Przeceniasz mnie, ja jestem amatorem i nawet jakbym chciał, to mam za małe kompetencje.
Mam znajomego który uczył mnie programować i nadal mi pomaga gdy mam jakiś problem, więc sam raczej nie nadaje się aby komuś pomagać.
Co jakiś czas mam jakieś problemy, które w większości wypadków udaje mi się pokonać samemu, także metodą prób i błędów, ale czasami nie daję rady i wtedy pomaga mi mój nauczyciel.
Mogę przypomnieć o kilku podstawowych sprawach:
- pamiętaj o zasadzie ze starego kawału w którym informatyk radzi: “jeśli samochód się zepsuł, spróbujmy z niego wyjść i wejść jeszcze raz” ( bo to naprawdę czasami działa)
- wiele problemów wynika z niekompatybilności assetów z Unity asset store, często w takich sytuacjach pomagają autorzy danego pakietu (ale nie zawsze)
- czasami (rzadko) pomaga skasowanie z projektu gry, katalogu “Library”, przy ponownym uruchomieniu projektu, biblioteki zostaną automatycznie odbudowane i naprawione.
I ogólna życiowa porada ;):
Błędy i problemy z działaniem - to chleb powszedni twórców nie tylko gier, ale generalnie wszystkiego w życiu. Więc sztuką tworzenia jest cierpliwość i umiejętność radzenia sobie z błędami i przeszkodami, nie tylko technicznie ale także emocjonalnie.
Chociaż są wyjątki ale to inny temat.