Zasady
I. Ogólnie:
Gra opiera się na rywalizacji dwóch ras-Kolonistów i Cylonów. Koloniści nie znają tożsamości Cylonów, jednocześnie odgadnięcie tego kto jest Cylonem jest głównym celem gry dla nacji ludzkiej. W takim przypadku oczywiste jest, że głównym zadaniem Cylonów jest pozostanie niewykrytym. Jednocześnie Cyloni ustalają między sobą codziennie kogo mordują.
Główną metodą eliminacji i walki z Cylonami są codzienne głosowania - osoba wybrana większością głosów zostaje uśmiercona podczas egzekucji.
1. Po zakończeniu zapisów Mistrz Gry (MG) wyśle do wszystkich graczy PW z informacją o tym jaka klasa postaci została mu przydzielona. Przydział klas oraz ras graczy jest całkowicie losowy.
2. Domyślne proporcje co do nacji to: 1 neutralny 3 Cyloni 11 ludzi
3.Cała interakcja pomiędzy graczami (oskarżenia, głosowania, analizy, podstępy) odbywa się za pomocą tematu gry oraz wiadomości PW wymienianych pomiędzy graczami.
4. Gracze, którzy zostaną uśmierceni, nie psują zabawy innym i nie wypowiadają się już w temacie gry.
5. Po śmierci gracza MG zawsze podaje prawdziwą nację i klasę postaci (wyjątek: uśpiony agent).
6. Wygrywa nacja, która zostanie przeżyje (Cyloni lub Koloniści).
7. Chronologia tury: uśmiercenie ofiary egzekucji - > mord oraz użycie skilli.
II. Głosowanie szczegóły:
1. Głosowania odbywają się codziennie, a każdy gracz oddaje swój głos jawnie w temacie gry.
2. Aby głos był ważny należy go napisać do godziny 21:45.
3. Każdy gracz ma możliwość 1 zmiany lub 1 wycofania głosu dziennie. W przypadku próby wycofania głosu po jego zmianie, głos pozostaje taki sam.
4. W przypadku, gdy kilku graczy zebrało największą liczbę głosów to uśmiercani podczas egzekucji są wszyscy z największą liczbą głosów.
5. Żeby głos był brany uwagę, musi zostać napisany konkretnie: Oddaję głos na XYZ, Zabić XYZ. Samo snucie domysłów i rzucanie oskarżeń nie jest traktowane jako oddany głos.
III. Umiejętności specjalne:
1. Użycie umiejętności specjalnych również muszą być zadeklarowane do godziny 21:45 za pomocą PW wysłanego do MG.
IV. Klasy postaci
1. Koloniści:
- Naukowiec: raz na trzy tury/dni może prześwietlić dowolnego gracza poznając jego klasę i nację.
- Strażnik: raz na dzień/turę może dać dowolnej osobie (też sobie) ochronę przed atakiem wilkołaków, jeżeli ktokolwiek zaatkauje tego dnia ochraniany cel, to atak nie przynosi skutku.
- Żołnierz: raz na cztery dni/tury może zabić wybranego gracza.
2.Neutralni-
- Uśpiony agent- Przy przyznawaniu klas otrzymuje informację, że jest człowiekiem. Jednakże za każdym razem, gdy Cyloni kogoś zabiją otrzymuje jeden punkt poznania. Codziennie rzucana jest kość k10. W przypadku wyniku mniejszego niż ilość punktów poznania, Uśpiony agent oddkrywa, że jest Cylonem. W tym momencie może wybrać, czy chce stać po stronie Cylonów czy Kolonistów. Wybór jest permanentny. Jeśli uśpiony agent dołączy do Cylonów, ma takie samo prawo, aby głosować, a reszta Cylonów dowiaduje się o tym. W przypadku śmierci, nawet jeśli Uśpiony agent nie odkrył swojej tożsamości, liczy się jako Cylon. Jeśli nie odkryje swojej tożsamości zanim skończy się gra- liczy się jako Kolonista.
3. Cyloni:
- Poszukiwacz: Raz na dwie tury może szukać uśpionego agenta. Wybiera wtedy dowolnego gracza i jeśli okaże się być uśpionym agentem- od razu poznaje swoją tożsamość.
- Ezgekutor: posiada umiejętność Zimna Krew. Zimna Krew - raz na dwa dni/tury może wykonać atak (na cel, który został wybrany jako ofiara mordu), który ignoruje obronę Strażnika.
Zapisani:
1. Xasarm
2. Ender
3. Abraxus
4. facos14
5. byczsek
6. Arias
7. Veeper
8. PaweleQQk
9. Niewiara
10. iFuuq7
11. Sparki
12. Simeonus
13. kakeru
14. Misiael