Zadam jedno proste pytanie: jak wygląda sprawa z balansem w SMITE? Czy tutaj także są takie problemy jak w LoLu, gdzie najchętniej gra się rotacją pewnej części bohaterów, a resztę ignoruje? Wiadomo, baza bogów jest póki co mniejsza niż u kolegi z gatunku, ale jestem po prostu ciekawy czy jedyną różnicą na chwilę obecną nie jest fakt, że SMITE jest w 3D, a cała reszta wygląda analogicznie.
Balans w SMITE
Moim zdaniem jest tak jak w każdym moba. Postacie które wychodzą są lekko op, lecz po tygodniu dostają nerfa ;p Lecz to nie wpływa na rankedy bo nowymi bogami nie można tam grać.
Co ogólnego balansu to uważam, że jest bardzo dobry.
//
Gdyby kogoś interesowało to jutro zostaje wprowadzony nowy bóg, a raczej bogini. Nemesis
Koledze raczej chodzi, czy po prostu gra się tym co każdy, a inne ignoruje. Więc nie, jest na ten moment 48 postaci i każda jest tak samo popularna, jedne są trudniejsze inne łatwiejsze kilka OP, każda nowa również OP i wtedy wszyscy po dodaniu nią grają, ale ogólnie większość jest zbalansowana i ludzie biorą co lubią. Żadna postać nie jest ignorowana, czy zapomniana.
Właśnie pytam, bo na pierwszy rzut oka mam wrażenie, że taka DotA2 jest dużo lepiej zbalansowana niż LoL (co wynika m.in. z innego rodzaju itemów i statów). Nie wiem jak to wygląda w Smite, więc wolę spytać - szkoda mi czasu tracić, jeśli mam grać w coś co widzę na co dzień w Lidze. (Żeby nie było, LoLa nadal lubię, ale jeśli chodzi o balans to najmniejsze zmiany w jednym miejscu potrafią tam wywołać wręcz lawinę w innych...)
Sam mnie ciekawi jak to wygląda. Jednak utrzymanie w moba balansu nie jest łatwe, jednak można. A jak się spytam jak tam bulidy, czy jest jeden jak w lolu na 4 postacie. Lubię grać jeśli nie mam narzucone co mam kupić.
Sam mnie ciekawi jak to wygląda. Jednak utrzymanie w moba balansu nie jest łatwe, jednak można. A jak się spytam jak tam bulidy, czy jest jeden jak w lolu na 4 postacie. Lubię grać jeśli nie mam narzucone co mam kupić.
Co? Budujesz build schematycznie w każdej grze? Build powinien być zawsze dostosowany do twojej sytuacji (nie ważne czy to adc top mid itd.), a jeżeli robisz coś w stylu "Gram adc, na każdego adc jest ten sam build więc tak co grę się składam" to jest to dziwne.
Prawda o lolu jest nieco inna.Tak naprawdę ludzie tam grają danymi postaciami "bo topka tak gra", prawda jest taka, że 60% o ile nie więcej postaci jest niedocenianych.
Chodzi raczej o to, że część itemów w League jest bezużyteczna i się ich nie buduje - Warmog czy Wits' End są przykładami. Tutaj też tak jest?
Nie ma przedmiotów bezużytecznych, niektóre są po prostu bardzo rzadko używanie, zależnie od sytuacji. Jak np. Pestilence, który to zmniejsza leczenie pobliskich jednostek, przydatne tylko na postać melee vs czempionów z lifesteal'em, czy leczeniem. Jest też Transcendence dla postaci fizycznych który używamy tylko dla postaci które wyjątkowo wysypują się z many jak np. Xbalanque używający 1'ki.
Co do grania bogami...
"tak jak najbardziej czesc jest ignoworowana" tylko dla tego że TA czesc jest wymagająca... Np taki Sobek mało kto nim gra naprawde rarytas go zobaczyc ale jak trafi sie ogar to tankiem niszczy system
n4a co do itemów
W lolu używa sie i witsa i warmonga ;p (np na shivanie)
W miste niektórych itemów sie nie używa bo sa wymagane tylko w skrajnych przypadkach
Wszstko zalezy od sytuacji tak naprawde
A są jakieś ładne comba przedmitów ?. Dla mnie ładne combo w lolu jest Mallet oraz Frozen Heart i nikt nie ucieknie.
Sa pewnie ze sa
Dla mnei genialnymi comboitemami sa itemy pod off tanków bo daja ci nieśmiertelność ;p (no 1v1;p)
Znaczy, nie zrozumcie mnie źle - podałem przykłady Warmoga i Wits' Enda z LoLa jako przykłady itemów tak bardzo przebitych przez te najlepsze, że rzadko kiedy się przydaje je budować, bo są wybory bardziej uniwersalne i lepsze (no bo proszę was, nikt nie weźmie właśnie WE na mresa jeśli możemy zrobić SV czy Banshee). Oczywiście, mówi się że można kupić niektóre w takich a takich sytuacjach, ale prawda jest taka że części z nich się nie kupuje w ogóle, bo się o nich albo nie pamięta, albo są zbyt bezużyteczne i zawalają miejsce w EQ (kiedy ostatnio widzieliście Executioner's Calling?).
Tak więc, na wszelki wypadek poproszę o potwierdzenie: czy tu także są itemy, o których mówi się że są dobre w sytuacji A albo B jako taki niszowy item, ale w praktyce nie mają żadnego większego sensu?
1. Bogowie - nie ma co się oszukiwać. Niektóre picki są częstsze niż inne. Niemniej Hi-Rez co jakiś czas podaje statyski najczęsciej i najmniej granych bogów i wcale nie są jakieś bardzo rozwarstwione. Tzn, że generalnie gra sie wszystkimi bogami. Niektórymi wiecej, niektórymi mniej, ale gra się. Jeśli jakis stary bóg zaczyna sobie radzic gorzej (Hi-Reż balansuje głównie patrząc na statystyki zwycięstw i porażek danego boga) to robi re-work. I za to wielki plus. Ponad to bogowie są na tyle zróżnicowani, że NIE można grać tymi samymi... trzeba dobrze dobierać team, i każdy bóg ma combo z innym bogiem.
Oczywiście, na low lv często będziesz słyszał "x op", ale to wynika z nieznajomosci tego boga przez mało doświadczonych graczy. Jak w przypadku np. anubisa, chaaca, hel, loki itd. Norma. Moim zdaniem balans jest naprawde niezły.
2. Itemy - tak, itemy mają combo. I znowu to samo- niektóre są bardziej popularne, inne sytuacjne. Inne dobre tylko na okreslonych bogów. Ale to chyba dobrze? Sporo możliwości buildu i dostosowania sie pod przeciwnika. Ale odpowiadając na pytanie: tak, istnieją itemy które w zasadzie są wykorzystywane przez 1 boga + w 2-3 w niezbyt mainstreamowych buildach.
Zadam jedno proste pytanie: jak wygląda sprawa z balansem w SMITE? Czy tutaj także są takie problemy jak w LoLu, gdzie najchętniej gra się rotacją pewnej części bohaterów, a resztę ignoruje? Wiadomo, baza bogów jest póki co mniejsza niż u kolegi z gatunku, ale jestem po prostu ciekawy czy jedyną różnicą na chwilę obecną nie jest fakt, że SMITE jest w 3D, a cała reszta wygląda analogicznie.