Witam wszystkich,
Zakładając ten wątek chciałbym poradzić się osób, które być może mają jakieś doświadczenie, bądź orientują się w kwestii, którą poruszam.
Mianowicie nieco ponad rok temu kupowałem laptopa na MediaExpert.pl (2 lata gwarancji na sprzęt). W sumie do niedawna nie było żadnych problemów z działaniem sprzętu, natomiast od jakiegoś czasu, może około miesiąca, zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Po pierwsze - pojawił się backlight bleeding w górej części ekranu, obszar dosyć spory, bardzo widoczny na kolorach ciemnych (“zakamuflowałem” to przed moimi oczami podnosząc jasność kolorów o 30%). Po drugie - dysk HDD (jest jako dodatkowy, system stoi na SSD) co kilka-kilkadziesiąt minut tak jakby przechodził w uśpienie (tak, wiem, że jest opcja zapobiegania temu w panelu Intel Rapid oraz w ustawieniach zasilania - to nie pomaga w żadnym stopniu); w praktyce wygląda to tak: załóżmy, że gram sobie w CS’a, który siedzi sobie na HDD - w randomowych momentach “budzenia się” HDD jest 1-2 sekundowy lag, dzieje się tak w różnych odstępach czasowych. Po trzecie - co jakiś czas rano, kiedy po nocy uruchamiam laptopa - system nie wczytuje się (zdarza się to raz na X uruchomień, są dni, kiedy tego nie ma, są dni, kiedy dzieje się 2x pod rząd); tutaj pomaga restart (tak, reinstalowałem system X razy, bez efektu). Po czwarte - dziś rano przez 2 uruchomienia systemu nie działała klawiatura. Podświetlenie włączało się, natomiast żaden klawisz poza przyciskiem power nie reagował, dopiero po 2 restartach problem zniknął.
Po opisaniu mniej więcej problemów ze sprzętem nasuwa się moja prośba o poradę od Was, a w szczególności od osób, które znają się na rzeczy - czy mam prawo do rękojmi, czy “bawić” się z nimi w gwarancję? Sprzęt był kupiony na moją osobę, nie na firmę oczywiście.
Z góry dziękuje za wypowiedzi.