Na wstepie - GW2 to nie BDO :]
*Nie trzeba klikac PPM na mobie bo masz zasadniczo 10 skilli podstawowych i ewentualnie dodatkowe “action keys” w tym klawisze od uruchamiania mechanik danej klasy (jak np przejscie w photon forge na holosmith).
Poza tym to czy bedziesz atakowal jednego moba czy kilka na raz zalezy jakie skille uzywasz poniewaz masz i skille z aoe i direct damage. Poza tym model combatu jest zgoła odmienny od tego w bdo.
*ekwipunek: 6 czesci pancerza, 2 setupy broni (sa klasy ktore zasadniczo nie swapuja broni podczas combat mode), plecak i 5 trinketow, a takze eq do walki pod woda. Do broni mozesz wkladac sigile (itemy ktore aktywują dane bufy po swapowaniu na dany setup broni - a w przypadku nie swapujacych klas po uzyciu okreslonych mechanik klasowych) a do armorow runy ktore uaktywniaja kolejne buffy w zaleznosci ile run z jednego rodzaju mamy.
Odmienny model ma tryb PvP poniewaz wchodzac do lobby pvp lub zaczynajac mecz pvp Twoja postac z automatu ma maksowane statystyki (wszyscy maja lvl cap), rzadkosc armora nie ma znaczenia, a to co zmieniasz to amulet ktory definiuje charakter Twojego buildu, sigile na broniach, runy, i rodzaje broni oraz trait line.
Ulepszanie to zasadniczo craft/drop/zakup eq wyzszej klasy (w gw2 masz: biale->niebieskie (fine)-> zielone (masterwork)-> zolte (rare)->pomaranczowe (exotic)->rozowe (ascended) = legendy (pod wzgledem afixow to to samo co ascended roznia sie tym ze mozesz zmienic bezkosztowo na dowolna kombinacje afixow oraz maja kozackie wyglady)
*expienie w party - w gw2 oprocz klasycznego party masz jeszcze system (nazwijmy to umownie) nieformalnego party - polega on na tym ze osoby bedace dosc blisko i/lub wykonujace ten sam event otrzymuja exp tak samo jakby byli w normalnym party. W gw2 kazdy ma loot indywidualny wiec nie ma walki o drop
*w gw2 masz trading post czyli sklep gdzie wystawiasz itemy, a jezeli chcesz pohandlowac z kims zaufanym to mozna poprzez emaila z zaznaczeniem ze sa itemy przypisane do konta/postaci ktorych nie wyslesz/nie sprzedasz
*Profity z raidow sa dosc znaczace poniewaz: otrzymujesz golda i to nie malo, otrzymujesz drop itemow w czestym dropem ascended itemow, otrzymujesz tokeny za ktore mozesz kupowac w “cenie zlomu” itemy ascended czy inne wartosciowe. Podam przyklad zebys mogl sobie wyobrazic co znaczy “w cenie zlomu”. Wyobraz sobie ze ubranie postaci w gw2 w eq klasy ascended to wydatek szacujac na szybko ok 600-700golda plus wymasterowanie minimum 2 dziedzin craftu (od broni i zbroji) adekwatnych do klasy Twojej postaci co kosztuje ok 150-200golda (wydatek jednorazowy) - sa inne drogi pozyskiwania ascended itemow ale nie bedziemy sie tym teraz zajmowac bo szkoda czasu. Poza tym craftowanie ascended itemow czesto jest obarczone “cooldownem” polegajacym ze pewien skladnik do craftu mozemy wycraftowac raz na 24h albo kupic go na trading post we wysokich cenach. A majac tokeny z raidow pelne ubranie postaci wyniesie Cie ok 120 golda i robisz to w minute. Poza tym raidujac odchodzi problem wydawania golda na craft, czesto bronie nie kupujesz juz nawet za itemy bo masz z dropu z raidow (statystyki na nich mozna zmieniac dowolnie tania receptura) itd itd. Jak niektorzy maja problem zeby uciulac w gw2 200-500 golda to np ja bez farmy nie schodze nizej niz 1500 - 2000 golda (to tak zebys wyobrazil sobie proporcje).
Nie raidy nie sa o okreslonych godzinach, mozesz je robic kiedy tylko chcesz. Jedynie zeby nie farmic tokenow jak szalony masz ograniczenie ich dropu na tydzien (reset jest zawsze w poniedzialki).