Hej
Osobiscie gram w gw2 i dosc sporo pvp. Sytuacja wyglada tak ze gra oferuje Ci:
- klasyczne pvp - arena 5vs5 na arenie sa 3 punkty za przejecie ktorych otrzymujesz pkt, za zabicie tez pkt. Czesto sa jakies mechaniki ktore urozmaicaja rozgrywke jak lord za zabicie ktorego jest w cholere pkt itd
-wvwvw - czyli 3 serwery piora sie na gigantycznych mapach. Smialo moze sie tam bic rownoczesnie ze 150 osob (nie wiem jaki jest max) lub mozesz solo biegac po mapie i lowic poj s tuki. Oprocz prania sie zajmuje sie tam twierdze warownie wykonuje proste questy typu pimoc w transporcie suply. W wvwvw buduje sie rowniez machiny obleznicze.
-lobby pvp oferuje jeszcze arene gdzie mozna wejsc i kazdy jest prxeciwnikiem, albo w innym miejscu mapy sa golemy na ktorych sie trenuje.
Co do mechaniki walki w gw2 jest bardzo dynamiczna. To jakie skille posiadasz na pasku 1-5 zalezy od broni a od 6-0 jaki spec ustawiasz. Dodatkowo wiekszosc ma dostep do 2 zestawow broni i ma to zastosowanie. Co do samych mechanik skillow nie ma co pisac bo kazda postac ma inna mechanike skilli ale wspilnym dla kazdego (procz thiefa) jest cool down czyli skill po uzyciu potrzebuje xx sec na odnowienie. Poza tym w walce uzywa sie unikow dzieki czemu trzeba uwazac jak sie atakuje lub kiedy to robi. W grze ma znaczenie pizycjonowanie sie czyli teren tez ma znaczenie. Sa buildy sprawdzajace sie w team fight, suppory, 1vs1, czy do zadan specjalnych lub hybrydy. Dodatjowo w grze masz dwa typy obrazen czyli fizyczne(zadajesz obrazenie ktore zabiera okreslona ilosc hp w czasie zadania go) i kondycje(czyli rzucasz czar ktory trwa np 5 srk i co sek zabiera xx obrazen jak np spalanie).
W grze jest mechanika walki o zycie tzn jak zejdzie ci hp do zera zostajesz powalony i masz dostep do 4 skilli (dosc slabych) ktore daja mozliwosc kupienia troche czasu bo inna osoba z druzyny moze cie podniesc… A przeciwnik moze dobic efektownym finisherem.
Wszystkie buildy mozna ogolnie podzielic na 3 grupy w zalrznosci od elitarnych umiejetnosci na; te do ktorych masz dostep bez dodatkow tzw core buildy, na te dostep do ktorych daje dodatek hot i pof. Kazda z elitarnych spec zmienia calkowicie charakter buildu i daje inne mechaniki rzadzone postacia… Piekna sprawa bo nie tylko zmieniaja sie same skille ale i to jak sie gra taka postacia
Dostepne klasy to:
Warrior czyli wytrzymaly jegomosc ktory umie dobrze walnac jedynie o nizszej mobilnosci podstawowej.
Revenant(dostepny tylko majac dodatek hot) polaczenie wariora i castera mogacy zmieniac stance ktore zmieniaja mu skille od 6-9 dzieki czemu ma szybki dostep ze skilli ofensywnych na supportowe itd
Necromanta - wladajacy mroczna magia umiejacy sie zmieniac w zla wersje samego siebie czy przywolywac ozywionych albo rzucac masywne aoe…
Elementalista - caster wladajacy 4 zywiolami jednoczesnie jak ogien, pioruny, zywiol ziemie czy powietrza. Kazdy zywiol specjalizuje sie w czyms innym jak ogien to dps, piorun to cc, ziemia obrona a powietrze leczenie.
Thief - sprytny szybki trudny do uchwycenia jegomosc ktory czai sie niewidzialny i wykancza nieswiadomych z zaskoczenia. Pof dal mu mozliwosc bycia snajperem z ciekawymi mechanikami.
Ranger klasa z petem ktory w zaleznosci od rodzaju inaczej dziala. Oczywiscie rang to klasa kojarzaca sie z lukiem itd i tak jest ale core build wykorzystuje rowniez miecz do walki w zwarciu. Poza tym druid moze byc swietnym bunkrem czyli klasa nie zadajaca nie wiadomo ile dps ale trudna do ubicia ze wzgl na skille leczace.
Engineer - klasa uzywajaca roznych gadżetow jak eliksiry turety bomby czy np przechodzenie w wersje holo gdzie nagrzewajac sie wykorzystuje temp do bufowania siebie.
Guardian postac ktora ma swietna przezywalnosc dzieki masie skilli oczyszczajacych/leczacych. Takze niezly dps umiejacy stawiac pluapki ktore latwo ominac ale wdepniecie zadaje duze obr. Ost dodatek dal mu dostep do bycia mega bunkrem czy supportem druzyny.
Mesmer jedyna i wyjatkowa klasa ktora jest mistrzem iluzji czy manipulacji czasem. Umie sie klonowac czy tworzyc teleporty. Bardzo mobilny wprowadzajacy sporo zamieszania.
Kwestia koncowa:
Wchodzac do lobby pvp automatycznie twoja postac jest wymaksowana. A uzywana bron ma maks statystyk. To co sie zmienia to typ broni, sigile na nich, umiejetnosci ogolne i drzeeko traitow w nich. Oraz ustawia sie szczegolowo ktore skille chce sie uzywac itd
Na wvwvw natomiast uzywasz to co zdobyles i postacia o lvl jaki sama zdobylas.
Oczywiscie zniechecenie moze przyjsc szczegolnie dla osob nowych tym bardziej jak chcesz tylko pvp robic bo klase i mechaniki bedziesz poznawac nie na mobach a na zywym przeciwniku. Trening na golemie nie odzwierciedla wielu aspektow
chociaz obok golemow sa boty reprezentujace kazda klase w grze.