W tym poradniku pomogę nowym graczom wybrać klasę. Chyba każdy wie, że na początku można stworzyć do czterech postaci, ale to jedną należy się opiekować o wiele bardziej niż pozostałymi. Oto i porównanie klas:
Komandos
Co by tu wiele nie mówić- po prostu wyśmienity snajper z możliwością zniknięcia i zaatakowania praktycznie z zaskoczenia (dobry gracz się nie da podejść, ale gorsi- owszem). Jest idealny do cichego przejmowania baz, jego snajperka czyli ogromne szkody na dystans. Bardzo dobra klasa dla tych, którzy nie lubią bardzo szybkiego tempa rozgrywki.
Odpowiednik w grze MMORPG- ranger/thief
Odpowiednik w grze MMOFPS- snajper
Obrażenia na bardzo daleki dystans- wysokie
Obrażenia na daleki dystans- bardzo wysokie
Obrażenia na średni dystans- niskie
Obrażenia na bliski dystans- bardzo niskie
Obrażenia na bardzo bliski dystans- wysokie
Punktów HP- 80
Maksymalna ilość punktów HP (z użyciem umiejętności)- 80 HP+35 HP (Elixir)=115 HP
Bronie- snajperka, nóż, pistolet, ładunek wybuchowy
Umiejętności ofensywne- bardzo dobre (Piercing Shoot, Stealth, Poisoned Blade)
Umiejętności defensywne- dobre (Elixir, Stealth)
Umiejętności wspomagające- dobre (Elixir, Stealth, Troop Trap, Mark Target)
Umiejętności dające dodatkowe punkty- bardzo dobre (Troop Trap, Poisoned Blade, Mark Target)
Możliwość dzielenia się umiejętnościami z innymi i przydatność tego- żadna
Żołnierz
Postać stojąca pomiędzy gunnerem i komandosem- posiada zarówno wady, jak i zalety obu klas. Nie nadaje się raczej do walki, ale doskonale wspomaga swoich towarzyszy i jeszcze daje mu to dużo punktów. Coś dla ludzi, którzy chcą chybko awansować i cieszyć się grą mimo k/d ratio poniżej 1.0.
Odpowiednik w grze MMORPG- monk/priest
Odpowiednik w grze MMOFPS- medyk/inżynier
Obrażenia na bardzo daleki dystans- niskie
Obrażenia na daleki dystans- przeciętne
Obrażenia na średni dystans- wysokie
Obrażenia na bliski dystans- przeciętne
Obrażenia na bardzo bliski dystans- wysokie
Punktów HP- 110
Maksymalna ilość punktów HP (z użyciem umiejętności)- 110 HP+44 HP (Combat Medicine)=154 HP
Bronie- mały karabin maszynowy, shotgun, ładunek wybuchowy, granaty
Umiejętności ofensywne- przeciętne (Burning Bullets, Grenade Spam)
Umiejętności defensywne- dobre (Blasting Strike, Combat Medicine)
Umiejętności wspomagające- bardzo dobre (Blasting Strike, Combat Medicine, 6th Sense)
Umiejętności dające dodatkowe punkty- bardzo dobre (Combat Medicine)
Możliwość dzielenia się umiejętnościami z innymi i przydatność tego- bardzo dobra (Combat Medicine, 6th Sense)
Gunner
Gunnera można najprościej opisać dwoma słowami- mobilny czołg. Nie dość, że nosi na sobie bronie, które nie zmieściłyby się nawet do dużego śmigłowca, to jeszcze ma mnóstwo życia i umiejętności pozwalające mu żyć niemal non-stop, aż do czasu wyczerpania się umiejętności Frenzy Fire).
Odpowiednik w grze MMORPG- warrior
Odpowiednik w grze MMOFPS- żołnierz/anti-tank
Obrażenia na bardzo daleki dystans- bardzo niskie
Obrażenia na daleki dystans- niskie
Obrażenia na średni dystans- przeciętne
Obrażenia na bliski dystans- bardzo wysokie
Obrażenia na bardzo bliski dystans- wysokie
Punktów HP- 150
Maksymalna ilość punktów HP (z użyciem umiejętności)- 150 HP+60 HP (Hero Shield)+~100 HP (Frenzy Fire)=310 (!!!) HP
Bronie- karabin maszynowy, shotgun, ładunek wybuchowy, wyrzutnia rakiet
Umiejętności ofensywne- bardzo dobre (Frenzy Fire, Explosive Keg)
Umiejętności defensywne- bardzo dobre (Leg It Frenzy Fire, I Eats Grenades, Hero Shield)
Umiejętności wspomagające- bardzo dobre (Leg It, Frenzy Fire, I Eats Grenades)
Umiejętności dające dodatkowe punkty- brak
Możliwość dzielenia się umiejętnościami z innymi i przydatność tego- brak korzyści w punktach, możliwości dzielenia się wysokie (Leg It, Hero Shield)