Cześć,
w którego MMORPG warto teraz zagrać (GW2 czy Aion) i posiedzieć przy nim dłużej?
Jak z populacją?
Jakieś dodatkowe koszty poza standardem kont F2P?
Opłaca się w ogóle zaczynać czy lepiej znaleźć coś innego?
Cześć,
w którego MMORPG warto teraz zagrać (GW2 czy Aion) i posiedzieć przy nim dłużej?
Jak z populacją?
Jakieś dodatkowe koszty poza standardem kont F2P?
Opłaca się w ogóle zaczynać czy lepiej znaleźć coś innego?
Wszystko raczej zależy od tego czego oczekujesz od gry. Co do Aiona, to nie mam zielonego pojęcia jak się ma tamta gra, ale nie jest przypadkiem tak, że to już przeżytek? Co do GW2, to trzyma się dobrze. Dodatek Heart of Thorns wprowadził bardzo dużo wymagającego contentu.
IMO warto grać chociażby dla: fabuły, raidów, pvp. Tych trzech rzeczy. O ilość graczy nie ma co się martwić - ich nie brakuje. Tak samo z aktywnymi gildiami - jest ich pełno.
Jakieś dodatkowe koszty poza standardem kont F2P?
Jeśli chcesz poważniej pograć w GW2, to prędzej czy później musisz kupić dodatek. Ale spokojnie - jest to jednorazowa opłata. Zawsze można wyczekać jakąś promocję, czy coś w ten deseń.
Aion- Najlepsze pvp , PVe wiele instancji open pvp rifty siege , areny , rozbudowany craft itp - Jednorazowy wydatek 15zl na 1 gold packa.
Gw2-Brak end gameu , gra opiera sie na lataniu zergiem i bicia wkolko fraktali ew areny.podstawka + dodatek -spory koszt
Jeśli szukasz bardziej tradycyjnej rozgrywki to niewątpliwie AION będzie najlepszym wyborem. Niestety dla mnie jest nudny jak flaki z olejem
Co do GW2 to jest to gra z tych gier, które albo kochasz, albo nienawidzisz.
Mnie Aion akurat swego czasu przyciągnął na dłużej. Jeżeli nie grałeś w żadną z tych gier to polecam do każdej przysiąść i samemu się przekonasz:P
Co do GW2 to bez znajomych jest jeszcze nudniejsze niż Aion
Nie polecam się sugerować opiniami większości osób, które wypowiadają się w tym dziale Znaczna część ludzi ocenia GW2 przez pryzmat tego, co było w podstawce, a to trochę tak, jakby patrzeć na WoWa z czasów WOTLK i mówić, że jest taki, jak za classica. Chociaż też nie do końca, bo tu się raczej więcej zmieniło.
Aion- Najlepsze pvp
To już akurat kwestia podejścia. Jeśli ktoś szuka pseudo PvP, w którym od umiejętności ważniejsze są itemki i nie ma to nic wspólnego z poważną rozgrywką, wtedy Aion rzeczywiście jest dobrym wyborem. W nim jak najbardziej znajdzie się to przestarzałe podejście do PvP. Sprzed gier MOBA itp, gdzie farma jest najważniejsza.
Ale jeśli szukasz czegoś idącego bardziej w kierunku esportu, gdzie tryb PvE nie ma wpływu na PvP i gdzie są organizowane turnieje, masz system lig i sezonów (dzisiaj zaczyna się drugi), mecze na eslu, to coś takiego na w miarę wysokim poziomie znajdziesz jedynie w GW2. Jeśli patrzeć na gatunek MMORPG.
Gw2-Brak end gameu
Co jak co, ale endgame w tej grze akurat nie brakuje.
1. PvP (Pięcie się w górę w systemie lig)
2. Raidy (Niedługo wychodzi kolejne skrzydło)
3. Masa innych rzeczy, ale to już zależy od gracza. Każdy znajduje sobie coś innego - gra jest bardzo rozbudowana.
gra opiera sie na lataniu zergiem
PvP - 5 osobowe.
Raidy - 10 osobowe.
Jeśli ktoś nie lubi zergów, czy bezsensownej farmy, to może tego nigdy w GW2 nie robić. Sam jestem tego idealnym przykładem
To znaczy, grałem w oba tytuły już wcześniej Tylko interesuje mnie teraz obecna sytuacja i ewentualne rokowania
Mi szczerze Aion podobał się bardziej, po prostu miał jakiś swój klimat Niby questy jak w wielu innych mmorpg, ale gra się fajnie.
Co do GW 2, jest inny, jednak nie wiem czy to dobrze
Po prostu dla mnie fajnie jest jak gra sporo osób i jest co robić w grze. Nie jestem nolife'em, gram po to, żeby dobrze się bawić, nie interesuje mnie bycie top na serwerze. Póki co bardziej skłaniam się na Aiona
Przyznajcie, że porównanie tych 2 tytułów to niezłe wyzwanie
Tutaj przykład PvP z GW2:
Od tego czasu zmieniła się głównie jedna rzecz, a mianowicie wprowadzili system lig, także jest większa motywacja by grać PvP. Dla przeciętnego gracza jest to po prostu bardziej interesujące, bo takim zwykle się nie chce rejestrować na eslowych turniejach itd
A czegoś takiego w Aionie się nie uświadczy, więc z tego powodu (jak dla mnie) nie ma tam PvP - co najwyżej przestarzałe pseudo-PvP.
w AIonie jest wszystko po "staremu" więc noobek z super sprzętem cie pojedzie na każdym pvp, bo od sprzętu (a nie od skila, jak w GW2) rozgrywka głównie zależy (oczywiście trzeba w jakims stopniu znać klasę zeby wiedzieś jakich skilli w danym momencie używać ale to chyba jasne dla wszystkich) - i choć jest to denerwujące , mnie akurat cały czas Aion trzyma przy sobie, jutro wchodzi patch 4.9 na EU więc masa nowych rzeczy i już mi sie pucha śmieje do tego
dam ci taki przykład z GW 2 jak kiedyś tam zaczynałem , zrobiłem postać i na 2 levelu już na sPvP (takie arenki ) poleciałem , tam skaluje do 80 levelea i wszyscy maja ten sam ekwipunek, jaki był banan na twarzy, gdy zajmowałem 1-2 miejsce w kolejnych rundach
Ja gram obecnie bardziej w Aiona ale GW 2 też bardzo lubię choćby przez to , ze jest takie luźne , wpadam tam bezstresowo sobie popykać, nie muszę o określonych godzinach ślęczeć, jak w Aionie, żeby na jakiego pvp bg pójść (jmr, kamar, nawet na arenki trzeba o okreslonej prze isc tak jak by był to problem dać je 24/7) tylko wchodzę kiedy mam ochotę
Napisz nam czego oczekujesz od gry. Wtedy będzie można lepiej sprecyzować która gra ci bardziej przypasuje.
Nie polecam się sugerować opiniami większości osób, które wypowiadają się w tym dziale Znaczna część ludzi ocenia GW2 przez pryzmat tego, co było w podstawce, a to trochę tak, jakby patrzeć na WoWa z czasów WOTLK i mówić, że jest taki, jak za classica. Chociaż też nie do końca, bo tu się raczej więcej zmieniło.
Niestety ja nie polecam sugerować się twoją opinią gdyż 90% ludzi na forum dobrze wie iż jesteś maksymalnym fanboyem tej gry i nie będziesz ani trochę obiektywny.
GW2 z plusów: Świetna grafika i miłe widoki, Bardzo duży świat i wiele możliwości rozbudowy swojej postaci ( choć ilość skilli jest uboga niestety bynajmniej dla mnie system skilli był niezbyt fajny), Wbrew pozorom i opinią masa rzeczy do roboty w endgamie, kto uważa inaczej niech poda konkretnie grę która ma więcej do zaoferowanie ( oczywiście nie wliczając w to WoWa i SWTOR).
Gra ma dużo do zaoferowania jednak początek może być trudny i robienie początkowo tych nudnych questów(serduszek) jest naprawdę monotonne. Jednak endgame wynagrodzi wszelkie niedogodności.
AION z plusów: Dużo możliwości rozbudowy postaci ( system stigma), rozbudowana kampania przeplatana cutscenkami, fabuła jest jakieś 2x lepsza niż w GW 2, latanie i walka w powietrzu jest nawet satysfakcjonująca, dość rozwinięty system craftingu,ogromny świat.
Gry z tego co widzisz są bardzo podobne i można by wymienić wiele rzeczy jeszcze ale po co: Sam oceń, poogladaj filmiki na YT i zdecyduj, tak będzie najlepiej.
Niestety ja nie polecam sugerować się twoją opinią gdyż 90% ludzi na forum dobrze wie iż jesteś maksymalnym fanboyem tej gry i nie będziesz ani trochę obiektywny.
Hm, fakt, jestem fanem tej gry, inaczej bym przy niej tyle nie wytrwał, aczkolwiek polecam zrobić tak: przejrzeć wszystkie moje posty z tego tematu i konkretnie zaznaczyć miejsce, w którym opisałem coś inaczej, niż jest w GW2
choć ilość skilli jest uboga niestety bynajmniej dla mnie system skilli był niezbyt fajny
W sumie zależy jak na to popatrzeć. Skilli z których można wybierać te, których się będzie używać? Wtedy faktycznie można by powiedzieć, że nie ma ich nie wiadomo jak dużo. Jednak nie jest też mało. Zresztą często jest tak, że podczas rozgrywki zmienia się jakiś skill - zależnie od potrzeb i wtedy wyszukiwanie go w setkach innych, byłoby mało wygodne ; -; Ale tych z których się korzysta jest całkiem sporo, po prostu na pierwszy rzut oka nie wygląda to imponująco, bo na pasku ma się ich 10. UI nie jest bez sensu zawalone wszystkimi, jakich się faktycznie używa. Po prostu w GW2 działa to w ten sposób, ze jest możliwość zmiany broni i tak oto ma się kolejne skille. Ostatecznie wychodzi na to, że używa się ich więcej niż w większości MMORPG w jakie grałem. A jak ktoś narzeka na ilość (że za mało) polecam pograć revenantem Coś czuję, że większość raczej będzie płakać, że trudno to na dobrym poziomie opanować.
Chociaż nawet na takim druidzie mam 5 skilli jednego zestawu broni, 5 drugiego, 1 typowo leczący, 3 zwykłe, 1 elitarny, kolejne 5 w formie leczącej, 2 od petów. Razem 22. I co najważniejsze - wszystkie są przemyślane i istotne w rozgrywce. Zawsze można by ubrać inny zestaw broni itd. Nie ma miejsca na jakiś zbędny skill. Tymczasem np. w WoWie podczas leczenia używałem tak naprawdę max 5.
Grałem w obie gry, jednak szczerze polecam GW 2. Główny argument to populacja, a ta w GW na ostatnie dane wynosi ponad 3 mln graczy - sporo. Sam na początku rezygnowałem z wejścia głębiej w GW, jednak za którymś podejściem udało mi się ukończyć fabułę, zrobić mapy na 100% i odblokować WSTĘP do contentu na wysoki lvl. Dla ludzi którzy uważają że nie ma engame'u:
- Fractale: Wbicie agony infusion, zrobienie 100 różnych mini dungeonów, to zadanie na naprawdę długie a jednocześnie bardzo rozmaite godziny.
- PvP: Balans, ligi, genialne nagrody, misje gildyjne.
- Raidy: Wymagające współpracy, odpowiedniego gearu, który musisz wcześniej wyfarmić,
- Fabuła i living story - jako czysta zaleta tej gry
- Eksploracja: Tutaj dla tych, którzy cenią sobie odblokowanie większości zakątków świata gry. Jeśli się tego podejmiesz, gra wynagrodzi Cię wymiernie, a to już robota na kilkanaście- kilkadziesiąt godzin.
- Mastery: System który wrzucili w dodatku, pozwala Ci na rozwijanie postaci ponad 80 lvl. Za każdy tier mastery dostajesz bardzo wartościowe umiejętności (autoloot, ulepszony loot z niektórych mobków, dłuższy gliding, merchantów u których możesz kupować lepsze przedmioty) - spokojnie kilka tygodni ostrego bicia na wymaxowanie wszystkiego.
- Dungeony: Genialnie rozwiązana kwestia high levelowych dungów, wiele ścieżek i sposobów przejścia, wymagające i opłacalne
Poza tym wszystkim genialnie bawię się ze znajomymi na Jumping Puzzle (element zręcznościowy), Adventurach (takie minigierki) i World Bossach, które swoją drogą zaskakują niekiedy mechaniką.
Hm, fakt, jestem fanem tej gry, inaczej bym przy niej tyle nie wytrwał, aczkolwiek polecam zrobić tak: przejrzeć wszystkie moje posty z tego tematu i konkretnie zaznaczyć miejsce, w którym opisałem coś inaczej, niż jest w GW2
Nie ma sprawy, już się za to biorę.
Dodatek Heart of Thorns wprowadził bardzo dużo wymagającego contentu.
Jedynym wymagającym contentem są raidy, co w zasadzie nie jest wyzwaniem jak zna się mechaniki bossow i ma sie meta team. Eventy na nowych mapkach? Jest w nich cos wymagajacego?
Ale jeśli szukasz czegoś idącego bardziej w kierunku esportu
Tworcy gry wymyslili sobie "zrobmy sobie z MMORPGa, najbardziej nienadającego sie gatunku grę esportową, a może jednak się uda". Niestety, ostatnie finały pokazują, że nie: mała ilość widzów na twitchu mowi sama za siebie i na ma czego tu bronić. Ten pomysł był crapem i pompownie wszelkich środków na rzecz esportu i pvp było błedem. zresztą, esport nic nie wnosi do rozgrywki, nawet w pvp, więc mówienie o jakimkolwiek aspekcie esportu jest zwyczajnie niepotrzebne.
Mowienie o jakimkolwiek balansie w pvp jest absolutna glupota. Przyklady? Bunker meta z poprzedniego sezonu, gdzie w zasadzie sprawdzal sie chronomancer, dragon hunter, druid czy tempest. Klasy takie jak warrior czy thief byly niegrywalne. Nie bede mowiac ze granie na najwyzszym poziomie bez specjalizacji sie nie sprawdzalo. Co z tym zrobila arena net? Zbuffowali thiefa i necro tak, ze teraz to oni beda meta, a reszta bedzie w ich cieniu. W tej grze od kiedy zawital HoT nie ma balansu na pvp, sa jedynie klasy ktore sa w danym momencie op.
Adios nie wiem kiedy ostatnio grałeś, bo wygląda iż zaraz po wydaniu HoTa.
PvP jak mowilem na ma balansu, nagrody zbytnio sie nie wyrozniaja od innych trybow (no moze poza WvW), a misje gildyjne? One sa w zasadzie do kazdego trybu, czy to pvp, pve czy WvW.
Mit z ascendowym gearem na raidy jest tak bardzo głupi, że aż się dziwię iż jest dalej powtarzany. Różnica między egzotycznym gearem a ascendowym to jakieś 5% w depsie, czyli tyle co nic. Jedynie warto mieć trinkety i broń, bo tu różnica to ok. 7.5% dla trinketów i ok. 10-12% dla broni. Raidy można spokojnie robić w egzotycznym ekwipunku, tylko nikt takich pugów nie bierze na rajd.
Masterki dają jakieś profity, ale nie uzasadniają czasu jaki trzeba im poświęcić. Niby są, ale profit nie jest aż tak duży jak czas na ich wyfarmienie. Tez z Tyrii jak najbardziej, ale z nowych map? Tylko chyba po to by wypchać czas.
Dungeony? Ktoś jeszcze je robi poza AC? Nie warto o nich nawet mówić po dodatku, bo nikt tego już nie gra.
Nie mówię iż GW2 jest fatalną grą, ale mówienie o niej w samych superlatywach jest nieuzasadnione jak większość postów w tym temacie. Gry nie będę opisywał, robiłem to już raz dla ciebie na innym forum. Gra ma swoje zalety jak i wady. Jak ktoś wyżej powiedział, jest to gra którą pokochasz albo znienawidzisz. Bardzo specyficzna.
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi Mi się one bardzo przydały i mam nadzieje, że przydadzą się innym na przyszłość.
Wyciągnąłem wnioski z waszych postów i postanowiłem, że zagram sobie w GW 2 Pogram trochę, dobije ten max i zobaczę czy będę chciał przy nim zostać
Jak nie to Aion, raczej jeszcze będzie(odpukać), to w niego zagram
Dziękuję jeszcze raz wszystkim udzielającym się.
Cześć,
w którego MMORPG warto teraz zagrać (GW2 czy Aion) i posiedzieć przy nim dłużej?
Jak z populacją?
Jakieś dodatkowe koszty poza standardem kont F2P?
Opłaca się w ogóle zaczynać czy lepiej znaleźć coś innego?