Skopiowałem z wikipedii. Prszz:
Skróty używane w grze
Afker (AFK = Away From Keyboard) – określenie, którego używa się w odniesieniu do osoby nie biorącej udziału w rozgrywce, a pozostającej w niej w celu uzyskania punktów za ukończenie meczu.
Care - przypominienie, aby sojusznik uważał.
Feeder - osoba, która często ginie, przez co przeciwnicy otrzymują złoto (z ang. feed - karmić).
Focus - polega na skoncentrowaniu ataków na jedną postać w celu szybkiego wykluczenia jej z walki.
Gank - atakowanie wroga w kilka osób, najczęściej z zaskoczenia.
Harass - atakowanie wroga umiejętnościami nie czyniącymi większych szkód, jednak przeszkadzającymi mu w grze i zmuszające do częstego powracania do bazy. Często harass jest przygotowaniem pod focus.
Miss/SS/MIA (Missing In Action) - informacja dla sojuszników, że brakuje przeciwnika z jego ścieżki.
Push - atakowanie konkretnej linii, często chodzi o szybkie "pchnięcie" w celu zniszczenia wieży.
Leaver - osoba wychodząca z gry podczas trwającej rozgrywki (wychodząc znacznie zmniejsza szanse na wygraną).
Backdoor - polega na skrytym niszczeniu bazy wroga, (np. gdy pięciu graczy niszczy bazę niebieskich, a w tym czasie to samo robi jedna osoba z drużyny fioletowych.)
Zoneing - pozorowanie ataku na przeciwnika we wczesnej fazie gry, mające na celu odsunąć go od minionów i uniemożliwienie mu tym samym zdobywanie doświadczenia i złota.
Jungler - bohater porzucający działanie na linii, zajmując się zdobywaniem złota i doświadczenia poprzez zabijanie neutralnych potworów w lasach pomiędzy głównymi Ścieżkami. Zdobywa w ten sposób doświadczenie i złoto oraz bonusy (buffy). Korzyści z takiego działania czerpie cała drużyna, ze względu na efekt zaskoczenia w czasie nagłych ataków "junglera". Ponadto, zamiast pięciu graczy na trzech liniach jest ich czterech, dzięki temu na dwóch liniach bohaterowie mają wyższy poziom i więcej złota.
Buff - rodzaj dopalacza, ulepszenia działającego przez krótki czas na bohaterze zdobywane po pokonaniu neutralnego potwora. Jest ich kilka rodzajów: zwiększa prędkość poruszania się, większa prędkość ataku, zmniejszony czas oczekiwania na umięjętności (Cooldown), spowalnianie wrogów swoimi atakami, zwiększone zadawane obrażenia. Ponadto zabicie najsilniejszego potwora na mapie Summoner's Rift zwiększa współczynnik ataku i umiejętności oraz odnawianie życia i many dla całej drużyny.