ESL 15 vs 15 GW2 #wvwvw/gvg esport

https://www.reddit.com/r/Guildwars2/comments/47it6k/esl_now_supports_15v15_gvg_sounds_like_a_nice_way/

http://play.eslgaming.com/guildwars2/global/gw2/open/ladder-gvg-europe/rankings/#!?page=1

Gracze nie polubili za bardzo trybu conquest, a jak świat światem stoi to gracze decydują kiedy jakiś tryb czy gra wchodzi o krok dalej.

Inicjatywa oddolna pcha ten wózek do przodu i może doczekamy się ciekawych, dobrze skomentowanych i intensywnych walk.

Nie robiłem wielkich przeszukiwań ESL ale prawdopodobnie jest to pierwsza taka liga w MMO i w ogóle liga na tylu graczy (15 vs 15). :)
Myślę, że będzie interesująco no i otwieram dyskusje co by temat nie przeszedł bez echa. ^^


Jestem za, aż nawet przeciw

Jeszcze trailerek

Szkoda tylko, że na tych arenach w guild hallu używa się przedmiotów, buildów i ogólnie wszystkiego robionego pod PvE :/ Gdyby nie to, byłyby one pięknym miejscem :( A to się średnio dodaje ze słowem "esport". No ale zobaczymy ^^'

Tymczasem PvP (5v5) coraz bardziej rozdzielają od PvE, żeby jakościowo było coraz lepsze. Przykładowo nie ma już wielu ze starych run, zastąpiły je nowe - te zrobione stricte pod PvP. Tak samo pewnie będzie z działaniem skilli. Dzięki temu PvP wchodzi na nowy poziom, gdzie to co się dzieje w PvE, ma na niego coraz mniejszy wpływ. Jeśli czegoś takiego nie zrobią na tych GvG, to nie zapowiada się zbyt dobrze, bo wtedy każda zmiana zrobiona w PvE, może niszczyć cały tryb GvG albo przynajmniej na niego mocno oddziaływać :|

 Przykładowo nie ma już wielu ze starych run, zastąpiły je nowe - te zrobione stricte pod PvP.

Raczej jes to lenistwo Anet, zamiast balansować profesje/skille, łatwiej im jest usunąc amulety/runy. Jestem ciekaw co się stało z balance teamem, w ogóle ludzie, którzy tam teraz pracuja nie maja zielonego pojęcia jak zbalansować grę, ich odpowiedzia na balans jest power creep.. MOAR DMG.

BTW. kilku developerów z Anet przeszło do Amazon,. :) w tym leader balance teamu, chyba znalazłem odpowiedź

Jakie to ma znaczenie, że buildy są od PvE? Zmieniasz traity i grasz. Przypominam, że rozdzielenie jest teraz na 3 tryby WvWvW, PvE oraz PvP. Na PvP do niedawna był dostęp do wszystkiego od 1 poziomu, teraz dodali amulety za golda itd. Jednym słowem to co odróżniało spvp w GW2 od innych gier czyli nie miało znaczenie ile grasz i od kiedy, liczy się skill - teraz to zanika niestety. WvWvW od zawsze tak miało zorganizowane buildy, że jest to gear z pve jest więcej możliwości ale też dostęp do tego ma się dopiero jak się człowiek sfarmii. Mi osobiście odpowiada jedynie opcja starego spvp gdzie miałeś dostęp do wszystkiego. Widać, że założenia na jakich budowano spvp w GW2 gdzieś po drodze ktoś olał. :) WvWvW no trzeba się z tym pogodzić i zrobić sprzęt niestety. Ja jestem szczęśliwy bo będzie można w końcu zagrać o coś te GvG i może to nada nowy ton tym walkom. Poza tym tryb GvG od DAoC przez WAR do GW2 ciągle się rozwija, są organizacje i gildie może jeszcze trochę czasu upłynie i ktoś znajdzie sposób by to fajnie zorganizować lub dać graczom grę w której nie trzeba ogromnej wiedzy o grze by takie GvG oglądało się przyjemnie. W GW2 może te podstawowe zagrywki widać jak na dłoni, typu banner od warka, ale no wśród tych wszystkich efektów smaczki się gubią i to nawet na 5vs5.

Raczej jes to lenistwo Anet, zamiast balansować profesje/skille, łatwiej im jest usunąc amulety/runy.

MMORPG i balans? Daj spokój xD Taki rozdział to IMO jedyna sensowna droga. Nie potrafię sobie wyobrazić tak zrobionego balansu, żeby nie ucierpiał na tym żaden tryb. To raczej niewykonalne. Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. A tak, każdy tryb ma własne rozwiązania, które się tam sprawdzają.

Na PvP do niedawna był dostęp do wszystkiego od 1 poziomu, teraz dodali amulety za golda itd.

Tak, ale w PvP jest też od dłuższego czasu możliwość zarabiania niezłych ilości golda. Sam podczas ostatniego sezonu zdobyłem tam prawie 1k

Więc takie 5g na runki to i tak śmieszna suma. Zresztą często są darmowe zamienniki. W PvP zawsze było tak, że liczył się skill i wątpię, by kiedykolwiek uległo to zmianie.

Ja tam wątpię, żeby to GvG idące w kierunku esportu wypaliło, a przynajmniej nie w takiej formie jak to jest teraz. Podchodzę do tego bardzo sceptycznie. Gracze PvP będą hejcić to, że na GvG tak mocno wpływa tryb PvE, tzn mają znaczenie tam lvle, czy itemy. Nie ma tam rozdziału na runy PvP/PvE, no i są tam traity/skille działające tam samo jak w PvE. Wystarczy, że do tej pory nawet na PvP szedł mocny hejt na to, bo wszyscy chcą mocniejszego rozdzielenia skilli. A co dopiero w GvG? Skoro tam nawet lvle, czy itemy mają wpływ na rozgrywkę @,,@ Zresztą już teraz wystarczy poczytać reddita, którego podesłałeś w pierwszym poście i widać, ze większość osób ma z tym problem. I o ile scena 5v5 nie ma nie wiadomo jak dużo oglądających (ale jednak zawsze jest to parę tysięcy) to na moje oko GvG przyciągnie na samym początku sporą liczbę ludzi tylko dlatego, bo wszyscy będą z ciekawości chcieli sprawdzić o co w tym chodzi, ale dość prędko zostanie +- 100 widzów oglądających to. I nie wydaje mi się, zeby oglądający ten tryb brali go na poważnie. Przyjdą tam raczej dla pośmiania się/trollowania :| Będzie to coś w stylu para-esportu.

Edit:

Plus jest taki, że w GW2 nie ma tak naprawdę wyścigu o kolejne lvle, czy gear. 80tke można wbić bardzo prosto (scrollami), a po zdobyciu ascendedów, ma się już spokój. Także kto wie, może z czasem stworzą jakieś rozwiązania dla tego GvG (inne od PvE i inne od PvP) takie specjalne pod ten tryb. Wtedy mogłoby być ciekawie. Tylko nadal pozostanie problem oglądania czegoś, gdzie w jednym miejscu bije się 30 osób :D Ale to już mniejsza z tym.

Zobaczymy, wszystko wyjdzie w praniu.

Tak z innej beczki, to IMO całe WvW powinni przerobić ;d

Jak były GvG TA vs Asch to Chemsorly taki streamer miał 1k albo więcej widzów. Dodać trzeba, że to nie było nigdzie ogłaszane, ani pompowane przez anet w grze, na launcherze, twitterze i fb. Zobaczymy co będzie na pewno jest spore community tego trybu i co jest najlepsze w tym wszystkim to, że z jednego MMO na kolejną grę MMO on przetrwa i będzie się rozwijał. O sPvP nie chcę się wypowiadać za bardzo bo wyleciałem z obiegu dlatego zdaję się na twoją opinię bo jesteś na bieżąco z tematem.

Trochę sceptycznie patrze na ten system, bronią się przed rozdzieleniem pvp od pve przez co jeden z trybów zawsze dostaje po głowie... Nie od dziś wiadomo, że Anet chce zrobić z gw2 esport, ale z ich podejściem póki co świata nie zawojują. No i jeszcze co do samego 15vs15 mam nadzieje ze to nie będzie jak na trailerze wszyscy do kupy i ogień power creep.

Poszukaj sobie w internecie, to zobaczysz jak to wygląda.. Arena jest za mała na coś bardziej taktycznego, ale lepsze to niż "pirate ship" meta, gdzie patrzysz jak 2 grupy strzelają na odległość, bo dmg jest tak chory, że jakbyś pushna to byś przegrał. Ale to wszystko zawdzieczamy Anet i ich balansowi. moar power creep >.<.>

https://www.reddit.com/r/Guildwars2/comments/47it6k/esl_now_supports_15v15_gvg_sounds_like_a_nice_way/

http://play.eslgaming.com/guildwars2/global/gw2/open/ladder-gvg-europe/rankings/#!?page=1

Gracze nie polubili za bardzo trybu conquest, a jak świat światem stoi to gracze decydują kiedy jakiś tryb czy gra wchodzi o krok dalej.

Inicjatywa oddolna pcha ten wózek do przodu i może doczekamy się ciekawych, dobrze skomentowanych i intensywnych walk.

Nie robiłem wielkich przeszukiwań ESL ale prawdopodobnie jest to pierwsza taka liga w MMO i w ogóle liga na tylu graczy (15 vs 15). :)
Myślę, że będzie interesująco no i otwieram dyskusje co by temat nie przeszedł bez echa. ^^