Bard + pytania o grę

Witam serdecznie. Zacząłem grę ze znajomymi niedawno. Moje pytania skierowane są do graczy wysokopoziomowych. Gram Archerem -> później Bard.

  1. Czy Archer po przekształceniu w barda staje się typowym supportem czy zostaje nadaj dpsem ?
  2. Czy Bard jest chętnie brany do party na max lvlu ?
  3. Czy można Barda budować w DMG i nadal być dobrym wsparciem czy trzeba robić typowy build na supporta aby być potrzebnym ?
  4. Tutaj pytanie mocno ogólne : Jakie klasy są najczęściej brane na raidy w każdej kategorii ( tank , DPS , support , healer ) ? - proszę o odpowiedź pełnymi nazwami bo nie znamy jeszcze skrótów.
  5. Czy po 35 lvlu i zakupeniu dodatku pierwszego dostanę miesiąc gry w cenie ? Czy dodatek stormblood dodaje miesiąc gry ?
  6. Koleżanka preferuje gry tankami -> jaki najlepiej się sprawdza na end game ?
  7. Jaki DPS melee najlepszy na endgame ? Chodzi mi o dmg i przydatność w party.
    8 Jak wyżej z tym że DPS ranged.

Z góry dzięki za odpowiedź. Wiele czytałem na reditach itp ale ile ludzi tyle opinii a mnie interesuje wasza. Te pytania pewnie ułatwią też start nowym graczom.

Pozdrawiam
Vesana Ravencrow - Louisoix

  1. Zostaje dpsem.
  2. Tak, jak chyba każda klasa.
  3. Bard to tylko dps, posiada piosenki, które dają buffa, ale poza tym jest to tylko dps.
  4. Jak wyłączyć tę upośledzoną autokorektę, która nie pozwala na pominięcie podpunktu?
  5. Żeby móc grać, z dostępem do wszystkiego, musisz kupić podstawkę i dodatek Stormblood, podstawka daje 30 dni gry, a dodatek nic.

Klasy są dobrze zbalansowane, więc w endgame’ie można grać wszystkim. Grajcie czym wam wygodniej.

Dzięki :slight_smile:
Jeżeli ktoś jeszcze chce się wypowiedzieć to śmiało :slight_smile: każda opinia się przyda

  1. w FFXIV nie ma “typowego supportu”, po prostu klasy dają jakiś rodzaj wsparcia dla party
  2. aktualnie w FFXIV 4.0 wymogi co do konkretnych klas praktycznie zniknęły - trudność na rajdach została przesunięta z robienia depsu na robienie mechanik
  3. dalej podstawowym wymogiem “zrobienia” rajdu jest wygenerowanie wymaganego overall dps przed enrage’m (czyli w skrócie - zbicie bossa zanim czas na to przeznaczony dobiegnie końca) - więc wszystkie klasy robią build pod max dps
  4. tak jak napisałem w pkt. 2, aktualnie nie ma konkretnych wymogów, klasy są tak zbalansowane, że albo jakaś robi duży deps (Samuraj), albo robi trochę mniejszy, ale buffuje inne klasy (Ninja), więc mniej więcej wychodzi na to samo. Teoretycznie największa dysproporcja jest w tankach, gdzie Dark Knight jest aktualnie najsłabszy (najmniejszy deps, najsłabsze buffy), ale SE już zapowiedziało zmiany, więc za chwilę może okazać się, że i tu nie będzie problemów.
  5. Dodatki nie zawierają abonamentu.
  6. i 7. i 8. Tak jak napisałem wcześniej, w grze nie ma czegoś takiego jak gorsza/lepsza klasa, to czym ktoś gra ma zależeć głównie od własnych preferencji. Na end game sprawdzi się każda klasa, jeśli gracz da radę dobrze tą klasą grać i wykonać do tego prawidłowo mechaniki danej instancji.
    Jeśli o czymś konkretnym można mówić, to o konstrukcji party. W skład party na end game standardowo wchodzi 2 tanków (PLD, WAR, DRK), 2 healerów (WHM, AST, SCH), 2 melee (NIN, DRG, MNK, SAM), 1 caster (BLM, SMN, RDM) i 1 ranget (BRD, MCH). Dublowanie klas nie jest wskazane - spada wtedy szybkość napełniania się pasków Limit Break’a.