NIKT NIE ATAKUJE GRACZY W POKOJOWYCH KRAINACH. GRAM PONAD 3 LATA I I NIE ZNAM TAKIEGO PRZYPADKU, poza starciami gildyjnymi i w stolicach w obrębię miasta.
Nie wprowadzam w błąd . Mapę liczy się globalnie, a nie jakieś podziały. Także AA jest bardziej rozbudowany jeżeli chodzi o crafting, housing i całą masę innych dziedzin jak np naukę 8 języków lokalnych.
Policzmy mapki.
Na kontynencie północnym pk (player killer) mogą grasować zawsze poza strefami czasowymi pokoju – niebieskie mapki. Czyli dosyć często trwa pokój w niektórych krainach.
Na dwóch głównych kontynentach Nuia i Haranya też są czasowe strefy pokoju - niebieskie mapki.
Nadto zielone i żółte mapki to takie, gdzie trwa cały czas pokój. Niebezpieczne mapki to te brudno-pomarańczowe.
U Haranya 9 krain jest pokojowych wiecznie i 5 krain jest wojennych z czasowymi pokojami.
U Nuia 10 krain jest pokojowych wiecznie i 5 krain jest wojennych z czasowymi pokojami.
W krainach wojennych wojsko(NPC) broni niektórych osad i miejscowości. W krainach wojennych poza okresem pokoju pk zawsze mogą nas obrabować jak wieziemy paczki i załatwić.
W krainach pokojowych jak wieziemy paczki ciągnikiem to złodziej nam może przejąć paczki tylko w momencie jak, albo nie siedzimy za kierownicą, albo jak wstaliśmy i nie zabezpieczyliśmy pojazdu klawiszem Owner`s Mark (niebieskie oko) trwa 90 sekund i w czasie jego trwania naciskamy kolejne oko jakby nam się rozładunek (załadunek) paczek wydłużał.
Na akwenach pewien obszar wokół kontynentów Nuia i Haranya jest chroniony. Na pełnych morzach i oceanie poza strefami chronionymi wszędzie trwa wojna.
Na terenach pokojowych toczą się walki gildyjne, ale to jest osobny temat.
ps
Jest też arena morska, jak i są areny sezonowe dla spokojnych graczy. Bardzo fajne są też cotygodniowe zawody w łowieniu sportowym ryb dla spokojnych graczy na Mirage Isle.
Wstaw pełne mapy globalne FF14 to i ja wstawię pełne globalne AA i porównamy.