Fonline2238 jak wskazuje nazwa (F-Online) jest multiplayerową wersją znanego, cenionego i według wielu osób najlepszego rpg jaki kiedykolwiek powstał, czyli fallouta 2.
Sama gra różni się nieco, od jego singlowego wzorca. Został dodany crafting, pozwalający tworzyć bronie, amunicje czy nawet zbroje.
Jest też system zakładania gangów, walki o miasta, łapanie niewolników i wiele innych.
Co do klas to też jest całkiem fajniem .
Jest ich sporo, można je dowolnie łączyć.
Spróbuje tutaj opisać te ważniejsze.
Lekarz: Jak sama nazwa wskazuje. Może leczyć siebie, oraz innych graczy. Dość przydatna umiejętność, gdyż w przeciwienstwie do fallouta 2, można leczyć się również podczas walki. Im wiekszy poziom skilu Doctor i First Aid, tym wiecej punktów życia możemy uleczyć
Złodziej: No cóż, życie złodzieja łatwe nie jest. O tym nie musze pisać. Nie musze także pisać, że nie będziemy zbytnio lubiani przez innych graczy, gdy zorientują się, kto właśnie gwizdnął ich ciężko zrobioną amunicje (uwierzcie mi, wiem o czym pisze...). Po za tym, gdy będziemy dość natrętnie okradali ludzi w jednym mieście, to npc także nie będą nas lubili. Mimo to, thieft to zawód opłacalny, w sam raz na "noob-chara".
Inżynier: Zwykły repair, naprawia bronie i zbroje, całkiem przydatne, gdyż czasem, w najmniej odpowiednim momencie, broń może wybuchnąć, zaciąć się, czy bóg wie co jeszcze.
Small gunner, big gunner, energy gunner: Umiejętność walki lekkimi, ciężkimi i elektrycznymi broniamy. W zależności jaki TAG (czyli umiejętność) wybierzemy, takimi broniami będziemy walczyli. Small gun's to typowe pistolety, shotgany i lekkie karabiny, big gun's to miniguny, miotacze ognia czy bazooki, a energy gun's to... energetyczne zabaweczki, atakujące jeden cel, ale jakże efektownie
To tylko kilka z profesji, możemy także zrobić sobie naukowca, czy zwykłego wojaka atakującego młotami i włóczniami.
Całkiem rozbudowane jest także party. Ze swoimi towarzyszami możemy wspólnie podróżować po post-nuklearnym świecie, walczyć z różnej maści potworami i bandytami, czy atakować lub tworzyć własne karawany.
S skoro już przy tym jesteśmy...
Gracze mogą tworzyć własne karawany. Wtedy na głównej mapie są one zaznaczone kółkiem. Niech ciekawość nie zwycięży. Wejście do takiego karawanu zazwyczaj kończy się nagłą i niespodziewaną śmiercią.
A śmierć w Fonline jest kosztowna. I to bardzo. Przy "dedzie" tracimy zas dosłownie cały ekwipunek! Do tego ożywamy w zazwyczaj odległym resp-poincie, i dojście tam gdzie byliśmy, zajmuje sporo czasu. No ale chyba nie da się lepiej oddać klimatu post-nuklearnego świata. Cały czas musimy mieć oczy szeroko otwarte.
No a więc, jeżeli szukasz rozbudowanej, luźnej gry, i masz dość żmudnego expienia, ta gra jest dla ciebie. No i oczywiście polecam ją wszystkim fanom serii
Ocenka: 8/10