Flyff Online

Flyff Online ( Fly For Fun ), jest grą z gatunku MMORPG stworzoną przez koreańską firmę Aeonsoft. Flyff odróżnia się od innych gier MMORPG możliwością latania i walki na desce, miotle lub innych pojazdach, a także bajkową grafiką i dużą ilością szczegółów, potworów i przedmiotów.

We Flyffie po osiągnięciu piętnastego poziomu każda postać ma prawo wybrać jedną z czterech klas. Na początku jednak zaczynamy jako Vagrant. Do czasu osiągnięcia tego piętnastego poziomu grając naszym Vagrantem opanujemy podstawy gry. Zanim przejdziemy dalej mam radę - grając Vagrantem nie rozdawajcie punktów umiejętności ( skill points; sp ), ponieważ nie są wtedy prawie w ogóle przydatne, a po piętnastym poziomie mamy ich więcej na rozdanie. Oczywiście ta reguła nie tyczy się statystyk, ponieważ restartują się po osiągnięciu pierwszej profesji ( 1st job ). Moim zdaniem najlepszym buildem ( budową postaci ), czyli sposobem rozdawania statystyk dla Vagranta jest dodawanie do piętnastego poziomu włącznie wszystkich punktów w siłę ( STR ). Warto wspomnieć, że co poziom owych punktów dostajemy 2.

Wyżej wspomniałem o klasach, które są dostępne po piętnastym poziomie. Oczywiście najpierw trzeba zrobić pół godzinny quest ( zadanie ), a potem cieszyć się nową profesją. Następny wybór czeka nas dopiero na sześćdziesiątym poziomie. Wygląda to tak:

a) Mag ( Magician ) --> Mag Żywiołów ( Elementalist ) lub Mag posługujący się czarami psychicznymi ( Psy ).

B) Wojownik ( Mercenary ) --> Mistrz Dwóch Ostrzy ( Blade ) lub Rycerz ( Knight ).

c) Asyst ( Assist ) --> Ring Master ( Wspomagacz dający błogosławieństwa oraz posiadający czary leczące ) lub Billposter ( Nie wiem jak go nazwać… Słynie z ogłuszania przeciwników swoją „kamienną” ręką. )

d) Akrobata ( Acrobat ) --> Yoyo Master ( Mistrz Jojo ) lub Ranger ( Mistrz Łuku )

Gra posiada ciekawy system poruszania się – można latać, to coś co zachęciło mnie do zainstalowania gry. Po osiągnięciu dwudziestego poziomu możemy kupić latającą miotłę lub deskę u NPC Station, który jest w każdym mieście. Dzięki tej wspaniałej umiejętności poruszamy się dosyć szybko , możemy atakować latające potwory jak i innych graczy w powietrzu. Jakby tego było mało raz w tygodniu organizowane są Tęczowe Wyścigi. Wpisowe wynosi tylko jeden milion, a nagroda to jakiś tam procent wszystkich wpisowych. Jeżeli mamy najszybszy z możliwych pojazdów latających ( a jest ich wiele ) to warto się pokusić.

Administratorzy gry prawie codziennie wprowadzają nowe łatki oraz Eventy ( konkursy ), z których nagrody są naprawdę miłe. Bardzo urozmaica to całą grę i można się nieźle dorobić :rolleyes:.

Zadań we Flyffie nie jest strasznie dużo co jest wielkim plusem. Nie wiem jak was, ale dla mnie wykonywanie zadań jest nudne i liczy się tylko efekt końcowy, czyli nagroda za to co zrobiłem. Tutaj zadań jest dosyć mało i można pokusić się by zrobić je wszystkie.

Maksymalny poziom we Flyffie to 120, jednak to nie koniec gry! Gdy mamy poziom 120 stajemy się Mistrzem ( Masterem ), wracamy do 60 poziomu, lecz możemy zakładać rzeczy na poziom wyższy, niż posiadamy ( Jeszcze nie wspominałem, ale we Flyffie rzeczy można zakładać zależnie od poziomu. Postać z poziomem 60, nie założy rzeczy na poziom 75, ale to chyba logiczne. ) oraz nadal możemy zdobywać doświadczenie. Po ponownym osiągnięciu 120 poziomu stajemy się Bohaterem ( Hero ) i możemy się chwalić swoimi umiejętnościami na Arenie ( wcześniej też, ale nie tak efektywnie, heheh ). Oczywiście, gdy stajemy się Masterem lub Hero dostajemy umiejętności dostępne tylko dla nas :rolleyes: .

Jeżeli znudzi nas nasz strój i zaoszczędziliśmy trochę Penya ( Waluta ) to możemy kupić od ludzi bądź jak ktoś lubi wydawać realne pieniądze z pieniężnego sklepu ( Cash Shop ; CS ) rzeczy, które ozdobią naszą postać. Wybór jest ogromny, ponad to można kupić zwierzaka, który będzie za nami biegał i podnosił rzeczy, które gubią potwory!

Chciałbym wam opowiedzieć więcej, ale tyle wystarczy, żeby zaostrzyć smaczek na tę grę. Polecam odwiedzić strony fanowskie takie jak Flyff.pl czy Flyff Centrum. W artykule nie wspomniałem m.in. o nudnej muzyce ( ja w tym czasie słuchałem swojej lub oglądałem TV ); systemie zwierzaków; Giantach, czyli bosach; ClockWorku, czyli największym istniejącym bosie; Unikalnych przedmiotach; Piercingu, Craftingu ( Ulepszaniu swoich rzeczy ), ale tego wszystkiego dowiecie się grając. Flyff jest naprawdę bardzo łatwą grą do załapania. Nie jest strasznie rozbudowany i w.g. mnie to jest olbrzymi plus.

Rady Ogólne

- Do 60 poziomu można brać błogosławieństwa od pingwina, którego spotkacie w każdym mieście.

- Po 60 poziomie radzę polować z Asystem lub Ring Masterem.

- Nie rozdawajcie Pkt. Umiejętności, gdy jesteście Vagrantem.

- Nie grajcie, zbyt długo i choć gra wciąga starajcie się nie rzucić w mamę krzesłem.

- Zanim zaczniecie rozdawać punkty statystyk czy punkty umiejętności wejdźcie na jakieś forum fanowskie i sprawdźcie zalecane Buildy.

Pozdrawiam, Merol.

15 pkt

16 pkt

18 pkt.

Praca długa, opisuje najważniejsze aspekty produkcji.

13 punktów.

Znowu skaczesz z tematu na temat, piszesz chaotycznie i ogólnie niepoprawnie. Najpierw coś tam opisujesz, potem zaczynasz rzucać "dobrymi radami", następnie robisz jakieś drzewko profesji (takie coś się robi programem graficznym, a nie tekstem). Dłuższe niż reszta ale jak dla mnie nadal o wiele za krótkie. Przy czytaniu Twoich artykułów/recenzji/opisów (jakkolwiek to sobie kwalifikujesz) mam wrażenie, że piszesz to w oknie przeglądarki a potem bez przeczytania klikasz "Wyślij".

Chciałbym wam opowiedzieć więcej, ale tyle wystarczy, żeby zaostrzyć smaczek na tę grę.

A trzeba było. Lepiej zrobić jedną długą recenzję, niż kilka krótkich, bezsensownych i niewnoszących praktycznie niczego.

Flyff Online ( Fly For Fun ), jest grą z gatunku MMORPG stworzoną przez koreańską firmę Aeonsoft. Flyff odróżnia się od innych gier MMORPG możliwością latania i walki na desce, miotle lub innych pojazdach, a także bajkową grafiką i dużą ilością szczegółów, potworów i przedmiotów.

We Flyffie po osiągnięciu piętnastego poziomu każda postać ma prawo wybrać jedną z czterech klas. Na początku jednak zaczynamy jako Vagrant. Do czasu osiągnięcia tego piętnastego poziomu grając naszym Vagrantem opanujemy podstawy gry. Zanim przejdziemy dalej mam radę - grając Vagrantem nie rozdawajcie punktów umiejętności ( skill points; sp ), ponieważ nie są wtedy prawie w ogóle przydatne, a po piętnastym poziomie mamy ich więcej na rozdanie. Oczywiście ta reguła nie tyczy się statystyk, ponieważ restartują się po osiągnięciu pierwszej profesji ( 1st job ). Moim zdaniem najlepszym buildem ( budową postaci ), czyli sposobem rozdawania statystyk dla Vagranta jest dodawanie do piętnastego poziomu włącznie wszystkich punktów w siłę ( STR ). Warto wspomnieć, że co poziom owych punktów dostajemy 2.

Wyżej wspomniałem o klasach, które są dostępne po piętnastym poziomie. Oczywiście najpierw trzeba zrobić pół godzinny quest ( zadanie ), a potem cieszyć się nową profesją. Następny wybór czeka nas dopiero na sześćdziesiątym poziomie. Wygląda to tak:

a) Mag ( Magician ) --> Mag Żywiołów ( Elementalist ) lub Mag posługujący się czarami psychicznymi ( Psy ).

B) Wojownik ( Mercenary ) --> Mistrz Dwóch Ostrzy ( Blade ) lub Rycerz ( Knight ).

c) Asyst ( Assist ) --> Ring Master ( Wspomagacz dający błogosławieństwa oraz posiadający czary leczące ) lub Billposter ( Nie wiem jak go nazwać… Słynie z ogłuszania przeciwników swoją „kamienną” ręką. )

d) Akrobata ( Acrobat ) --> Yoyo Master ( Mistrz Jojo ) lub Ranger ( Mistrz Łuku )

Gra posiada ciekawy system poruszania się – można latać, to coś co zachęciło mnie do zainstalowania gry. Po osiągnięciu dwudziestego poziomu możemy kupić latającą miotłę lub deskę u NPC Station, który jest w każdym mieście. Dzięki tej wspaniałej umiejętności poruszamy się dosyć szybko , możemy atakować latające potwory jak i innych graczy w powietrzu. Jakby tego było mało raz w tygodniu organizowane są Tęczowe Wyścigi. Wpisowe wynosi tylko jeden milion, a nagroda to jakiś tam procent wszystkich wpisowych. Jeżeli mamy najszybszy z możliwych pojazdów latających ( a jest ich wiele ) to warto się pokusić.

Administratorzy gry prawie codziennie wprowadzają nowe łatki oraz Eventy ( konkursy ), z których nagrody są naprawdę miłe. Bardzo urozmaica to całą grę i można się nieźle dorobić :rolleyes:.

Zadań we Flyffie nie jest strasznie dużo co jest wielkim plusem. Nie wiem jak was, ale dla mnie wykonywanie zadań jest nudne i liczy się tylko efekt końcowy, czyli nagroda za to co zrobiłem. Tutaj zadań jest dosyć mało i można pokusić się by zrobić je wszystkie.

Maksymalny poziom we Flyffie to 120, jednak to nie koniec gry! Gdy mamy poziom 120 stajemy się Mistrzem ( Masterem ), wracamy do 60 poziomu, lecz możemy zakładać rzeczy na poziom wyższy, niż posiadamy ( Jeszcze nie wspominałem, ale we Flyffie rzeczy można zakładać zależnie od poziomu. Postać z poziomem 60, nie założy rzeczy na poziom 75, ale to chyba logiczne. ) oraz nadal możemy zdobywać doświadczenie. Po ponownym osiągnięciu 120 poziomu stajemy się Bohaterem ( Hero ) i możemy się chwalić swoimi umiejętnościami na Arenie ( wcześniej też, ale nie tak efektywnie, heheh ). Oczywiście, gdy stajemy się Masterem lub Hero dostajemy umiejętności dostępne tylko dla nas :rolleyes: .

Jeżeli znudzi nas nasz strój i zaoszczędziliśmy trochę Penya ( Waluta ) to możemy kupić od ludzi bądź jak ktoś lubi wydawać realne pieniądze z pieniężnego sklepu ( Cash Shop ; CS ) rzeczy, które ozdobią naszą postać. Wybór jest ogromny, ponad to można kupić zwierzaka, który będzie za nami biegał i podnosił rzeczy, które gubią potwory!

Chciałbym wam opowiedzieć więcej, ale tyle wystarczy, żeby zaostrzyć smaczek na tę grę. Polecam odwiedzić strony fanowskie takie jak Flyff.pl czy Flyff Centrum. W artykule nie wspomniałem m.in. o nudnej muzyce ( ja w tym czasie słuchałem swojej lub oglądałem TV ); systemie zwierzaków; Giantach, czyli bosach; ClockWorku, czyli największym istniejącym bosie; Unikalnych przedmiotach; Piercingu, Craftingu ( Ulepszaniu swoich rzeczy ), ale tego wszystkiego dowiecie się grając. Flyff jest naprawdę bardzo łatwą grą do załapania. Nie jest strasznie rozbudowany i w.g. mnie to jest olbrzymi plus.

Rady Ogólne

- Do 60 poziomu można brać błogosławieństwa od pingwina, którego spotkacie w każdym mieście.

- Po 60 poziomie radzę polować z Asystem lub Ring Masterem.

- Nie rozdawajcie Pkt. Umiejętności, gdy jesteście Vagrantem.

- Nie grajcie, zbyt długo i choć gra wciąga starajcie się nie rzucić w mamę krzesłem.

- Zanim zaczniecie rozdawać punkty statystyk czy punkty umiejętności wejdźcie na jakieś forum fanowskie i sprawdźcie zalecane Buildy.

Pozdrawiam, Merol.