Glory Destiny Online powróciło w fanowskiej wersji

Cześć, chciałbym Was zaprosić na otwarte testy popularnej niegdyś gierki - Glory Destiny Online (aka Spirit Tales Online). Warto zaznaczyć, że jest to prywatny serwer postawiony w Kanadzie (możliwe, że w przyszłości pojawi się również serwer europejski).

Oficjalna wersja Glory Destiny Online została zamknięta, więc informacja o “privie” jest jak najbardziej dozwolona.

Start testów: 20.06.2021r godź.: 14:00

Informacje o serwerze gry:
Exp Rate: 5x
Drop Rate: 2x
Version: Latest TW (Tajwan)
Level Cap : 60 for beta testing
Beginner Packs for free (Legendary mount and costumes ,etc.)

Oficjalna strona: https://glorydestiny.to/en/
Skills Simulator: https://skills.glorydestiny.to/
Oficjalny discord: https://discord.gg/udskHNMtYx - Polecam dołączyć, ponieważ to na razie jedyna platforma do komunikacji między developerami a graczami. Znajdziecie tam najświeższe informacje o aktualnym stanie gry, poradniki itp. Mamy również polski sub-kanał. Uwaga! Żeby mieć pełen dostęp do serwera discord należy zaakceptować zasady poprzez pozostawienie reakcji w kanale “roles” do któerego automatycznie Was przeniesie.

Trochę historii o samym wydawnictwie gry:
Gra oficjalnie miała premierę w 2011 roku w Tajwanie i o dziwo po 10 latach nadal działa (dostępny tylko chiński język), jednak dostanie się do niej graniczy z cudem, ponieważ żeby założyć konto wymagany jest specjalny numer identyfikacyjny (coś ala nasz pesel), który nadawany jest tylko w republice Chińskiej. Już pomijam fakt problemu z wysokim pingiem.

Pierwsza anglojęzyczna wersja została wydana w styczniu 2012 roku przez Malezyjski oddział firmy KoramGames. Serwery zlokalizowane były w Malezji i Singapurze co się wiązało z wysokim pingiem. O dziwo 4 miesiące później, w maju 2012 roku międzynarodowy oddział KoramGames postanowił wypuścić stricte amerykańsko-europejską werjsę gry ale pod inną nazwą - Spirit Tales Online. Gra przeszła lekki ‘face-lifting’, poprawiono między innymi interface, nie było już problemów z niektórymi tłumaczeniami gdzie widniały ‘krzaczki’, a co najważniejsze ping drastycznie spadł ze względu na pojawienie się EU serwera gdzie w końcu mogliśmy grać w komfortowych warunkach i biegać na eventy o normalnych porach. Oczywiste więc było, że w momencie wydania STO, większość EU/NA graczy przeniosła się właśnie na tą wersję, tym samym zostawiając GDO głównie dla Azjatów, co poskutkowało tym że po niecałych 3 latach GDO zostało zamknięte (10.2014r), a wspomniana amerykańsko-europejska wersja STO działała niewiele dłużej, bo już w czerwcu 2015 roku ogłoszono zamknięcie serwerów.

O samej grze:
Glory Destiny Online to gra MMORPG 2d. Za jej produkcję odpowiada firma X-Legend, która specjalizuje się w tworzeniu cukierkowych gier. Na pewno wiele osób może kojarzyć tą firmę poprzez takie gry jak Eden Eternal, Twin Saga, Grand Fantasia czy Aura Kingdom. Wszystkie te wymienione gry mają jeden wspólny pierwiastek - cukierkowość i kolorowość.

pl recenzja:

eng recenzja:

2lajki

Fajnie jakbyś napisał coś więcej o samej grze, tj. jak z wbijaniem lvl quest/grind czy jest to intancjonowka a może semi-open-world, coś o klasach, pvp, no i co do roboty w end game. Oczywiście te info pewnie można znaleźć, ale zawsze dobrze usłyszeć to z perspektywy fana jak mniemam.

3lajki

Podpinam się, gra znacząco różni się od tej którą sam zapamiętałem. Sama ilość ras i klas jest dużo większą niż przypuszczałem.

Jest to open world mmorpg z możliwością dungeonów. Na początku polecam robić questy, ponieważ jest to najszybszy sposób na wbijanie lvl. Jako, że w ramach testów exp podniesiony jest do x5 (globalnie był x1) to tak na prawdę nie ma to większego znaczenia czy robicie questy czy nie, ponieważ od wczoraj od godziny 14 niektórzy wbili już 50lvl. Postaram się dowiedzieć, czy po zakończeniu testów nadal będzie exp x5.

W grze wystepuję:

  • system petów (bardzo rozwinięty)
  • dungeony (solo lub party)
  • world bossy (end-game feature)
  • battlefieldy (end-game feature)
  • duele 1v1 a przede wszystkim areny 5v5 które na globalu pękały w szwach

Co do ras i klas, faktycznie doszło sporo względem tego co było 10 lat temu. Na internecie ciężko znaleźć jakieś informacje nawet po angielsku ponieważ większość tych nowych klas nie została wprowadzona na angielskiej wersji. Osobiście sam testuje od wczoraj kilka nowych klas. Wszystkie nowe klasy są aktualnie tłumaczone lub w trakcie tłumaczenia przez developerów. Posiadamy symulator skilli danych klas, gdzie można sobie sprawdzić opis każdego skilla (część skilli w symulatorze jest jeszcze nie przetłumaczonych, ale w grze już są).

Co tu dużo więcej mówić, jeśli chodzi o content to gra przypomina trochę Eden Eternal, więc jak ktoś grywał to na pewno GDO też mu się spodoba. A jeśli ktoś wcześniej nie miał styczności z tą grą to polecam obejrzeć recenzję Wawrzyna:
https://www.youtube.com/watch?v=cDGsbEGGNjc

1lajk

Gralem w to dawno temu. Zaczne chetnie znowu ale nie pamietam klasy ktora gralem. Moze ktos skojarzy : postac walczyla takimi jakby aurami dookola siebiw ktore bily i tez leczyly. Pamietam jak zostawialem afk na noc na farme i te aury wybijaly mobki.

Jedyne “bezpieczne” afk które dawało się wtedy zrobić to było poprzez pozostawienie peta, który atakował mobki dookoła Ciebie a Ty siedziałeś w “kucku” żeby się leczyć. No chyba że leciałeś na jakimś bocie, to już inna kwestia. W każdym razie ten sposób na afk z petem już jest niemożliwy, bo od jakiegoś czasu na Tajwandzkiem wersji i również na tej naszej jest wprowadzony anty-afk system, gdzie średnio co 30min pojawia się okno do którego trzeba wpisać ciąg 4 cyfr i masz na to chyba 2 minuty, inaczej zostaniesz rozłączony z grą.

A jeszcze wracając do tej klasy, którą grałeś to na początku jak wychodziła gra u nas to było 6 klas: Fighter, Shaman, Archer, Warrior, Sorcerrer i Assasin. Ciężko mi stwierdzić czym mogłeś grać, ale mógł to być Szaman który ma w drzewku jakieś totemy, ewentualnie Sorcerrer lub Archer bo te 3 klasy jako jedyne były dystansowe.

Koniec końców gram Fighterem pod tanka. Aktualnie 20 lvl - nick Boorboon1.
Puki co nie mogę się zalogować… :confused:

Edit: Wszystko ładnie pięknie, ale jeśli graczy nie przybyje, to gra za niedługo padnie, znalezienie party na dunga jako tank jest nie możliwe. Aktualnie istnieją tylko dwie goldie, liczące w sumie ok. 30/35 graczy.

Wie ktos czemu mam wiekszosc gry po chinsku czy tam tajwansku? (questy,dialogi,menu)

Pojęcia nie mam, u mnie wszystko (a przynajmniej 98% tekstu) jest po ang. Czasem jakieś nieistotne komunikaty wyskakują po krzaczkowemu.