Gitara i nauka solo :)

Tak jak w temacie mam zamiar rozpocząć naukę gry na gitarze pod uwagę wchodzi jedynie akustyk ponieważ uwielbiam to metaliczne brzmienie i nie wyobrażam sobie,aby zakupić inną.Mam również zamiar uczyć się samodzielnie(ze względu na pracę,tegoroczną maturę :) i szkołę) ze stron internetowych i ewentualnie YT .Po prostu w wolnym czasie usiąść i pograć dla czystej przyjemności i nauczyć się czegoś tak sam dla siebie.Z tond kilka pytań :
-za jaką kwotę kupić akustyka takiego dla początkującego(wiadomo żeby nie wydać majątku i potem nie odstawić go w kąt)
-jakie wyposażenie dokupić pokrowiec,piórka,urządzenie do strojenia(nazwa mi wyleciała z głowy) ?
-na końcu chyba pytanie które zadaje każdy początkujący: Czy trudno jest opanować grę na gitarze,a zwłaszcza samemu ?
Wszelkie dodatkowe sugestie i porady mile widziane :D

Sam jestem samoukiem i gram całkiem nieźle imo. Przynajmniej na tyle nieźle, żeby stać na scenie. Nauczyć grać się da się samemu ale to zależy od Twojego zaangażowania, czasu ile możesz poświęcić i od chęci. Polecam kupno używanego akustyka. Nie za taniego i nie za drogiego. Jakaś użwyka za 500-700zł powinna być ok. Stroik się niezwykle przydaje bo strojenie ze słuchu jest przynajmniej dla mnie irytujące i szkoda mi na to czasu. Pokrowiec oczywiście to też taki must buy. Kostki, czy piórka jak to nazwałeś też się przydadzą jeżeli uznasz że gra palcami nie jest dla Ciebie :P dla mnie kostką gra się wygodniej. Czy trudno opanować grę na gitarzę? Tak. Nie spodziewaj się, że od razu zaczniesz grać całe kawałki, trochę czasu minie. Youtube i książki do nauki gry są fajne na początek, polecam bo sam tak robiłem a później polecam zainteresować się programem guitar pro który mega ułatwia naukę i jest mekką gitarzystą. Jeszcze z multimedialnych form nauki bardzo polecam grę rocksmith. Myślę, że dzięki niej spokojnie samodzielnie nauczysz się grać. Gra to takie guitar hero tylko, że z użyciem prawdziwej gitary. Uczy szybko, łatwo i przyjemn