Albion online - dużo pytań

Cześć! Jestem, niemalże, zdecydowany na kupno Albion Online, ale mam masę pytań, na które ciężko jest mi znaleźć odpowiedzi, dlatego zwracam się do was z prośbą o pomoc.

Głównym aspektem, który w dużej mierze odgrywa rolę w podjęciu mojej decyzji o kupnie gry, jest porównanie Albion Online do Tibii, w której spędziłem masę godzin, jeszcze jako dzieciak. Jest to stwierdzenie postawione trochę na wyrost, zdaje sobie z tego sprawę, ale nie da się ukryć, że w wielu aspektach, rozgrywka przypomina tą kultową grę. Szczerze mówiąc, prócz obejrzenia kilku streamów, wyciągnięcia z nich cech rozgrywki i przejrzeniu głównej strony gry, moja wiedza na temat tego tytułu jest bardzo mierna, można by nawet rzec, zerowa. Swoje pytania opiszę w kilku punktach, żeby ułatwić sprawę Wam-odpowiadającym.

-1.Jak na obecna chwilę wygląda cały content gry? Ze strony głównej wyczytałem, że w sumie rozgrywka sprowadza się do zdobywania poziomów, walk z innymi graczami i tworzenia przedmiotów. Szczególnie to ostatnie przykuwa mój wzrok. Głoszone pięknym hasłem 'ekonomia w rękach graczy', ale czy rzeczywiście tak jest? Jeśli ekonomia ma być w rękach graczy, to czy, wcześniej czy później, nie sprowadzi się do tego, że z pięciu dostępnych dróg rozwoju, tylko kilka z nich będzie warte poświęcania czasu?

-2.Z tego co zauważyłem, w grze występuje tzw. status premium. Zastanawiam się, jaki wpływ ma status premium na rozgrywkę? Znacznie ją upraszcza?

-3.Ostateczna beta rozpoczęła się pierwszego sierpnia, ale nigdzie nie znalazłem informacji o jej końcu. Jak długo trwa owa beta? Czy po becie zawartość konta jest resetowana?

-4.System reputacji. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, są wyznaczone obszary, w których tylko można zabijać innych graczy, tak? Słyszałem są są różne kolory tych obszarów, czym się różnią?

Przypuśćmy, że moja reputacja spadła na niski poziom, bo zabiłem zbyt wielu graczy. Czy w tej sytuacji, inni gracze, nawet poza terenem do tego przeznaczonym, mogą mnie, bez konsekwencji, zabić? Jak wygląda sytuacja z utratą ekwipunku i czy można się przed tym jakoś ubezpieczyć?

-5.Ze względu na rozgrywkę, czy osoba, która gra 'casualowo', odnajdzie się w świecie Albion Online? Jest to miejsce dla 'wolnych strzelców', czy raczej takie osobniki nie mają co tu szukać?

-6.Czy podczas wojny gildii, w wyniku śmierci, można stracić ekwipunek? Czy można stracić ekwipunek, jeśli zabije nas zwykły przeciwnik/moobek/potwór?

-7.Zniszczony ekwipunek można naprawić?

-8.W Albion Online nie ma podziału na klasy. Czy oznacza to, że wachlarz umiejętności jest wystarczająco rozbudowany, by tworzyć postacie wyróżniające się spośród innych graczy?

Z góry dziękuję za pomoc. Jeśli jest ktoś, kto również czegoś nie wie, dotyczącego Albion Online, to śmiało można kontynuować temat i zadawać kolejne pytania. Pozdrawiam.

Podbijam i ponownie proszę o pomoc :)

Na te pytania ci nie odpowiem bo sam szukałem na nie długo odpowiedzi ale w końcu kupiłem wczoraj grę i strasznie wciąga, zbierasz np drzewo idziesz sprzedać żeby zbierać kasę na jakiś domek lub craftujesz żeby zwiększyć umiejętności albo po prostu latasz i zabijasz mooby żeby zwiększyć tier eq, kup i pograj na prawdę się opłaca + że masa ludzi w to gra, wszędzie ktoś biega, a na pvp latają grupami nawet po 100 osób ( oczywiście ruscy ^^)

podbijam też jestem ciekaw odpowiedzi kogoś kto już trochę w to pograł

Ja mam pytanie czy taki casual jak ja grający po 2-3 godzinki dziennie i to nie zawsze, ma czego szukać w tej grze? czy lepiej te 100 zl na co inne przeznaczyc..

Mogę odpowiedzieć jedynie na pytania 7 i 8, z własnych obserwacji. Więc tak

7. Tak można go naprawić u specjalnego npc.

8. Z tego co zauważyłem to skille otrzymujesz z eq, np. używając demonicznego kostura dostajesz skille które nakładają debuffy na przeciwnika, walcząc mieczem dostaniesz skille na miecz itp. Podsumowując, skille opierają się na eq które obecnie nosisz (można by to troszkę porównać do systemu z GW2), jednak nikt nie zabroni Ci zrobić np postaci w ciężkiej zbroi z kosturem, czy też odwrotnie w szatach z mieczem czy sztyletami bądź łukiem.

1 Nie ponieważ większość dróg potrzebuje innych a zmaxowanie troszke zajmuje . Wiadomo po roku , 2 latach grania będą osoby co pewnie zmiksują wszystko.

2 Jak w większości gier mmo znacząco ale można i grać bez

  • Szybszy postęp umiejętności dzięki 50% premii do sławy
  • Szybszy postęp na tablicy przeznaczenia dzięki regenerującym się punktom nauki
  • Zbieranie 50% więcej srebra i łupów z zabijania potworów
  • Ulepszanie umiejętności rzemiosła dzięki skupieniu rzemieślniczemu
  • Mistrzostwo zbieractwa dzięki 50% premii do zbierania
  • 100% premia do płodów rolnych i czasu dorastania zwierząt na wyspie gracza
  • Premia do zysków z handlu poprzez zmniejszenie o 50% podatków za handel

3 Nie ma nigdy informacji o zakończeniu beta testów , tak po każdej becie był reset

4

Zielone strefy Surowce 1-4T Nic nie tracisz po śmierci , tylko durability z itemów

Żółte strefy Surowce 3-5T Nic nie tracisz po śmierci , tylko durability z itemów , możliwość zflagowania (pvp)

Czerwone strefy Surowce 4-6T Tracisz wszystko co masz przy sobie , widać na mapce jeśli jest 10 graczy obok siebie , o ile pamiętam jęsli byłeś gangowany przez pare osób miały one zredukowany dmg .

Czarne strefy Surowce 5-8T Tracisz wszystko co masz przy sobie , łatwo zginąć od przebiegających zergów

Nie da się zabezpieczyć postaci przed utratą gearu

5 Nie rozumiem pojęci wolny strzelec - Chodzi o gracza solo ? Jeśli tak to bez gildi daleko nie zajedziesz w tej produkcji od czerwonych mapek zaczyna się jazda bez trzymanki jeśli grasz solo . Należy pamiętać że nie masz co też szans porobić dunów wyższo lvlowych .Na czarnych mapach możesz mieć też problemy z zabiciem solo niektórych mobków .

6 Tak i na czerw/czarnych mapach tak

7 Da się naprawić uszkodzony ekwipunek , zniszczonego nie

8 Nie - jest parę lepszych , parę gorszych archetypów zależy od patchów (buffują/nerfią bronie) ale nie ma w tej grze oryginalności .

Ja mam pytanie czy taki casual jak ja grający po 2-3 godzinki dziennie i to nie zawsze, ma czego szukać w tej grze? czy lepiej te 100 zl na co inne przeznaczyc..

Ja gram właśnie 2-3h dziennie i to nie codziennie i jest luz. To nie mmorpg gdzie musisz farmic eq całe dnie żeby być op na pvp. Tam tier 1 od tier 3 różni się 20pkt obrażeń a nie paroma k. dużo ludzi biega wszędzie i wszystko farmia. Ja dzisiaj będę robił się na tier 3 i już czuję się pro po graniu jakiś 4h... To gra typowo pod casual bo nawet jak byś grał 1h na tydzień to i tak będziesz coś znaczyl w grze.

1h tygodniowo? Powodzenia z farmieniem fame.

1h tygodniowo? Powodzenia z farmieniem fame.

Są ludzie, którzy zajmują się TYLKO craftem. Gildia pomaga im w zdobywaniu składników, w zamian za wytwarzane przez nich przedmioty... Od opublikowania tematu, obejrzałem dużo streamów, popytałem, poszperałem i już wszystko wiem. Kupuje Albiona :))

Dziękuje wszystkim, którzy zechcieli odpowiedzieć na moja pytania. Zapraszam do kontynuowania tematu i zadawania nowych pytań.

Cześć! Jestem, niemalże, zdecydowany na kupno Albion Online, ale mam masę pytań, na które ciężko jest mi znaleźć odpowiedzi, dlatego zwracam się do was z prośbą o pomoc.

Głównym aspektem, który w dużej mierze odgrywa rolę w podjęciu mojej decyzji o kupnie gry, jest porównanie Albion Online do Tibii, w której spędziłem masę godzin, jeszcze jako dzieciak. Jest to stwierdzenie postawione trochę na wyrost, zdaje sobie z tego sprawę, ale nie da się ukryć, że w wielu aspektach, rozgrywka przypomina tą kultową grę. Szczerze mówiąc, prócz obejrzenia kilku streamów, wyciągnięcia z nich cech rozgrywki i przejrzeniu głównej strony gry, moja wiedza na temat tego tytułu jest bardzo mierna, można by nawet rzec, zerowa. Swoje pytania opiszę w kilku punktach, żeby ułatwić sprawę Wam-odpowiadającym.

-1.Jak na obecna chwilę wygląda cały content gry? Ze strony głównej wyczytałem, że w sumie rozgrywka sprowadza się do zdobywania poziomów, walk z innymi graczami i tworzenia przedmiotów. Szczególnie to ostatnie przykuwa mój wzrok. Głoszone pięknym hasłem 'ekonomia w rękach graczy', ale czy rzeczywiście tak jest? Jeśli ekonomia ma być w rękach graczy, to czy, wcześniej czy później, nie sprowadzi się do tego, że z pięciu dostępnych dróg rozwoju, tylko kilka z nich będzie warte poświęcania czasu?

-2.Z tego co zauważyłem, w grze występuje tzw. status premium. Zastanawiam się, jaki wpływ ma status premium na rozgrywkę? Znacznie ją upraszcza?

-3.Ostateczna beta rozpoczęła się pierwszego sierpnia, ale nigdzie nie znalazłem informacji o jej końcu. Jak długo trwa owa beta? Czy po becie zawartość konta jest resetowana?

-4.System reputacji. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, są wyznaczone obszary, w których tylko można zabijać innych graczy, tak? Słyszałem są są różne kolory tych obszarów, czym się różnią?

Przypuśćmy, że moja reputacja spadła na niski poziom, bo zabiłem zbyt wielu graczy. Czy w tej sytuacji, inni gracze, nawet poza terenem do tego przeznaczonym, mogą mnie, bez konsekwencji, zabić? Jak wygląda sytuacja z utratą ekwipunku i czy można się przed tym jakoś ubezpieczyć?

-5.Ze względu na rozgrywkę, czy osoba, która gra 'casualowo', odnajdzie się w świecie Albion Online? Jest to miejsce dla 'wolnych strzelców', czy raczej takie osobniki nie mają co tu szukać?

-6.Czy podczas wojny gildii, w wyniku śmierci, można stracić ekwipunek? Czy można stracić ekwipunek, jeśli zabije nas zwykły przeciwnik/moobek/potwór?

-7.Zniszczony ekwipunek można naprawić?

-8.W Albion Online nie ma podziału na klasy. Czy oznacza to, że wachlarz umiejętności jest wystarczająco rozbudowany, by tworzyć postacie wyróżniające się spośród innych graczy?

Z góry dziękuję za pomoc. Jeśli jest ktoś, kto również czegoś nie wie, dotyczącego Albion Online, to śmiało można kontynuować temat i zadawać kolejne pytania. Pozdrawiam.