Air Rivals
"Chcesz wznieść się w przestworza i wziąć udział w ogromnej podniebnej bitwie? Chcesz spędzić miło czas, zabić nudę, powalczyć trochę? AirRivals jest grą dla Ciebie! Tylko tu znajdziesz interesujące podniebne szlaki i wyjątkowe, fascynujące przygody. Dołącz do ANI albo BCU, wybierz własny Gear i wzbij się w powietrze!"
Air Rivals jest PvP Sci-Fi strzelanką gdzie gracze kontrolują statki nazywane 'Gears'. Istnieją cztery różne samoloty, każdy z własnymi właściwościami. I-Gear jest przeznaczony do walki w powietrzu, jest on strasznie szybki i ma całkiem spore obrażenia, B-Gear jest powietrzno-ziemnym bombowcem, potrafi posłać kilka do kilkunastu rakiet na raz w stronę swojego przeciwnika, M-Gear pełni rolę pomocniczą, potrafi naprawiać, buffować przyjaciół, a także debuffować przeciwników. A-Gear jest ziemno-powietrznym czołgiem, jako jedyny potrafi jeździć po powierzchni mapy, używa głównie swojego potężnego działa. Każdy gear w Air Rivals może latać i wykonywać misje samemu. Jest tutaj sześć statystyk: Atak, Paliwo, Zręczność, Obrona, Energia, Osłona. IG bazuje na ataku/zręczności, MG na energii i obronie, AG i BG głównie na ataku, lecz na wyższych poziomach również na obronie. Po założeniu postaci zostaje uruchomiony krótki Tutorial, uczący nas podstawowych funkcji załączonych w grze. Misje zazwyczaj polegają na pokonaniu zwykłych mobków lub bossów. Do tego dochodzi na większych poziomach sporo grindu, który jednak jest dosyć przyjemny. W grze gracze są podzieleni na dwie wrogie nacje - ANI oraz BCU. I tutaj gra wyróżnia się na tle innych - możliwość walki, praktycznie zawsze i wszędzie, o każdej porze dnia i nocy. Od klasycznego PvP przez częste wojny o punkt strategiczny po cotygodniowy statek matkę.
Gear'y
W grze dostępne są cztery klasy nazywane gearami. Każda specjalizuje się w czymś innym, są one niepowtarzalne i latanie każdą z nich daje sporo zabawy. Wszystkie są bardzo potrzebne, ponieważ tylko działając razem są w stanie coś zdziałać w walce.
I-Gear - jest to myśliwiec. Jest najszybszym i najzwrotniejszym gearem. Wyprzedza on sporo rakiet. Klasa ta jest stworzona praktycznie tylko do walki powietrze-powietrze, jego bronie zadają spore obrażenia i są bardzo celne. Zaprojektowany został do walki partyzanckiej typu hit&run, lecz sprawdza się bardzo dobrze w czyszczeniu pojedynczych wrogów z danego terenu i do zwiadu map. Jego umiejętnością specjalną jest tzw. "rollka", czyli możliwość robienia "beczek" bez oczekiwania na nie 3 sekundy, a umiejętnością elitarną jest berserk - zmniejsza on czas ponownego ataku i zwiększa ilość wystrzeliwanych rakiet, bardzo użyteczny skill.
Jego wadą w sumie może być tylko pilot. Trzeba mieć spory refleks i opanowanie aby dobrze ocenić sytuację. Nieciekawie jest, gdy zostanie otoczony, lecz po to został stworzony - do ucieczek. Posiada on również najmniej wytrzymałe pancerze ze wszystkich jednostek.
B-Gear - jest to bombowiec, który najłatwiej radzi sobie z celami naziemnymi, co nie zmienia faktu, że w walce powietrze-powietrze radzi sobie też całkiem dobrze. Zadaje on największe obrażenia na jedną salwę w grze. Jest on również dosyć szybki i zwrotny. Jego umiejętnością specjalną jest niewidzialność, a elitarną - big boom - czyli detonacja samego siebie i zniszczenie przy tym wszystkich jednostek przeciwnika w okolicy, bardzo przydatne do zbijania tzw. campów, czyli graczy strzelających w teleport, tak, aby druga nacja nie mogła przelecieć.
Jednak jak każdy gear, ten też ma swoje wady - szybkością i zwrotnością ustępuje IG, a jego rakiety mają długi czas przeładowania.
M-Gear - jest jednostką wspomagającą. Mimo niskiego ataku i słabych zdolności manewrowych jest niezastąpiony w każdej bitwie, jego umiejętności rozdawane całej formacji (grupie/pt/party) są bardzo cenne i silne. Nie wliczając buffów, potrafi leczyć i teleportować graczy do siebie. Na dodatek, pomimo swojej masy i niskiej zwrotności, na większych poziomach posiada wręcz gigantyczną ilość obrony oraz potrafi wykonywać kontrolowany lot do tyłu.
Jednak jego wadą są małe obrażenia, przez co grind nim jest powolny i często wymaga dużo więcej czasu od innych gear'ów. No.. Ale od czego są znajomi? Zawsze ktoś inny może Cię wspomóc w expieniu.
A-Gear - to jedyna jednostka w grze AirRivals, która może wylądować na dowolnej powierzchni, swobodnie się na niej poruszać i prowadzić z niej atak. Geary tego typu przypominają czołgi. Są mocno opancerzone, co za tym idzie - mają najwięcej życia w całej grze i posiadają wyjątkowo mocne bronie standardowe (działa).
Ich największymi wrogami są BG, ich masa sprawia, że są powolne i mało zwrotne, a co za tym idzie - dla beczek - łatwym celem.
Wojny między nacjami.
Wojny o punkt strategiczny.
Punkt strategiczny zostaje zawsze wbudowany losowo - może pojawić się na niemal każdej mapie o niemal każdej godzinie; nie sposób przewidzieć tego mechanizmu. Nacja musi być cały czas gotowa, aby uderzyć na wrogi "SP", lub też bronić własnego. Aby wygrać, oczywiście nacja atakująca musi w ciągu godziny zbić SP, a nacja broniąca - obronić. Proste i logiczne. Bitwy są często bardzo dramatyczne i zażarte, trwają do ostatnich minut, rzadko kiedy ktoś się poddaje. Oczywiście każdy gracz przebywający na mapie z punktem strategicznym bądź mapę przed otrzymuje nagrodę zgodnie ze swoim wkładem w zwycięstwo lub porażkę jego nacji.
Statek Matka.
Statek, który pojawia się, ok raz w każdym tygodniu w BCU i raz w każdym tygodniu w ANI. Jeśli atakować będzie ANI, wtedy pojawi się statek Anubis(w Dżungli Tylent), a jeśli BCU, wtedy statek Horos(na Plaży Reynard). Każdy z prezydentów może ustalić datę oraz godzinę MS Atakującego. Przez pierwsze 15 minut pojawia się informacja o przybyciu Statku Matki, kolejne 2 godziny to bitwa. Jeśli Statek Matka zostanie zniszczony, wtedy w kolejnej wojnie będzie miał wyższy poziom, jeśli się nie uda poziom statku zmaleje. Do tego na każdej mapie nacji broniącej pojawiają się punkty strategiczne, po których zbiciu można aktywować teleport z którego będą wylatywać gracze naszej nacji. Oczywiście nie zabraknie sporej nagrody zarówno dla wygranych jak i przegranych.
Bazy Frontowe
Jest to epicka bitwa powietrzna wstępująca raz w tygoniu. Toczy się ona między brygadami (odpowiednik gildii). Aby wygrać należy zniszczyć protektora, brygada, która zadała największe obrażenia w protka, przejmuje bazę, a inne z przeciwnej nacji mają za zadanie od nowa zbić prota. Oczywiście znów za nagrodę dostaniemy SPI (walutę w grze) za wkład, punkty wojenne, za które można kupić ciekawe rzecz, a nasza brygada otrzyma całkiem sporo kasy, którą wydają w sklepach i w zaopatrzenie gear'u.
System Prezydencki
W AR jest coś takiego jak system prezydentur. Gracze wybierają swojego przedstawiciela na okres jednego miesiąca. Dostaje on przedmiot dodającą 10000 osłony, wybiera zarząd, który wraz z nim aktywuje teleporty na MS'ie oraz przewodzi całej nacji. Bycie prezydentem jest jednym z największych osiągnięć, jakie można zdobyć grając w Air Rivals.
Serwery
Gemini
Jest to najstarszy polski serwer, gra na nim obecnie najwięcej graczy. Serwer dla osób szukających wyzwań, nie obawiających się monotonnego padania co chwilę od "koksów", dopóki sami się nimi nie staną. Bardzo trudno się jest wybić, lecz jeśli już to zrobimy, gra staje się przyjemna. Warto też wspomnieć, że może być potrzebne trochę przedmiotów z IS, aby grało się tu łatwiej. Grają tu zarówno gracze z małym jak i wysokim poziomem. Spora konkurencja na rynku, dość wysokie ceny i czasem trudno dostać to, czego nam potrzeba. Nacje raczej zbalansowane.
Pavo
Serwer, który powstał drugi, raczej dosyć zbalansowany. Większość graczy z wysokim lvl, początkujący gracze raczej będą przysłowiowo gnojeni, jak na gemini. Trzeba sporo się napracować, aby coś osiągnąć. Nacje są dosyć zbalansowane. Mało grających osób, ale podobno nie jest najgorzej.
Cetus
Jest to najmłodszy serwer, niedawno obchodził swoje pierwsze urodziny. Stosunkowo do ilości osób grających jest dużo nowych graczy, którzy dopiero zaczynają swoją przygodnę AR. Serwer na którym chyba najłatwiej jest się przebić bez wydawania pieniędzy na grę. Niestety nacje nie są zbalansowane, lecz Team AR.pl pracuje nad tym. Serwer ten jest chyba najbardziej polecany dla nowych graczy.
Item Shop
W Air Rivals item shop nie daje dużej przewagi. Po ostatnim patchu jest możliwość handlowania większością przedmiotów z niego, przez co gracz, który nie chce ładować kasy w granie, może spokojnie przehandlować walutę w grze na itemy z IS. Ceny są niestety przystosowane do rynku europejskiego, lecz skutkuje to tym, iż niewiele osób ocieka kredą
Serdecznie Zapraszamy