Witajcie!
Część z Was zapewne udało się słyszeć o kolejnym next-genowym MMORPG'u który na kickstarterze zgarnął ponad $3.270.000. Niemniej jednak podejrzewam, że nie każdy, bo kogo już nie nudzi słuchanie o "następnym next-genie"? Szczególnie w momencie kiedy poprzednie które się tak ogłaszały wcale takowymi nie były. Sama zresztą jestem osobą która zawiodła się na paru tytułach, a i ciężko mnie zainteresować czymś na dłużej - szczególnie kiedy przewidywany okres "wydania" gry to dopiero grudzień 2018 roku.
W takim razie co mogę powiedzieć żeby zachęcić Was do zainteresowania tą grą? Może zacznijmy od tego, że gra nie będzie f2p ani b2p tylko ma mieć abonament (tak jak np FFXIV czy WoW) w wysokości około $12, a to dla wielu osób już jest dobra wróżba, bo tam gdzie mamy p2p tam i przeważnie brak p2w. Poza tym nie zechciałbyś być roguem który również potrafi używać magi? A może rangerem który jest summonerem? Albo bardziej szalone połączenie typu fightero-cleric bądź bard? Nic nie stoi na przeszkodzie! Dostaniemy 8 klas z czego każda z postaci będzie posiadać kombinacje dwóch. Jaka to będzie kombinacja? Zależy to tylko od nas! Do wyboru mamy: tank, fighter, rogue, ranger, mage, cleric, summoner oraz bard. Co z rasami? Na początku mieliśmy dostać cztery (po dwa rodzaje z każdej), a dokładniej - Ludzi (Kaelar, Vaelune), Elfów (Empyrean, Py'rai), Orków (Ren'kai, Vek) oraz Krasnoludy (Dünir, Niküa). Niemniej jednak z racji osiągnięcia pewnego progu na kickstarterze ich pula powiększyła się o jedną dodatkową - i moim skromnym zdaniem, najciekawszą - jest to podziemna rasa która nazywa się Tulnar. Nie zapominajmy także, że rasa będzie mieć wpływ na umiejętności naszej postaci co w połączeniu z kombinacjami klas (tych jest 64) daje nam ponad 500 możliwości prowadzenia naszego bohatera przez świat! Właśnie, skoro o nim mowa to kto z Was nie chciał chociaż raz napaść na karawanę skrywające skarby i nie raz wielkie ilości złota albo takowej obronić przed wynajętymi najemnikami? W AoC karawany będą ważnym elementem gry, ponieważ między innymi to one będą pozwalać rozwijać Node. Moment, jak to rozwijać? Ano tak to moi drodzy. Świat jest na nie podzielony i każdy z nich możne się rozwinąć od małego obozu do metropolii.. Przynajmniej czysto teoretycznie, bo tych ostatnich może być tylko pięć i ni więcej. Walki gildii, gdzie najbardziej prestiżowe uzyskają zamek? Wielkie oblężenia metropolii? Areny 1vs1, 3vs3, 5vs5? PK które niesie za sobą konsekwencje? A może spokojne życie kupca wynajmując targowisko w jednym z miast, który posiada farmę poza jego murami? To i wiele więcej czeka na nas w Ashes of Creation, które zaprezentuje pre-alphe na zbliżającym się PAXie 1-4 września!
Jeśli jesteś ciekawy większej ilości informacji o grze w rodzimym języku to zapraszam na nasz blog. Z czasem artykułów będzie pojawiać się coraz więcej. -> [CiD] Polski blog o AoC
Jakiś czas też stworzyliśmy grupę na FB która ma być dla polskiej społeczności gry -> grupa na FB
W niedalekiej przyszłości poza prowadzeniem bloga planujemy również stworzyć coś na wzór wikipedii z informacjami na temat Ashes of Creation. Jeśli jesteś zainteresowany tytułem bądź chciałbyś pomóc nam w prowadzeniu bloga bądź tworzenia swoistej wikipedii to zapraszamy w nasze progi.