BH- Żołnierz- kompletny przewodnik

Żołnierz- kompletny przewodnik

38.png

Klasa żołnierza po ostatnich zmianach osłabła chyba najmniej i nadal da się nią grać bez

płacenia. Ten poradnik dotyczy chyba wszystkiego odnoście żołnierzy- zaczynając od

informacji dla początkujących, a kończąc na tych, których wynik oscyluje w granicach 10

fragów i ani jednej śmierci.

Spis treści

1- przygotowanie do walki

1.1- umiejętności

1.1.1- 6th sense

1.1.2- Burning Bullets

1.1.3- Combat Medicine

1.1.4- Grenade Spam

1.1.5- Blasting Strike

1.2- bronie

1.2.1- Karabin Charlie's Chopper

1.2.2- Karabin Tommy's Typewriter

1.2.3- Karabin Greg's Greasy Gun

1.2.4- Strzelba Hubble's Double Trouble

1.2.5- Strzelba Stewart's Shotty

1.2.6- Strzelba Slugger

1.3- klawiszologia

1.3.1- piechota

1.3.2- samolot

2- walka

2.1- walka przeciwko piechocie

2.1.1- żołnierz kontra komandos

2.1.2- żołnierz kontra ciężki

2.1.3- żołnierz kontra żołnierz

2.1.4- żołnierz kontra grupa

2.2- walka przeciwko pojazdom

2.2.1- żołnierz kontra jeep

2.2.2- żołnierz kontra czołg

2.2.3- żołnierz kontra samolot

1- przygotowanie do walki

1.1- umiejętności

1.1.1- 6th sense

15.png

Ocena- 6/10

1 poziom- czas trwania 6 sekund, regeneracji 15 sekund

2 poziom- czas trwania 7 sekund, regeneracji 15 sekund

3 poziom- czas trwania 8 sekund, regeneracji 13 sekund

4 poziom- czas trwania 10 sekund, regeneracji 13 sekund

5 poziom- czas trwania 12 sekund, regeneracji 10 sekund

Umiejętność przydatna przy planowaniu zorganizowanej akcji- dzięki tej umiejętności można

zaskoczyć przeciwnika. Mimo wszystko lepiej jej nie rozwijać, as jeśli już, to tylko na

pierwszy poziom- następne tylko zmniejszają czas potrzebny na zregenerowanie umiejętności

oraz jej długość, a to nie jest skill, którego używa się cały czas.

1.1.2- Burning Bullets

10.png

Ocena- 8/10

1 poziom- czas trwania 4 sekundy, regeneracji 15 sekund, obrażenia od ognia 20 punktów

2 poziom- czas trwania 4 sekundy, regeneracji 15 sekund, obrażenia od ognia 24 punkty

3 poziom- czas trwania 5 sekund, regeneracji 13 sekund, obrażenia od ognia 28 punktów

4 poziom- czas trwania 5 sekund, regeneracji 13 sekund, obrażenia od ognia 32 punkty

5 poziom- czas trwania 6 sekund, regeneracji 10 sekund, obrażenia od ognia 36 punktów

Umiejętność pozwalająca podpalić przeciwnika. W trakcie otwartej walki w sumie niewiele

daje, ale jest dobra na snajperów. Czasami się też zdarza, że zabijemy w ten sposób

przeciwnika po własnej śmierci. Należy używać podczas każdej walki.

1.1.3- Combat Medicine

9.png

Ocena- 10/10

1 poziom- leczy 15% zdrowia wszystkich w zasięgu 8 metrów, czas regeneracji 20 sekund

2 poziom- leczy 21% zdrowia wszystkich w zasięgu 8 metrów, czas regeneracji 18 sekund

3 poziom- leczy 27% zdrowia wszystkich w zasięgu 8 metrów, czas regeneracji 16 sekund

4 poziom- leczy 33% zdrowia wszystkich w zasięgu 8 metrów, czas regeneracji 14 sekund

5 poziom- leczy 40% zdrowia wszystkich w zasięgu 8 metrów, czas regeneracji 12 sekund

Najważniejsza umiejętność żołnierza- poza walką owinna służyć leczeniu, a w trakcie- działać

jak drugi pasek życia. Można łatwo obliczyć, ile HP żołnierz regeneruje z każdym strzałem,

wartości przybliżone:

1 poziom- 110 HP+17 HP=127 HP

2 poziom- 110 HP+23 HP=133 HP

3 poziom- 110 HP+30 HP=140 HP

4 poziom- 110 HP+36 HP=146 HP

5 poziom- 110 HP+44 HP=154 HP

Wynika z tego, że mając maksymalny poziom Combat Medicine możemy bez problemu wygrać z innym

żołnierzem, a nawet z gunnerem.

1.1.4- Grenade Spam

7.png

Ocena- 4/10

1 poziom- 3 granaty, czas regeneracji 20 sekund

2 poziom- 4 granaty, czas regeneracji 18 sekund

3 poziom- 5 granatów, czas regeneracji 16 sekund

4 poziom- 6 granatów, czas regeneracji 14 sekund

5 poziom- 7 granatów, czas regeneracji 12 sekund

Nie wiem, co ludzie widzą takiego w tej umiejętności- moim zdaniem jest ona raczej

nieprzydatna. Powoduje za mało obrażeń, aby wystarczająco mocno uszkodzić czołg, a piechota

zdąży uciec zanim granaty wybuchną. Nic specjalnego.

1.1.5- Blasting Strike

1.png

Ocena- 9/10

1 poziom- moc 30 punktów, czas regeneracji 18 sekund

2 poziom- moc 40 punktów, czas regeneracji 17 sekund

3 poziom- moc 50 punktów, czas regeneracji 15 sekund

4 poziom- moc 60 punktów, czas regeneracji 13 sekund

5 poziom- moc 70 punktów, czas regeneracji 10 sekund

Umiejętność, która w rękach dobrego gracza potrafi zdziałać naprawdę dużo. Pierwsze 3

poziomy są przydatne do odpędzania komandosów, czołgów, jeepów i samolotów, a następne dwa

odpowiednio użyte są w stanie nawet zniszczyć czołg, zabić przeciwnika lub rozbić samolot.

1.2- bronie

W tym dziale specjalnie nie opisuję pistoletów i granatów- są to bronie takie słabe, że nie

warto ich kupować, a jeśli już, to tylko na misję, ale w sumie nawet to się nie opłaca.

1.2.1- Karabin Charlie's Chopper

61.png

Karabin ten otrzymujemy już na początku gry i pomimo to tylko jeden jest od niego odrobinkę

lepszy. Można go cenić za wysokie obrażenia zarówno na średni, jak i daleki zasięg. Na

bliski jest już gorzej, ale w końcu i tak karabiny są gorsze od strzelb.

1.2.2- Karabin Tommy's Typewriter

80.png

Karabin na bliski dystans. Nie polecam go nikomu- na bliski dystans jest dobry, ale i tak

gorszy niż strzelba, a na daleki nie sprawdza się w ogóle.

1.2.3- Karabin Greg's Greasy Gun

78.png

Karabin na daleki zasięg. Jest to broń odrobinę lepsza od podstawowej zarówno na średni, jak

i daleki dystans.

1.2.4- Strzelba Hubble's Double Trouble

59.png

Podstawowy shotgun. Na bliski i średnio-bliski dystans jest lepsza od karabinów maszynowych,

ale celowianie z tej broni wymaga od gracza sporych umiejętności. Rekomendowane jest nie

zbliżać się do przeciwnika bardzo blisko- najlepsze obrażenia broń ta zadaje w walce z mniej

więcej 3-4 metrów.

1.2.5- Strzelba Stewart's Shotty

74.png

Broń doskonała na każdego przeciwnika, można nią zabić oponenta bardzo szybko, co jest

największą zaletą tego narzędzia mordu. Jedyny problem polega na tym, że trzeba podejść do

przeciwnika BARDZO blisko, a celowanie z takiej odległości wymaga sporych umiejętności- o

wiele większych niż w przypadku podstawowej strzelby.

1.2.6- Strzelba Slugger

76.png

Tej broni nie opłaca się nawet próbować- zadaje niskie obrażenia w walce na każdy dystans.

Przyznam, na średni dystans zadaje mniej więcej takie obrażenia, jak karabiny, ale jest

nieporównywalnie wolniejsza. Nie polecam.

1.3- klawiszologia

1.3.1- piechota

Ustawienia dla żołnierza:

Sensitivity- 1

1 slot (karabin)- 1

2 slot (strzelba)- 2

3 slot (Combat Medicine)- RMB (drugi przycisk myszy)

4 slot (dynamit)- 4

5 slot (opatrunki lub klucze francuskie)- 5

6 slot (Blasting Strike)- rolka myszy w górę

7 slot (6th Sense)- rolka myszy w dół

8 slot (Burning Bullets)- shift

9 slot- nic

10 slot- nic

1.3.2- samolot

Ustawienia dla samolotu:

Sensitivity- od 1.5 do 2.5

Invert mouse- w zależności od upodobań

Accelerate- W

Decelerate- S

Steer left- A

Steer right- D

Pitch forward- rolka myszy w górę

Pitch backward- rolka myszy w dół

2- walka

2.1- walka przeciwko piechocie

2.1.1- żołnierz kontra komandos

36.png

Jak wiadomo, komandosi dzielą się na dwa rodzaje- walczących z bliska nożem i z daleka

snajperką. Walka z tymi pierwszymi jest bardzo prosta, po prostu strzelamy do nich ile się

da z karabinu, a z bliska strzelbą, a kiedy zaczną nas dźgać nożem używamy umiejętności

Blasting Strike. Możemy się także leczyć używając Combat Medicine w przypadku

poważniejszych ran.

Co do komandosów strzelających ze snajperki- kiedy tylko zacznie do nas strzelać, jak

najszybciej ukryj się za najbliższą przeszkodą terenową i w miarę możliwości posuwaj się do

przodu tak, aby komandos cię nie zauważył/usłyszał. Kiedy będziesz blisko, wyjmij strzelbę i

strzelaj, zaskoczony przeciwnik prawdobodobnie nawet nie zdąży zareagować.

2.1.2- żołnierz kontra ciężki

37.png

W walce z ciężkim dystans to twój przyjaciel. Większość przeciwników posuwa się cały czas do

przodu, ponieważ myślą, że wtedy zadają wyższe obrażenia- i zadają, tylko, że kiedy jesteśmy

blisko, możemy wyjąć strzelbę i jedną celną serią zabić przeciwnika. Oczywiśce trzeba

pamiętać o zasadzie- "umiejętność Combat Medicine powinna być twoim drugim paskiem

życia" i w razie ciężkich obrażeń uleczyć się. W przypadku, jeśli za przeciwnikiem stoi

ściana lub skały można go odrzucić za pomocą Blasting Strike- zada to mu spore

obrażenia.

2.1.3- żołnierz kontra żołnierz

38.png

Paradoksalnie właśnie walki żołnierza z żołnierzem są najtrudniejsze, ponieważ w

przeciwieństwie do innych klas ta często stosuję umiejętności w trakcie walki. Jeśli

żołnierz użyje Burning Bullets, to najlepiej szybko się schować i czekać, aż

oponentowi skończy się czas działania skilla. Większość przedstawicieli tej klasy ma jeden

szkodliwy dla nich nawyk- nawet na najbliższy dystans walczą karabinem maszynowym. Należy to

wykorzystać zbliżając się do przeciwnika i strzelając do niego ze strzelby.

2.1.4- żołnierz kontra grupa

Przede wszystkim- zanim zaczniesz walkę z dużą grupą przeciwników na przykład broniących

flagę upewnij się, że masz blisko siebie dwóch żołnierzy lub żołnierza i ciężkiego. Wejdź

wtedy prosto w grupę, nie zatrzymuj się i cały czas strzelaj biorąc pod uwagę wskazówki z

poprzednich dwóch punktów. Staraj się leczyć swoich towarzyszy, a oni powinni leczyć ciebie.

Skupcie ogień na jednym celu. Możesz używać często umiejętności Blasting Strike,

zwłaszcza, jeśli dookoła ciebie znajdują się co najmniej dwaj przeciwnicy.

2.2- walka przeciwko pojazdom

2.2.1- żołnierz kontra jeep

46.png

W walce przeciwko jeepom liczą się tylko dwa wyrażenia- Blasting Strike i shotgun.

Najpierw użyj umiejętności, aby odrzucić pojazd, a potem strzelaj do kierowcy ze strzelby.

Jeśli nie wyjdzie masz bardzo ułatwioną sprawę. Jeśli jednak ucieknie i tak masz dużą szansę

na wygraną- po użyciu skilla przeciwnik powinien już zostać lekko ranny.

2.2.2- żołnierz kontra czołg

48.png

Czołgi można zniszczyć tylko używając dynamitu albo umiejętności Blasting Strike.

Najlepiej walczyć z tym pojazdem na ciasnym terenem- bycie na otwartej przestrzeni to pewna

śmierć. Jeśli przeciwnik chce cię przejechać, użyj Blasting Strike. Taktyka jest

tylko jedna- podkładaj ładunek i uciekaj.

2.2.3- żołnierz kontra samolot

47.png

Samoloty są stosunkowo łatwe do zniszczenia- wystarczy w nie tylko strzelać, najlepiej z

baterii przeciwlotniczej. Jeśli przeciwnik chce cię zabić skrzydłem, użyj umiejętności

Blasting Strike. Przy okazji powinno to zdezorientować przeciwnika lub/i go

zatrzymać.

Mi się ten poradnik podoba. :) Ładnie napisany. Tylko może dopisz do jakiej gry on jest, bo nie każdy może wiedzieć. ;)

W tytule jest wyraźnie napisany skrót od gry Battlefield heroes- BH.

Zaje**** poradnik !

Grałem w to dość długo i większość nie wiedziałem.

Człowieku ile to robiłeś ;P ?

Ile robiłem? Patrząc na kalendarz- 4 dni, a na stoper- 4 godziny 20 minut.

Zajefajny poradnik, nieźle chłopie, nieźle.Aż zachciało mi się zagrać i wypróbować te porady.

Poradnik dobry, jednak mam kilka zastrzeżeń:

Nie wyjaśniłeś precyzyjnie czym jest szósty zmysł. Być może było to zamierzone, acz kol wiek mi bardziej pasowała by dokładniejsza definicja. Dodatkowo mogłeś opisać granat i pistolety - najlepszy wróg snajperów -_-

Na snajperów najlepszy jest shotgun- 4 strzały z bliska i po nim. A co do zastrzeżeń dotyczących 6th sense- wymieniłem tu tylko zastosowanie umiejętności, a nie jego działanie.

Źle mnie zrozumiałeś. Chodzi mi o tych przedstawicieli niegrzecznie kampiących w trudno dostępnych miejscach...

Źle mnie zrozumiałeś. Chodzi mi o tych przedstawicieli niegrzecznie kampiących w trudno dostępnych miejscach...

W każdej grze MMOFPS trafisz na campera. :P Mac70, a będziesz teraz jeszcze pisał jakiś poradnik ??

rayor94, obecnie piszę poradnik dla ciężkiego, ponieważ on również aż tak bardzo nie dostał po tych zmianach, a wypożyczenie bazooki na 3 dni nie jest nawet takie drogie. Poza tym prawdopodobnie wyjdzie również poradnik dla czołgistów. Po tych dwóch tekstach zabiorę się za poradniki do innych gier- recenzji już nie będę pisać, nie mam na ich tworzenie chęci i motywacji.

PS: I może niedługo założę swój własny serwer Battlefield heroes.

Server? Mam to rozumiec jako priv czy stronę poświęconej tej grze?

Z tego co wiem serwer do BH można "kupić".Więc diabeł wie co tam Mac knuje :P

Z tego co wiem serwer do BH można "kupić".Więc diabeł wie co tam Mac knuje

To się jeszcze okaże.

Mam pytanie. Czy w tej grze, to jak jest w Combat Arms, bronie są na czas (wnioskując z tego co napisał Mac70 o bazooce), czy tylko niektóre ??

To się jeszcze okaże.Mam pytanie. Czy w tej grze, to jak jest w Combat Arms, bronie są na czas (wnioskując z tego co napisał Mac70 o bazooce), czy tylko niektóre ??

Standardowe są na stałe, ale jak chcesz lepsze (więcej ammo-mniejszy dmg, mniej ammo-większy dmg)musisz kupić na czas, jakiś czas temu strasznie podnieśli ceny.

Chcą przekonać ludzi do płacenia realnymi pieniędzmi i chyba im się to udało, bo wcześniej trąbili na alarm, że mocno tracili na tej grze, a teraz jest już OK. Moim zdaniem było to zło konieczne- na szczęście niedługo wprowadzą możliwość płatności przez SMS...

Akurat bazooka jest najtańszą z broni- 3 dni=175 VP, ale i tak trzeba by grać około 10 rundek dziennie, aby było nas na te 3 dni stać. (10 rundek= około godzina)

Świetny poradnik, rewelacyjne porady. ;) Kiedyś sam grałem w BF: heroes, i wspominam grę przyjemnie, jednak ostatnie zmiany cenowe były bardzo gwałtownym posunięciem. Czy cos się zmieniło od dłuższego czasu? dodano jakieś nowe mapy? (z tego co pamiętam.. a grałem ohoho.. dawno, to było ich mało..) Czy warto znów spróbować? bo zrobiłem sobie chrapkę. :D

mimo zmian cen warto- nowa mapa jest idealna dla wszystkich klas- żołnierze znajdą tam walkę w terenach miejskich, ciężcy- czołgi i walkę miejską, a za to snajperzy dużo otwartych terenów. Największa i najbardziej rozbudowana mapa w Battlefield heroes.

Żołnierz- kompletny przewodnik

38.png

Klasa żołnierza po ostatnich zmianach osłabła chyba najmniej i nadal da się nią grać bez

płacenia. Ten poradnik dotyczy chyba wszystkiego odnoście żołnierzy- zaczynając od

informacji dla początkujących, a kończąc na tych, których wynik oscyluje w granicach 10

fragów i ani jednej śmierci.

Spis treści

1- przygotowanie do walki

1.1- umiejętności

1.1.1- 6th sense

1.1.2- Burning Bullets

1.1.3- Combat Medicine

1.1.4- Grenade Spam

1.1.5- Blasting Strike

1.2- bronie

1.2.1- Karabin Charlie's Chopper

1.2.2- Karabin Tommy's Typewriter

1.2.3- Karabin Greg's Greasy Gun

1.2.4- Strzelba Hubble's Double Trouble

1.2.5- Strzelba Stewart's Shotty

1.2.6- Strzelba Slugger

1.3- klawiszologia

1.3.1- piechota

1.3.2- samolot

2- walka

2.1- walka przeciwko piechocie

2.1.1- żołnierz kontra komandos

2.1.2- żołnierz kontra ciężki

2.1.3- żołnierz kontra żołnierz

2.1.4- żołnierz kontra grupa

2.2- walka przeciwko pojazdom

2.2.1- żołnierz kontra jeep

2.2.2- żołnierz kontra czołg

2.2.3- żołnierz kontra samolot

1- przygotowanie do walki

1.1- umiejętności

1.1.1- 6th sense

15.png

Ocena- 6/10

1 poziom- czas trwania 6 sekund, regeneracji 15 sekund

2 poziom- czas trwania 7 sekund, regeneracji 15 sekund

3 poziom- czas trwania 8 sekund, regeneracji 13 sekund

4 poziom- czas trwania 10 sekund, regeneracji 13 sekund

5 poziom- czas trwania 12 sekund, regeneracji 10 sekund

Umiejętność przydatna przy planowaniu zorganizowanej akcji- dzięki tej umiejętności można

zaskoczyć przeciwnika. Mimo wszystko lepiej jej nie rozwijać, as jeśli już, to tylko na

pierwszy poziom- następne tylko zmniejszają czas potrzebny na zregenerowanie umiejętności

oraz jej długość, a to nie jest skill, którego używa się cały czas.

1.1.2- Burning Bullets

10.png

Ocena- 8/10

1 poziom- czas trwania 4 sekundy, regeneracji 15 sekund, obrażenia od ognia 20 punktów

2 poziom- czas trwania 4 sekundy, regeneracji 15 sekund, obrażenia od ognia 24 punkty

3 poziom- czas trwania 5 sekund, regeneracji 13 sekund, obrażenia od ognia 28 punktów

4 poziom- czas trwania 5 sekund, regeneracji 13 sekund, obrażenia od ognia 32 punkty

5 poziom- czas trwania 6 sekund, regeneracji 10 sekund, obrażenia od ognia 36 punktów

Umiejętność pozwalająca podpalić przeciwnika. W trakcie otwartej walki w sumie niewiele

daje, ale jest dobra na snajperów. Czasami się też zdarza, że zabijemy w ten sposób

przeciwnika po własnej śmierci. Należy używać podczas każdej walki.

1.1.3- Combat Medicine

9.png

Ocena- 10/10

1 poziom- leczy 15% zdrowia wszystkich w zasięgu 8 metrów, czas regeneracji 20 sekund

2 poziom- leczy 21% zdrowia wszystkich w zasięgu 8 metrów, czas regeneracji 18 sekund

3 poziom- leczy 27% zdrowia wszystkich w zasięgu 8 metrów, czas regeneracji 16 sekund

4 poziom- leczy 33% zdrowia wszystkich w zasięgu 8 metrów, czas regeneracji 14 sekund

5 poziom- leczy 40% zdrowia wszystkich w zasięgu 8 metrów, czas regeneracji 12 sekund

Najważniejsza umiejętność żołnierza- poza walką owinna służyć leczeniu, a w trakcie- działać

jak drugi pasek życia. Można łatwo obliczyć, ile HP żołnierz regeneruje z każdym strzałem,

wartości przybliżone:

1 poziom- 110 HP+17 HP=127 HP

2 poziom- 110 HP+23 HP=133 HP

3 poziom- 110 HP+30 HP=140 HP

4 poziom- 110 HP+36 HP=146 HP

5 poziom- 110 HP+44 HP=154 HP

Wynika z tego, że mając maksymalny poziom Combat Medicine możemy bez problemu wygrać z innym

żołnierzem, a nawet z gunnerem.

1.1.4- Grenade Spam

7.png

Ocena- 4/10

1 poziom- 3 granaty, czas regeneracji 20 sekund

2 poziom- 4 granaty, czas regeneracji 18 sekund

3 poziom- 5 granatów, czas regeneracji 16 sekund

4 poziom- 6 granatów, czas regeneracji 14 sekund

5 poziom- 7 granatów, czas regeneracji 12 sekund

Nie wiem, co ludzie widzą takiego w tej umiejętności- moim zdaniem jest ona raczej

nieprzydatna. Powoduje za mało obrażeń, aby wystarczająco mocno uszkodzić czołg, a piechota

zdąży uciec zanim granaty wybuchną. Nic specjalnego.

1.1.5- Blasting Strike

1.png

Ocena- 9/10

1 poziom- moc 30 punktów, czas regeneracji 18 sekund

2 poziom- moc 40 punktów, czas regeneracji 17 sekund

3 poziom- moc 50 punktów, czas regeneracji 15 sekund

4 poziom- moc 60 punktów, czas regeneracji 13 sekund

5 poziom- moc 70 punktów, czas regeneracji 10 sekund

Umiejętność, która w rękach dobrego gracza potrafi zdziałać naprawdę dużo. Pierwsze 3

poziomy są przydatne do odpędzania komandosów, czołgów, jeepów i samolotów, a następne dwa

odpowiednio użyte są w stanie nawet zniszczyć czołg, zabić przeciwnika lub rozbić samolot.

1.2- bronie

W tym dziale specjalnie nie opisuję pistoletów i granatów- są to bronie takie słabe, że nie

warto ich kupować, a jeśli już, to tylko na misję, ale w sumie nawet to się nie opłaca.

1.2.1- Karabin Charlie's Chopper

61.png

Karabin ten otrzymujemy już na początku gry i pomimo to tylko jeden jest od niego odrobinkę

lepszy. Można go cenić za wysokie obrażenia zarówno na średni, jak i daleki zasięg. Na

bliski jest już gorzej, ale w końcu i tak karabiny są gorsze od strzelb.

1.2.2- Karabin Tommy's Typewriter

80.png

Karabin na bliski dystans. Nie polecam go nikomu- na bliski dystans jest dobry, ale i tak

gorszy niż strzelba, a na daleki nie sprawdza się w ogóle.

1.2.3- Karabin Greg's Greasy Gun

78.png

Karabin na daleki zasięg. Jest to broń odrobinę lepsza od podstawowej zarówno na średni, jak

i daleki dystans.

1.2.4- Strzelba Hubble's Double Trouble

59.png

Podstawowy shotgun. Na bliski i średnio-bliski dystans jest lepsza od karabinów maszynowych,

ale celowianie z tej broni wymaga od gracza sporych umiejętności. Rekomendowane jest nie

zbliżać się do przeciwnika bardzo blisko- najlepsze obrażenia broń ta zadaje w walce z mniej

więcej 3-4 metrów.

1.2.5- Strzelba Stewart's Shotty

74.png

Broń doskonała na każdego przeciwnika, można nią zabić oponenta bardzo szybko, co jest

największą zaletą tego narzędzia mordu. Jedyny problem polega na tym, że trzeba podejść do

przeciwnika BARDZO blisko, a celowanie z takiej odległości wymaga sporych umiejętności- o

wiele większych niż w przypadku podstawowej strzelby.

1.2.6- Strzelba Slugger

76.png

Tej broni nie opłaca się nawet próbować- zadaje niskie obrażenia w walce na każdy dystans.

Przyznam, na średni dystans zadaje mniej więcej takie obrażenia, jak karabiny, ale jest

nieporównywalnie wolniejsza. Nie polecam.

1.3- klawiszologia

1.3.1- piechota

Ustawienia dla żołnierza:

Sensitivity- 1

1 slot (karabin)- 1

2 slot (strzelba)- 2

3 slot (Combat Medicine)- RMB (drugi przycisk myszy)

4 slot (dynamit)- 4

5 slot (opatrunki lub klucze francuskie)- 5

6 slot (Blasting Strike)- rolka myszy w górę

7 slot (6th Sense)- rolka myszy w dół

8 slot (Burning Bullets)- shift

9 slot- nic

10 slot- nic

1.3.2- samolot

Ustawienia dla samolotu:

Sensitivity- od 1.5 do 2.5

Invert mouse- w zależności od upodobań

Accelerate- W

Decelerate- S

Steer left- A

Steer right- D

Pitch forward- rolka myszy w górę

Pitch backward- rolka myszy w dół

2- walka

2.1- walka przeciwko piechocie

2.1.1- żołnierz kontra komandos

36.png

Jak wiadomo, komandosi dzielą się na dwa rodzaje- walczących z bliska nożem i z daleka

snajperką. Walka z tymi pierwszymi jest bardzo prosta, po prostu strzelamy do nich ile się

da z karabinu, a z bliska strzelbą, a kiedy zaczną nas dźgać nożem używamy umiejętności

Blasting Strike. Możemy się także leczyć używając Combat Medicine w przypadku

poważniejszych ran.

Co do komandosów strzelających ze snajperki- kiedy tylko zacznie do nas strzelać, jak

najszybciej ukryj się za najbliższą przeszkodą terenową i w miarę możliwości posuwaj się do

przodu tak, aby komandos cię nie zauważył/usłyszał. Kiedy będziesz blisko, wyjmij strzelbę i

strzelaj, zaskoczony przeciwnik prawdobodobnie nawet nie zdąży zareagować.

2.1.2- żołnierz kontra ciężki

37.png

W walce z ciężkim dystans to twój przyjaciel. Większość przeciwników posuwa się cały czas do

przodu, ponieważ myślą, że wtedy zadają wyższe obrażenia- i zadają, tylko, że kiedy jesteśmy

blisko, możemy wyjąć strzelbę i jedną celną serią zabić przeciwnika. Oczywiśce trzeba

pamiętać o zasadzie- "umiejętność Combat Medicine powinna być twoim drugim paskiem

życia" i w razie ciężkich obrażeń uleczyć się. W przypadku, jeśli za przeciwnikiem stoi

ściana lub skały można go odrzucić za pomocą Blasting Strike- zada to mu spore

obrażenia.

2.1.3- żołnierz kontra żołnierz

38.png

Paradoksalnie właśnie walki żołnierza z żołnierzem są najtrudniejsze, ponieważ w

przeciwieństwie do innych klas ta często stosuję umiejętności w trakcie walki. Jeśli

żołnierz użyje Burning Bullets, to najlepiej szybko się schować i czekać, aż

oponentowi skończy się czas działania skilla. Większość przedstawicieli tej klasy ma jeden

szkodliwy dla nich nawyk- nawet na najbliższy dystans walczą karabinem maszynowym. Należy to

wykorzystać zbliżając się do przeciwnika i strzelając do niego ze strzelby.

2.1.4- żołnierz kontra grupa

Przede wszystkim- zanim zaczniesz walkę z dużą grupą przeciwników na przykład broniących

flagę upewnij się, że masz blisko siebie dwóch żołnierzy lub żołnierza i ciężkiego. Wejdź

wtedy prosto w grupę, nie zatrzymuj się i cały czas strzelaj biorąc pod uwagę wskazówki z

poprzednich dwóch punktów. Staraj się leczyć swoich towarzyszy, a oni powinni leczyć ciebie.

Skupcie ogień na jednym celu. Możesz używać często umiejętności Blasting Strike,

zwłaszcza, jeśli dookoła ciebie znajdują się co najmniej dwaj przeciwnicy.

2.2- walka przeciwko pojazdom

2.2.1- żołnierz kontra jeep

46.png

W walce przeciwko jeepom liczą się tylko dwa wyrażenia- Blasting Strike i shotgun.

Najpierw użyj umiejętności, aby odrzucić pojazd, a potem strzelaj do kierowcy ze strzelby.

Jeśli nie wyjdzie masz bardzo ułatwioną sprawę. Jeśli jednak ucieknie i tak masz dużą szansę

na wygraną- po użyciu skilla przeciwnik powinien już zostać lekko ranny.

2.2.2- żołnierz kontra czołg

48.png

Czołgi można zniszczyć tylko używając dynamitu albo umiejętności Blasting Strike.

Najlepiej walczyć z tym pojazdem na ciasnym terenem- bycie na otwartej przestrzeni to pewna

śmierć. Jeśli przeciwnik chce cię przejechać, użyj Blasting Strike. Taktyka jest

tylko jedna- podkładaj ładunek i uciekaj.

2.2.3- żołnierz kontra samolot

47.png

Samoloty są stosunkowo łatwe do zniszczenia- wystarczy w nie tylko strzelać, najlepiej z

baterii przeciwlotniczej. Jeśli przeciwnik chce cię zabić skrzydłem, użyj umiejętności

Blasting Strike. Przy okazji powinno to zdezorientować przeciwnika lub/i go

zatrzymać.