ma polegać, coś mówi się o nowych rybkach, nowych konkursach przy łowieniu sportowym.
Nie za działkę tylko z domu dodatkowy labor.
I wiadomo, że im więcej ktoś czasu poświęca tym więcej/szybciej ma, i nie ma sensu porównywać kogoś kto ma 15+ h na granie z tym co gra 3-4 godzinki. Raczej chodzi o zmniejszenie tempa odstawania czołówki od reszty co uprzyjemni pvp, przynajmniej mam taką nadzieje, dlatego dam się namówić na spróbowanie.

Jak Ci hype tak szybko opada to może jakieś problemy z libido masz?
:slight_smile:

Jeśli chodzi o ALTY to oczywiście zrobili limit do 3 kont dla altów, stwierdzili że jeśli dawaliby pozwolenia na multi konta tylko rodzinom/współlokatorom/parom to by się okazało, że każdy ma nagle 3 siostry i 4 braci.

Ale jak dobrze rozumiem , przy braku Apexa i itemów tradable nie ma sensu robić postaci na NA, wiec bez altow palących labor powinna się chyba mocno zmienić ekonomia serwa w stosunku do obecnych.

A to na pewno :slight_smile:
Profesje, które były zdominowane przez alty teraz będą o wiele ważniejsze.

Wtf? Nie, opadło mi hype bo w sumie AAU to przeciętne MMO, które jest przeznaczone głównie dla koreanćow (czyt. albo grasz 15h dziennie albo wcale), a jednak wolałabym coś bez chorego wyścigu szczurów. Niestety już takich MMO nie ma, nawet WoW zmienił sie w szarpaninę i no-lifenie po 15h.

No i PvE nie zachwyca, a tylko na nim mi zależy - za stara jestem na walenie klapsów jakimś szczylom co na infie zamiast programować to grają w AA :slight_smile: W WoWie swego czasu grałam bardzo dużo PvP i to competive, więc przedawkowałam to już na całe życie :smiley: