Chaotic TCG

chaoticlogohires2.jpg

Retrospekcja i wprowadzenie

Kto z nas nie zbierał czegoś w dzieciństwie? Jedni zbierali znaczki, inni Pokemony z chipsów, a jeszcze inni zbierali karty kolekcjonerskie - zaczynając od tradycyjnych Pokemonów, przez Magic: the Gathering, kończąc na World of WarCraft TCG. Fajnie jest spotkać się z innymi graczami i pograć z nimi, czy nawet startować w turniejach. Jednak nie zawsze jesteśmy w stanie - do najbliższego miejsca spotkań kilometry, a my leżymy chorzy w łóżku. Niecałe 3 lata temu pojawiły się karty, dla których ograniczenie miejsca i czasu grania nie istnieje: Chaotic. Dlaczego zamierzam o nich pisać, skoro to zwykła karcianka, a to jest forum poświęcone grom internetowym? Otóż każda karta Chaotic posiada specjalny, unikatowy kod który wpisujemy na stronie, po czym... ląduje w naszej wirtualnej talii.

Wybór świata i opis kart

Cóż, nim jednak na dobre zaczniemy zabawę z Chaotic musimy zdecydować się na wybór jednej ze stron: w Polsce dostępne są tylko talie OverWorld (Nadświat) i UnderWorld (Podświat), ale przez oficjalną stronę możemy również posiąść karty z serii Danian oraz Mipedian. Każda talia ma swoje zalety i wady: OverWorld ma karty z dużą ilością życia, oraz takie, które te życie przywracają, ale zadają średnie obrażenia. Natomiast UnderWorld posiada potężne ataki, ale małą wytrzymałość i ilość życia. Kombinacja różnych talii może okazać się kluczem do sukcesu w walkach wielu graczy na raz, jednak posiadanie w jednej talii jednocześnie kart z dwóch różnych talii jest zabronione.

W grze mamy 5 rodzajów kart:

-Creatures, czyli karty z których gracze składają swoją drużynę do walki,

-Battlegear służące do wzmacniania członków drużyny. Każde stworzenie w ekipie może używać tylko jednej karty wyposażenia. Co więcej, każda kreatura może używać wyłącznie swojego wyposażenia, więc w przypadku zniszczenia stwora, niszczymy także jego wyposażenie,

-Location. Tutaj sprawa jest nieco skomplikowana: otóż przed rozpoczęciem walki, każdy gracz tworzy talię stworzoną z 10 kart lokalizacji, tasuje ją i przed wystawieniem do walki kolejnego wojownika, odkrywa pierwszą kartę z góry (istnieją jednak specjalne karty, które dają nam dostęp do przejrzenia kart znajdujących się w talii lokalizacji i wybrania tej która nam pasuje). Lokacja definiuje kto rozpoczyna rundę oraz, w skrajnych przypadkach, bonus do karty stworzenia.

-Attack, które powodują zadanie obrażeń. Każdy gracz musi posiadać talię kart ataku składającą się z 20 kart, która, podobnie jak w przypadku talii lokacji, jest tasowana i przekładana. Każdy z graczy na początku gry dobiera dwie karty ataku i już do końca gry musi mieć na ręku co najmniej dwie takie karty. Gdy przychodzi czas na atak, dobiera on trzecią kartę ataku i wybiera jedną z tych trzech kart do przeprowadzenia ataku. Gracz jest zobowiązany do zagrania karty ataku podczas każdej jego tury.

-Mugia (nie, nie ma tutaj błędu) które są "magicznymi kartami ataku". Wiedzieć o nich należy tylko tyle, że są w talii kart ataku, a ilość ich użyć zależy od ilość punktów Mugii karty stworzenia.

chaoticoverworlddemodec.jpg

Buahaha, jaki noob - turnieje i pojedynki

Posiadamy fantastyczną talię, jednak musimy pokazać że ona faktycznie taka jest. Wbrew pozorom, graczy w grze jest pełno, tak więc nikt nie powinien mieć problemów ze znalezieniem przeciwnika. W pojedynkach bierze zazwyczaj udział 2 graczy (jeden na jednego), a minimalna ilość kart stworzeń wynosi 3. Walka rozpoczyna się między wojownikami znajdującymi się na przeciw siebie, a o tym kto pierwszy zaatakuje decyduje karta lokalizacji. Ataki wyglądają naprawdę ładnie - zamiast tradycyjnego padania karty ataku na kartę kreatury, pojawia się np. kula ognia lecąca w stronę przeciwnika. Im lepszych pokonujemy przeciwników, tym wyższy posiadamy prestiż. Jeżeli czujemy się na siłach, można wystartować w turnieju: 1v1, 3v3 i 6v6 kart, z możliwością walk drużynowych. Zwycięzca turnieju może liczyć na nagrodę pieniężną lub parę ładnych kart. Największym błędem graczy jest wiara w zwycięstwo, jeżeli wciąż posiadamy np. w walce 3v3 trzy karty stworzenia, a przeciwnik ostatnią. Profesjonaliści zazwyczaj zostawiają najmocniejsze ruchy na koniec, więc trzeba się przygotować na naprawdę ostrą walkę. Doskonale pamiętam mój pierwszy turniej, gdy straciłem 3/4 ataków na 2 przeciwników, wciąż posiadałem 3 karty stworzenia, ale przeciwnik (chyba Włoch) zjechał mnie tą ostatnią kartą do zera.

bg16838.jpg

Na dole karty Nadświata, na górze Podświata

Podsumowanie

Co ciekawego oferuje Chaotic? Głównie zabicie nudy, długa gra w to niewiele zmieni, może tylko bardziej wyostrzy nasz zmysł strategii. Niewątpliwym plusem jest to, że karty posiadamy zarówno w grze, jak i w realnym świecie. Polska posiada naprawdę ubogą ilość różnego rodzaju kart, więc im bardziej chcemy się doskonalić, tym więcej kasy stracimy z PayPal'a.