Wasza recenzja mojego pomysłu na grę MMO typu Saper

Dla mnie te zdawkowe pomysły brzmią jak materiał na grę typu arcade na komórki z opcją co-opa, ewentualnie jakiś tower-defender.

Po za tym co masz na myśli pisząc, że na takie rzeczy jak O-Game czy Plemiona już za późno? W sensie, że twórcy zdążyli sobie przez lata te gry rozbudować i ich się nie dogoni czy że nie masz umiejętności, które pozwolą Ci zrobić coś takiego?

Ale w jakim sensie warto?
Dla zarobku?
Dla satysfakcji?
Dla popularności?
Z innego powodu?
Jeśli np dla zarobku, to lepiej chyba w innej branży. Ale jeśli np dla satysfakcji własnej - to jak najbardziej, twórz i wydawaj.

Dziś branża gier, kontrolowana jest mocno przez marketing, więc jakość produktu ma drugorzędne znaczenie. Większość ludzi gra w to co jest reklamowane lub polecane przez internetowych wodzirejów, albo w to co już jest popularne (stare marki).

W sumie to nie wiem o co pytasz, a sam fakt że pytasz, sugeruje że albo masz wątpliwości albo coś kombinujesz.

Sam tworzę gry praktycznie od dziecka (koledzy z podwórka grali z moje gry planszowe) a w środowisku “tworzycieli” gier komputerowych - siedzę od 6 lat. i z moich obserwacji wynika że “tworzyciele gier” dzielą się głównie na trzy kategorie:

  • dorobkowicze - czyli ci którym głównie chodzi o to żeby zarobić kasę (standard z innych dziedzin życia) i tacy równie dobrze mogą robić coś innego.
  • pasjonaci - czyli ludzie natchnieni, fascynaci i eksentrycy którzy z reguły mają jakiś talent (oni tworzą dla satysfakcji, ale trudno na ogół się z nimi dogadać)
  • rzemieślnicy - czyli przeciętni wyrobnicy, którzy na ogół pracują dla innych i sami raczej nic nie zrobią.

Do której Ty grupy się zaliczasz? A może do czwartej? :face_with_monocle:

@ReinRe & @Szeptun
Opis pomysłów zdawkowy, ponieważ sedno problemu to dwa pytania.
Pierwsze pytanie to czy odgrzewane kotlety w nowym wydaniu się przyjmą.
Dwa to czy Browser game jest nadal popularne. Skupiłem się ostatnio na pisaniu webowych aplikacji użytkowych ze względów materialnych bo kiedyś kończą się pieniądze a trzeba mieć za co żyć. Jednak od dziecka fascynował mnie świat gier.
Czy dla zarobku - w 100% tak
Dla satysfakcji oczywiście w 100% tak
Dla popularności - na tym mi nie zależy. Chyba że mowa o popularności gry to tak.
Z innego powodu, oczywiście że tak -> kocham programować tworzenie kodu sprawia mi ogromną satysfakcje gdy daję życie pikselom.
Jednak czas robienia czegoś dla sztuki, dla satysfakcji już przeminął bo potrafię to robić. Problem tego typu że to stara technologia i tu mój dylemat czy warto jeszcze w to brnąć tym bardziej w takie stare tematy gier?

@Lowiczak
Jebaj smialo rob to co lubisz i rob to, czy to na browser, tel czy inne wynalazki.
Nie pytaj sie ludzi na tym portalu bo sprowadza Cie do swojego poziomu, ktory jest ponizej zera i godnosci ludzkiej.

Pytasz sie z reszta na portalu ktory jest prowadzony przez “doroslych” dzieci,
brak moderacji, bany za nic, poprostu dzieciaki pod wplywem emocji prowadza ten portal.

Powodzonka Ci zycze i pamietaj cokolwiek zrobisz cos fajnego, grywalnego to napewno sie oplaci, ale jeszcze kwestia rozglosu - reklamuj sie wszedzie gdzie sie da
Nawet tutaj! xD ( tylko nie pytaj sie tutaj niczego co wymaga uzycia mozgu)

Stawiam ze sam wiesz dokladnie czego Ty potrzebujesz.

Do dzieła!, czekam na jakas fajna gre :slight_smile:

1lajk

Mam w sumie jedno pytanie, bo chciałabym coś doprecyzować - czy Twój pomysł na zaistnienie w game dev’ie wynika z konieczności poszukania źródła dochodu czy też pracę jako programista już masz? Jakoś nie mogłam tego w 100% wywnioskować z postów.

@PyzioPL Dzięki za te słowa :wink: Może faktycznie bez nakładów finansowych jakiś działający breef powinienem zrobić i dopiero pytać o sens rozwijania tego. Ale zakładam że jak którz zobaczy kwadraciki i kreski zamiast super grafy to nie zauważy że gra posiada np. zajebisty gameplay.
@ReinRe Chęć zaistnienia hm na pewno nie jako priorytet uzyskanie źródła dochodu. Ale nie chciałbym pisać też gierki dla sztuki. W sumie do portfolio na szybko możne by rzec że na kolanie napisałem gierkę https://jakatoliczba.pl/

PS. znam się również na serwerach więc sporo kosztów mi odpada, nie znam się tylko na grafice :wink: brak zmysłu plastycznego ale zakładam że najpierw jest grywalność.

@Lowiczak
Z jeszcze jednej ciekawości:

Standard, czyli: wydobycie, rozbudowa budynków, rozwój technologii, lokacje, ogromna mapa świata, rozwój jednostek mam opracowane i działające.

W sensie, masz to zaprogramowane i działa? Czy po prostu masz na kartce spisane pomysły i projekt?

… nie działa to na kartce, tak mam opracowane i działające, mam tez algorytm na mrowisko/ul, czyli jest królowa która składa jaja jak są dostępne surowce, jak ich brakuje to składanie jaj zwalnia …

Hej,
Pomyśl o grze typu idle.

Problem polega na tym że ja nie chciałbym robić gry Single Player chciałym aby w tej grze uczestniczyła społeczność graczy, abym mógł osobiście pograć z innymi, abym mógł z nimi rozmawiać zawiązywać przyjaźnie jeśli tak to można nazwać grając przez kilka miesięcy wspólnie.

Według mnie jeśli zrobisz gre przeglądarkową , dobrze dopracujesz zawartość i nie będzie p2w bo to odstrasza na początku typu: kup konto premium lub diamenty na eq :smiley: Proponowałbym coś w stylu przeglądarkowego sandboxu z pastelową grafiką , ludzie lubią budować sadzić itd w grach :slight_smile: Zarobić na grze mozna poprzez skiny :slight_smile: Zrób pomysł , załóż kanał na discordzie żebyś miał graczy i odzew od nich pod ręką :slight_smile:

1lajk

nw czy w temacie ale ja nie rozumiem po co ludzie tak kombinują z tymi mechanikami. jak już umiesz i chcesz zrbić MMO to najlepiej zrobić typowe RPG bez wydziwień i większość właśnie tego chce bo przecież najbardziej popularne MMO to właśnie typowy RPG czyli np: ESO, Final Fantasy, WoW,

Mniej więcej rozumiem co próbujesz powiedzieć i bazując na twoich pomysłach oraz ich wykonaniu mogę ci coś zasugerować jeśli jesteś zainteresowany.
Będąc bardziej precyzyjnym pomysły z grami na przeglądarkę pozwalające na rozgrywkę z innymi osobami nie jest czymś na czym uda ci się zarobić wystarczająco(z początku) by z tego żyć także najlepiej dla ciebie byłoby znaleźć pracę, która pozwoliła by tobie z niej utrzymać i wciąż doskonalić własne umiejętności w tym zakresie, a w wolnym czasie starać się przekuć swoje pomysły w coś co w przyszłości pozwoliło ci z czasem zająć się tym i wciąż na tym zarabiać, ale się przy tym nie wypalić.
A jeśli chodzi o rozeznanie w sprawie gier przeglądarkowych to możesz spróbować na stronach jak https://iogames.space/ . Tam w większości znajdują się gry, które właśnie zostały zrobione w taki sposób o którym myślałeś oraz jest to również dobre pole do testowania swoich pomysłów jeżeli jesteś pewny co do gier na przeglądarke.

1lajk

a coś poza https://jakatoliczba.pl/ napisałeś ??

bo skrypt na jakatoliczba jest bardzo prosty i po 2 tygodniach oglądania kursów w necie można śmiało napisać taka grę :slight_smile:

Problem pojawia się czy masz grafikę, muzykę, fabułę, opisany sytem całej gry itd.

przeżuć się na gry mobline teraz mając prosty pomysł można odnieść sukces i to ogromny :slight_smile: możesz użyć do tego jakiegoś gotowego silnika jeśli jesteś w temacie nie będzie to dla ciebie problem przeskoczyć na coś nowego :slight_smile:

Zaczynam pisać sapera, jednak na niego się zdecydowałem. Jak będzie co pokazać to zrobię serwer alpha aby sie pochwalić wypocinami i uzyskac jakiś feedback a co do Discorda to zrobię taki kanał dla gry ale musi coś być o czym można by dyskutować …

Saper będzie idealnym pomysłem.

Uważam, że twój pomysł na grę www nie wypali. Nie pisze tego po złości fakt leży w twoim wieku na dodatek nie masz pewnie dzieci żeby się dowiedzieć co jest trendy.
Gra www będzie spoko jeśli robisz ja dla siebie. Kiedyś był tutaj taki ziomek co robił coś z osami. Wszystko było piękne ale teraz te małe i duże pokemony chcą gier na telefon. W domu lecą jak poparzeni do fortnite czy jakiś innych dennych gierek.
Dlatego szkoda twojego czasu. Zrób coś dla siebie niż masz się później rozczarować.
Pozdrawiam i nie jestem złośliwy ale taka jest szara rzeczywistość.

No właśnie chodzi o to że nie chce już mi się robić coś dla sztuki bo nauczyłem się już programować webowo …
Napisałem kilka lat temu grę w Unity testowo dla siebie aby sprawdzić czy nie mając pojęcia o Unity jestem w stanie napisać jakąś grę i w jakim czasie.
Bez znajomości języka programowania oraz samego Unity, napisanie prostą grę gdzie człowieczek sobie biegł i skakał zajęło mi to 1 miesiąc, pisałem sobie wieczorami po pracy i w weekendy. Wtedy pomysł wydawał mi się rewelacyjny i unikalny. Jednak system miałem na dysku SSD = (uszkodził się) a nie hostowałem kodu i gra przepadła, pozostał tylko pomysł. Ciekaw jestem czy teraz też zajęło by mi to miesiąc czasu.

Zrób zwiad rynku. Zobacz ile i jakie gry są na przeglądarkę. Oszacuj jakie masz szansę na minimalny sukces. Nie będę oszukiwać, że będzie to totalna klapa i zmarnowany czas. Na telefon w unity zrobisz grę o wiele szybciej i łatwiej oraz więcej zarobisz.

Jeśli jesteś dobrym programistą, to na Twoim miejscu spróbowałabym się zatrudnić w jakiejś firmie związanej z tworzeniem gier. Da Ci to pieniądze, spokój ducha i możliwość rozejrzenia się w branży. Po godzinach możesz rozwijać dosłownie dowolny projekt bez martwienia się, czy to wypali.

Natomiast nie chcę być niegrzeczna, ale skrypt z losowaniem to jest coś, co się robi po jednym dniu nauki np. Pythona… Jest w prawie każdej książce do nauki podstaw i nie nazwałabym tego nawet grą. Od samego skryptu według mnie ciekawsza jest strona internetowa. Zauważyłam, że chyba sam ją zrobiłeś (w sourcach nie widziałam żadnego Wordpressa). Uważam, że powinieneś przy tym zostać i rozwijać się dalej w tym kierunku, bo strona jest w porządku.