ArcheAge: Unchained- Kilka pytań

Witam witam.
Od momentu pojawiania się informacji o AA:U zastanawiałem się czy nie skusić się na ową wersję gry. Kiedyś chciałem zabrać się za wersję ‘podstawową’ (AA) ale słyszałem o strasznym p2w który zniszczył grę. Teraz kiedy będzie okazja zagrać od startu bez elementów p2w moja ciekawość wróciła do tej gry. Pech chciał że premiera jest zaplanowana na przeddzień rozpoczęcia studiów, i tu jest moje pierwsze pytanie, czy poświęcając znikomą ilość czasu będę dobrze się bawił w grze i czy nie będę mocno odstawał od reszty? AA:U ma być kropa w kropkę jak ‘podstawowa’ wersja, tak jak napisałem wcześniej, moja styczność z AA jest zerowa, stąd moje kolejne pytanie. Co WASZYM zdaniem w tej grze jeste dobrego co was przekonuje do zostania w grze? oczywiście pytanie skierowane do graczy którzy grają bądź zrobili sobie przerwę od gry. A co do postaci, zawsze lubiłem postacie które kręcą jakiś fajny DPS, zazwyczaj dwa miecze te sprawy, jakiś assasyn, łotrzyk, czy blade master. Wiem że AA ma ogromną ilość kombinacji chciałem sam je sprawdzić ale jak zobaczyłem ile ich jest to podziękowałem i kieruje proste pytanie. Czy znajdę jakiegoś miłego DPS w zwarciu co posługuje się sztyletami/mieczami? Ostatnim takim luźniejszym pytaniem na które możecie przymknąć oko jest takie że staram się namówić znajomych na wspólne granie, nie wiem jak do nich dotrzeć żeby namówić ,więc może ci którzy już mają kawał czasu za sobą w grze są mi wstanie powiedzieć coś ciekawego co przekona moich znajomych do dołączenia do mnie :smiley:
Myślę że to wszystko, jak coś sobie przypomnę o co chciałbym zapytać to dam edita, możecie też jakieś pomocne i ciekawe linki związane z AA/AA:U powysyłać, w wolnym czasie sprawdzę wszystkie.
Miłego dnia!

Yo,
Odpowiem tylko na kilka nurtujacych Cie pytan bo nie lubie zbytnio sie udzielac na tym portalu…
Wiec przede wszystkim zacznimy od tego czy bedziesz odstawal od reszty poswiecajac na ArcheAge’a mniej czasu niz typeczki bez zobowiazan cisnacy po 16h dziennie. Odpowiedz na to pytanie brzmi - nie. Czemu nie? Mimo panujacych tutaj opinii, ze Farma hiram, ze ludzie beda latac z T3 Epicami po 2-3 dniach, no generalnie jak poszukasz to na tym portalu znajdziesz fantastyke nie z tej ziemii odnosnie jak bedzie, a i specjalistow od patcha 6.0, ktorzy wiedza najlepiej jakby grali na nim juz ponad pol roku (mimo ze wychodzi za 10 dni) tez znajdziesz paru. Generalnie rzecz biorac zacznimy od tego czym i jak dziala labor patrzac na niego z kazdej perspektywy, a nie tylko z perspektywy ile czasu dana jednostka przebywa online. Labor jest to specjalny zasob w grze, generowany czasowo niezaleznie czy jestes online czy offline (to jest bardzo istotne). Labor sluzy do wiekszosci czynnosci w grze i miedzy innymi labor jest wykorzystywany do ulepszania ekwipunku. Wiemy ze max labor to 5k, a na 24h jestes wstanie wygenerowac 2880 laboru, wiec tak dlugo jak codziennie bedziesz wykorzystywal ta pule zasobu, nie powinienes zostac w tyle. Zakladajac ze znajdziesz 3h dziennie minimum zeby sobie usiazc przed kompem i w spokoju pograc to zdarzysz wyczyscic wiekszosc eventow daily i zdarzysz sobie jeszcze pofarmic gear na przyklad. Ludzie posiadajacy alty beda mieli lekka przewage, jednakze tych ludzi nie bedzie, az tak duzo poniewaz dozwolona ilosc odpalonych klientow gry w tym samym czasie wynosi 1 i dodatkowo mozesz miec max 3 konta = max 2 alty. Osoba posiadajaca naprawde duzo czasu moze zwiekszyc swoj zasob laboru o 5760 dziennie i faktycznie taka osoba bedzie miala mala przewage nad pozostalymi graczami majacymi na przyklad jednego alta lub wcale. Jednakze taka osoba bedzie musiala rowniez poswiecic bardzo duzo czasu na gre. Co do klasy, na pewno znajdzie sie tu jakis Darkrunner czy inny stereotypowy Blade Dancer, zeby Cie pokierowac, aczkolwiek w tym temacie mam dla Ciebie fajna rade, zrob z nia co zechcesz. Nie boj sie testowac/theorycraftowac samemu. Klas jest mase, ludzie przyzwyczaili sie grac moze max 30stoma klasami, ale za to jak ktos bardziej kreatywny pojawia sie na horyzoncie czesto jest tak, ze Ci wlasnie stereotypowi napinacze puszczaja klawiature, bo nie wiedza jak sie na nowo widziana klase gra ;). W ArcheAge pasuje swietnie powiedzenie - sky is the limit. Co do przydatnych linkow, musisz sobie znalezc gildie, w ktorej przewaznie na discordzie znajdziesz jakies linki (w wiekszosci PL gildii, nie ma nic ciekawego - sorry Panowie leaderzy ;)), jesli jestes nowy to mimo wszystko cos dla siebie znajdziesz.

Peace!

1lajk

Ja żeby nie zakładać nowego tematu chciałbym poprostu sobie zarabiać zrobić sobie domek, craftowac meble wozić paczki i zarabiać na owocach i warzywach i zbierwctwie. Czy jest to dochodowe czy przez ograniczony labor słabe?

Cały hype na AAU, opiera się na tym, że zmniejszono przepaść miedzy graczami grającymi bardzo dużo na wielu altach a tymi którzy mają jedno konto i chcą sobie pograć właśnie 2-3h dziennie. Różnica będzie oczywiście jak i w każdej grze, ważne żeby nie była tak duża że odbiera frajdę z gry.
Jak najbardziej jest wiele rzeczy niewiadomych, bo do końca nie wiemy co wprowadzą w naszej wersji 6.0, ale sporo jest wiadomych lub prawdopodobnych na podstawie kr 6.0 . O ile kwestia Altow jest kwestią otwartą i na pewno mimo ograniczeń wpływającą na grę to o tyle p2w z IS ma zniknąć kompletnie co jest chyba największą zmiana i zauważalną różnicą.
Dobrego jest chyba to że jeżlei odejmie się wypaczenie jakie dawało p2w gra może dawać dużo frajdy i na pvp i na “sandboxie”. I za 3 kolacje oparte na pizzy i zgrzewce piwa masz możliwość wypróbowywania naprawdę dobrego tytułu AAA bez ograniczeń :wink:

Ja jestem tego samego typu graczem. W raidach jestem healerem. Imam się całej masy profesji. Mam 3 poziom tytułu. Każda profesja jest mniej lub bardziej opłacalna bo wymusza to rynek, a trendy są zmienne. By się rozwijać w housingu też trzeba zarabiać na produkty do craftu. Ale w dorabianiu bardziej liczy się obserwacja, śledzenie trendów na AH niż zamordyzm. Cieszę się na AAU, bo można będzie w końcu mieć domy bez jarzma na karku dorabiania się na Patrona na kolejne 30 dni. :slight_smile:

Prawie w ogóle nie będzie różnic między graczami bez ALTów, a z ALTami. Gdyż na AA można mieć np 5 postaci załadowanych naraz lub więcej i tak znowu wiele więcej czasu się nie poświęca na ALTy. Sam mam ich trochę. A na AAU to trzeba by logować kolejno ALTy, by mieć korzyść. Więc nie sądzę, by takich graczy było więcej niż jeden promil.

A gear to sam w tle się modernizuje mając inne cele. Mam 10.3kgs, a mógłbym mieć znacznie więcej gdybym się tylko na nim skupiał. Więc on i tak urośnie z biegiem czasu i będzie znacznie powyżej przeciętnej.

ps
trzeba też śledzić trendy cen paczek na skupie, bo są zmienne (SHIFT- O) i wstrzelić się w najwyższą cenę, I najważniejsze - są inne bardziej opłacalne profesje w rzemiośle, hodowli i uprawie niż wożenie paczek - trzeba śledzić trendy na rynku.
A dla miłośników grindu podpowiem, że najbardziej dochodowe są gadżety wypadające z Mistsonga hard i upłynnianie ich na AH.

Takie krotkie pytanie
Czy gracz ktory nie zna angielskiego da sobie rade w AAU ?

Powinien sobie poradzić jeżeli zna podstawy angielskiego i jest w Polskiej gildzie.