KSy to bardziej problem mentalności graczy niż problem gry, jasne mogłoby być zawsze, że pierwszy hit blokuje mobka, ale wtedy podniósłby się krzyk, że ktoś luruje mobki z połowy mapki i nie ma na czym expić. Nie da się zadowolić wszystkich... Otwarte pvp by takich eliminować? Ciekawe jakbyś się zachował gdyby dużo wyższy poziom wpadł Ci na spota i po staropolsku kazał "spie*dalać, bo jego kolega będzie tutaj expił teraz". Przy opvp pewnie by właśnie tak było i jedyne co mógłbyś zrobić to podkulić ogon i uciekać. A teraz możesz go wyśmiać.
Jeśli to co jest w CSie nazywacie P2W to podajcie choćby 5 podobnych tytułów (nie mówię o LoL'ach i POE), gdzie nie znajdziesz w CSie miksturek na exp, na czasowe podniesienie statystyk, kamienie zabezpieczające przed zniszczeniem/downgrade oraz zwiększające szanse na ulepszenie. P2W jest wtedy gdy te wszystkie przedmioty są dostępne TYLKO z CS, gdy w CS znajduje się ekwipunek na 1 poziom, którego statystyki można porównać z statystykami przedmiotów na 40-50 poziom. Czegoś takiego nie ma. 10+ z enchantów? To w przeliczeniu jakieś 100 extra obrażeń i 5% większa redukcja. A przy tak ogromnej rotacji przedmiotów po 5-10 poziomach bardziej będzie mu się opłacało latać z przedmiotami na +0 niż nisko poziomowym +10. A na top lvl (czyli jedynym momencie kiedy rzeczywiście warto bawić się w upowanie przedmiotów) są zadania na kamienie filozoficzne, a więc nie trzeba korzystać z CS, oczywiście o ile nie pali się nam d*pa i chcemy wszystkie przedmioty wbić w 1 dzień, by poczuć się fajni. CS jest dla casuali, by nie zostawali w tyle za czołówką przy braku czasu na grę (ale przy sporych zasobach portfela). Nie jesteś casualem? Skoro tak to zapierdzielaj i ciężko pracuj nad poziomem, przedmiotami, a nie płaczesz.. Użytkownicy CS muszą tez zdobyć ekwipunek. Drop jest tak mizerny, że grający od czasu do czasu nie ma szans na zebranie wszystkiego, więc pozostaje kupno od innych graczy, ale jak kupić, jesli nie ma się złota (w CS nie ma skrzynek ze złotem), a ponownie nie ma się czasu by zdobyć miliony na zakup całego ekwipunku. Kupuje przedmioty z CS, a potem sprzedaje innym graczom. Ekonomia kwitnie, a zwykły gracz ma dostęp do przedmiotów z CS bez wydania złotówek. Oczywiście najlepiej patrzeć w sposób ograniczony, z drugiej strony czego się spodziewać po community, gdzie 90% to sfrustrowani gimnazjum dzieciaki...