Mam dla Was Questa

Widzisz mi chodzi o to by było, a nie to co jest najbardziej trendy, optymalne i nastawione na endgame. Prosty przykład - w NWO miałem łotrzyka, który dzięki zestawowi umiejętności, perek, boonów posiadał ogromną mobilność, przez co instancje robił w czasie o połowe krótszym niż inne klasy. I stworzyłem to sam, testując, sprawdzając, a nie idąc myślą “bo tak ma być i już”.

1lajk

Częściowo Rift ma takie coś do zaoferowania [o ile tego jeszcze nie usunęli], tak to chyba nic więcej z popularnych/znanych gier. W GW2 niby też możesz sobie trochę pogrzebać [np. zmieniając broń] ale to na pewno nie to czego szukasz. NWO pod tym względem było dość elastyczne :expressionless:

Co każdy artykuł polecam więc i tu polecę Archeage, Mabinogi, Tree of savior, Final Fantasy no i Path of exile. To chyba jedyne mmo/online gry gdzie nie ma drzewka dla casuali(podałem FF nie przez drzewko ale system klas w którym możemy łączyć klasy ).

1lajk

Sam gralem bardzo dlugi czas w NWO, nawet na poczatku gry do modulu 2 bylem w topce najlepszych tankow :smiley: potem przez dlugi czas nie bylo podobnych mmo az do teraz a konkretniej ESO. Nie ma okreslonego jednego gearu na wszystko tylko rozne rzeczy beda dawaly lepsze lub mniejsze wyniki zaleznie od contentu (mowa o pve), kazda klasa moze byc tankiem, healerem lub stamina/magicka dps. Klimat jest zachowany w sredniowiecznym fantasy, obie gry wygladaja tak jak powinno prawdziwe mmo. Jedyne za czym tesknie z nwo to combat walki i to uczucie blokowania wraz z odglosami zablokowanych obrazen lub aoe taunt (w eso nie ma takiego). No i eso jest b2p wiec nie ma zbytnio dzieci, botow spamiacych z sprzedaniem golda itd. A sama gra ciagle sie rozwija, dostaje ciagle nowy content, sety.

Polecam Elder Scrolls online tam możesz z każdej klasy zrobić co chcesz,przy czym fabuła porywa na wiele godzin swietnej zabawy z nieziemskimi cut scenkami co chwilę,rozbudowany crafting,przyjemna eksploracja świata i wiele wiele innych rzeczy godnych uwagi :slight_smile:

podstawka ESO ciągle jest w promocji od 30 do 10 zł więc już bardziej jest semi f2p z premium i płatnymi dodatkami.

Pytanie bo mało grałem. Nie rozumiem twojego “z każdej klasy zrobić co chcesz” jak wybierzesz klasę Sorcera możesz ją łączyć z innymi klasami np. Nightblade? Bo ostatnio jak grałem wybrałem klasę i tyle było z wyboru dostawałeś 3 zakładki z czego od czasu do czasu miałeś wybór w jaki sposób ulepszyć skille. Nie było żadnego dużego drzewka ani mieszania klas tylko grind po całości by odblokować i wylevelować skille.

jak bierzesz sorccera to mozesz zrobic go np pod tanka z tarcza masz skille sorrcera ale też są skille broni które są przydatne możesz iść sorrcem w tanka,dpsa,helara w co chcesz tylko trzeba wiedziec w co dawać punkty statystyk i skilli,ja miałem dragon knighta pod healera i podobała mi się zabawa nim ponieważ mogłem leczyć ale też tankować stworki jak lepiej zapoznasz się z grą to z każdej klasy będziesz mógł zrobić co chcesz a jeżeli chodzi o umiejętności to na dungeonach się je najłatwiej leveluje lecz można też poprzez eksplorację znajdując rózne ksiązki i zapiski które automatycznie Ci podnoszą danego skilla

W ArcheAge masz do wyboru do połączenia ze sobą 3 zestawy drzewek w tak jakby jedno. Załóżmy, że masz 10 archetypów możesz je dowolnie łączyć co daję Ci nie wiem ile dokładnie, ale coś około 150 możliwości kombinacji. Tutaj masz całą rozpiskę:
http://orcz.com/ArcheAge:_All_Class_Names

Do tego dochodzi EQ możesz być Tankiem w Cloth albo Magiem z dwuręczną bronią. Także pod tym względem AA również jest elastyczne.

Co do innych gier to jeszcze w Ragnarok Online było fajnie rozwiązane budowanie swojej postaci. Po pierwsze rozdawanie statystyk ma tam rzeczywisty wpływ np. Agility odpowiada za szybkość ataku i uniki i możesz np wymaksować Agi i być Healerem albo Tankiem którego nikt nie będzie trafiał. Taki przykład. Do tego dochodzi system kart każdy mobek i boss dropią swoje karty które możesz wkładać w dane części ekwipunku. Możesz mieć karty które podwyższają Ci statystyki, dają Ci def od ataków Bossów od żywiołów są nawet karty które dodają Ci Skille innuch klas albo rzucają np Heal albo Reflect podczas auto attacku.

PoE jeśli lubisz izometryki. Ogromne drzewko rozwoju plus wybór itemów daje nieskończoną możliwość budowania postaci. Z resztą było to wałkowane tyle razy, że szkoda strzępić klawiatury.

ArcheAge również pod tym względem i wieloma innymi jest otwarty, i zróżnicowany. Nie dość, że masz 1 postać, na której lvlujesz drzewka i możesz je ustawiać, zmieniać w nich skille, testować i próbować jak chcesz, to jeszcze masz pełną dowolność tego gdzie iść i co robić. Nie ma niewidzialnych ścian, jest full open world. To jest prawdziwy sandbox. Najprawdziwszy jakiego znam. Gdyby nie gówniane p2w i chciwość twórców to byłoby najlepsze mmo na rynku wg. mnie.

Btw. co do TESO. Też na początku myślałem, że będzie z tej gry coś podobnego i byłem zahypowany konkretnie. Miałem nadzieję, że będzie to Skyrim MMO. No niestety nie do końca tak jest. Jest system klasowy, przez co dowolność jest bardzo stonowana w porównaniu do Skyrima. Niemniej to ciągle bardzo dobra gra i niemal idealna pod tym względem, niemal :wink:

Albion tylko i wyłącznie :wink:

1lajk

Kazdy skill ma morph a niektore maja staminowe albo na odwrot wiec z sorca mozesz zrobic staminowego dps, skille healera i tanka to w duzej wiekszosci sa nieklasowe ale i klasowe tez maja znaczenie.

Albion online - Skille wystepuja na zbroi i broni ktorej uzywasz, mozesz je dowolnie laczyc tworzac unikalne kombinacje. Troche tego jest ogolem :stuck_out_tongue:

edit: Natomiast jezeli chodzi o opcje mixowania no to tak, archeage rozklada na lopatki wszystko wybierasz na 1 postaci 3 klasy jakby z ktorych wybierasz sobie interesujace Cie skille i pasywki, do tego spory wybor sprzetu przez losowe atrybuty. Jezeli chodzi o unikalne opcje powinno Ci sie spodobac i jest to jedyna gra ktora polecam server prywatny ArcheRage. Gra genialna niestety absurdy na globalu zniechecily mnie dosc szybko do samej gry ktora jest miodna.

Polece jak widać zapomniane przez forum NosTale tylko nie na globalu bo GF to k**** tylo Vendetta NosTale.
Sama klasa postaci zapewnia ci dostęp do 8 sub-klas pomiędzy którymi sie przełączasz w każdej chwili a każda z nich jest całkowicie inna.
Trzeba zaznaczyć że gra ma swoje lata i sterowanie nie jest zbyt przyjemne natomiast z calego serca polecam.

To prawda, jedna z bardziej unilalnych gier i towarzysze i pety, super sprawa nostale. Niestety podobnie jakz archeage gra zniszczona przez wydawce jednakze moglaby sie tez wpasowac.

Wersja od GF jest zniszczona priv który podałem jest idealnie zbalansowany pod kwestią klas jak i is(nie ma nic w porównaniu do wesji gf co mogło by powodować p2w)

Też mam ten problem i jedyna gra w ktorej sie odnalazłem to path of exile :l nigdzie nie mialem takiej zabawy przy tworzeniu własnych buildów i testowaniu różnych rzeczy

Jedynie przychodzi mi do głowy Eden Eternal, Path of Exile, Rappelz (po części)

Może nie do końca mmo, ale również dobre gry na setki godzin z dobrą populacją po dziś dzień : Titan Quest (3-4k tak średnio, ostatnio zawitało również na steama i tam na chwilę obecną jest 1-2k, przy czym można grać z osobami spoza steama), oraz gra tego samego studia… Grim Dawn (tutaj chyba tylko steam - 5k).

Dlaczego polecam akurat te gry? Bo obie mają coś czego brak innym HnS - łączenie klas. Przy czym to nie jakieś PoE gdzie drzewko pasywek daje ci +1% do energy shielda, tylko poważniejsze bonusy, całkowicie zmieniające gameplay. Ot, dla przykładu moim faworytem w Titan Quescie był Rytualista, czyli połączenie natury i domeny snu. Moc snu wziąłem pod buffy i debuffy (przyzwanie koszmaru sennego który po ulepszeniu może wzmacniać inne summony + trans empatii, czyli taka aura która redukuje otrzymywany dps sojuszników oraz zwiększa leczenie), a z drzewka natury zgarnąłem parę summonów (driady, wilki), oraz leczenie. Efekt? Ciekawy support który zarówno w grupie był cholernie przydatny, ale i solo sobie nieźle radził. I też - żaden build, mój własny.

PS. Jeszcze do tego dochodziły sety, enchanty, runy i parę innych ale tych niestety nie pamiętam aż tak dobrze :stuck_out_tongue:

Dziękuję wam wszystkim i każdemu z osobna, bo przypomnieliście mi o grach, które kompletnie wyrzuciłem z pamięci.
Wpierw rzeczy, które odrzuciłem:

  • Drzewko PoE jest niemal idealne. Bo o ile rzeczywiście małe nody dają niewielkie bonusy (które jednak w dużej ilości robią różnicę i tworzą charakter postaci), o tyle te “ogromne” rozsiane po całym drzewie zmieniają diametralnie sposób grania, 1hp w zamian za boost do tarczy, niemożność używania czarów w zamian za dodatkowy totem itd. pozwalają nie tylko zdefiniować postać, ale nadać jej unikalny charakter. Niestety po przejściu lig kilka razy, zrobieniu tysiąca map nawet teraz wracając po X ligach nieobecności nie czułem radości z gry.
  • Titan Questowi się przyjrzałem i o ile system rzeczywiście jest ciekawy, to szukam mmorpg. Wiem, że można grać z innymi w ograniczonej liczbie, to jakbym chciał pobawić się sam (jak to brzmi) wybrałbym jakiegoś jrpg z ogromem możliwości kreowania postaci.
  • Eden Eternal, ToS, Rappelz, RO wrzucę do jednego koszyka, bo “zarzut” jest podobny. Mimo mnogości możliwości dalej są to wybory ograniczone. Każda klasa ma swój charakter i się go trzyma można co-nieco w tej materii zrobić, ale koniec końców kleryk będzie leczył, gość z tarczą bronił, a reszta nawalała tym co ma. Oczywiście jest to baaaardzo ogólnikowe i nie chcę nikogo urazić brakiem zgłębienia tematu po setki godzin, ale po to tutaj jestem by właśnie nie marnować na to czasu. Plus po ostatnim update ToS stał się do bólu schematyczny - zwłaszcza przez brak opcji rozdawania atrybutów.

Na ten moment przysiadłem do Rifta. Jest zbliżony do Archage jeśli chodzi o system klasowy (wybór trzech z większej ilości), a ponieważ kiedyś grałem mam odblokowane klasy prestiżowe, więc mogę pobawić się w pełni.

Nie mniej dzięki wam mam listę gier do których powinienem zajrzeć gdy uznam, że “Wyrwa” jednak do końca mnie nie wyrwała, za co jeszcze raz dzięki i salut.