Filozoficznie #1- do czego zmierza gatunek mmorpg

Witam, dziś ważny temat:




Zanim hejtniecie poważnie przemyślcie to co napisałem.



Co się dzieje z MMORPG?!



Kiedy wychodzą same krapy starym bywalcom, oraz nowym w klimacie gier polecam powrócić do starych gier tj. gothic, warcraft, neverwinter nights, icewind dale... sporo by wymieniać.

90% graczy mmo pogra w takiego w tydzien, poekspi, pozabija hordy wrogów i po tym tygodniu mu się znudzi.


Tracicie czas, bo tydzien spędzony w grze poszedł się paść, bo już i tak w to nie gracie, oraz oczywiście straciliście pewnie pieniądze na item shop.

Jeśli faktycznie już wam się nie chce ruszyć tyłka na pole, to przynajmniej zagrajcie w starsze produkcje z fabułą i historią, przy których posiedzicie długie godziny,

a kiedy je skończycie pomyślicie: "świetne uczucie, niczym skończyć świetną książkę, tylko ze mną zamiast bohatera".


Gry uczą? Gry bawią? Na pewno nie nowe mmorpg, już metin jest bardziej "naukalny" no przynajmniej liźniesz ekonomii :P

Powróćcie do starych gier i dajcie twórcom tych badziewi do zrozumienia, że przejadły nam się już rąbanki i napierdzielanki, ludzie chcą fabuły jak ukazała ostatnia ankieta.


Spójżcie, na gry mmorpg. Większość jest tworzona po to, by teoretycznie oferować fabułę, a następnie strzelankę/hack 'n' slash. np. MMOFPS nowoczesne- fabuła? owszem, żebyś mógł sam siebie okłamać, że nie grasz w totalne gówno,

a teraz pod lupę weźmiemy Counter Strike. Gra którą uwielbiają miliony. Ale dlaczego? Nie przez animację, item shop, levele, fabułę. Przez elastyczność oraz to, że możesz nabierać "skilla" razem ze znajomymi, odstresować się oraz porozmawiać z kolegami na TS/Ventrillo.

Taki cs jest więcej warty niż jakikolwiek nowy mmo w którego nie wiesz czy grasz po to by się rozerwać, czy też po prostu nabić level. Przez ostatni miesiąc popatrzałem na nowsze mmo krytycznym okiem i zauważyłem, że gram w nie tylko po to, by wbić level, nie dla fabuły, która i tak jest denna.

I to mnie podświadomie męczyło, a nie pozwalało odpocząć od nauki, Możecie mi wmawiać, że tak nie jest ale uwieżcie, długo musiałem walczyć sam ze sobą aby sobie udowodnić, że to prawda, niestety smutna.


Podsumowując, cytuję siebie:

"Powróćcie do starych gier i dajcie twórcom tych badziewi do zrozumienia, że przejadły nam się już rąbanki i napierdzielanki, ludzie chcą fabuły jak ukazała ostatnia ankieta."

Oraz nie dajcie się złudzić, że twórcy gier nie zatrudniają sztabu psychologów specjalnie po to, by pomieszać nam w głowach byśmy nie zauważyli jakie dziwactwa tak naprawdę w tych grach umieszczają.


Na koniec dla fanów WoT'a i nie tylko daję link do filmiku. Ten jeden tyczy się World of Tanks ale inne gry też można pod to popiąć, zmieniasz tylko nazwę i itemy/ czołgi na coś tam innego wedle gustu:

http://www.youtube.com/watch?v=SImdI_C2bQs

Popracuj nad interpunkcją, proszę. Naprawdę lepiej się czyta, jak tekst jest schludny. I nie chodzi mi tylko o przecinki przed "że" i "a".

Sorka postaram się coś zaradzić :D

EDIT: Nieco lepiej?

Odpowiem krótko na pytanie zawarte w temacie:
Gatunek MMO zmierza do płatnego klienta za 250 Zeta, abonamentu za 5 dyszy miesięcznia i do item shopu typu pay2win. Już za roczek-dwa coś takiego będzie normą :)
Edit. Oczywiśćie mam na myśli takie "bajery" w jednym tytule, aha, no i jeszcze preorderek dający przewagę nad innymi w przedmiotach, których innymi sposobami nie zdobędziesz :D
Edit2. No i po 6 miechach - Roku taki tytulik obowiązkowo przechodzi na "free" to play, by ściągnąć kolejnych imbecyli, którzy będą wydawali mamonę na jakieś chujowe premiumy/sremiumy i śmieci w IS, bez których nie masz co startować w PvP.

I teraz, wielki prorok na 90 levelu, Mistrz BCS przepowiada pierwszą grę tego typu - Znamienite TES Online, na którego reklamę poszło z 90% budżetu produkcji.

warn_ico.png
Wulgaryzm ~ blaumro

BRAVO!Czekam na dalsze ,,wypociny" hihi :D

Rozwój postaci też jest tak jakby częścią rozrywki. Pracujemy nad czymś, a potem tak jakby czerpiemy z tego korzyści ( w końcu wyższy poziom oznacza większe obrażenia ) i to oferuje nam każdy kolejny wydany tytuł, w sumie tego każdy oczekuje.

Niestety nie jesteś specem od gier MMO, widać że nie słyszałeś zbyt wiele o Guild Wars 2, World of Warcraft, czy Wildstar, gdzie prócz "pustego" expienia masz jeszcze wiele innych sposobów by zdobywać doświadczenie i przedmioty. Questlog jest pełen ciekawych przygód, a w dodatku jesteś częścią większej społeczności, a nie sam jak burak siedzisz za kompiterem odłączony od świata.

Co do samych gier MMO... Nie chcesz? Nie graj. - Chcesz powiedzieć swoje zdanie? Szanujemy to, ale nie musisz przedstawiać tego w fanatyczny sposób.

Jeszcze jedno małe pytanko, czy zaplaciłeś kiedykolwiek za grę, którą udało Ci się przejść?

Myślę, że odrobinę zbyt negatywnie oceniasz współczesne mmo. Samo przywiązanie do gry zwykle pochodzi od towarzystwa, które w niej zdobywasz, lub z którym zaczynasz i które codziennie przyciąga cię do komputera. Wiele osób próbuje grać samodzielnie (to chyba trochę się mija z koncepcją), a później słyszymy odwieczne narzekania. :D

Tak samo CS jak i każda inna gra, może stać się pretekstem do rozmowy ze znajomymi na TS'ie. Nie widzę przeszkód.

Z drugiej strony trzeba przyznać, że coraz więcej gier przestaje zmuszać nas bezsensownego, nużącego grindu, więc wydaje mi się, że pod tym kątem idziemy w dobrym kierunku. ;)

Witam, dziś ważny temat:




Zanim hejtniecie poważnie przemyślcie to co napisałem.



Co się dzieje z MMORPG?!



Kiedy wychodzą same krapy starym bywalcom, oraz nowym w klimacie gier polecam powrócić do starych gier tj. gothic, warcraft, neverwinter nights, icewind dale... sporo by wymieniać.

90% graczy mmo pogra w takiego w tydzien, poekspi, pozabija hordy wrogów i po tym tygodniu mu się znudzi.


Tracicie czas, bo tydzien spędzony w grze poszedł się paść, bo już i tak w to nie gracie, oraz oczywiście straciliście pewnie pieniądze na item shop.

Jeśli faktycznie już wam się nie chce ruszyć tyłka na pole, to przynajmniej zagrajcie w starsze produkcje z fabułą i historią, przy których posiedzicie długie godziny,

a kiedy je skończycie pomyślicie: "świetne uczucie, niczym skończyć świetną książkę, tylko ze mną zamiast bohatera".


Gry uczą? Gry bawią? Na pewno nie nowe mmorpg, już metin jest bardziej "naukalny" no przynajmniej liźniesz ekonomii :P

Powróćcie do starych gier i dajcie twórcom tych badziewi do zrozumienia, że przejadły nam się już rąbanki i napierdzielanki, ludzie chcą fabuły jak ukazała ostatnia ankieta.


Spójżcie, na gry mmorpg. Większość jest tworzona po to, by teoretycznie oferować fabułę, a następnie strzelankę/hack 'n' slash. np. MMOFPS nowoczesne- fabuła? owszem, żebyś mógł sam siebie okłamać, że nie grasz w totalne gówno,

a teraz pod lupę weźmiemy Counter Strike. Gra którą uwielbiają miliony. Ale dlaczego? Nie przez animację, item shop, levele, fabułę. Przez elastyczność oraz to, że możesz nabierać "skilla" razem ze znajomymi, odstresować się oraz porozmawiać z kolegami na TS/Ventrillo.

Taki cs jest więcej warty niż jakikolwiek nowy mmo w którego nie wiesz czy grasz po to by się rozerwać, czy też po prostu nabić level. Przez ostatni miesiąc popatrzałem na nowsze mmo krytycznym okiem i zauważyłem, że gram w nie tylko po to, by wbić level, nie dla fabuły, która i tak jest denna.

I to mnie podświadomie męczyło, a nie pozwalało odpocząć od nauki, Możecie mi wmawiać, że tak nie jest ale uwieżcie, długo musiałem walczyć sam ze sobą aby sobie udowodnić, że to prawda, niestety smutna.


Podsumowując, cytuję siebie:

"Powróćcie do starych gier i dajcie twórcom tych badziewi do zrozumienia, że przejadły nam się już rąbanki i napierdzielanki, ludzie chcą fabuły jak ukazała ostatnia ankieta."

Oraz nie dajcie się złudzić, że twórcy gier nie zatrudniają sztabu psychologów specjalnie po to, by pomieszać nam w głowach byśmy nie zauważyli jakie dziwactwa tak naprawdę w tych grach umieszczają.


Na koniec dla fanów WoT'a i nie tylko daję link do filmiku. Ten jeden tyczy się World of Tanks ale inne gry też można pod to popiąć, zmieniasz tylko nazwę i itemy/ czołgi na coś tam innego wedle gustu:

http://www.youtube.com/watch?v=SImdI_C2bQs