1a. Do niedawna wśród polskiej społeczności dominował Spriggan, wcześniej był to Moogle, a teraz pojawiają się również nowe ogłoszenia z serwera Sagittarius, to jeżeli chodzi o data center Chaos (między data center nie ma crossplayu). Także też odzwierciedlało będzie to doświadczenie tam tych społeczności. Sam obawiałbym się na Mooglu, że trafię na graczy częściowo wypalonych grą, albo na zamknięte już grupy, w które ciężko może być wejść. Sam poleciłbym Spriggan, bo to taki pewniak.
1b. Tak jak powyżej są “Data Center”, a serwery w danym data center działają na zasadzie cross-serwerów. Część aktywności oczywiście jest zablokowana, przede wszystkim Free Company (gildie), co do marketu, można wystawiać tylko na swoim serwerze, skupować można z innych serwerów, własny domek można mieć tylko na swoim serwerze itd… Jeżeli interesuje Cię raidowanie, to wydaję mi się, że gracze nie zamykają się wyłącznie na swoją gildię, często spotykałem się z mieszanymi staticami. Więc serwer nie powinien być przeszkodą nie do przejścia.
2 Część klas od 1lvl (te będą dostępne na start), część od 30(te również dostępne na trialu)/50/60/70 lvl, zależnie od tego, w którym dodatku wchodziły, te klasy trzeba odblokować przez dojście do pewnych punktów fabularnych. Te klasy od 1lvl, “ewoluują” stąd też ta dezinformacja na temat ninja i dragoona. Ninja to Rogue (sztylety, jest dostępny na free trialu), a Dragoon to Lancer (dzida, również dostępny).
3 Tak jedna postać, wiele klas. Każdą expimy osobno. Zmiana klasy, to zmiana broni, zazwyczaj używa się do tego zapisanego całego setu w panelu postaci, wraz ze zmianą klasy przenoszą się również zapisane na pasku skille. Warto zaznaczyć, że kolejkujemy się na instancje konkretną klasą i nie można jej zmienić w trakcie. Więc podsumowując jedno kliknięcie i jesteśmy inną klasą.
4 Mit, że w tej grze nie ma PVP wyrobił się na przestrzeni lat, w których faktycznie ten aspekt gry był trochę porzucony przez twórców jak i graczy. Teraz PVP na pewno wygląda dużo lepiej niż kiedyś. Powstaje nowy content PVP, umiejętności klas zmieniają się wraz z dodatkami itp… Mimo to dalej granie w tą grę dla samego PVP mija się z celem. Tak jak ktoś wcześniej wspomniał rozwiązania sieciowe jakie zostawano bardzo utrudniają osiągnięcie grywalności kompetytywnej. Nie przeszkadza to jednak, aby dobrze się bawić na PVP, podczas PVP skille się zmieniają, mamy ich mniej i nie musimy się tak bardzo skupiać na rotacjach jak przy PVE co sprawia, że samo PVP ma w sobie więcej akcji, niż statyczne PVE.
Dodatkowo istnieje polski discord, tam na pewno znajdziesz ogrom aktualnych informacji o ffxiv