Nie wiem dokładnie czy ten wywiad był tutaj już poruszany ale nie zaszkodzi dodać jakiś informacji dodatkowych.Zapraszam do lektury.
Redaktor: Turnieje będą niewątpliwie istotną cześcią sceny PvP w Guild Wars 2. Czy będą one ograniczone przez region, czy też użytkownicy będą mogli tworzyć ogólnoświatowe turnieje?
ArenaNet: Turnieje będą ograniczone regionem. Wynika to z przyczyn technicznych. Zajmiemy się ogólnoświatowymi poza systemem turniejowym.
Redaktor: Czy możesz nam powiedzieć coś o tym, co gracze będą mogli określić przed rozpoczęciem turnieju? Czy będą mieli informacje co do dostępnych map lub też składu drużyny przeciwnej?
ArenaNet: Dla zautomatyzowanych turniejów będziemy pokazywać mapy dla każdej rundy. Każdy z nich będzie składał sie z trzech rund, z których każda będzie rozgrywana na innej mapie. Naszym planem obecnie jest ustalenie mapy dla każdej rundy, jednak możliwe jest, że od czasu do czasu będziemy je zmieniać. Gracze
nie będą mieli wglądu do składu drużyny przeciwnej przed wejściem do mapy.
Redaktor: Czy gracze będą mieli możliwość zmiany broni, umiejętności, uzbrojenia, składu zespołu w trakcie turnieju? Ostatnio słyszeliśmy od waszego zespołu, że blokowanie „buildów” było dyskutowane. Czy to się zmieniło? Czy możesz nam coś powiedzieć o waszej decyzji?
ArenaNet: Ta kwestia jest ciągle dyskutowana. Możemy jednak powiedzieć, że gracze będą mieli możliwość zmieniania buildów między rundami. Blokowanie buildów będzie następowało dla pojedynczego meczu w turnieju. Chcemy znaleźć idealny balans między “wojnami buildów” a zmienianiem umiejętności przez ludzi co walkę w czasie meczu PvP. Jest to jeden z obszarów, w których musimy wsłuchać się w głos naszej społeczności PvP. Uważamy, że będziemy w stanie dać lepszą odpowiedź kiedy cały system ruszy i nasza społeczność graczy będzie mogła podzielić się z nami swoimi opiniami na temat tego, co jest najlepsze dla PvP w Guild Wars 2.
Redaktor: Istnieje spora grupa graczy, która zastanawia się w czym widzicie wyższość formy 5v5 względem 3v3, czy też tradycyjnego formatu GvG w Guild Wars. Czy możesz nam przybliżyć wasze zdanie na ten temat?
ArenaNet: Próbowaliśmy różnych formatów dla GW2 i zdecydowaliśmy się na taki, który sprawdza się dobrze dla różnych grup graczy i był znany szerokiej publiczności. Chcemy zbudować otwartą społeczność PvP i znalezienie formatu gry, który daje możliwość zarówno przyjaznej rozgrywki, jak i zaciętej rywalizacji, było sporym wyzwaniem.
Uznaliśmy, że format podboju działa dobrze na naszych otwartych serwerach zarówno dla turniejów 5v5 i 10v10. Ważne jest dla nas, żeby ludzie mieli możliwość przeniesienia się z mniej do bardziej zaciętych rozgrywek. Mamy nadzieję, że nowy gracz będzie mógł po prostu nacisnąć „Graj” w przeglądarce serwerów, poznać grę, nawiązać kontakty i zbudować jakąś pewność siebie. Kiedy już będzie dobrze zaznajomiony z grą, działaniem map i buildów, chcemy widzieć go w rozgrywkach turniejowych w naszym automatycznym systemie, a w końcu w zaplanowanych rozgrywkach, gdzie będzie mógł walczyć o miejsce w rocznych rozgrywkach. Naszym marzeniem jest ujrzenie, jak ktoś przechodzi drogę od żółtodzioba do mistrza świata. Chcemy po prostu stworzyć ścieżkę, którą gracze będą mogli podążać.
Mając to na uwadze, możemy zdecydować się na wypróbowanie nowych formatów w przyszłości, ale chcemy się upewnić, że nie doprowadzimy do rozłamu w naszej społeczności graczy i że wszelkie dodatki i ulepszenia będą dobre dla gry.
Redaktor: Jeśli Guild Wars 2 ma naprawdę zaistnieć na scenie e-sportu, będzie musiał istnieć tryb widza. Potwierdzone już zostały prace nad nim. Czy są jakieś wieści na ten temat, chociażby kiedy takie rozwiązanie zostanie zaimplementowane? Czy myśleliście też nad dodaniem możliwości oglądania powtórek?
ArenaNet: Bardzo wierzymy w to I kwestia ta jest wysoko na naszej liście rzeczy do dodania do Guild Wars 2. Będzie gotowa kiedy…będzie gotowa
Redaktor: W jakim stopniu bierzecie pod uwagę cały aspekt e-sportu podczas tworzenia gry? Na przykład, czy bierzecie pod uwagę komfort bycia widzem w grze?
ArenaNet: Zajmowaliśmy się tym od samego początku tworzenia PvP. Wiele się nauczyliśmy oglądając inne e-sporty (każdego dnia w naszym biurze jest uruchomiony jakiś stream z e-sportów) i łącząc to wszystko z lekcjami jakie wynieśliśmy z oryginalych Guild Wars, staraliśmy się zbalansować potrzeby widzów, komentatorów i graczy. Chcieliśmy, żeby łatwo było w to wejść i się zaangażować, ale chcieliśmy także dać możliwość doświadczonym graczom pokazać ich mistrzostwo. Co więcej, staraliśmy się sprawić, żeby gra była ekscytująca dla widza, jak również łatwa do zrozumienia dla komentatorów, aby mogli oni przekazać wystarczającą ilość informacji widzom.
Redaktor: Jeszcze co do e-sportów: czy myślicie, że Guld Wars 2 będzie miało profesjonalnych graczy, którzy będą zarabiac pieniądze na turniejach i streamach?
ArenaNet: Taka mamy nadzieję. Globalna społeczność graczy decyduje o tym, które gry są grane na najwyższym poziomie, zarówno jeśli chodzi o FPS, RTS, czy inne. Guild Wars 2 łączy aspekty tych gier, więc mamy nadzieję, że będzie się podobać zarówno graczom, jak i widzom.
Redaktor: Czy macie jakieś plany, co do promocji PvP? Czy turnieje będą reklamowane na stronie głównej lub na ekranie logowania?
ArenaNet: Nie możemy na razie zbyt wiele na ten temat powiedzieć, ale są plany dotyczące tych spraw. Mogę powiedzieć, że chcemy wspierać społeczność e-sportów i podążamy za współczesnymi trendami i przykładem dawanym przez firmy wspierające swoje społeczności.
Redaktor: Jeśli będzie system rankingowy, to na czym będzie się opierał? Indywidualnej randze gracza, czy też randze drużyny czy też może na jednym I drugim? Czy będzie oparty na całkowitej chwale czy na czymś innym?
ArenaNet: Mamy plany, ale jeszcze nie możemy o tym mówić. Przepraszam…
Redaktor:Wielu graczy pytało o endgame w Guild Wars 2. Odpowiedzieliście nam: „endgame zaczyna się na pierwszym poziomie” i pokazaliście nam, że mamy ustandaryzowany sprzęt i możliwość zmiany klasy w ciągu kilku minut. Ogłoszenie, że w podobny sposób chcecie zbalansować PvP brzmi naprawdę dobrze. Czy możesz nam powiedzieć, czy zamierzacie trzymać się tej filozofii w przyszłości i nowi gracze nie będą ograniczeni zaległościami w farmingu?
ArenaNet: Tak, trzymamy się tej filozofii. Uważamy, że jest to kluczowe do sukcesu PvP w Guild Wars 2. Chcemy, aby nowi gracze, którzy przyłączą się do społeczności, mogli skupić się na uczeniu się gry, a nie na „przygotowywaniu się do dobrej zabawy”. Chcemy, aby można było się bawić w PvP jak najszybciej! Oferujemy nagrody estetyczne, ale nie zwiększające moc. Nikt nigdy nie będzie miał statystycznej przewagi w czasie gry w PvP. Bycie nowym graczem będzie się stawało nawet coraz łatwiejsze, w miarę jak będziemy dodawać nowe funkcje.
Oryginalne źródło: