Hej, mam trochę doświadczenia z jedynką + to co zapowiedzieli, więc coś może wytłumaczę.
1. Na większość misji zbieracie się właśnie w małe grupki 3 graczy. Gra (ta główna, już po premierze) będzie miała strukturę pół-otwartego świata np. będziemy mieli planetę Ziemię i na niej całkiem spory obszar, po którym możemy sobie dowolnie pobiegać, postrzelać do małych grupek wrogów (obszarów będzie kilka, tzn będziemy podróżować po kilku planetach). Na tym obszarze będziemy spotykać innych graczy i razem z nimi łączyć się w grupy, po czym wyruszać na kolejne misję fabularne. Dostęp do nich polega na przejściu przez ten półotwarty świat i dojściu do dungeona (coś w ten deseń). Obszar ten już nie jest otwarty i jeśli nie połączyliśmy swoich sił z innymi graczami to będziemy tam sami (ewentualnie może dorzucą w części 2 gry jakiś system wyszukiwania party - tego nie wiem). Czasami obszar to jakieś ciasne korytarze, czasami trochę otwarte pola. Na tym terenie macie do wykonania jakąś misję, zazwyczaj schodzi się do tego, że przebijacie się przez mapę, dochodzicie do jakiegoś punktu, bronicie go, walka z jakimś bossem (minibossem) i koniec misji. Aczkolwiek tak jak zaznaczałem w misjach nie macie po większości otwartego świata, tylko liniowe sekwencje korytarzy. Są też misje specjalne typu strike i raid. Misje strike to takie mini rajdy, na które wybieramy się z 2 innymi osobami (można rozegrać jeden strike w trakcie bety). Raid to raid - długa, trudna misja, na którą możemy się wybrać w 6 osób. Zazwyczaj podobny schemat, przechodzimy przez fale wrogów, boss, fale wrogów, boss itd. Poza tym jest też miejsce, w którym przygotowujemy się na kolejne misje, takie miasto/hub, w którym spotykamy innych graczy i razem możemy zebrać się na misję, kupić nowy ekwipunek, pobawić się - w I części leżała np. piłka, którą można było grać z innymi graczami w tym hubie (no grać - przesuwać ją i kopać, ale i tak było fajnie) itp.
2. Prawdopodobnie zaczniemy od 0, bo na końcu bety nasz bohater jest mocno ranny, nasz dom zniszczony, więc pewnie zaczniemy z 1 levelem i bez sprzętu. Biorąc pod uwagę, że to ma być początek gry byłoby to logiczne, więc jest to na 100% pewne, że zaczynamy od 0). Co do lvl capu, nie wiem jak będzie w 2, w jedynce był to lvl 30 (40 z dlc - z tym, że gdzieś do około 20 lv zdobywało się go normalnie, a później na ciut innych zasadach) + dodatkowy system pobocznych lvl zdobywany po przez zbieranie legendarnego ekwipunku i jeszcze jakiś tam inny system lvl (z nowymi dlc dochodziły nowe systemy lvl) – nie pamiętam dokładnie już.
3. Klas będzie tylko 3, ale już w dniu premiery każda postać ma 2 subklasy. I każda subklasa ma oczywiście inne umiejętności, statystyki - subklasy można było przełączać dowolnie w części I, nawet po wybraniu innej można było ją zmienić w trakcie gry. Prawdopodobnie z kolejnymi dlc dojdą nowe subklasy (tak było w części I gry).
4. Do dwóch stów . Pewnie coś koło 180/160 zeta. Ale pamiętaj, że będą wychodzić także dlc w przyszłości.
5. Co do open worlda już napisałem trochę i nie, nie można tam walczyć z innymi graczami. Do tego przeznaczone są specjale tryby PVP - w becie są dostępne. Rozgrywają się one na niedużych mapach.Trybów ma być więcej, ale całe PVP będzie się opierać tylko na tych dodatkowych trybach. W przyszłości mogą się też pojawić wyścigi (albo coś podobnego do wyścigów) przy użyciu tych skuterków strażników
Tyle pamiętam. Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem.