Black Ops - Multiplayer Szczegółowo

Pierwsza reakcja wielu z was - czemu nie mogłeś tego zamieścić w pierwszej recenzji? Cóż, tutaj szczegółowo zajmę się trybem multiplayer i porównam go do wcześniejszych części. Nagrałem się trochę, wyłapałem z jednej strony smaczki, z drugiej problemy. Jeżeli zastanawiasz się, czy kupić Black Opsa dla trybu Multi (99% graczy?), warto przeczytać tą rozpiskę.

No więc jak wspomniałem wyżej - nagrałem się. Sporo. 22 poziom pierwszego Prestiżu, zacząłem zauważać pewne rzeczy w Blopsie, które mogą wpłynąć na to czy chcemy nowe dzieło Treyarch kupić, czy raczej odpuścić. Omówię teraz każdy feature dokładnie i ocenię go pod różnymi względami. Zalecana lektura recenzji całej gry.

Zaczynając od odblokowywania i gotówki. Teraz wszystko co odblokujemy musimy najpierw kupić, a niektóre rzeczy które przedtem odblokowywaliśmy - teraz są dostępne od razu. To ostatnie to akurat plus - z uwagi na to że perków jest mniej, od początku możemy grać sobie wymarzonym zestawem umiejętności, o ile najpierw oczywiście będziemy mieli na to gotówkę. Nie musimy też odblokowywać kolejnych dodatków do broni - dobrze, bo jest ich bardzo dużo i ich unlockowanie po kolei byłoby żmudne. Jednak jest pewien minus w gotówce. Gra tak naprawdę nie potrafi nic dobrego za nią zaoferować. Po kupieniu sobie odpowiedniej pukawki kasa zaczyna zalegać i nie możemy z nią zrobić nic ciekawego. Możemy wydać ją na kontrakty, ale to wymaga od nas pewnego doświadczenia, lub wydać ją na zakłady i wygrać... jeszcze więcej kasy. Trochę strzał w stopę.

Jeżeli chodzi o strzelanie, to warto przejść do gameplay'u. Pierwsze co zauważamy to zwiększony odrzut, teraz broń podbija też na boki, a trafienie pistoletem maszynowym przez całą mapę raczej nie jest możliwe. Z jednej strony niby realizm, z drugiej jednak - teraz do strzelania trzeba mieć więcej farta niż skilla. Oczywiście po namierzeniu wolno poruszającego się przeciwnika nie będzie miał on szans, ale co gdy wybiegł zza rogu i porusza się do tego diabelnie szybko? Inna sprawa z pukawkami jest taka - w czwartej części każda broń ma coś, za co ją kochałeś. W tej części odwrotnie - każda broń najbardziej eksponuje swoje minusy. Teraz nie cieszymy się z obrażeń kałacha, ale raczej wściekamy się na jego niecelność, nie cieszymy się ze stabilności Galila, zamiast tego dobija nas on słabymi obrażeniami. Warto zauważyć, że wśród graczy faworyzowane są dwie bronie - AKSu i FAMAS. I cóż, nie mogę nie przyznać im racji, są lepsze od reszty. Podczas gdy plusem poprzednich części było bardzo dobre wyważenie, tutaj tego zabrakło.

Mapy przygotowane przez twórców są dosyć ciasne. Najczęściej spotkamy się z przeciwnikiem na półdystansie - za daleko dla noża, za blisko dla snajperów. Stąd snajperzy są rasą wymierającą, aczkolwiek wielu prosów próbuje swoich sił używając Quickscope'ów i to z całkiem dobrym wynikiem. Problem z tym, że ciężko się tego nauczyć od zera na mapach z Blopsa. Z nożem też jest pewien problem - jego zasięg został drastycznie zwiększony, dlatego nóż z broni opcjonalnej zmienił się w narzędzie do zabijania. Wkurzającego zabijania, bo przeciwnik potrafi olać twoje dwie kule i z pięciu metrów odpalić animację doskoku z nożem. Jednak mapy nie są złe same w sobie, choć tęsknię do tych z czwórki. Po prostu wymagały lepszej celności, a nie chaotycznego biegania.

Mógłbym ponarzekać na lagi i bugi tak jak wszyscy, ale ja jestem oryginalny, a w sumie lagów nie mam, bugów nie widuję, za to gra ładnie zwalnia co jakiś czas. To są jednak rzeczy do poprawienia. Gorsze jest to że nie jest udostępniony tryb spectator (!), nie można zmienić drużyny (!!), czy pograć razem z kolegą tworząc grupę (!!!). To wszystko prawdopodobnie zostanie dodane później, bo póki co Activision nie pozwolił na dokończenie gry i nalegał na jej wypuszczenie.

Podsumowując tryb multi - jeżeli grałeś w CoDa4, czemu nie, możesz zakupić jako swoisty "map-pack" z trochę innymi zasadami rozgrywki i szybszą walką. Jeżeli chcesz zagrać w jakiegoś CoDa - ludzie wciąż grają w czwórkę i to jest dobry target. Jeżeli nie lubisz CoDa - prawdopodobnie Blops nie zmieni twoich poglądów.

Wybacz, ale Twoja recenzja mnie nie przekonała. I nie dlatego, że nie lubię COD, tylko dlatego, że nie jest to forum o grach MMORPG i przynajmniej mnie samemu nie jest potrzebne recenzowanie "singlowych" gierek. Wolę sobie iść na gry-online lub CDAction, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Tekst nie jest zły, ale...

- za krótki

- suchy tekst

- bez żadnych bonusów w postaci screenow itp.

- 3/4 to opis:)

Lepiej było zwiększyć trochę chęci i napisać reckę jakiegoś MMO:)

A mi się spodobało i dowiedziałem się wszystkiego czego chciałem. Zastanawiałem się nad kupnem tej części, ale chyba zrezygnuję i zostanę przy Modern Warfare.

Guru nie na mmorpg się świat opiera.

Dziękuję za reckę, właśnie zaoszczędziłem dzięki Tobie trochę kasy :P

Wybacz, ale Twoja recenzja mnie nie przekonała. I nie dlatego, że nie lubię COD, tylko dlatego, że nie jest to forum o grach MMORPG i przynajmniej mnie samemu nie jest potrzebne recenzowanie "singlowych" gierek. Wolę sobie iść na gry-online lub CDAction, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Po pierwsze to nie jest recenzja singla. Po drugie, przecież jest tytuł tematu - jak nie chcesz, to nie musisz czytać.

Tekst nie jest zły, ale...- za krótki- suchy tekst- bez żadnych bonusów w postaci screenow itp.

Bo to spin-off, zresztą dla mnie na forum brzydko się prezentują screeny.

- 3/4 to opis:)

Przecież przez cały tekst narzekam, to jest czysta recenzja :)

Lepiej było zwiększyć trochę chęci i napisać reckę jakiegoś MMO:)

Daj jakiś tytuł który by mi się spodobał i może się zainteresuję. Tylko muszę jeszcze trochę wymęczyć Cabala...

Guru nie na mmorpg się świat opiera.

Popraw mnie jeśli się mylę ale to chyba forum o grach mmorpg i to one powinny być głownie tematem dyskusji, obiektem recenzencji(nie wiem jak to ująć). Dziwi mnie troche to. Po kiego umieszczać recenzencje z trybu multiplayer który jest dostępny po zakupie pudełka z grą(bo jak pirata ściągniesz to raczej nie pograsz w multi). Dla mnie to po prostu jest bezsensowne.

UP przecież Kozak napisał, że jeżeli tytuł Cię w ogóle nie interesuje, to nawet tu nie wchodź. Ja dziękuje za recke, dowiedziałem się kilku istotnych rzeczy.

A mi się podoba że trafiają tu recki innnych gier jak mmo, no bo sorry... Gdyby trafiały tutaj recki tylko mmo, to nawet bym tego nie czytał. Poprostu nie interesuje mnie to już, a dla mnie każde mmo jest nudne jak flaki z olejem, co sie odnosi do sposobu bicia. Mam 2 mmo do których bym powrócił, ale poprostu teraz nie mam czasu. Z chęcią znalazłbym coś nowego, ale wszystkie nowe są jakieś przymulone (mówie tu o free mmo). W najbliższe jakie zagram to C9 (jak do ojropy wejdzie, grałem po krzakach).

Edit:

żeby nie było. W ostatniego coda jakiego grałem to 4, potem przestałem z prostego powodu... następne części to chyba ten sam silnik, tylko troche zmieniona rozgrywka.

Nie chodzi o to, że nie mogą trafiać, ale jak sami widzicie mamy "niezbyt" reckowy ze świata MMORPG i naprawdę ostatnią rzeczą jaką potrzeba jest umieszczanie recenzji singlowych. Najpierw zajmijmy się gatunkiem MMO, a dopiero później tytułami spoza naszej dziedziny.

Guru uważa się teraz za mistrza recek i będzie każdemu rozkazywać jak i jaką ma pisać :D

Co z tego, że forum o mmorpg. W takim razie po co Hydepark, Dział Filmy, Gry, Muzyka? Chyba świata nie rozp*** jeśli napisze reckę czegoś innego niż mmo, a wolę taką reckę niż kolejnego pieprzonego klona klonów gier...

Pierwsza reakcja wielu z was - czemu nie mogłeś tego zamieścić w pierwszej recenzji? Cóż, tutaj szczegółowo zajmę się trybem multiplayer i porównam go do wcześniejszych części. Nagrałem się trochę, wyłapałem z jednej strony smaczki, z drugiej problemy. Jeżeli zastanawiasz się, czy kupić Black Opsa dla trybu Multi (99% graczy?), warto przeczytać tą rozpiskę.

No więc jak wspomniałem wyżej - nagrałem się. Sporo. 22 poziom pierwszego Prestiżu, zacząłem zauważać pewne rzeczy w Blopsie, które mogą wpłynąć na to czy chcemy nowe dzieło Treyarch kupić, czy raczej odpuścić. Omówię teraz każdy feature dokładnie i ocenię go pod różnymi względami. Zalecana lektura recenzji całej gry.

Zaczynając od odblokowywania i gotówki. Teraz wszystko co odblokujemy musimy najpierw kupić, a niektóre rzeczy które przedtem odblokowywaliśmy - teraz są dostępne od razu. To ostatnie to akurat plus - z uwagi na to że perków jest mniej, od początku możemy grać sobie wymarzonym zestawem umiejętności, o ile najpierw oczywiście będziemy mieli na to gotówkę. Nie musimy też odblokowywać kolejnych dodatków do broni - dobrze, bo jest ich bardzo dużo i ich unlockowanie po kolei byłoby żmudne. Jednak jest pewien minus w gotówce. Gra tak naprawdę nie potrafi nic dobrego za nią zaoferować. Po kupieniu sobie odpowiedniej pukawki kasa zaczyna zalegać i nie możemy z nią zrobić nic ciekawego. Możemy wydać ją na kontrakty, ale to wymaga od nas pewnego doświadczenia, lub wydać ją na zakłady i wygrać... jeszcze więcej kasy. Trochę strzał w stopę.

Jeżeli chodzi o strzelanie, to warto przejść do gameplay'u. Pierwsze co zauważamy to zwiększony odrzut, teraz broń podbija też na boki, a trafienie pistoletem maszynowym przez całą mapę raczej nie jest możliwe. Z jednej strony niby realizm, z drugiej jednak - teraz do strzelania trzeba mieć więcej farta niż skilla. Oczywiście po namierzeniu wolno poruszającego się przeciwnika nie będzie miał on szans, ale co gdy wybiegł zza rogu i porusza się do tego diabelnie szybko? Inna sprawa z pukawkami jest taka - w czwartej części każda broń ma coś, za co ją kochałeś. W tej części odwrotnie - każda broń najbardziej eksponuje swoje minusy. Teraz nie cieszymy się z obrażeń kałacha, ale raczej wściekamy się na jego niecelność, nie cieszymy się ze stabilności Galila, zamiast tego dobija nas on słabymi obrażeniami. Warto zauważyć, że wśród graczy faworyzowane są dwie bronie - AKSu i FAMAS. I cóż, nie mogę nie przyznać im racji, są lepsze od reszty. Podczas gdy plusem poprzednich części było bardzo dobre wyważenie, tutaj tego zabrakło.

Mapy przygotowane przez twórców są dosyć ciasne. Najczęściej spotkamy się z przeciwnikiem na półdystansie - za daleko dla noża, za blisko dla snajperów. Stąd snajperzy są rasą wymierającą, aczkolwiek wielu prosów próbuje swoich sił używając Quickscope'ów i to z całkiem dobrym wynikiem. Problem z tym, że ciężko się tego nauczyć od zera na mapach z Blopsa. Z nożem też jest pewien problem - jego zasięg został drastycznie zwiększony, dlatego nóż z broni opcjonalnej zmienił się w narzędzie do zabijania. Wkurzającego zabijania, bo przeciwnik potrafi olać twoje dwie kule i z pięciu metrów odpalić animację doskoku z nożem. Jednak mapy nie są złe same w sobie, choć tęsknię do tych z czwórki. Po prostu wymagały lepszej celności, a nie chaotycznego biegania.

Mógłbym ponarzekać na lagi i bugi tak jak wszyscy, ale ja jestem oryginalny, a w sumie lagów nie mam, bugów nie widuję, za to gra ładnie zwalnia co jakiś czas. To są jednak rzeczy do poprawienia. Gorsze jest to że nie jest udostępniony tryb spectator (!), nie można zmienić drużyny (!!), czy pograć razem z kolegą tworząc grupę (!!!). To wszystko prawdopodobnie zostanie dodane później, bo póki co Activision nie pozwolił na dokończenie gry i nalegał na jej wypuszczenie.

Podsumowując tryb multi - jeżeli grałeś w CoDa4, czemu nie, możesz zakupić jako swoisty "map-pack" z trochę innymi zasadami rozgrywki i szybszą walką. Jeżeli chcesz zagrać w jakiegoś CoDa - ludzie wciąż grają w czwórkę i to jest dobry target. Jeżeli nie lubisz CoDa - prawdopodobnie Blops nie zmieni twoich poglądów.