Witam. Przedstawię wam kilka moich uwag dotyczących klasy commando.
Jako że wolę set snajpera używam takiego drzewa umiejętności:
2-ps
4-ps
6-ps
8-ps
10-ps
12-tt
14-ex
16-20-s
22-tt
24-tt
Bronie:
Pipsqueak's Popper - 5 naboi, duży odrzut, ogromne obrażenia. Zależnie od odległości w połączeniu z PS oraz trafieniem w głowę moze dać ponad 80 punktów obrażeń.
Royal Rubber Knife - niezastąpiony na bliski dystans, do tego jest dla niego skill. Obrażenia zależne od odległości oraz "miejscu zadania rany"
Sticky TNT - dynamit na czołgi, do 100 obrażeń.
Zdziwi was na pewno że tak późno zamierzam rozpocząć udoskonalanie niewidzialności. Jako wytrawny snajper, skill jest ten wystarczający na 1 poziomie dla walk długodystansowych. Za to PS na 5 poziomie i 5-nabojowa snajperka to już coś. Do tego TT dla osłaniania tyłka(UWAGA! Pamiętaj że miny lubią wybuchać same) i Elixir do przemieszczania się po mapie lub ucieczki.
Technika walki:
-przeciwko Gunnerowi wygląda prosto. PS i 3 strzały. Chyba że ma shielda, trzeba uważać aby zmieścić się w 5 nabojach. Do tego to wnerwiające Leg It, przez które nie można w niego ucelować. Gdy zajdzie nas od tyłu i nie powstrzyma go TT, najprawdopodobniej nie zdążymy nic zrobić. Gdy siedzi na fladze(sam) najlepiej albo zajść od tyłu, podłożyć minę i po chwili zaatakować nożem. jednak bardziej się opłaca odejść na kilkanaście metrów (jeśli jest to możliwe) i zdjąć go ze snajperki.
-przeciwko Soliderowi jest jeszcze prostsza. PS, 2 strzały i leży. Jak da BB i nie chcesz stracić zbyt wiele życia, kucnij lub schowaj się i wyczekaj aż płomień nad jego głową zniknie. W bliskim starciu denerwuje blasting strike, także nie bójmy się użyć eliksiru, który da także trochę osłony. Szanse są jako tako wyrównane, chyba że użyje do tego BB.
-przeciwko Commando zależy do twoich umiejętności strzeleckich. użyj PS, wychyl się na pół sekundy i oddaj celny strzał - najlepsza technika. Nigdy nie wychylaj się na dłużej, bo gdy spudłujesz, albo ew. nie zabijesz go 1 strzałem, on to zrobi. Ważna rzecz - pamiętaj że gdy użyjesz PS nad twoją głową pojawia się celownik, niezależnie czy jesteś niewidzialny czy nie. Spróbuj to wykorzystywać na swoją korzyść. Na bliski dystans - eliksir, mina i umiejętność walki nożem. Najgorzej gdy przeciwnik ma pistolet i uda mu się odejść poza zasięg noża.
Teraz trochę o sposobie walki. Najważniejsze dla snajpera jest dobre stanowisko, które da osłonę i jednocześnie dobry podgląd na jak największy teren.
VV: Nigdy nie gram w wieży. Jak wiadomo murek jest za niski, i nie osłania do końca. Dla snajperów na skałach jesteś idealnym kąskiem. Wolę miejsce obok - dach kościoła. Ww. wieża osłania przed snajperami na skałach, jednocześnie dając na nich doskonały podgląd, mam bezpośredni kontakt z Road Block i wybiegającymi z Guardpost, a na upartego mogę atakować Church Square. Od graczy osłaniam się miną stawianą obok drabiny.
SS: Widzicie na mapie mini-półwysep pod Hillside Farm? Jest tam kilka drzew i domek. Daje to schronienie przed snajperami z której kol wiek strony by nie atakowali, i daje bezpośredni podgląd na Lighthouse, gdzie jest wieża i łatwo strącić atakujących Village snajperów i ww. Hillside Farm. Do tego dochodzi Balkon w Village. Jednak jest to miejsce dla hardcorów, bo dystans do przeciwnika jest dość duży...
CC: Skarpa nad górką. Osłania nas drzewo, bezpośrednich ataków raczej nie musisz się spodziewać, chyba że ktoś będzie zdesperowany bo go zabiłeś kilka razy pod rząd. Do tego most i skrzynki. Na dłoni masz wiatrak i górkę. Dochodzi również balkon przy wiatraku.
RR: Rozpatrzę tylko Balkon w Bouleward. Doskonały widok na nacjonalistów w Square i na kanały. Do tego wgłębienie, dzięki któremu murek osłania nas całych. TT na schody na wypadek commando który by umknął naszej uwadze i teoretycznie możemy być spokojni. W ostateczność można miną wskoczyć na budynek na "moście"
Jak już wspomniałem, za czym kol wiek byście się nie chowali, uważajcie aby osłaniało was całego. Wiele razy słyszę hacker, gdy zabije wroga, któremu wstawał kawałek ręki zza skrzynki.