Czym jest coś takiego jak " Atak Krytyczny "

W każdym, ale to w każdym MMORPG, RPG, JRPG w którym grałem, była jedna rzecz która mnie wkurzała, a przy tym interesowała. Skąd powstał pomysł na coś takiego jak " Atak Krytyczny ", który zadaje 2x obrażeń oraz ma niską szansę na powodzenie? Jak to by w rzeczywistości wyglądało? Bije kogoś normalnie, a tu nagle BĘC! Magicznie uderzyłem go mocniej! Jak to się stało! Niebywałe! To jest fizycznie oraz sensownie niemożliwe do wytłumaczenia jak by wyglądało coś takiego w prawdziwym życiu, ale kto spodziewał się od gier jakiejkolwiek logiki? W serii gier od Bethesdy można zaatakować przeciwnika z zaskoczenia, co skutkuje atakiem krytycznym, lub po prostu " atakiem z zaskoczenia ". To też jest atak krytyczny, ale inaczej nazwany. Czyżby my sami byśmy odczuli większy ból, czy doznali większych ran, przez atak z zaskoczenia, który wygląda dokładnie tak samo, jakbyśmy zaatakowali od przodu? Sam nie wiem skąd ten pomysł wytrzasneli. Możliwe nawet że od początków gier RPG, JRPG, czy MMORPG, nie wiem. Dla mnie ten pomysł jest po prostu niedorzeczny! Jeszcze nigdy nie widziałem by ktoś się tym tematem zainteresował, a to jest naprawdę nietypowe. Jeżeli ktoś chce zrobić RPG, które będzie " realistyczne ", to niech zapomni o dawaniu do gry czegoś takiego jak " atak krytyczny ". Zapraszam ludzi do dyskutowania o tym.

PS. To moja pierwsza taka praca. Proszę ją docenić.

Dobra praca, polać mu

Atak krytyczny - atak w newralgiczny punkt.

Atak krytyczny - atak w newralgiczny punkt.

W wielu grach podczasz ataków krytycznych animacja się nie zmienia.

Bo animacja jest umowna, wazniejsze sa rzuty kostkami. Tacy lotrzycy, to nikt inny, jak fechmistrzowie. Ich styl walki, to nic innego, jak szermierka, bardzo dlugimi, cienkimi i ostrymi ostrzami, co skutkuje atakami krytycznymi, bo sa bardzo precyzyjne i dosyc proste w operowaniu (w tym sensie, ze mozna nimi dobrze manewrowac). Dzieki temu jednym ciosem mozna zadac wieksze obrazenia, trafiajac np. w nieosloniete pancerzem miejsca.

Bo animacja jest umowna, wazniejsze sa rzuty kostkami. Tacy lotrzycy, to nikt inny, jak fechmistrzowie. Ich styl walki, to nic innego, jak szermierka, bardzo dlugimi, cienkimi i ostrymi ostrzami, co skutkuje atakami krytycznymi, bo sa bardzo precyzyjne i dosyc proste w operowaniu (w tym sensie, ze mozna nimi dobrze manewrowac). Dzieki temu jednym ciosem mozna zadac wieksze obrazenia, trafiajac np. w nieosloniete pancerzem miejsca.

Jakby się postarać, to też można tak mieczem. A miecz nie jest ostry? Pozatym, o jakich ty rzutach kostkami mówisz? Animacja jest taka sama, uderza cały czas w to samo miejsce.

Jasne ze mozna, ale taki rapier jest bardziej precyzyjny, jest lzejszy i walczy sie nim inaczej, niz robi sie to przy uzyciu obosiecznego miecza. To sa zupelnie inne style walki, ataki rapierem sa bardziej wyrafinowane, stad ta wieksza mozliwosc na ataki krytyczne. Mozesz pocelowac np. w przerwy w zbroi przeciwnika, gdzies pod pachami, we wszystkie zgiecia, oslabienia i tak dalej. O jakich ja rzutach kostkami mowie? To ty nie wiesz, ze te wszystkie systemy rpg, na ktorych zasadach dzialaja gry z gatunku cRPG, opieraja sie na losowych rzutach?

Jasne ze mozna, ale taki rapier jest bardziej precyzyjny, jest lzejszy i walczy sie nim inaczej, niz robi sie to przy uzyciu obosiecznego miecza. To sa zupelnie inne style walki, ataki rapierem sa bardziej wyrafinowane, stad ta wieksza mozliwosc na ataki krytyczne. Mozesz pocelowac np. w przerwy w zbroi przeciwnika, gdzies pod pachami, we wszystkie zgiecia, oslabienia i tak dalej. O jakich ja rzutach kostkami mowie? To ty nie wiesz, ze te wszystkie systemy rpg, na ktorych zasadach dzialaja gry z gatunku cRPG, opieraja sie na losowych rzutach?

Wiem o tym, ale czy ja w tych grach widze kości? Ale nadal nie wiem czym tak naprawdę jest " atak krytyczny ". Głównie mi chodzi o animacje. W prawie każdej grze w którą grałem, jest tak że animacja jest taka sama, czy to walcze taką, czy taką bronią. Nie ma czegoś takiego że uderzam w jakiś inny punkt.

Kosci nie widzisz, ale one gdzies tam w systemie gry sie turlaja, tego nie ominiesz.

A animacje sa umowne, nie zapominaj, ze gry RPG to przede wszystkim gry wyobrazni. Grajac w Baldura 2 mozesz widziesz pare pikseli, ktore na oslep machaja mieczami, jakby dzierzyly w dloniach palki, a nie narzedzia mordu, ale przy odrobinie wysilku mozesz dostrzec tam prawdziwie epickie i finezyjne pojedynki szermiercze : P .

Kosci nie widzisz, ale one gdzies tam w systemie gry sie turlaja, tego nie ominiesz.A animacje sa umowne, nie zapominaj, ze gry RPG to przede wszystkim gry wyobrazni. Grajac w Baldura 2 mozesz widziesz pare pikseli, ktore na oslep machaja mieczami, jakby dzierzyly w dloniach palki, a nie narzedzia mordu, ale przy odrobinie wysilku mozesz dostrzec tam prawdziwie epickie i finezyjne pojedynki szermiercze : P .

Tak samo można sobie wyobrazić, co jest trudne, że nadge mu zadaje atak "krytyczny". Chodzi mi o to że nadal nie wiadomo jak ten atak krytyczny został wykonany.

//// POPRAWONE DLA Dzz'a ////

Nie rozumiem twej ostatniej wiadomosci, przykro mi ;p. Napisz to raz jeszcze.

Atak krytyczny to coś jak trafienie w nos. Może nie robi dużych obrażeń?

Mauserek, uzyj wyobrazni. Nie sposob, przynajmniej nie teraz, wprowadzic do gry RPG calej odrebnej gammy atakow, a w zasadzie to ich animacji, w zaleznosci od konkretnego rzutu kostka. Bo to sa poki co rabanki mieczem, gdzie trafisz, tam trafisz, a cala oprawe robia losowe rzuty, wspomagane modyfikatorami naszej postaci, ktore rosna wraz z nowymi poziomami dosiwadczenia. To nie sa slashery, sa sa gry RPG, tutaj gra glowa i serce, a nie oczy. Jak jest atak krytyczny, to wyobraz sobie, ze przeciwnik stracil rownowage, jego garda sie zachwiala, a ty przebijasz sie przez nia jak przez maslo i trafiasz z calym impetem gdzies w laczenie twoj elementow pancerza. Bardzo wrazliwych na ataki, aby byla jasnosc. No i masz wtedy obraz ataku krytycznego.

Mauserek, uzyj wyobrazni. Nie sposob, przynajmniej nie teraz, wprowadzic do gry RPG calej odrebnej gammy atakow, a w zasadzie to ich animacji, w zaleznosci od konkretnego rzutu kostka. Bo to sa poki co rabanki mieczem, gdzie trafisz, tam trafisz, a cala oprawe robia losowe rzuty, wspomagane modyfikatorami naszej postaci, ktore rosna wraz z nowymi poziomami dosiwadczenia. To nie sa slashery, sa sa gry RPG, tutaj gra glowa i serce, a nie oczy. Jak jest atak krytyczny, to wyobraz sobie, ze przeciwnik stracil rownowage, jego garda sie zachwiala, a ty przebijasz sie przez nia jak przez maslo i trafiasz z calym impetem gdzies w laczenie twoj elementow pancerza. Bardzo wrazliwych na ataki, aby byla jasnosc. No i masz wtedy obraz ataku krytycznego.

No, obrazu to ja nie mam. Niestety. Ja nie rozumiem ciebie. Jak ma działać wyobraźnia, to po co wogólę są animacje? Garda się zachwiała, ale i tak atakujesz tak samo, jak to robiłeś przed tym. I to niby jest atak krytyczny? Pozatym, co będzie jak nie będziesz walczył z humanoidalnym wrogiem? To już nie straci tej gardy, i nie przebijesz się przez nią jak przez masło.

Atak krytyczny to po prostu atak w jakiś słaby punkt - wbicie miecza w dziurę w pancerzu, przecięcie przeciwnikowi tętnicy, uderzenie pięścią w krtań, kopnięcie między nogi etc. W MMO masz to do siebie, że nie jesteś w stanie celować własną ręką w określone miejsce, technologia jest na to za słaba i jeszcze wiele lat tak będzie. Jedynym sposobem musi być losowanie czy ci się udało czy nie. Zawsze masz jakąś formułę do liczenia szansy na atak krytyczny (w przypadku takiego LoLa jest to po prostu % wyciągnięty m.in. z itemów, w przypadku gier typu Aion czy 9Dragons to będzie o wiele bardziej skomplikowane). W tym momencie gra sprawdza czy to co wylosował komputer jest atakiem krytycznym czy nie i odpowiednio reaguje.

Albo inaczej. Odpowiednikiem critów w MMORPG są np. headshoty w FPSach. Osoba lepiej wyćwiczona częściej trafia przeciwnikowi prosto w głowę, co kończy się jego zgonem albo stratą pokaźnej ilości HP. W MMORPG nie można zrobić critów bazując na umiejętnościach samego gracza (no bo niby jak? Naciskanie ikony w odpowiednim momencie? Chociaż... może...?), więc masz statystyki od tego.

@up: humanoidalny wróg może mieć inne luki w obronie, a ty jesteś w stanie ją znaleźć. Dla ciężko opancerzonego rycerza jest to luka w zbroi, w przypadku smoka - jakiś czuły punkt między łuskami. Kto powiedział że jak ktoś jest wyszkolony w szukaniu takich punktów nie jest w stanie ich znaleźć?

Atak krytyczny to po prostu atak w jakiś słaby punkt - wbicie miecza w dziurę w pancerzu, przecięcie przeciwnikowi tętnicy, uderzenie pięścią w krtań, kopnięcie między nogi etc. W MMO masz to do siebie, że nie jesteś w stanie celować własną ręką w określone miejsce, technologia jest na to za słaba i jeszcze wiele lat tak będzie. Jedynym sposobem musi być losowanie czy ci się udało czy nie. Zawsze masz jakąś formułę do liczenia szansy na atak krytyczny (w przypadku takiego LoLa jest to po prostu % wyciągnięty m.in. z itemów, w przypadku gier typu Aion czy 9Dragons to będzie o wiele bardziej skomplikowane). W tym momencie gra sprawdza czy to co wylosował komputer jest atakiem krytycznym czy nie i odpowiednio reaguje.Albo inaczej. Odpowiednikiem critów w MMORPG są np. headshoty w FPSach. Osoba lepiej wyćwiczona częściej trafia przeciwnikowi prosto w głowę, co kończy się jego zgonem albo stratą pokaźnej ilości HP. W MMORPG nie można zrobić critów bazując na umiejętnościach samego gracza (no bo niby jak? Naciskanie ikony w odpowiednim momencie? Chociaż... może...?), więc masz statystyki od tego.@up: humanoidalny wróg może mieć inne luki w obronie, a ty jesteś w stanie ją znaleźć. Dla ciężko opancerzonego rycerza jest to luka w zbroi, w przypadku smoka - jakiś czuły punkt między łuskami. Kto powiedział że jak ktoś jest wyszkolony w szukaniu takich punktów nie jest w stanie ich znaleźć?

Dopóki nie będzie jakiejś większej interwencji człowieka w to, czy trafi, czy nie, ja w ataki krytyczne nie wierze.

To straci co innego. Walczysz ze smokiem, to niech atakiem krytycznym bedzie przebicie sie przez jego luske albo trafienie go w osloniete miejsce, czyli jak wszystki mwiadomo - w brzuch smoka ; p.

To tak jak w boksie, w trakcie pojedynku wiele ciosow siegnie glowy przeciwnika, a tylko niektore nim zachwieja czy nawet go obala.

.

Niestety. Ja nie rozumiem ciebie. Jak ma działać wyobraźnia, to po co wogólę są animacje?

Powtarzam - to sa gry RPG, a nie slashery, a to duza roznica. Nie wiem jakie jest twoje doswiadczenie z tego typu zabawa i nie mowie tutaj tylko o grach komputerowych, ale wlasnie te elektroniczne odpowiedniki wywodza sie z papierkowych, stad ta umownosc animacji ataku. Tutaj grasz glowa i sercem, trzeba dac cos od siebie.

To straci co innego. Walczysz ze smokiem, to niech atakiem krytycznym bedzie przebicie sie przez jego luske albo trafienie go w osloniete miejsce, czyli jak wszystki mwiadomo - w brzuch smoka ; p.To tak jak w boksie, w trakcie pojedynku wiele ciosow siegnie glowy przeciwnika, a tylko niektore nim zachwieja czy nawet go obala..Powtarzam - to sa gry RPG, a nie slashery, a to duza roznica. Nie wiem jakie jest twoje doswiadczenie z tego typu zabawa i nie mowie tutaj tylko o grach komputerowych, ale wlasnie te elektroniczne odpowiedniki wywodza sie z papierkowych, stad ta umownosc animacji ataku. Tutaj grasz glowa i sercem, trzeba dac cos od siebie.

Wiem o tym, ale ja o papierkowych RPG nie gadam. Ja mówię tutaj o grach typu RPG. Jak są te czułe punkty, to mogłyby zostać atakowane cały czas, a nie " a, zaatakuje sobie najpierw tu, a potem w jego czuły punkt ".

Ale to nie taki eproste trafic w taki czuly punkt, przeciez przeciwnik jest w ruchu i stara sie oslaniac raz siebie jako caloksztalt swej istoty, a dwa - z duzym nastawieniem na swoje najslabsze punkty. Smok bedzie unikac odslaniania swego brzucha, ustawiajac sie grzbietem, a rycerz bedzie pod takim katem stawiac tarcze, abys nie mogl trafic go w takie i takie miejsce. Od ostatnich 2 postow starasz sie za wszelka cene doszukac dziury tam, gdzie jej nie ma ;f.

Ale to nie taki eproste trafic w taki czuly punkt, przeciez przeciwnik jest w ruchu i stara sie oslaniac raz siebie jako caloksztalt swej istoty, a dwa - z duzym nastawieniem na swoje najslabsze punkty. Smok bedzie unikac odslaniania swego brzucha, ustawiajac sie grzbietem, a rycerz bedzie pod takim katem stawiac tarcze, abys nie mogl trafic go w takie i takie miejsce. Od ostatnich 2 postow starasz sie za wszelka cene doszukac dziury tam, gdzie jej nie ma ;f.

Cóż, masz racje. Poddaje sie.Temat uznaje za zamknięty.