Poprawka pierwszy dungeon jest na 30 poziomie (Ascalon Catacombs story mode) i jest perfectly doable na tym poziomie. Ogólnie kolejne dungeony odblokowują się co 10 poziomów, z tym, że Crucible of Eternity odblokowuje się na 78 poziomie a Arah Story mode jak dojdziesz do ostatniego questa w Personal Story.
Każdy dungeon story mode jest łatwy do zrobienia na poziomie, na którym się odblokowuje (czyli 30, 40, 50, 60, 70, 78, 80). Inaczej sprawa ma się z explorable mode (czyli trudniejsze wersje), niektóre mogą sprawić problemy i to duże na 80 poziomie, a co dopierow na low lvlu.
Questów oprócz personal story jako tako w GW2 nie ma, serduszka to tzw activities, gdzie dokonujesz pewnych czynności w celu zadowolenia NPCowego serduszka. Jednak nie musisz do niego podchodzić, by wziąć quest. Jeżeli jesteś na obszarze, na którym to serduszko się znajduje i wykonujesz tam jakieś czynności, których ten NPC oczekuje, zapełnia Ci się pasek postępu. Nie ma jednoznacznie napisane co trzeba wykonać tak jak winnych mmo, że np. idź i zabij 10 bandytów, czy zbierz 15 czegoś tam. Tutaj robisz takie czynności jakie chcesz, możesz zabijać, możesz zbierać, możesz karmić krowy, możesz robić cokolwiek npc oczekuje, pasek postępu jest jeden dla wszystkich czynności.