Wciągające MMORPG


#1

Witam forumowiczów,
szukam wciągajęcej gierki posiadającej satysfakcjonujący system zdobywania poziomów postaci. Za satysfakcjonującą rozumiem sytuację, gdy wbijając poziom dostaję zachętę, żeby wbić następny i przed pójsciem spać sobie powiem “jeszcze jeden level”. Dla przykładu może być to gra z różnicą siły postaci pomiędzy poziomami na tyle dużą, że będąc na poziomie o jeden niższym niż mój przeciwnik, pokonanie go jest praktycznie niemożliwe lub conajmniej bardzo trudne. Levelowanie postaci dawałoby w takiej sytuacji więcej niż +1 do każdej ze statystyk i bardziej motywowało do grindowania, wykonywania misji, czy ogólnie do grania. Jeśli znacie podobne lub ciekawsze systemy zdobywania poziomów w konkretnych grach MMORPG, które przytrzymałyby mnie przy niej, to bardzo prosiłbym o polecenie mi takiej gierki :slight_smile: dzięki

System nie pozwala mi odpowiadać więc będę to robił edytując pierwszy post.
Gry z mechaniką i wyglądem wymienionych przez Ciebie typów (Tibia, MS) mi niestety nie odpowiadają. Naprawdę nie ma MMORPG z grafiką i światem 3D, w których nie nużyłoby podnoszenie poziomu postaci? Na przykład pierwsza odsłona Fable - mimo, że tryb pojedynczego gracza to jednak samo wbijanie poziomu było fajne ze względu na mechanikę i przygodę.

Podobno BDO ma podobny system podnoszenia poziomu postaci. Czy to prawda? Na czym on polega?


#2

Po przeczytaniu tego co napisałeś, że tak powiem poszło na wyobraźnię :slight_smile: Tak więc przyłączę się do poszukiwań.


#3

Czyli szukasz gry “now game”. Oznacza to, że ponad 99% mmo się nie zalicza do tego, bo są typu end game, gdzie lvl są tylko w formie długiego samouczka.
Masz bardzo mały wybór, bo now game jest mało i są to same stare tytuły jak Tibia, Maple Story itp.


#4

Haha :smiley: miło mi to słyszeć :slight_smile: Następnym przykładem może być NPCet w Diablo (chociaż mimo wszystko na długo mnie ta gra przy sobie nie przytrzymała), który po zapłacie wręcza losowy przedmiot, a naszym zadaniem jest uzbieranie jednego konkretnego setu, więc często nie dostajemy upragnionego przedmiotu i zmuszeni jesteśmy dalej grindować, by ponownie zapłacić NPCtowi. Byłoby dobrze gdyby dla przykładu konkretne sety były niezbędne do przejścia ważnych lokacji, ale w Diablo wystarczy mieć jeden, więc jest to trochę nudne i nie przytrzymuje przy grze. Czekam na propozycje :stuck_out_tongue:


#5

System leveli w BDO działa właśnie w ten sposób, że np. 56 lv będzie miał problem pokonać poziom 57/58 na pvp z tym samym eq. Więc na chwilę obecną to byłaby gra, którą Ci polecę.


#6

Jak wygląda PvE w BDO? Znajomy również mi powiedział, że jakiś czas temu wkradło się tam P2W i z tego powodu przestał grać w tą grę, natomiast dodał, że miało to miejsce dosyć dawno oraz polecił sprawdzenie czy dalej w tej grze występuje P2W.


#7

Umm cóż, zależy czy chcesz competitive czy nie. Musisz wiedzieć, że do 60 na pewno będzie Cię trzymać “jeszcze jeden level”, bo będziesz mieć świadomość, że zostały Ci skille do odblokowania :smiley: Jeśli chcesz dużo zarabiać na grindzie, to niestety bez 4 petów możesz wmawiać sobie co chcesz, ale będziesz zarabiał mniej efektywnie niż osoba, która je ma. Mi nie zależy na byciu mega competitive, dlatego ja ich nie kupuje, nawet nie szukam na marketplace. Mam swoje dwa pety z eventów, troszkę ręcznie się zbiera i jakoś to idzie. Nie nazwałbym gry P2W, ale wkurzają mnie określenia p2convinience itp. W teorii to jest takie 50/50, rzeczy jak Maids oraz pety są bardzo przydatne. Dla mnie synonimem P2W są rzeczy, które są oferowane w sklepie jak w tytułach Gameforge, np. w metinie, jak bony do ekwipunku, które wpływają na statystyki postaci. Czyli doraźne lub pośrednie zwiększenie statystyk. Patrząc na wszystkie gry, które mam lub miałem pod ręką, nazwałbym itemshop ryzykownym, ale nie P2W. Odchodząc od tego, jeżeli lubisz starą szkołę, czyli zarzynanie hord mobów jednym uderzeniem lub combem i to uczucie, że jesteś OP, to po prostu spróbuj :smiley: Gra daje dużo satysfakcji, a jak mówiłem, każdy jeden level naprawdę dużo potrafi zmienić.


#8

Cóż aktualnie ciężko mi się jest oderwać od BDO. Jednak pety są potrzebne kiedy masx lepszy sprzęt mielisz moby na hita wyobraź sobie teraz osobe, która podnosi manualnie przedmioty a taką, która z 5 petami nie wyrabia z dropem. Przekłada się to na exp ponieważ zanim wszystko podniesiesz zabiłbyś z 2-3 grupki potworów minuty przeliczają się na godziny itd. i dochodzisz do wniiosku, że gdybyś miał 5 petów zaoszczedzilbys 10 godzin zamiast 20 ( to zupelny przyklad z dupy ale mniej wiecej tak to wyglada ). Dlatego musisz miec te 5 petów 1 pet tier 1 lv 10 zbiera co 3,7 sekundy jeden drop nie mam na t4 zadnego ale nawet z 5 tier 4 nie dadza ray wszystkiego podniesc. Reszta dla mnie nie byla az tak potrzebna jak weight czy inventory slot.


#9

Czyli tu chodzi tylko o czas farmienia? W takim razie wg mnie nie ma problemu :slight_smile: dziękuję za pomoc, już stworzyłem Rangera i próbuję gierkę :stuck_out_tongue:
Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam ^^


#10

P2W w BDO to płacz polaczków.
Itemy za kasę to głównie kostiumy albo coś co skraca ci czas np tworzenia przedmiotów.
Owszem są rzeczy które ułatwiają grę (zwierzaki za 10 euro podnoszą drop, Value pack dodaje więcej miejsc w EQ i płacisz mniejsze podatki sprzedając itemy ale często rozdają je w eventach jak np w lutym lub gracze często sprzedają je za walutę w grze. Nie ma problemu tego kupić.)
Ja tego nie kupuję, gram od 2016 roku i jestem jednym z najsilniejszych wizzardów w polskim community (244 AP, 288DP)
Nowi gracze dodatkowo dostają taki kalendarzyk gdzie za logowanie się dostaną w tymi miesącu właśnie Value Packi (chyba na 2 miesiące łącznie) i zwierzaka i kostiumy na tydzień.
I tak, lvl w BDO ma ogromne znaczenie. OGROMNE.
A Grind ze względu na dynamikę starć jest mega przyjemny.


#11

I jakbyś chciał klucz na pełną wersję gry to pisz.
Wszyscy którzy grają 2 lata dostali jeden klucz by zaprosić kogoś do gry. Ja mam kilka kont niektóre nie używane więc dostałem więcej kluczy XD