Generacje gier via WWW

Ja rozróżniam 3 generacje gier via WWW. Oto one:

1G

Gry, w których jest praktycznie 0 animacji i grafiki (albo minimalne ilości). Są najbardziej skomplikowane wśród MMORPG via WWW. Dziś są raczej rzadko spotykane, zanikają.

Przykład: Cyrodiil i podobne

1,5G

Gry, w których animacji jest bardzo mało. Zazwyczaj składają się z tekstu i obrazów. Podobnie jak 1G są skomplikowane. Głównie strategie.

Przykłady: Gotyx, Ogame

2G

Tu występują już animacje, jest ich dużo i wypierają obrazy. Są średnio skomplikowane. Najczęściej spotykany rodzaj gier via WWW. Są to zarówno strategie jak i MMORPG.

Przykłady: Plemiona, Ikariam, Travian

2,5G

Most pomiędzy 2G i 3G. Te gry rządzą się zasadami gier 2G, ale grafika w nich jest jak w grach 3G. Rzadko spotykane. Tylko MMORPG.

Przykład: My fantasy

3G

Najbardziej zaawansowane technicznie gry. Nie trzeba w nich na nic czekać, całość rozgrywa się na mapie gry. Mało skomplikowane. Tylko MMORPG. Najbardziej dynamiczne wśród gier via WWW.

Przykłady: Margonem, Runescape, Warpfire

Troche mieszasz :) Runescape np powstał w 2004 roku czyli przed ogame'em a wg Ciebie jest 3 generacją gier a ogame 1,5. Rozumiem Twoją logikę aczkolwiek przyjęta przez Ciebie metoda klasyfikacji jest nie do końca dobra ponieważ mieszasz różne technologie w których gry są tworzone. G - Generacja oznacza pokolenie więc trudno, żeby runescape który powstał szybciej niż ogame był w późniejszym pokoleniu - to nie logiczne.

Ja bym raczej jeżeli już tego typu systematyke robić to oparł ją na technologii użytej w grach.

1. Czyste gry przez przeglądarkę (sam język server side, w praktyce najczęściej php + ewentualnie znikome ilośći JS) - faktycznie mało już powstaje tego typu z nowszych produkcji, ale można wyróżnić:

- Valheru

- Reddragona (jeszcze jakiś czas temu).

- Ogame

2. Gry wykorzystujące technologie AJAX która umożliwa wymiane danych z serwerem bez konieczności przeładowywania strony.

- Ikariam

- Delirium

- Margonem

- Fade of Atlantis

- Obecnie w tym kierunku idzie także Reddragon

3. Gry wykorzystujące bardziej zaawansowane technologie: np java, flash.

- Runescape (java)

- Warpfire (flash)

- Managerzone (częsciowo java - mecze)

Niebyłbym za tym, żeby stawiać gry Java na równi z klasycznymi grami przez przeglądarkę ponieważ to jest zupełnia inna technologia, w zasadzie jeśli chodzi o te pierwsze to jest prawdziwa gra która jest nijako "wpięta" w przeglądarkę - sama przeglądarką oprócz wstawiania okienka z Virtual Java Machine w którym rozrgywa się gra, nie robi już później nic.

Jeśli chodzi o przyszłość to myśle jednak, że wszystko będzie iść w kierunku zbliżania gier przez przeglądarkę do normalnych "pudełkowych", choć trudno przewidzieć jaka technologia w końcu umożliwi zupełne zrównanie tych gier ze sobą.

Przyznaję- widać, że już niektóre gry via WWW są lepsze od gier MMORPG 2D i że "browserówki" idą w kierunku gier 3D, choć już dziś powstają takie gry, zazwyczaj wychodzą z tego gry tak słabe, że nie warto ich nawet odpalać :(

Ja rozróżniam 3 generacje gier via WWW. Oto one:

1G

Gry, w których jest praktycznie 0 animacji i grafiki (albo minimalne ilości). Są najbardziej skomplikowane wśród MMORPG via WWW. Dziś są raczej rzadko spotykane, zanikają.

Przykład: Cyrodiil i podobne

1,5G

Gry, w których animacji jest bardzo mało. Zazwyczaj składają się z tekstu i obrazów. Podobnie jak 1G są skomplikowane. Głównie strategie.

Przykłady: Gotyx, Ogame

2G

Tu występują już animacje, jest ich dużo i wypierają obrazy. Są średnio skomplikowane. Najczęściej spotykany rodzaj gier via WWW. Są to zarówno strategie jak i MMORPG.

Przykłady: Plemiona, Ikariam, Travian

2,5G

Most pomiędzy 2G i 3G. Te gry rządzą się zasadami gier 2G, ale grafika w nich jest jak w grach 3G. Rzadko spotykane. Tylko MMORPG.

Przykład: My fantasy

3G

Najbardziej zaawansowane technicznie gry. Nie trzeba w nich na nic czekać, całość rozgrywa się na mapie gry. Mało skomplikowane. Tylko MMORPG. Najbardziej dynamiczne wśród gier via WWW.

Przykłady: Margonem, Runescape, Warpfire