Budowanie Tanka z jakimś tam dps

Zacząłem znowu grać w teso, zamierzam zrobić postać typu tank z jakimś tam dps ( widziałem na yt jak koleś wbijal się w 6 graczy i nic mu nie robili a on ich niszczyl po kolei... Chciałem grać nightblader z bowem i 2 nożami ale nwm czy w solo grze dobrze mi będzie nim szło.

Co myślicie o klasie tank? Można robić dungi solo i zabijać coś na pvp? Czy lepiej radzi sobie taki np. Sorc gdzie wszędzie go pełno.

Dodam że jestem kompletnie zielony co do eso ale nie chce marnować czasu którego i tak mam mało... Na tworzenie co rusz nowej postaci, liczę na waszą pomoc, nagradzam like :).

Ogólnie na początek polecił bym grać jako dps, a tanka możesz zrobić już na 50. Jeśli przez grę solo rozumiesz questy i pvp to nb jak najbardziej. Co do solowania dungów to raczej dps to robią i to dobre, chociaż nie znam nikogo kto by właściwie to robił. Czysto jako tank na pvp to raczej słabo, to są raczej specjalne buildy pod takie postacie. Tak naprawdę to każda postać może być dps staminowym i magicznym, tank to najlepiej dragonknight, a healer to templar.

Tak naprawdę to polecam wybrać postać, która ci się podoba ale jeśli myślisz o tanku to zrób sobie tego dragonknight i najwyżej potem sobie go przerobisz na dps czy cos.

P.S. Jestem pewien, że prędzej czy później jak będziesz grał i tak zrobisz następną postać.

A nb robić pod stamine czy magicke, i jakie połączenie jest lepsze, bow i 2h sword czy bow i dual wield?

A nb robić pod stamine czy magicke, i jakie połączenie jest lepsze, bow i 2h sword czy bow i dual wield? 

Może być i magicka i stamina(w zależności od tego dobrze sobie rasę odpowiednia dobrać), ale jeśli stamina to standardowym zestawem staminowców do pve to dwie jednoręczne bronie i łuk.