Crafting podstawy podstaw

Jestem niby nowym graczem ale starym bo kupiłem GW2 zaraz po premierze jednak długo nie pograłem bo nie było czasu ani ekipy. Craftingu nawet nie ruszyłem i jestem w nim zielony. Teraz po tych kilku dobrych latach wracam i dokupiłem sobie PoF.
Moja sytuacja wygląda tak że mam jakiś badziewny set składający się z masterworków i rarów plus jeden exotic. Na początek ogarniania tego wszystkiego nowego (bo zmiany są kolosalne) postanowiłem wymaksować sobie crafting żeby zrobić jakiś sensowny gear. Gram necro i mam kilka pytań:

  1. Jakie rzemiosła wybrać pod necro ? ( trailor i artificier) ? czy inna kombinacja ?
  2. Jak się sprawnie craftuje żeby nie marnować za bardzo materiałów ? (chodzi mi o to czy tworzyć całą masę tych samych podstawowych przedmiotów czy jest jakiś lepszy sposób)
  3. Gdzie zarabiać na crafting (jestem raczej weekendowym graczem, nie mam czasu ani ochoty poznawać mechaniki dungeonów, raidów i fractali a nie chce tylko ludziom wadzić plus to że słabo znam angielski i nie wiem często co ludzie do mnie piszą. Piszą jeszcze slangiem i skrótami a ja tylko rozkładam ręce i zbieram teksty typu noob. Wolę raczej te mapy typu Silverwaste)
    Jakieś gildie to co chwile mnie wyrzucają bo rzadko gram ale gram sobie dla przyjemności więc raczej jestem typowym samotnym wilkiem, gra solo wchodzi tylko w grę.
  1. necro korzysta z light armora, więc na pewno tailoring. Natomiast co do craftingu broni… z jakich broni najczęsciej korzystasz? Artificer tworzy focus, scepter, staff, trident (typowo magiczne rzeczy), podczas gdy weaponsmith tworzy wszystkie metaliczne bronie takie jak sword, greatsword, hammer, axe, dagger. Do tego jeszcze jest huntsman (Czy jak się tam to nazywało) co pozwala tworzyć bronie myśliwskie typu krótki/długi łuk, warhorn, torch. Tutaj to już zależy od twoich upodobań :).