Usiądźcie wygodnie w fotelu, przygotujcie chrupki, bo mam dla was kilkanaście PRZEŁOMOWYCH informacji o Dragon’s Prophet, nowym MMORPG od twórców Runes of Magic – Runewaker, nie Frogster, gwoli nieścisłości. Chyba już wiecie, że będzie to MMORPG owinięte – fabularnie i nie tylko – wokół smoków, więc przejdę do sedna. Po kolei.
Smoki będziemy łapać. Coś podobnego jak Pokemony. Nie znamy jednak detali, więc możemy się tylko domyślać, jak będzie wyglądało to całe „catch”. Albo będziemy musieli spełnić jakieś wymagania, albo po prostu potrzebna będzie cierpliwośc i szczęście do schwytania swojego Dragonka.
Będzie 8 rodzajów Smoków: Heavy (z grubą i twardą skórą/łuskami, bardzo wytrszymałe, ale posiadające małą zwinność), Predator (taki Assassin wśród Dragons, szybki, zwinny, ale też piekielnie silny), Rush (najszybszy smoczek), Flying (może latać najwyżej ze wszystkich zwierząt), Gliding (jego ciało jest posiada taką anatomię, że z zaskoczenia potrafi – bezgłośnie – polować na ofiary), Aqua (wszystko jasne, wodny smok), Bug (rzadki smok) oraz Ancients (unikalny, mega silny, mega wytrzymały, ale też mega trudny do złapania Dragon, będzie rarytasem w grze). NAZWY RODZAJÓW SMOKÓW MOGĄ SIĘ ZMIENIĆ.
Każdy smok posiada własny panel, w którym będziemy mogli go trenować, będzie on otrzymywał doświadczenie, a nawet będziemy mogli do niego „wkładać” specjalne skille. Ma to być identyczny system, co w przypadku standardowych petów. Tylko, że w tym wypadku nie opiekujemy się szczurkiem lub różowym królikiem (a’la Aion), tylko miesożerną, legendarną, nie znającą litości – chyba, że mówimy o filmie „Jak wytresować smoka?” – bestią.
Smokiem będzie można walczyć nawet w czasie rozgrywek PvP.
Fajnie brzmi, ale tylko niewielu z wam uda się złapać smoka. Według twórców, posiadane swojego Dragona ma być ogromnym i luksusowym przywilejem. A żeby to pokazać, patrzcie na poniższego screena. A teraz ręka do góry, kto ma pomysł, jak takie coś złapać, hahaha:)
Okej, ale kimś te smoki musimy ujeżdzać, prawda? W Dragon’s Prophet mamy 4 postacie:
Dragon Blood Warrior (Warrior/Tank)
Dragon Shadow Ranger (Łucznik)
Dragon Breath Wizard (Mage)
Dragon Theory Disciples (Support)
Nie wiadomo nic o subklasach, ale jeśli takowe się pojawią, to będą to odrębne człony każdej z nich np. Dragon Breath Wizard na Ice lub Fire itp.
Przechodzimy do Instancji. Każdy dung dzieli się na Adventure oraz Storyline, czyli taki, który dotyczy głównego wątka fabularnego Dragon’s Prophet. Co więcej, możemy wybierać spośród… 5 poziomów trudności. Nieźle, jeśli weźmiemy pod uwagę inne MMORPG, w których albo nie ma wyboru truności, albo są, ale maksymalnie dwa. Poziomy 1-2 są przeznaczone dla solo-graczy, reszta w party. Oczywiście im wyższy lvl, tym lepsze dropy, ale też mocniejsze mobki i boss.
Pozostaje jeszcze kwestia PvP. Oprócz standardowych potyczek, zwycięskie gildie będą mogły tworzyć swoje domy, zamki i miasta, na których później… odbywać się będą wojny i oblężenia zamków. I tyle wiemy, niestety.
Dragon’s Prophet będzie działał na Free2Play. Obecnie potwiedzono powstanie dwóch wersji: japońskiej i tajwańskiej, chociaż nikt nie ma wątpliwości, że gra pojawi się i w Europie – kiedyś tam. I na 99% pod banderą Frogster Interactive. Hmm, ta firma ma kureskie szczęście: trafia na same hity (RoM, TERA), ale potencjału niektórych z nich (Mythos) nie potrafi wykorzostać.
Premiera? Nie wcześniej niż pod koniec 2012 roku w Azji, nie wcześniej niż w 2013 roku w Europie.
guru