Free Fly event oraz nowy Patch

Nie widziałem by ktoś o tym pisał, ale jako jeden z wyznawców Chrisa Robertsa postanowiłem się z wami podzielić istotnymi faktami ze świata Star Citizen.

Nowa aktualizacja 3.23
Jest już na serwerach od weekendu, i myślę że śmiało można ją nazwać największą aktualizacją do tej pory.

Zwiastun:

Aktualizacja wprowadza między innymi:

  • Nowy kreator postaci
  • Dzikie zwierzęta
  • Megastruktury, które są swojego rodzaju punktami do rozmaitych nowych misji.
  • Przebudowany całkowicie interfejs oraz mapa w grze.
  • Fizyka wody
  • Nowy system poruszania się w 0G
  • Nowy system sterowania statkiem - teraz bardziej przypomina ten z Elite Dangerous gdzie mamy osobne tryby w zależności czy chcemy się poruszać lub walczyć.
  • Master Mode czyli przebudowana system walki za pomocą statku.
  • Do tego nowe statki, chmury i dużo więcej o czym nie chce się rozpisywać.

Osobiście też zaznaczę, że to jak na razie pierwszy patch, który nie sprawił, że pojawiły się jakieś problemy techniczne, co ogólnie szokuje społeczność, jednak prawdziwy test serwerów zacznie się 17 maja kiedy startuje free fly event, który potrwa do 29 maja.

Najpewniej jak to zwykle bywa, w czasie eventu, zapewne pojawią się jakieś fajne promocje na pakiety startowe, więc polecam śledzić temat. Więcej szczegółów odnośnie eventu znadziecie tutaj: https://robertsspaceindustries.com/invictuslaunchweek2954#/schedule/countdown

No i w sumie tyle ode mnie, jak ktoś miałby jakieś pytania, lub chciałby się dowiedzieć więcej to zapraszam do dyskusji.

Jak wrażenia z gierki? Są gracze?

Trafienie na pusty serwer jest rzadkością, ale tak. Są nawet polskie korporacje, i jeden całkiem spory Polski Discord. Najlepiej samemu sprawdzić w ten weekend, ostatnio też coraz więcej większych streamerów zaczyna grać w grę.

Bo pismaki nie dość że nie rozumieją gry, to nawet nie chce im się jej śledzić. Jedynie napiszą o SC raz może dwa razy do roku i to zawsze jest coś pokroju “Zebrali X kasy, w produkcji Y lat, a gry dalej nie ma!”
Ludzie od 10 lat widzą te same błędy i absolutny brak rozwoju w grze która co tydzień mówi o pracy nad grą, co miesiąc dają reporty, a średnio co kwartał jest większy lub mniejszy update.

Za dużo od nich oczekujesz :wink:

A tak serio, to szkoda że nie wyrobili się z resztą zapowiadanych ficzerów i przenieśli je na późniejsze 3.23.x, bo cargo elevatory, personal hangary, item banki, dedykowane misje cargo serio zmieniłyby całą grę.

Pewnie nawiązujesz do PES z 3.18.
Jako, że mam dostęp do testów ETF, to muszę powiedzieć że tutaj było inne podejście. PES działał bardzo dobrze do momentu wyjścia na Live, ilość ludzi grających po prostu rozjebała im bazy danych i musieli je przebudować, znaleźć innego dostawce etc.
w 3.23 mieli trochę inne podejście. Replication Layer/Server meshing był testowany duuuużo wcześniej, dłużej i moim zdaniem dokładniej, dodali mase ludzi do Evocati, ręcznie wywalali serwery żeby zebrać dane, a co ważniejsze testowali też skalowanie gry - 750/800 graczy na jednym serwie, “nie miało się co wywalić”, nie raz ponowne łączenie z serwerem trwało 30 a nawet i 50 minut w pierwszych iteracjach. Widać że wyciągnęli wnioski, zostaje tylko czekać na 4.0

Gram od 3 lat, widzę progres na własnych oczach, mi się podoba to, że jestem malutkim ludkiem w wielkim nie przerwanym niczym (oprócz głupoty innych graczy, bugów i swojego własnego grania) świecie. Możliwość załadowania swojego kosmicznego motorka, do swojego kosmicznego statku, który, wyląduje w większym statku, którym wyląduje na stacji kosmicznej tworząc kosmiczną matrioszkę jakoś do mnie przemawia. Graczy jest pełno, żeby trafić na pusty serwer to trzeba chcieć i próbować, chyba tylko raz zdażyło mi się, że byłem na serwerze z mniej niż 10 graczami (na 100), tak to zawsze jest coś w okolicy minimum 40+ chociaż ostatnio częściej mam serwer na tyle pełny, że znajomy nie może dołączyć 15 minut później.

Toporne sterowanie. Optymalizacja leży jak leżała. Nic ciekawego. Tutorial się buguje i nie pokazuje ścieżek. Opisy sterowania statkiem w samouczku nie reaguja na to co gracz robi. Czasem znikają bez ich użycia. Ogólnie nic ciekawego nadal.

A o czym tu pisać? Że bugów jest więcej, że nie zrobili połowy rzeczy co obiecywali w tym patchu, że większość zmian jest do dupy? Czy że mają nowy skuterek za cenę indie gry, a w piątek pokażą model statku za cenę 3tysi :D? To nawet nie gra, to gówno na kółkach.

Nowy kreator postaci - never done before.
Dzikie zwierzęta - dwa kot i ptak, animacje rodem z Fallouta 3 - jeśli serwery działają, jeśli nie to stoją w miejscu i się paczą.
Megastruktury, które są swojego rodzaju punktami do rozmaitych nowych misji. - wypuszczone częściowo bo ich 1000osób nie dało rady dokończyć podziemnej części kompleksu który jest kopiuj wklej. 
Przebudowany całkowicie interfejs oraz mapa w grze. - Mapa działa źle, interfejs jest rozmyty i rusza się cały czas- wielu narzeka na ból głowy, jak można to tak spierdzielić?
Fizyka wody- w grze w której nie ma pływania, statki wybuchają po zetknięciu z wodą?
Nowy system poruszania się w 0G - no tutaj faktycznie przy tym co było wcześniej to jest postęp. 
Nowy system sterowania statkiem - teraz bardziej przypomina ten z EliteDangerous gdzie mamy osobne tryby w zależności czy chcemy się poruszać lub walczyć. -- 
Master Mode czyli przebudowana system walki za pomocą statku. -Master Modes - sprowadzają grę do wyścigu dps, bo wszystkie statki są tak wolne że nie da się robić uników, jakichkolwiek manewrów. Kto ma lepszy dps wins- tragedia. 
Do tego nowe statki, chmury i dużo więcej o czym nie chce się rozpisywać. Statki - w tym skuter za 30$ i chmury -które się bugują i suną po ziemi :D
1lajk

Pierwsza gra chirssa była robiona trzy lata za nim wyszła był 1993 rok.

Jak poprawili fizykę poruszania się statku, gdzie statek nie zatrzymuje się w miejscu , albo rusza bez opóźnienia z punktu zerowego, to może zagram… bo sorry ale ta fizyka poruszania się rani moje serce w grze za pierdyliard dolarów…

Bez przesady, na którymś z ostatnich free flight eventów widziałem gargantuiczny skok optymalizacji w porównaniu do tego co było z 2 lata temu.