Żołnierz- kompletny przewodnik

Klasa żołnierza po ostatnich zmianach osłabła chyba najmniej i nadal da się nią grać bez
płacenia. Ten poradnik dotyczy chyba wszystkiego odnoście żołnierzy- zaczynając od
informacji dla początkujących, a kończąc na tych, których wynik oscyluje w granicach 10
fragów i ani jednej śmierci.
Spis treści
1- przygotowanie do walki
1.1- umiejętności
1.1.1- 6th sense
1.1.2- Burning Bullets
1.1.3- Combat Medicine
1.1.4- Grenade Spam
1.1.5- Blasting Strike
1.2- bronie
1.2.1- Karabin Charlie's Chopper
1.2.2- Karabin Tommy's Typewriter
1.2.3- Karabin Greg's Greasy Gun
1.2.4- Strzelba Hubble's Double Trouble
1.2.5- Strzelba Stewart's Shotty
1.2.6- Strzelba Slugger
1.3- klawiszologia
1.3.1- piechota
1.3.2- samolot
2- walka
2.1- walka przeciwko piechocie
2.1.1- żołnierz kontra komandos
2.1.2- żołnierz kontra ciężki
2.1.3- żołnierz kontra żołnierz
2.1.4- żołnierz kontra grupa
2.2- walka przeciwko pojazdom
2.2.1- żołnierz kontra jeep
2.2.2- żołnierz kontra czołg
2.2.3- żołnierz kontra samolot
1- przygotowanie do walki
1.1- umiejętności
1.1.1- 6th sense

Ocena- 6/10
1 poziom- czas trwania 6 sekund, regeneracji 15 sekund
2 poziom- czas trwania 7 sekund, regeneracji 15 sekund
3 poziom- czas trwania 8 sekund, regeneracji 13 sekund
4 poziom- czas trwania 10 sekund, regeneracji 13 sekund
5 poziom- czas trwania 12 sekund, regeneracji 10 sekund
Umiejętność przydatna przy planowaniu zorganizowanej akcji- dzięki tej umiejętności można
zaskoczyć przeciwnika. Mimo wszystko lepiej jej nie rozwijać, as jeśli już, to tylko na
pierwszy poziom- następne tylko zmniejszają czas potrzebny na zregenerowanie umiejętności
oraz jej długość, a to nie jest skill, którego używa się cały czas.
1.1.2- Burning Bullets

Ocena- 8/10
1 poziom- czas trwania 4 sekundy, regeneracji 15 sekund, obrażenia od ognia 20 punktów
2 poziom- czas trwania 4 sekundy, regeneracji 15 sekund, obrażenia od ognia 24 punkty
3 poziom- czas trwania 5 sekund, regeneracji 13 sekund, obrażenia od ognia 28 punktów
4 poziom- czas trwania 5 sekund, regeneracji 13 sekund, obrażenia od ognia 32 punkty
5 poziom- czas trwania 6 sekund, regeneracji 10 sekund, obrażenia od ognia 36 punktów
Umiejętność pozwalająca podpalić przeciwnika. W trakcie otwartej walki w sumie niewiele
daje, ale jest dobra na snajperów. Czasami się też zdarza, że zabijemy w ten sposób
przeciwnika po własnej śmierci. Należy używać podczas każdej walki.
1.1.3- Combat Medicine

Ocena- 10/10
1 poziom- leczy 15% zdrowia wszystkich w zasięgu 8 metrów, czas regeneracji 20 sekund
2 poziom- leczy 21% zdrowia wszystkich w zasięgu 8 metrów, czas regeneracji 18 sekund
3 poziom- leczy 27% zdrowia wszystkich w zasięgu 8 metrów, czas regeneracji 16 sekund
4 poziom- leczy 33% zdrowia wszystkich w zasięgu 8 metrów, czas regeneracji 14 sekund
5 poziom- leczy 40% zdrowia wszystkich w zasięgu 8 metrów, czas regeneracji 12 sekund
Najważniejsza umiejętność żołnierza- poza walką owinna służyć leczeniu, a w trakcie- działać
jak drugi pasek życia. Można łatwo obliczyć, ile HP żołnierz regeneruje z każdym strzałem,
wartości przybliżone:
1 poziom- 110 HP+17 HP=127 HP
2 poziom- 110 HP+23 HP=133 HP
3 poziom- 110 HP+30 HP=140 HP
4 poziom- 110 HP+36 HP=146 HP
5 poziom- 110 HP+44 HP=154 HP
Wynika z tego, że mając maksymalny poziom Combat Medicine możemy bez problemu wygrać z innym
żołnierzem, a nawet z gunnerem.
1.1.4- Grenade Spam

Ocena- 4/10
1 poziom- 3 granaty, czas regeneracji 20 sekund
2 poziom- 4 granaty, czas regeneracji 18 sekund
3 poziom- 5 granatów, czas regeneracji 16 sekund
4 poziom- 6 granatów, czas regeneracji 14 sekund
5 poziom- 7 granatów, czas regeneracji 12 sekund
Nie wiem, co ludzie widzą takiego w tej umiejętności- moim zdaniem jest ona raczej
nieprzydatna. Powoduje za mało obrażeń, aby wystarczająco mocno uszkodzić czołg, a piechota
zdąży uciec zanim granaty wybuchną. Nic specjalnego.
1.1.5- Blasting Strike

Ocena- 9/10
1 poziom- moc 30 punktów, czas regeneracji 18 sekund
2 poziom- moc 40 punktów, czas regeneracji 17 sekund
3 poziom- moc 50 punktów, czas regeneracji 15 sekund
4 poziom- moc 60 punktów, czas regeneracji 13 sekund
5 poziom- moc 70 punktów, czas regeneracji 10 sekund
Umiejętność, która w rękach dobrego gracza potrafi zdziałać naprawdę dużo. Pierwsze 3
poziomy są przydatne do odpędzania komandosów, czołgów, jeepów i samolotów, a następne dwa
odpowiednio użyte są w stanie nawet zniszczyć czołg, zabić przeciwnika lub rozbić samolot.
1.2- bronie
W tym dziale specjalnie nie opisuję pistoletów i granatów- są to bronie takie słabe, że nie
warto ich kupować, a jeśli już, to tylko na misję, ale w sumie nawet to się nie opłaca.
1.2.1- Karabin Charlie's Chopper

Karabin ten otrzymujemy już na początku gry i pomimo to tylko jeden jest od niego odrobinkę
lepszy. Można go cenić za wysokie obrażenia zarówno na średni, jak i daleki zasięg. Na
bliski jest już gorzej, ale w końcu i tak karabiny są gorsze od strzelb.
1.2.2- Karabin Tommy's Typewriter

Karabin na bliski dystans. Nie polecam go nikomu- na bliski dystans jest dobry, ale i tak
gorszy niż strzelba, a na daleki nie sprawdza się w ogóle.
1.2.3- Karabin Greg's Greasy Gun

Karabin na daleki zasięg. Jest to broń odrobinę lepsza od podstawowej zarówno na średni, jak
i daleki dystans.
1.2.4- Strzelba Hubble's Double Trouble

Podstawowy shotgun. Na bliski i średnio-bliski dystans jest lepsza od karabinów maszynowych,
ale celowianie z tej broni wymaga od gracza sporych umiejętności. Rekomendowane jest nie
zbliżać się do przeciwnika bardzo blisko- najlepsze obrażenia broń ta zadaje w walce z mniej
więcej 3-4 metrów.
1.2.5- Strzelba Stewart's Shotty

Broń doskonała na każdego przeciwnika, można nią zabić oponenta bardzo szybko, co jest
największą zaletą tego narzędzia mordu. Jedyny problem polega na tym, że trzeba podejść do
przeciwnika BARDZO blisko, a celowanie z takiej odległości wymaga sporych umiejętności- o
wiele większych niż w przypadku podstawowej strzelby.
1.2.6- Strzelba Slugger

Tej broni nie opłaca się nawet próbować- zadaje niskie obrażenia w walce na każdy dystans.
Przyznam, na średni dystans zadaje mniej więcej takie obrażenia, jak karabiny, ale jest
nieporównywalnie wolniejsza. Nie polecam.
1.3- klawiszologia
1.3.1- piechota
Ustawienia dla żołnierza:
Sensitivity- 1
1 slot (karabin)- 1
2 slot (strzelba)- 2
3 slot (Combat Medicine)- RMB (drugi przycisk myszy)
4 slot (dynamit)- 4
5 slot (opatrunki lub klucze francuskie)- 5
6 slot (Blasting Strike)- rolka myszy w górę
7 slot (6th Sense)- rolka myszy w dół
8 slot (Burning Bullets)- shift
9 slot- nic
10 slot- nic
1.3.2- samolot
Ustawienia dla samolotu:
Sensitivity- od 1.5 do 2.5
Invert mouse- w zależności od upodobań
Accelerate- W
Decelerate- S
Steer left- A
Steer right- D
Pitch forward- rolka myszy w górę
Pitch backward- rolka myszy w dół
2- walka
2.1- walka przeciwko piechocie
2.1.1- żołnierz kontra komandos

Jak wiadomo, komandosi dzielą się na dwa rodzaje- walczących z bliska nożem i z daleka
snajperką. Walka z tymi pierwszymi jest bardzo prosta, po prostu strzelamy do nich ile się
da z karabinu, a z bliska strzelbą, a kiedy zaczną nas dźgać nożem używamy umiejętności
Blasting Strike. Możemy się także leczyć używając Combat Medicine w przypadku
poważniejszych ran.
Co do komandosów strzelających ze snajperki- kiedy tylko zacznie do nas strzelać, jak
najszybciej ukryj się za najbliższą przeszkodą terenową i w miarę możliwości posuwaj się do
przodu tak, aby komandos cię nie zauważył/usłyszał. Kiedy będziesz blisko, wyjmij strzelbę i
strzelaj, zaskoczony przeciwnik prawdobodobnie nawet nie zdąży zareagować.
2.1.2- żołnierz kontra ciężki

W walce z ciężkim dystans to twój przyjaciel. Większość przeciwników posuwa się cały czas do
przodu, ponieważ myślą, że wtedy zadają wyższe obrażenia- i zadają, tylko, że kiedy jesteśmy
blisko, możemy wyjąć strzelbę i jedną celną serią zabić przeciwnika. Oczywiśce trzeba
pamiętać o zasadzie- "umiejętność Combat Medicine powinna być twoim drugim paskiem
życia" i w razie ciężkich obrażeń uleczyć się. W przypadku, jeśli za przeciwnikiem stoi
ściana lub skały można go odrzucić za pomocą Blasting Strike- zada to mu spore
obrażenia.
2.1.3- żołnierz kontra żołnierz

Paradoksalnie właśnie walki żołnierza z żołnierzem są najtrudniejsze, ponieważ w
przeciwieństwie do innych klas ta często stosuję umiejętności w trakcie walki. Jeśli
żołnierz użyje Burning Bullets, to najlepiej szybko się schować i czekać, aż
oponentowi skończy się czas działania skilla. Większość przedstawicieli tej klasy ma jeden
szkodliwy dla nich nawyk- nawet na najbliższy dystans walczą karabinem maszynowym. Należy to
wykorzystać zbliżając się do przeciwnika i strzelając do niego ze strzelby.
2.1.4- żołnierz kontra grupa
Przede wszystkim- zanim zaczniesz walkę z dużą grupą przeciwników na przykład broniących
flagę upewnij się, że masz blisko siebie dwóch żołnierzy lub żołnierza i ciężkiego. Wejdź
wtedy prosto w grupę, nie zatrzymuj się i cały czas strzelaj biorąc pod uwagę wskazówki z
poprzednich dwóch punktów. Staraj się leczyć swoich towarzyszy, a oni powinni leczyć ciebie.
Skupcie ogień na jednym celu. Możesz używać często umiejętności Blasting Strike,
zwłaszcza, jeśli dookoła ciebie znajdują się co najmniej dwaj przeciwnicy.
2.2- walka przeciwko pojazdom
2.2.1- żołnierz kontra jeep

W walce przeciwko jeepom liczą się tylko dwa wyrażenia- Blasting Strike i shotgun.
Najpierw użyj umiejętności, aby odrzucić pojazd, a potem strzelaj do kierowcy ze strzelby.
Jeśli nie wyjdzie masz bardzo ułatwioną sprawę. Jeśli jednak ucieknie i tak masz dużą szansę
na wygraną- po użyciu skilla przeciwnik powinien już zostać lekko ranny.
2.2.2- żołnierz kontra czołg

Czołgi można zniszczyć tylko używając dynamitu albo umiejętności Blasting Strike.
Najlepiej walczyć z tym pojazdem na ciasnym terenem- bycie na otwartej przestrzeni to pewna
śmierć. Jeśli przeciwnik chce cię przejechać, użyj Blasting Strike. Taktyka jest
tylko jedna- podkładaj ładunek i uciekaj.
2.2.3- żołnierz kontra samolot

Samoloty są stosunkowo łatwe do zniszczenia- wystarczy w nie tylko strzelać, najlepiej z
baterii przeciwlotniczej. Jeśli przeciwnik chce cię zabić skrzydłem, użyj umiejętności
Blasting Strike. Przy okazji powinno to zdezorientować przeciwnika lub/i go
zatrzymać.