Kilka pytań byłego gracza (Archeage)

Cześć,
Grałem od premiery w EU, aż do otwarcia Aurory. Żeby być w top musiałem wydawać dużo $ i grać 10h dziennie, następnie doszedł bot, multiclient kilka postaci i gra straciła dla mnie sens. Zakupiłem preorder b2p wersji tej gry i mam kilka pytań grających nadal graczy od emeryta:)
Czy trade runy, łowienie ryb są nadal opłacalne? Nie bawiłem się w przewóz paczek, bo to nie moja bajka w mmo. Zarabiałem z początku na wydobywaniu kamienia, a następnie na grindzie, gdyż z gridnu wypadały paczki z których losowo otrzymywało się drogie itemy do craftu i z ich sprzedaży był dobry zysk. Czy nadal tak można robić? Miałem swoją działkę, ale sprzedałem ją, bo sadzenie drzewek także nie sprawiało mi żadnej radości.

Co do pvp nadal tylko arenka 1v1 i 3v3 do treningu? Czy open pvp jest opłacalne? Bylo tak, że spotkałeś przeciwną frakcję i jak zabiłeś wleciało trochę honor points, a za 5 sek gość miał respawn i nadal Cię drażnił, bo on praktycznie nic nie tracił. Dodali jakieś wojny gildii? Cap lvl się zwiększył?
Kupiłem najdroższy pakiet i to chyba z pośpiechu, bo nie wiem czy jest sens wracać, dlatego proszę napisać czy grind nadal istnieje i czy w kwestii pvp coś się zmieniło, dzięki !

Opłaca sie wracać ale nie na legacy poczekaj na ta now wersje
Co do pvp zmian za bardzo nie ma ale sa castlesiege sa wojny gildii

Miałem na myśli tą nową wersje:) Pvp było boskie, jedynie nagrody za zabijanie były mizerne, ale jeżeli są siege to zawsze coś. Jeszcze nurtuje mnie pytanie co do zarobku? I czy grind istnieje w tej grze tak jak kiedyś? Pamiętam, że jeszcze były dungeony, ale itemy z nich były słabsze nawet od tych z Hasli …

Wożenie paczek nie jest już tak opłacalne jak kiedyś i nie można tego robić aż tak masowo jak kiedyś co do rybek to wiele się nie zmieniło chodź czytałem że w wersjach 6.1-6.3 mają być zmiany z łowieniem rybek (nowy tier wędki trochę achievementów i jakieś paczki czy coś podobnego z nich). Co do grindu opłaca się honor z mobków farmić i samego expa bo lvl cap trochę się podniósł ostatnio i mamy 55 lvl podstawowych a po nich wbijamy 55 lvl ancestral które po 40 idą tragicznie :D. Dodatkowo z mobków dorpi ekwipunek w który idzie większość graczy więc nastaw się na godziny farmienia na początek aby wydropić części eq a potem dropić itemki do ich ulepszenia :D.
Jeśli chodzi o areny to jest ich trochę więcej i w 6.0 dojdzie kolejna. Aktualnie są dwie areny 1vs1 gdzie na jednej walczysz w swoim eq a na drugiej w eq które tam wybierasz. kolejna jest z 12 graczami gdzie każdy jest na każdego i arena drużynowa 10vs10 oraz do tego jedna ze statkami ale taka pewnie cie nie interesuje :smiley: ta nowa w 6.0 też będzie z udziałem statków. W sumie golden plains battle to teraz takia wielka arena gdzie nuia z kotami i piratami się leje (100vs100vs20) a w 6.0 podobnie będzie na mistmerrow (będzie instancjonowane jak golden plains battle). Open pvp zawsze jest opłacalne jak przeciwnik targa jakąś paczkę :smiley: wojny gildii były już chyba z wejściem aurorii jak się nie mylę.
Nagrody za mobki są nawet bardziej mizerne niż kiedyś ale ostatnio dali nowy rodzaj mobków na estern hiram mountains który dropi naprawdę opłacalne skrzynki ale jest ich tylko 19 a ich respawn to coś koło godziny :/. Co do eq z instancji to aktualnie biblioteka jak nie odpowiadają ci hiramy i erenory nawet trochę ludzi w tym biega ale mi jakoś mi nie podpasowały :smiley: no i biżuteria z noryette ale czy można to nazwać dungiem to nie wiem :smiley:

Dodam, że grind stał się bardzo opłacalny, jak i rajdy na bossy. Statystyki postaci znacznie się powiększyły w porównaniu z początkami AA. Doszły nowe eventy, jak i ala dungeony dla graczy powyżej 9kgs. Wożenie paczek jest nieopłacalne, ale bardzo opłacalny jest zarobek na paczkach pozyskanych z uprawy i hodowli. Także niektóre profesje stały się bardzo opłacalne. Świat gry się także sporo powiększył o nowe krainy, jak i zaczęli go poprawiać graficznie. Zwiększyła się liczba klas postaci - jest ich teraz 165, a ma być niebawem 220.

przykładowe statystyki

Powiedzcie proszę czy zmieniło się coś względu warborne i całych kotów? Dalej zerg i OP? Zawsze grałem nuia i jakoś nie widzę opcji latania po East. I przede wszystkim co z klasami? No lajfiłem 3.0 bawilem się Revenantem/Reaperem a na solo pve Thaumaturge. Ale te darkrunnery zawsze robiły miazge z magów i się zastanawiam czy jest sens grania mage czy lepiej w końcu przekonać się do Melee. Na pewno dużo będę grał solo i potrzebuje czegos co sobie poradzi pvp/pve.

Biorąc pod uwagę nadchodzące nowe drzewko skilli to melee umocni się na prowadzeniu w walkach w polu. Szkoda bo brakuje w AA ogarniających grę tanków (a tylko 3 drzewka to za mało), których ze świeczką niemalże szukać.

Czyli mało się zmieniło? Coś czytałem, że właśnie miał być nerf blade dancera. Myślałem, żeby pograć Spectre/Fanatic, ale jak mam być znowu one hitowany to słabo. Chyba, że Melee słabo sobie radzi w pve solo to chyba jednak wolę wyposrodkowac i wziąć maga. Tankiem chętnie bym pograł - ale mało ciekawych opcji w AA.

Solo i na arenie króluje mag.

Ja również przestałem grać niedługo po wprowadzeniu Aurorii, po zdobyciu zamków, kiedy wprowadzili kureskie p2w.
Pamiętam, że zarabiałem głównie na uprawie, wożeniu paczek na harani, na terenach wolnych od wojen, mniejszy zarobek, ale za to pewny i stabilny, a potem na rybach. Czy ktoś, kto obecnie gra, mógłby wyjaśnić jakoś w skrócie co się zmieniło, że wożenie paczek jest już nieopłacalne? Szukałem o tym info, ale jedyne co znajduje, to o zmianach przy wożeniu za ocean, co jak czytałem niemalże wyeliminowali, ale tego nie robiłem bo, jak już wspomniałem, wolałem mniejszy, ale pewny zysk, więc ten aspekt mnie nie interesuje.

ArcheAge jest skonstruowane tak, że od dawna można grać za free, gdyż można uprawiać na dziko, a uprawy są chronione przez pewien czas. Abonament przydaje się tylko do rozpakowania nadmiaru itemów, do pierścionka, do nauki języków lokalnych - ale są to tylko potrzeby czasowe. W tym momencie jestem bez Patrona i mam 10,2 kgs i mam ogrom celów na przyszłość. Wiadomo, że mam chęć dodatkowo na nową wersję AA bo mogę mieć tam dom bez konieczności zarabiania na kolejnego Patrona.
Wożenie paczek jest teraz też opłacalne tylko trzeba samemu posadzić składniki bazowe paczki. I nie da się wozić masówkę bo cena danych paczek opada im więcej jest ich dostarczone. Także nie da się jeździć kolejkami z wagonów bo każdy doczep na kurs to 10 golda. Więc pomyślane jest to po to, by było nieopłacalne korzystanie z ALTów. Za to zrodziło się wiele nowych możliwości zarobkowania w innych profesjach. Trzeba samemu poszukiwać bo są tu różne trendy i po update czasem są zmieniane. Kiedyś były bardzo opłacalne paczki na Aurorii (zarobiłem na nich ogrom). W chyba przedostatnim dużym update to zlikwidowali, ale dali zarobek na innych profesjach. Może to i dobre bo trzeba ciągle poszukiwać.

Zawsze da się sporo zarobić i się nie narobić. No ale wybaczcie, konkurencji sobie robić nie będę.

Zrobili też dosyć opłacalny grind.

Zawsze sam uprawiałem składniki na paczki, stąd uprawa, bo wynosiło mnie to ułamek tego co musiałbym normalnie włożyć, więc jeśli nadal hodowanie samemu i wożenie jest opłacalne to dla mnie ok. Nie robiłem też altów, nie znosiłem tego generalnie, powinni to w ch*j zablokować, także max 5 paczek na raz (1 na sobie + 4 w farm wagonie - wtedy kiedy grałem nie było farm haulerów i wyżej, max był farm wagon). Kiedyś procent maksymalny był 130 (jeśli dobrze pamiętam) i spadał z każdą oddaną paczką (lub co dwie/trzy). Jeśli dobrze pamiętam to woziłem głównie z solis do villanelle, silent forest, falcorth plains lub windscour savannah, lub na odwrót, zależnie jak duży procent w którą stronę był. Możesz przybliżyć jakby to wyglądało w przykładowym runie obecnie, jeśli masz taką wiedzę?

Ja jestem mainem po stronie Nuia. Najberdziej opłacalne są kursy limuzyną na czasowy odbiór paczek na długich kursach. Także opłacalne są np sery tylko trzeba uważać, by się nie przeterminowały. Są nadto dodatkowe profesje teraz bardzo opłacalne. Opłacalne też jest wożenie paczek statkiem handlowym bo ukrócili trochę proceder piractwa.

Jeśli chodzi o różne profesje to zawsze się zmieniało, w zależności od tego czego akurat na rynku brakowało, typowe prawo podaży i popytu. Nigdy nie sugerowałem się najlepszym sposobem na zarabianie w danym momencie, bo to się zmienia, tylko na stabilnym, nie musiał być największy per włożony czas, czy ilość silvera na 1 labor, byleby dawał stabilny wzrost siana :slight_smile: Dlatego pytam o zwykłe paczki. Za czasów kiedy grałem nie opłacało mi się robić tych specjalistycznych paczek za bardzo, jeśli zarabiałem głównie na wożeniu paczek. Byłem ograniczony przez czas aby dojrzały (3 dni? czy coś takiego), przez ten czas mogłem nawieźć kilkadziesiąt zwykłych paczek, więc było to worthless dla mnie.

Tylko teraz zmniejszyli interwał dojrzałych serów i stelaże mogą zniknąć. Trzeba być czujnym - za to zarobek jest na paczce znacznie większy. Są też różne itemy na drop i grind jest w niektórych rejonach wybitnie opłacalny.

Z ciekawości pogrzebałem i znalazłem ponoć aktualny spreadsheet. Z tego co widzę nie jest źle. Przykładowo po stronie, po której grałem. Zwykła paczka z falcorth do solis 14g per paczka, gdzie miód dawałby 18, a z windscour 17g, gdzie miód dawalby 23. Zależy ile teraz honey dojrzewa, ale jeśli dłużej niż kilka godzin, to według mnie nie jest to warte zachodu dla kogoś, kogo main zarobkiem są paczusie.
Widzę też, że jest sporo dróg teraz, więc jest w czym wybierać :slight_smile:
Oczywiście nie umywa się to do łowienia ryb, chyba że coś się zmieniło w tym aspekcie, ale zarobek jak pamiętam na rybach był gigantyczny, przy czym łatwo było paść ofiarą nui lub piratów :wink:

Doszło łowienie sportowe. Ale w wersji 6.0 sporo nowości w łowieniu dojdzie i opłacalność chyba jeszcze wzrośnie.

Jedyny problem z rybkami to wkład, który trzeba było władować na początek aby wyfarmić bodajże 20k fame’u, żeby móc zacząć łowić na oceanie. No i oczywiście kuter. Potem już z górki :stuck_out_tongue:

Dobrze wylevelowany kuter teraz jest bardzo szybki, nadto są takie korytarze (jakby prądy morskie), w których się znacznie szybciej płynie. Dobrze by było mieć mapę prądów morskich i oceanicznych w AA.

Dobrze to brzmi z tego co mówicie chce się aż sprawdzić co się zmieniło od 3.0. Tego wowa classic próbuje, ale po latach świetności lineage 2 tylko archeage mnie podobnie wciągnął.