Atlantica Online

Atlantica Online jest jedną z ciekawszych pozycji na darmowym rynku z jaką się spotkałem. Wydawcą, a zarazem producentem gry jest firma NDoors. Atlantica jest połączeniem cRPG oraz strategii turowej. Idealnym porównaniem będzie seria Heroes of Might & Magic. Gra jest stosunkowo młoda, gdyż swoją premierę miała zaledwie rok temu, dokładnie 30 Października 2008 roku.

Skoro wstęp mamy za sobą, czas na kilka słów, które cechują tą wspaniałą grę :). Grafika w grze jest dosyć miła dla oka i jest utrzymywana w klimatach odległej przeszłości, a więc wymagania nie są tak niskie jak w większości MMORPG, co uważam za plus, gdyż czemu gry OnLine mają być brzydsze od tych dla pojedynczego gracza? Jak pisałem wyżej, w grze występują elementy strategii turowej, a mianowicie podczas walk. Każdy gracz, gdy tworzy swoją postać wybiera główną(main) klasę. Jest wiele możliwości:

Sword Mercs - Najemnicy Miecza

Sailor - Żeglarz

Sailor.jpg

Swordsman - Miecznik

Swordsman.jpg

Exorcist - Egzorcysta

Exorcist.jpg

Lady Knight - Pani Rycerz

Lady_Knight.jpg

Staff Mercs - Najemnicy Laski

Monk - Mnich

Monk.jpg

Shaman - Szaman

Shaman.jpg

Witch - Czarownica

Witch.jpg

Elementalist - Mag Żywiołów

Elementalist.jpg

Princess - Księżniczka

Princess.jpg

Oracle - Wyrocznia

Oracle.jpg

Axe Mercs - Najemnicy Toporu

Viking - Wiking

Viking.jpg

Northern Viking - Północny Wiking

Northern_Viking.jpg

Beast Trainer - Trener Bestii

Beast_Trainer.jpg

Spear Mercs - Najemnicy Włóczni

Spearman - Włócznik

Spearman.jpg

Spartan - Wojownik ze Sparty

Spartan.jpg

Gun Mercs - Najemnicy Broni

Gunner - Strzelec

Gunner.jpg

Inventor - Wynalazca

Inventor.jpg

Janissary - Janczar

Janissary.jpg

Bow Mercs - Najemnicy Łuku

Archer - Łowca

Archer.jpg

Dark Archer - Nocny Łowca

Dark_Archer.jpg

Junior Hwarang - Młodszy Łucznik

Junior_Hwarang.jpg

Prophet - Prorok

Prophet.jpg

Cannon Mercs - Najemnicy Armaty

Artilleyrman - Artylerzysta

Artilleryman.jpg

Cannoneer - Kanonier

Cannoneer.jpg

Instrument Mercs - Najemnicy Muzyki

Minstrel

Minstrel.jpg

Power Saw Mercs - Najemnicy Mocy

Punisher - Wymierzający Karę

Punisher.jpg

Oczywiście nie każdą postać można od razu uczynić główną - wiążę się to z poziomem naszej pierwszej głównej postaci, ale od jakiego poziomu, co i jak dowiecie się grając. Najemników można brać do swojej drużyny za pieniądze i tak jak głównej postaci, również najemnikom poziom wzrasta zabijając potwory, wygrywając pojedynki czy robiąc szeroką gamę zadań przydzielanych nam przez NPC. Maksymalnie w naszej drużynie może być 9 wojowników i również wiąże się to z naszym poziomem. Im większy poziom, tym więcej najemników możemy nająć.

Mapa gry jest strasznie obszerna, gdyż opiera się ona o naszą. Z miasta do miasta można podróżować na pieszo, bądź na zwierzęciu, a z kontynentu na kontynent za pomocą statków. W grze występują również zwoje, które znacznie ułatwiają nam grę np. zwój teleportu lub patrolu. Ten pierwszy, jak sama nazwa wskazuję służy do teleportowania z miasta do miasta i działa przez określoną liczbę godzin, drugi natomiast służy do podejrzenia potworów bądź graczy w celu sprawdzenia na jakich pozycjach stoją ich Najemnicy, jaki mają poziom oraz ilu ich jest.

Kilka razy dziennie odbywa się liga, w której gracze stają do pojedynku. Nagrodą są monety, które możemy sprzedać na markecie i zarobić przy tym dosyć spore sumy oraz zwoje doświadczenia, które możemy zastosować w celu zwiększenia liczby doświadczenia naszych najemników. Wygrane i przegrane są brane pod uwagę. Im więcej wygrywamy tym bardziej doświadczeni gracze są nam przydzielani. Analogicznie jest z przegrywaniem. Nasza ranga określana jest numerkami od 1-18 i widać ją koło imienia postaci. Im mniej tym lepiej.

Występuje system gildii oraz sojuszy podobnie jak w Lineage II. Członkowie gildii mogą nas nauczyć swoich umiejętności craftingu oraz przekazać wiedzę o danych potworach. Im więcej wiemy o danym potworze tym mniejsze obrażenia on nam zadaje. Ponadto gildia jest w stanie posiadać własne miasta, a nawet państwa.

Nie zdradziłem nawet połowy sekretów tej pięknej gry, a myślę, że zachęci to większość osób czytających ten artykuł do pobrania jej i zalogowania się jej świecie. Pamiętajcie - grunt to strategia.

(A.A. Thompson, A.J. Strickland 1996) Strategia jest: 1) planem działania; 2) odzwierciedla wzorzec zarządzania w sferze rynku; 3) wskazuje jak wypełnić misję i osiągnąć założone cele.

Wymagania Sprzętowe: Pentium 4 2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP/Vista

//Panowie nie mogłem napisać w jednym poście, ponieważ jest limit obrazków, a zależało mi na nich. Nie chciało mi się dziś myśleć nad czyś innym, dobranoc.

14 pkt.

13 pkt

Wróciłem, czas nadgonić zaległości. Zarzuty do tej recenzji są takie same jak do reszty (zanim się "poprawiłeś"), więc nie będę się rozpisywać. Fajnie, że chciałeś wrzucić jakieś obrazki, ale w formacie "forum" to się mija zupełnie z celem - lepiej walnąć to do PDFa gdzie mamy całkowitą władzę nad finalną wersją recenzji. No i znowu ten suchy opis, argh!

13 punktów.

Atlantica Online jest jedną z ciekawszych pozycji na darmowym rynku z jaką się spotkałem. Wydawcą, a zarazem producentem gry jest firma NDoors. Atlantica jest połączeniem cRPG oraz strategii turowej. Idealnym porównaniem będzie seria Heroes of Might & Magic. Gra jest stosunkowo młoda, gdyż swoją premierę miała zaledwie rok temu, dokładnie 30 Października 2008 roku.

Skoro wstęp mamy za sobą, czas na kilka słów, które cechują tą wspaniałą grę :). Grafika w grze jest dosyć miła dla oka i jest utrzymywana w klimatach odległej przeszłości, a więc wymagania nie są tak niskie jak w większości MMORPG, co uważam za plus, gdyż czemu gry OnLine mają być brzydsze od tych dla pojedynczego gracza? Jak pisałem wyżej, w grze występują elementy strategii turowej, a mianowicie podczas walk. Każdy gracz, gdy tworzy swoją postać wybiera główną(main) klasę. Jest wiele możliwości:

Sword Mercs - Najemnicy Miecza

Sailor - Żeglarz

Sailor.jpg

Swordsman - Miecznik

Swordsman.jpg

Exorcist - Egzorcysta

Exorcist.jpg

Lady Knight - Pani Rycerz

Lady_Knight.jpg

Staff Mercs - Najemnicy Laski

Monk - Mnich

Monk.jpg

Shaman - Szaman

Shaman.jpg

Witch - Czarownica

Witch.jpg

Elementalist - Mag Żywiołów

Elementalist.jpg

Princess - Księżniczka

Princess.jpg

Oracle - Wyrocznia

Oracle.jpg

Axe Mercs - Najemnicy Toporu

Viking - Wiking

Viking.jpg

Northern Viking - Północny Wiking

Northern_Viking.jpg

Beast Trainer - Trener Bestii

Beast_Trainer.jpg

Spear Mercs - Najemnicy Włóczni

Spearman - Włócznik

Spearman.jpg

Spartan - Wojownik ze Sparty

Spartan.jpg

Gun Mercs - Najemnicy Broni

Gunner - Strzelec

Gunner.jpg

Inventor - Wynalazca

Inventor.jpg

Janissary - Janczar

Janissary.jpg

Bow Mercs - Najemnicy Łuku

Archer - Łowca

Archer.jpg

Dark Archer - Nocny Łowca

Dark_Archer.jpg

Junior Hwarang - Młodszy Łucznik

Junior_Hwarang.jpg

Prophet - Prorok

Prophet.jpg

Cannon Mercs - Najemnicy Armaty

Artilleyrman - Artylerzysta

Artilleryman.jpg

Cannoneer - Kanonier

Cannoneer.jpg

Instrument Mercs - Najemnicy Muzyki

Minstrel

Minstrel.jpg

Power Saw Mercs - Najemnicy Mocy

Punisher - Wymierzający Karę

Punisher.jpg

Oczywiście nie każdą postać można od razu uczynić główną - wiążę się to z poziomem naszej pierwszej głównej postaci, ale od jakiego poziomu, co i jak dowiecie się grając. Najemników można brać do swojej drużyny za pieniądze i tak jak głównej postaci, również najemnikom poziom wzrasta zabijając potwory, wygrywając pojedynki czy robiąc szeroką gamę zadań przydzielanych nam przez NPC. Maksymalnie w naszej drużynie może być 9 wojowników i również wiąże się to z naszym poziomem. Im większy poziom, tym więcej najemników możemy nająć.

Mapa gry jest strasznie obszerna, gdyż opiera się ona o naszą. Z miasta do miasta można podróżować na pieszo, bądź na zwierzęciu, a z kontynentu na kontynent za pomocą statków. W grze występują również zwoje, które znacznie ułatwiają nam grę np. zwój teleportu lub patrolu. Ten pierwszy, jak sama nazwa wskazuję służy do teleportowania z miasta do miasta i działa przez określoną liczbę godzin, drugi natomiast służy do podejrzenia potworów bądź graczy w celu sprawdzenia na jakich pozycjach stoją ich Najemnicy, jaki mają poziom oraz ilu ich jest.

Kilka razy dziennie odbywa się liga, w której gracze stają do pojedynku. Nagrodą są monety, które możemy sprzedać na markecie i zarobić przy tym dosyć spore sumy oraz zwoje doświadczenia, które możemy zastosować w celu zwiększenia liczby doświadczenia naszych najemników. Wygrane i przegrane są brane pod uwagę. Im więcej wygrywamy tym bardziej doświadczeni gracze są nam przydzielani. Analogicznie jest z przegrywaniem. Nasza ranga określana jest numerkami od 1-18 i widać ją koło imienia postaci. Im mniej tym lepiej.

Występuje system gildii oraz sojuszy podobnie jak w Lineage II. Członkowie gildii mogą nas nauczyć swoich umiejętności craftingu oraz przekazać wiedzę o danych potworach. Im więcej wiemy o danym potworze tym mniejsze obrażenia on nam zadaje. Ponadto gildia jest w stanie posiadać własne miasta, a nawet państwa.

Nie zdradziłem nawet połowy sekretów tej pięknej gry, a myślę, że zachęci to większość osób czytających ten artykuł do pobrania jej i zalogowania się jej świecie. Pamiętajcie - grunt to strategia.

(A.A. Thompson, A.J. Strickland 1996) Strategia jest: 1) planem działania; 2) odzwierciedla wzorzec zarządzania w sferze rynku; 3) wskazuje jak wypełnić misję i osiągnąć założone cele.

Wymagania Sprzętowe: Pentium 4 2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP/Vista

//Panowie nie mogłem napisać w jednym poście, ponieważ jest limit obrazków, a zależało mi na nich. Nie chciało mi się dziś myśleć nad czyś innym, dobranoc.