Szukam MMO pod PvP z szybkim end game

Cześć, poszukuję MMO które:

  • Nie jest P2W (może być P2P czy B2P ale item shop niema ingerować w rozgrywkę - w szczególności w PVP)

  • Cieszy się sporą ilością graczy

  • Jest stosunkowo domyślne - chciałbym się przy nim odstresować i zrelaksować po uczelni bądź pracy

  • Nie wytnie mi 3 lat z życia zanim coś w nim osiągnę

  • PvP - jest dla mnie najważniejsze, musi być gdzie i z kim się bić, im częściej tym lepiej. Dodatkowo preferuję raczej dość “szybkie” czy agresywne pvp tzn. nienawidzę gdy podczas pvp postacie są w stanie 20 razy uleczyć się do maksymalnego HP jak w metinie czy perfect world.

  • gram głównie dla otwartych pvp czy walk 1v1 oraz preferuję azjatyckie pochodzenie MMO

Myślałem nad FFXIV oraz GW2 jednak troszkę martwie się, że sobie nie poradze z tymi tytułami + nie wiem jak wygląda ich realna sytuacja w chwili obecnej. - Co wy o tym sądzicie? Mam słuszne obawy?

Przypadły mi do gustu:

Blade and soul - grafika, mechanika, proste dojście do end gamu, super przeprowadzenie przez fabułe i świat gry, fajne, szybki i agresywne pvp, szybkie wbijanie lvl-a.
L2 - proste pvp, dużo otwartego pvp czy arenek, głównie grindownik bez konieczności robienia 50 innych rzeczy.
Metin2 - prosta gra, dużo pvp, fajny i oryginalna mechanika pvp (gdyby nie mikstury leczące w otwartym pvp…) azjatycki klimat, głównie grind bez konieczności robienia 50 innych rzeczy.

Nie przypadły mi do gustu:

WoW - za dużo do robienia, nie lubie role play-u, grafika
PoE - widok z góry, zbyt męczące PvE

Lineage 2 na jakimś prywatnym serwerze? Otwarte pvp jedne z najlepszych moim zdaniem, 1 vs 1 również jest (olimpiada).

Właśnie kiedyś troszkę klikałem w l2 na prywatnych jednak zazwyczaj ukazuje się tam lekki nacisk na $$. Wolę wydać i kupić czy nawet płacić abonament a mieć równe szanse zamiast się przepychać kto wyciągnie więcej z portfela. Poza tym dla mnie l2 skończyło się na 85lvl-u, pozostałe aktualizacje są meh :stuck_out_tongue:

Hej
Osobiscie gram w gw2 i dosc sporo pvp. Sytuacja wyglada tak ze gra oferuje Ci:

  • klasyczne pvp - arena 5vs5 na arenie sa 3 punkty za przejecie ktorych otrzymujesz pkt, za zabicie tez pkt. Czesto sa jakies mechaniki ktore urozmaicaja rozgrywke jak lord za zabicie ktorego jest w cholere pkt itd
    -wvwvw - czyli 3 serwery piora sie na gigantycznych mapach. Smialo moze sie tam bic rownoczesnie ze 150 osob (nie wiem jaki jest max) lub mozesz solo biegac po mapie i lowic poj s tuki. Oprocz prania sie zajmuje sie tam twierdze warownie wykonuje proste questy typu pimoc w transporcie suply. W wvwvw buduje sie rowniez machiny obleznicze.
    -lobby pvp oferuje jeszcze arene gdzie mozna wejsc i kazdy jest prxeciwnikiem, albo w innym miejscu mapy sa golemy na ktorych sie trenuje.

Co do mechaniki walki w gw2 jest bardzo dynamiczna. To jakie skille posiadasz na pasku 1-5 zalezy od broni a od 6-0 jaki spec ustawiasz. Dodatkowo wiekszosc ma dostep do 2 zestawow broni i ma to zastosowanie. Co do samych mechanik skillow nie ma co pisac bo kazda postac ma inna mechanike skilli ale wspilnym dla kazdego (procz thiefa) jest cool down czyli skill po uzyciu potrzebuje xx sec na odnowienie. Poza tym w walce uzywa sie unikow dzieki czemu trzeba uwazac jak sie atakuje lub kiedy to robi. W grze ma znaczenie pizycjonowanie sie czyli teren tez ma znaczenie. Sa buildy sprawdzajace sie w team fight, suppory, 1vs1, czy do zadan specjalnych lub hybrydy. Dodatjowo w grze masz dwa typy obrazen czyli fizyczne(zadajesz obrazenie ktore zabiera okreslona ilosc hp w czasie zadania go) i kondycje(czyli rzucasz czar ktory trwa np 5 srk i co sek zabiera xx obrazen jak np spalanie).
W grze jest mechanika walki o zycie tzn jak zejdzie ci hp do zera zostajesz powalony i masz dostep do 4 skilli (dosc slabych) ktore daja mozliwosc kupienia troche czasu bo inna osoba z druzyny moze cie podniesc… A przeciwnik moze dobic efektownym finisherem.
Wszystkie buildy mozna ogolnie podzielic na 3 grupy w zalrznosci od elitarnych umiejetnosci na; te do ktorych masz dostep bez dodatkow tzw core buildy, na te dostep do ktorych daje dodatek hot i pof. Kazda z elitarnych spec zmienia calkowicie charakter buildu i daje inne mechaniki rzadzone postacia… Piekna sprawa bo nie tylko zmieniaja sie same skille ale i to jak sie gra taka postacia
Dostepne klasy to:
Warrior czyli wytrzymaly jegomosc ktory umie dobrze walnac jedynie o nizszej mobilnosci podstawowej.

Revenant(dostepny tylko majac dodatek hot) polaczenie wariora i castera mogacy zmieniac stance ktore zmieniaja mu skille od 6-9 dzieki czemu ma szybki dostep ze skilli ofensywnych na supportowe itd

Necromanta - wladajacy mroczna magia umiejacy sie zmieniac w zla wersje samego siebie czy przywolywac ozywionych albo rzucac masywne aoe…

Elementalista - caster wladajacy 4 zywiolami jednoczesnie jak ogien, pioruny, zywiol ziemie czy powietrza. Kazdy zywiol specjalizuje sie w czyms innym jak ogien to dps, piorun to cc, ziemia obrona a powietrze leczenie.

Thief - sprytny szybki trudny do uchwycenia jegomosc ktory czai sie niewidzialny i wykancza nieswiadomych z zaskoczenia. Pof dal mu mozliwosc bycia snajperem z ciekawymi mechanikami.

Ranger klasa z petem ktory w zaleznosci od rodzaju inaczej dziala. Oczywiscie rang to klasa kojarzaca sie z lukiem itd i tak jest ale core build wykorzystuje rowniez miecz do walki w zwarciu. Poza tym druid moze byc swietnym bunkrem czyli klasa nie zadajaca nie wiadomo ile dps ale trudna do ubicia ze wzgl na skille leczace.

Engineer - klasa uzywajaca roznych gadżetow jak eliksiry turety bomby czy np przechodzenie w wersje holo gdzie nagrzewajac sie wykorzystuje temp do bufowania siebie.

Guardian postac ktora ma swietna przezywalnosc dzieki masie skilli oczyszczajacych/leczacych. Takze niezly dps umiejacy stawiac pluapki ktore latwo ominac ale wdepniecie zadaje duze obr. Ost dodatek dal mu dostep do bycia mega bunkrem czy supportem druzyny.

Mesmer jedyna i wyjatkowa klasa ktora jest mistrzem iluzji czy manipulacji czasem. Umie sie klonowac czy tworzyc teleporty. Bardzo mobilny wprowadzajacy sporo zamieszania.

Kwestia koncowa:
Wchodzac do lobby pvp automatycznie twoja postac jest wymaksowana. A uzywana bron ma maks statystyk. To co sie zmienia to typ broni, sigile na nich, umiejetnosci ogolne i drzeeko traitow w nich. Oraz ustawia sie szczegolowo ktore skille chce sie uzywac itd
Na wvwvw natomiast uzywasz to co zdobyles i postacia o lvl jaki sama zdobylas.

Oczywiscie zniechecenie moze przyjsc szczegolnie dla osob nowych tym bardziej jak chcesz tylko pvp robic bo klase i mechaniki bedziesz poznawac nie na mobach a na zywym przeciwniku. Trening na golemie nie odzwierciedla wielu aspektow :wink: chociaz obok golemow sa boty reprezentujace kazda klase w grze.

2lajki

Przypadły mi do gustu- METIN 2
Nie przypadły mi do gustu- WoW bo grafika

No tak, bo Metin 2 ma zajebistą grafikę xDDD
od siebie polecam GW2, odradzam FF XIV bo tam nie ma PVP więc nie rozumiem czemu nad tym tytułem rozmyślasz

pvp w gw2 to najgorsze pvp jakie widziałem w zyciu

1lajk

Czemu?

no najgorsze tez sie z tym zgadzam ale lepsze niz w FF XIV

Taki będzie Aion w 6.2 czyli w październiku.

zobacz GW1 tam to było pvp a nie jakies przenoszenie crapów ze środka mapy jak mnie napierdalają jakies lowy z boku… totalny bezsens imo nawet zwykłej arenki nie ma gdzie nie chodzi o nic więcej jak zabicie przeciwnej druzyny, do tego same mechaniki są dupne, skile przypisane do broni wiekszej glupoty nie widzialem. Wole totalnie GW1 ktore było perełką, wystarczyło zrobić otwarty świat

To co tu opisales to jest opcja “stronghold” i sa tylko 2 mapy z tym trybem. Mozna zaznaczyc w opcjach pvp ze nie chcesz aby przy doborze gier bralo Cie do tego trybu. Poza tym ten tryb jest dostepny w zwyklych grach nierankingowych. Reszta map to klasyczne pvp a taka zwykla arene deathmatchowa masz w lobby pvp gdzie kazdy jest przeciwko kazdemu - mila odskocznia lub kiedy czekasz na mecz lub turniej. Poza tym w lobby masz golemy do treningow i boty odpowiadajace kazdej klasie. Co więcej wprowadzono tournamenty 2vs2.
Co do skillow z broniami - znowu piszesz nieprawde - w gw2 masz 1-5 skillow zaleznych od broni 6-0 zaleznych do buildu i czesto skille f1-fx ktore zaleza od mechaniki postaci. Wg mnie sensownym jest ze czesc skilli jest zaleznych od posiadanej broni dzieki temu unika sie nieporozumien ze ktos uzywa np pistoletu jako tarczy … albo wykonuje rany ciete …kijem …
Mechaniki sa dupne - nie wiem o co chodzi Ci z mechanikami ale… podstawowe mechaniki walki to zwykle pozycjonowanie sie (czyli wykorzystywanie terenu aby miec przewage nad kims co jest logiczne), uniki (domyslnie 2 uniki objete cooldownem zeby nie unikac calej walki), schodzenie z lini strzalu (nie ma tutaj zjawiska name locka tj np w wowie), otrzymywanie/zadawanie obrazen fizycznych ktore zadaja obrazenia w momencie wykonania lub obrazenia typu conditions czyli obrazenia rozlozone w czasie. Oba typy obrazen posiadaja odrebne sposoby na obrone (czyli np zwyklym blokiem nie mozemy odeprzec condition typu np burning co jest logiczne, a zdejmowaniem condycji nie mozesz zaniechac otrzymania ciosu mieczem…logiczne) jeszcze sa mechaniki typu cc (crowd control) ktore maja wiele odmian od jakis chill czy immobilize po fear itd. Inne mechaniki pvp to przejmowanie np punktow za przejecie ktorych otrzymujemy pkt, lub za zabicie lorda, czy zwykle zabicie kogos. Inne mechaniki pvp sa zalezne stricte od klasy/broni/buildow. Poza tym w gw2 masz swap miedzy setami broni ktory jest piekna sprawa bo mozesz miec zestaw dystansowy+full contact lub zestaw defensywny i ofensywny itd. Dzieki temu wypstrykanie sie ze skilli podstawowych nie powoduje ze spamujesz pozniej jednym skillem tylko przelaczasz na inny set… Co do mechanik buildow - tutaj kazdy musi psrawdzic co mu lezy bo obecnie kazda elitarna specka ma build metowy/submetowy a buildy core z vanili maja taka sama sytuacje. Co to oznacza ? A to ze nie ma bezuzytecznych elitek. Reszta to juz wlasne ogranie. Wg mnie pvp w gw2 (i ogolnie tez panuje takie przeswiadczenie) jest bardzo dobre, dynamiczne i wbrew czestemu narzekaniu dosc zbalansowane - niektorzy uwazaja ze brak jest balansu bo gram mesmerem i nie moge pokonac gurdiana - power core guard jest counter klasa dla np mes condi mirage i racja trudno jest pokonac ale… np taki mirage ma latwiej z innymi klasami… nie moze byc tak ze zawsze ze wszystkimi jest tak samo latwo a to ze wzgledu wlasnie na dwa typy obrazen. Co wiecej to ze jest trudniej jakas klasa ubic inna nie znaczy ze szanse sa bardzo nierowne, jest to ok 60:40 i wystarczy umiec takim mesmerem wykorzystac teren, umiec odpowienio sie teleportowac czy robic iluzje czy uzywac Junt. Poza tym trzba patrzec jakie sety broni ktos ma akurat w reku i mozna przewidzec ze taki power guard majac hammera nie zrobi Ci teleportu na leb tylko dopiero jak ma miecz. W rankingach Platyna I + na prawde nikt nie wymiekka i jak ktos gra tym condi mirage vs power guard nie ucieka a stawia mu czola bo wie jakie ma slabosci a jakie zalety i umie to wykorzytac. GW2 w pvp na rankingach gold II/III + wymaga znajomosci juz nie tylko swojego buildu ale i buildow przeciwnika aby wiedziec jak sie zachowac. Mechaniki sa logiczne i nie jest ich az tak wiele ze sie czlowiek w tym gubi.
Dynamika samego pvp robi wrazenie a taktyczne podejscie do zaganienia jest konieczne jak sie chce odnosic sukcesy dlatego istnieje rotowanie na mapach.
Na koniec - tak gw1 mialo bardzo dobre pvp ale w takim razie po co pvp z gw1 w grze gw2 ? wtedy bylby placz ze to juz bylo ze nic nie wymyslili nowego itd.

Jeśli chodzi o walki 1v1 i 3v3 to tylko BnS. Rankingi, turnieje i tylko prawdziwy skill gracza (no i ping) a nie jego zasobność portfela. Ponieważ na arenie wszystko jest skalowane więc nie ma znaczenia jaki masz lvl czy gear. Co do p2w to nawet jeśli jesteś nad wyraz wyczulony na tym punkcie to odczuwalne jest to tylko na battlegroundach czyli walkach 6v6 nie bede się rozpisywal dlaczego jest czy nie jest tam odczówlane p2w bo i tak ciekwasze są areny pvp. By walczyć na arenie nie musisz tracić czasu na end game, po wbiciu 15 lvlu możesz od razu wpaść w wir walk pvp. Jednak ja polecałbym wbić przynajmniej 45 lvl by poznać postać, mechaniki gry no i oczywiście odblokować wszystkie podstawowe skille, na 55 lvl odblokowujesz ultimate skille a legendarne grając na pvp albo na eventach.

Co do GW1 to pvp było boskie areny losowe, walki drużynowe 4v4 i oczywiście tytułowe wojny gildii które były walkami rankingowymi. Żadnego item shopu, tylko skill, taktyka i build graczy. Jednak niestety te czasy minęły jeszcze na losowych kogoś znajdziesz ale resztę trybów jest puste. czasami widać na czacie komunikat, że ktoś wygrał walkę o komnatę bohaterów, czyli ktoś gra ale ciężko pewnie się dostać do Gildi które cie przyjmą.

A teraz coś o GW2. Guild Wars 2 nadal nie ma (albo dodali w najnowszym dodatku nich mnie ktoś poprawi) tytułowych Wojen Gildii. Dziękuję.

@Kamion

Facepalm…widać, że masz takie samo pojęcie jak o p2w w B&S…

1lajk

To że nie ma wojen gildii nie znaczy że nie ma pvp … Ja rozumiem ze ktos cos oczekuje od tytulu ale to byl sposob doboru i prowadzenia meczu.
Obecnie masz pvp + spvp + tournamenty + wvwvw + areny zarowno pvp jak i wvw (taka piaskownica przed powazniejszym meczem), czy areny klanowe…

Co wiecej … z gw2 jest o tyle ze jezeli ktos nie jest pewien moze zainstalowac klienta i pobrac i na wlasne oczy zobaczyc co jest co bo core buildami mozna smialo grac na pvp bez kupowania czegokolwiek a core buildy (tj pisalem wczesniej) sa w powszechnym uzyciu i cieszace sie duza popularnoscia.

poza tym napisales:

Cytat :Żadnego item shopu, tylko skill, taktyka i build graczy

A to item shop w gw2 daje jakiekolwiek p2w bo chyba cos mnie ominelo. Najbardziej p2w z TP to sa chyba dodatkowe zakladki w banku i na tym sie konczy to “p2w” reszta to praktycznie skórki, gdzety typu instrumenty, mail carrier, czy pety itd.
PvP w gw2 to czysty skill gracza bo kazdy jest maksowany ze statystykami jedynie zmienia dobor skilli i build…

może tales of pirates https://pirategames.online lvl to formalność tak jak w ragnaroku liczy sie eq

Biorąc pod uwagę, że wow idzie bardzo w stronę gry niezobowiązującej a pvp jest szybkie i agresywne(walki nie trwają długo) to mimo wszystko polecam.
Ze względu na:

  • szybkie walki pojedynki trwają krótko(no może przeciwko healą jest problem), areny na low racie od 2 do 5 minut natomiast na wysokim dochodzą do 10 naprawdę intensywnej rozgrywki, bg też są krótkie od 10 do 25 minut.
  • duelers guild czyli gildia pojedynkowa to walki 1v1 na arenie(nowość)
  • warmode czyli tryb wojny który umożliwia walkę w otwartym świecie(nowość)
  • zdobywanie ekwipunku w czasie gry pvp dzięki nowemu systemowi. nie wiem jak to będzie działać bo w poprzednim dodatku gear pvp z normalnej gry a nie z gier rankingowych był bezużyteczny… teraz ma się zdobywać punkty i co tydzień wymieniać je na nowy gear zależnie od tego jaki jest aktualnie dostępny z dungeonów/raidów
  • nie trzeba robić innych rzeczy żeby grać pvp
  • ogromne comunity zagraniczne jak i polskie przekrój gildi od hardcore do casual nocnych raidowych i ych grajacych pvp, w eventy z bonusowym honorem pod koniec legionu battlegroundy wyszukiwało w 3 minuty normalnie ponad 6
  • dodatek nastawiony na wojnę ma pvp ma być bardziej rozwijane niż zwykle

Warto zagrać ja tam gram praktycznie tylko pvp i od czasu do czasu kolekcjonuję sobie jakieś szajsy i jest fajnie ;p

PvP w gw2 jest, kulejące ale jest. Od premiery jak i w pierwszym dodatku nie było tryby GvG. Wojny Gildii 2 tytuł trochę zobowiązuję, tym bardziej po dobrej jedynce, a zamiast wojen gildi dostaliśmy niekończącą się opowieść o smokach. Jeśli chodzi akurat o pvp i mechanikę to gw2 jest bardzo słabe, oceniam ją tak przez pryzmat jedynki. Jednak naprawdę szanuję gw2 i wydawce ze względu na prawdziwy model B2P kupujemy raz i mamy pełnoprawna grę.

@Majki83 Akurat wymieniałem tylko zalety GW1 i do żadnej innej gry się w tym przypadku nie odnosiłem.

A co do P2W w BnS, gram od premiery z przerwami, mam 1244 AP choć faktycznie nie mam max gearu bo nie byłem jeszcze na najnowszym rajdzie. Wydałem 1$ (Słownie jednego dolara) czyli jakieś 4 złote na humble bundle by dostać outfit i 7 dni premium. Cały czas biegam z premką bo bez problemu można kupić za golda od innego gracza, mam niezłą kolekcję outfitów, korzystam z daily specials i wszystko to kupuje za golda a dokładnie za Hcoiny które wcześniej wymieniam za golda. Da się, da. Oczywiście rozumiem, że nowym jest trudno bo nie maja dostępu do najbardziej opłacanych dungeonów. A lootboxy i trove to czysty hazard a nie p2w.
A nawet jeśli jest p2w to w jaki sposób miało by ono ingerować w areny, gdzie klasy mają z góry ustalone statystyki? Czyżby zarąbiste outfity dodaja na arenach +over9000 do niewidzialnej statystki od zajebistości, dzięki czemu z łatwością się wygrywa?

Ja szanuje Twoje zdanie odnosnie gw2 i gw1 jednak oprocz gvg nie znajduje innych elementow ktore kuleja w pvp w gw2.

Aion bez p2w? Gdyby tak było to nie zastanawiałbym się, a nawet poczekałbym wytrwale do października. (Chyba, że coś ma się w nim zmienić to mnie popraw)

Odnośnie wow-a prawdę mówiąc ten tytuł zwyczajnie mi nie siada, nigdy nie doszedłem do end game, nie byłem w stanie.

Dziękuje wszystkim serdecznie za odpowiedzi. Póki co zastanawiam się nad GW2 - balans, brak p2w i stosunkowo szybki endgame mnie zachęca LUB stary dobry l2 na jakimś privie.

jedyne co mnie odtrąca od BnS-a czy GW2 to fakt iż nie do końca o takie pvp mi chodziło. Chciałbym po prostu wylevelować sobie postać, zrobić na niej ekwipunek i niczym w L2 wpaść na lokacje / przed miasto / czy na arenke do Giran atakować kogo mi się żywnie podoba z ekipą, randomami czy samemu ciesząc się swoją postacią / umiejętnościami, gadając z ludźmi, wkurzając ich gdy zabije kogoś 10 raz z rzędu czy wściekać się gdy to mnie będą gnoić. To jest po prostu coś w zupełnie innym klimacie.

Samo czekanie w lobby i granie 1v1 mnie średnio zadowala - po prostu szybko się znudzi. Za to typowe wyrównane areny 3v3 czy 5v5 śmiało mógłby mi zastąpić lol czy smite.

W lobby masz arene gdzie jest np 20 osob i kazdy jest przeciwnikiem. A na wvwvw zdobywasz ekwipunek i mozesx biegac po mapie lowiac ludzi… Chyba ze dal bys rade grupie :slight_smile: w wvwvw tez jest arena funkcjonujaca podobnie do tej w pvp ale o wiele wieksza i na niej korzystasz z tego co sam ugrales.