Szukam MMO z możliwością rolnictwa, kowalstwa itp

Cześć, szukam MMO, w którym poza monotonną walką i zbijaniem bossów można być np. rolnikiem (jakaś umiejętność czy coś) lub kowalem. Miło by było jakby dana gra posiadała również jakiś system housingu :D. Nie grałem długo w Archeage, ale z tego co pamiętam to on działał podobnie. Liczę na Waszą pomoc!

ArcheAge ma najlepsze te systemy, zapraszam i polecam prywatny serwer ArcheRage. Więcej info pod linkiem:

https://forum.mmorpg.org.pl/t/archerage-prywatny-server-archeage/106533/19

1lajk

Ja bym powiedział, że albo BDO albo Wakfu. To były dwie gry, w których jakikolwiek crafting miał dla mnie znaczenie, był ciekawy i nie sprowadzał się do robienia hurtowo dwóch end gejmowych itemków na profesję.

Edit: Ciekawostka, w BDO jest masa ludzi, którzy w zasadzie są tylko crafterami, zarządzają swoim imperium pracowników jak i sami pracują, przerabiają, jeżdzą karawanami itd. Expią i zdobywają gear poprzez bogactwo co pozwala im znów podbijać handlowo dalsze tereny. Sam się jakiś czas tak bawiłem gdy miałem mało czasu i w pewnym momencie miałem lepszy gear niż większość ludzi w gildii, która grała bardziej “aktywnie” czyli na spotach :wink:

A ja ci polecę Life is Feudal , jest to dosłownie symulator życia w średniowieczu . Różni się od Archeage , tu crafting stanowi główną rolę i dzięki niemu rozwijasz swoją postać jak i pomagasz gildi rozwijać swoje włośći . Dużym plusem tej gry dla mnie jest to że wymaga ona wspólnej gry gdyż samemu nie jest się w stanie osiągnąć coś więcej a i gra jest cały czas rozwijana .

Polecam BDO. Nwm jak z kowalstwem ale rolnictwo jest rozbudowane : masa różnych roślin do sadzenia, od zboża, przez winogrona, pomidory, ziemniaki, a kończąc na jabłonce czy innej gruszy. Tutaj warto wspomnieć że sadzonki trzeba podlewać, a także wyrywać chwasty, zabijać owady itd. Więc na dłuższy czas nie radzę zostawiać tego samemu sobie xD. Ja najczęściej zatrudniałem pracownika który pracował na mojej farmie, wtedy musiałem dbać tylko o wodę, sadzenie i zbieranie plonów (jak za długo roślina będzie leżała to przegnije). Kolejnym bajerem są warunki - np kaktusy najlepiej rosną na terenach pustynnych, za to na pustyni ciężko wyhodować winogrona :stuck_out_tongue:. Tutaj wszystko rozbija się o dwa wskażniki - temperatura i wilgotność, w optymalnych warunkach rośliny rosną o wiele szybciej. Jest masa rzeczy które się jeszcze przydają np strach na wróble który odstrasza ptaki by nie dziobały naszego zboża (który btw trzeba stworzyć samemu) :stuck_out_tongue:

Ba, tu nawet możesz mieć farmę kurczaków, albo krów xD. Ale tym się jeszcze nie bawiłem więc nie powiem co i jak, ale zakładam że równie rozbudowane co farma roślin :slight_smile:.

System housingu jest i to dość dobry, jakieś 90% wszystkich budynków w grze możesz wynająć. W tym jako “residence” która jest typowym domkiem :stuck_out_tongue:. Da się go ładnie urządzić, czasami są eventy za które coś się dostaje do domku (np sadzonkę drzewa wiśni, która trzeba było wyhodować na farmie, a dopiero wtedy gdy trochę podrosło można było przesadzić do doniczki jako ozdobę do domu). A resztę craftujesz, craftujesz, craftujesz. Jest masa mebli do stworzenia, które jeszcze dzieli się na regiony (w końcu inny stół masz w mieście w oazie na pustyni, a inny w miasteczku portowym) :stuck_out_tongue: . Część podstawowych mebli chyba za grosze jeszcze sprzedaje npc od mebli + masz meble “uzyteczne” takie jak np stoły do craftu (cooking station, alchemy station, anvil itd), a także np skrzynię na swoje śmieci. Możesz posiadać do 5 mieszkań w świecie gry, przy czym jedno najlepiej zrobić “mieszkaniem głównym”, a 4 pozostałe zwykle, prostackie z stołami do craftu i skrzynką by za daleko nie chodzić xD

Albion Online

Ja polecam jak kolega wyżej Wakfu albo Dofusa. Profesji jest mnóstwo, a powodzenie każdej zależy od innych.
Można być rolnikiem i tworzyć mąkę, którą potem jako piekarz przerabia się na chleb, który schodzi jak…hehe…ciepłe bułeczki chwile po wystawieniu w sklepie. Można być krawcem, kowalem, górnikiem łowcą, rybakiem, alchemikiem i każdym innym kogo zapomniałem wypisać, a każda z profesji potrzebuje do craftu innych, porozrzucanych po całym świecie składników. Jeden z fajniejszych systemów ekonomicznych w grach.
Housing też jest, możemy kupić dom w wielu lokacjach w różnych stylach a potem go umeblować i takie tam :slight_smile: Niestety gra ma dość wysoki próg wejścia i nie oszukujmy się - jest P2P.

Mabinogi Kowal,farmer,Muzyk i wiele więcej, housing też jest
wiki mabinogi uprawa roli

RuneScape. Tam właściwie to najmniej się bijesz (no chyba, że combat lvl chcesz sobie nabić no to notabene musisz z czymś się cały czas bić), ale tam jest właśnie mnóstwo innych profesji, jest także rolnictwo (może nie jakieś rozbudowane ale niemniej jest).

1lajk

Kup sobie doniczki, 5 kilo ziemi i zostań rolnikiem, a nie będziesz odwalał jakieś chore gówno w crapach typu bdo D:

1lajk

Podpinam sie pod tego posta, na uprawie roli w mabi tez mozna niezle zarobic maja swoje pole.

Wurm Online/Wurm Unlimited - gra, która ma swoje lata (beta w 2002) i jest do dziś rozwijana, w której system craftingu napędza całą rozgrywkę. Wurm Online to wersja MMO (Pay to Play z możliwością kupienia subskrypcji za walutę in-game), natomiast Wurm Unlimited to wersja z serwerami hostowanymi przez graczy.

  • Rolnictwo - jest, z kilkunastoma różnymi typami roślin, hodowlą i rozmnażaniem zwierząt (w celu rozmnożenia osobników z jak najlepszymi cechami genetycznymi bądź rzadkimi gatunkami), sadownictwem oraz ogrodnictwem.
  • Kowalstwo - jest, z kilkunastoma typami metali oraz ich stopami. Rudy trzeba najpierw wydobyć z kopalni, przetopić, a następnie gorące przetopione kawałki metalu można wykorzystać w kowalstwie. Większość przedmiotów można zrobić z dowolnego typu metalu, nawet jeśli nie ma to zbytnego sensu (przykładowo pancerz płytowy ze złota).
  • Housing - jest, tak naprawdę skupia się na nim gra. Budować i terraformować ziemię można w dowolnym miejscu na świecie, które znajduje się poza terytoriami innych graczy. Domy mogą mieć dowolny kształt, rozmiar i mogą zostać zbudowane z dowolnych elementów. Ukończone budowle na serwerach PvE są zabezpieczone przed kradzieżą, można też utworzyć wioskę w celu zabezpieczenia większego terytorium i/lub gry ze znajomymi.

Link do gry: https://www.wurmonline.com

Namiary na polski serwer dedykowany (Wurm Unlimited): https://wurm-unlimited.com/server/2837/

Narzędzie do planowania wiosek/housingu: https://forum.wurmonline.com/index.php?/topic/79352-deedplanner-292-3d-house-and-deed-planner/&page=1

A Lineage II? Tez jest namiastka rolnictwa i to bardzo oplacalna zaleznie od ustawien serwera