Aplikacje do tworzenia gier

Bezpośrednio w oknie przeglądarki

Playcrafter

Bardzo rozbudowane narzędzie do tworzenia gier. Z początku wydaje się dziecinne i bardzo proste, wielu po prostu się od tej aplikacji odbija nie poznając nawet podstawowych funkcji. Gry na tej platformie są bardzo rozbudowane, możliwość tworzenia własnych części za pomocą języka XML zdecydowanie urozmaica i przedłuża zabawę. Chyba jedyną wadą tej produkcji jest to, że gry tworzy się w miarę długo (aby stworzyć NAPRAWDĘ rozbudowaną grę, która bezapelacyjnie powinna zostać wyróżniona poświęca się około 2-4 godzin).

Przykłady gier (różnych twórców): Matcheroo, Lunar lander preview, Modern golf 1, Windsurfer.

Sploder

Narzędzie bardzo przyjazne użytkownikowi, ale można zrobić w tym programie tylko 2 rodzaje gier- platformową i strzelaninę. Wybór części jest mały, cieszy spora liczba dostępnych tekstur. Gry powstające na tej platformie z reguły bardzo lagują i trzeba mieć naprawdę dobry sprzęt, aby móc korzystać z tej platformy. Przykładów gier nie podaję, ponieważ ich linki raz na jakiś czas się zmieniają.

Do ściągnięcia z internetu

RPG maker

Seria prawdopodobnie najbardziej zaawansowanych programów do tworzenia gier RPG (choć strategię lub platformówkę z odrobiną chęci zrobić się też da). Części do 2003 roku są całkowicie darmowe. Cieszy całkowita edytowalność gier, ale skryptowanie obiektów jest nieco zbyt czasochłonne (naprawiono to w edycji XP, ale za nią się płaci).

Przykłady gier (niektóre wymagają programów w określonych edycjach): Tale of Exile akt 1, Gromada, Komnata.

Chętnie bym zrobił taką gierkę, jestem chory siedzę w domu od poniedziałku i nudzę się jak cholera ,ale czy by ktoś w to grał?

Najlepiej zacząć od Splodera i Playcrafter, ponieważ tam najkrócej tworzy się gry. Są one publikowane na stronie aplikacji.

Bezpośrednio w oknie przeglądarki

Playcrafter

Bardzo rozbudowane narzędzie do tworzenia gier. Z początku wydaje się dziecinne i bardzo proste, wielu po prostu się od tej aplikacji odbija nie poznając nawet podstawowych funkcji. Gry na tej platformie są bardzo rozbudowane, możliwość tworzenia własnych części za pomocą języka XML zdecydowanie urozmaica i przedłuża zabawę. Chyba jedyną wadą tej produkcji jest to, że gry tworzy się w miarę długo (aby stworzyć NAPRAWDĘ rozbudowaną grę, która bezapelacyjnie powinna zostać wyróżniona poświęca się około 2-4 godzin).

Przykłady gier (różnych twórców): Matcheroo, Lunar lander preview, Modern golf 1, Windsurfer.

Sploder

Narzędzie bardzo przyjazne użytkownikowi, ale można zrobić w tym programie tylko 2 rodzaje gier- platformową i strzelaninę. Wybór części jest mały, cieszy spora liczba dostępnych tekstur. Gry powstające na tej platformie z reguły bardzo lagują i trzeba mieć naprawdę dobry sprzęt, aby móc korzystać z tej platformy. Przykładów gier nie podaję, ponieważ ich linki raz na jakiś czas się zmieniają.

Do ściągnięcia z internetu

RPG maker

Seria prawdopodobnie najbardziej zaawansowanych programów do tworzenia gier RPG (choć strategię lub platformówkę z odrobiną chęci zrobić się też da). Części do 2003 roku są całkowicie darmowe. Cieszy całkowita edytowalność gier, ale skryptowanie obiektów jest nieco zbyt czasochłonne (naprawiono to w edycji XP, ale za nią się płaci).

Przykłady gier (niektóre wymagają programów w określonych edycjach): Tale of Exile akt 1, Gromada, Komnata.