Jack of all trades, master of none

Cześć,

Sporo czasu szukałem czegoś w co mógł bym pograć i skacząc od gry do gry zawsze kończyłem odbijając się od gatunku mmo i powracałem WoWa na privach Vanilla, gdzie w zeszłym roku z pomocą przyszła mi wersja Classic, którą uwielbiałem aż do teraz. Niestety Blizzard ma w dupie graczy przez co grę zżera fala botów, handlarzy goldem i niepotrzebnym wyścigiem szczurów.

Tutaj pomocną dłoń wyciągnął GW2 który odrzuciłem po premierze ponieważ nie podszedł mi system walki i jakoś tak wszystko było meh, ale z czasem gusta się zmieniają na szczęście i chciał bym podejść do tej gry w prawdziwie casualowy sposób grając 1-2 godzinki dziennie dla czystego relaksu. Interesuje mnie cały content zaczynając od PvE poprzez dungi, fractale, WvWvW i wszelakiej maści PvP a patrząc na GW2 wiem, że ta gra właśnie może mi to zapewnić.

Należę do grona mega niezdecydowanych graczy pod względem wyboru klasy postaci a tutaj nie chciał bym co miesiąc próbować czegoś innego tylko skupić się na jednym, dlatego zwracam się z prośbą do veteranów o małą podpowiedź odnośnie doboru klasy do mojego stylu gry. Jak w temacie lubię typowe hybrydy toteż w WoWie grałem Druidem ponieważ mogłem się nim odnaleźć w każdym aspekcie gry, czy to tankowanie, leczenie, buffowanie, skradanie się oraz niezwykła mobilność. Zależnie od sytuacji zawsze miałem coś w rękawie, nieważne czy grałem sam czy też w grupie. Może nie był najlepszy w tym co robił i większość klas robiła to znacznie lepiej w konkretnej dziedzinie ale jednak złożoność i poziom skomplikowania bardzo mi odpowiadał, ponieważ z każdym dniem uczyłem się czegoś nowego dzięki czemu nie musiałem klepać altów ponieważ coś mi się znudziło w danej klasie.

Tego samego poszukuję w GW2 i wiem, że wszystkie klasy są tutaj hybrydami aczkolwiek nie każda sprawdzi się w tym czego oczekuję, czyli możliwości gry na różnych frontach i klasy która będzie dość wymagającą aby nagradzać mnie za każdym razem gdy odkryję w niej coś nowego i unikalnego.

Zdaję sobie sprawę, że jest to ciężki orzech do zgryzienia, aczkolwiek mam nadzieję że ktoś przyjdzie mi z pomocą i rozjaśni co nieco, a nóż ktoś jeszcze na tym skorzysta.

“Należę do grona mega niezdecydowanych graczy pod względem wyboru klasy postaci a tutaj nie chciał bym co miesiąc próbować czegoś innego tylko skupić się na jednym”
HAHA, nie w gw2, jeszcze założysz 20 innych postaci, ja aktualnie jestem na etapie, że nie podoba mi się RASA i tak mam tą samą klase na kilku rasach :>
ALE jeżeli chcesz być uniwersalny, to GUARDIAN bez dwóch zdań. Power DPS, Condi DPS, Buff, Healer. Posiada bardzo duzy wybór broni plus na elitce Firebrand dostaje dostęp do “tomów” gdzie dochodzą praktycznie 3 paski nowych skili.
Guardianem pójdziesz wszędzie i zrobisz wszystko.

Hej

Tzn powiem to tak - w gw2 jest niewiele klas którymi ograsz każdy tryb (o ile Ty może byś ograł o tyle na Raidach nie koniecznie wezma build medicore albo po prostu ustawisz na swojej klasie jakis konkretny build - ale to i tak ciagle Twoja klasa). Ale do rzeczy…
Po krótce opisze Ci każdą klase a co Cie bedzie bardziej krecic to juz sam wybierzesz.

Jeżeli lubisz klasy nietuzinkowe lub niezbyt banalne to np:

*Revenant - mechanika dosc oczywista czyli zmiana stance ktore daja inne skille 6-0, kazda stance specjalizuje sie w czyms innym a to power dmg, a to condi dmg, a to bardziej tank a to nawet i healer (nie najlepszy ale …) Także revek i na open world, i na pvp i na wvw i na fraktale i na raidach (z tym ze tutaj jak juz wspomnialem musisz zaakceptowac fakt ze bys np musial grac alac reve lub innym sytuacyjnym buildem - ale raidy to absolutnie end game w gw2 i nie idzie sie tam az tak szybko)

*Mesmer - mesmer to wizytowka gw2 - mozesz miec i jako power dps i condi dps a to tank. Raczej healera z tego nie bedzie. Ograsz tym kazdy tryb no i pamietajmy ze mesmer=portal :] co w wielu sytuacjach jest nieocenionym walorem tej postaci

Emgineer - specyficzna klasa. Taki mr Gadget. Klasa rowniez nietuzinkowa ale najbardziej (przynajmniej dla mnie) miodna jest elitka holosmith dzieki ktorej sam mozesz sie usmiercic - dziala na zasadzie high risk=high reward - specka dziala tak ze wchodzisz w tryb holo gdzie postac nagrzewa sie dodatko uzywanie skilli powoduje szybsze nagrzewanie a im bardziej nagrzany tym wieksze premie a to do dps a to do heala itd w momencie przegrzania otrzymujesz obrazenia i to nie male. Klasa ta moze byc i power i condi dps i healer i swego czasu bardzo twardy node holder. Ograsz tym kazdy tryb.

Elementalista - o ile core i tempest nie maja wysokiego progu ogrania klasy o tyme weaver niestety wymaga dluzszej ilosci czasu zeby poprawnie nim grac (dzieki mechanice mieszania zywiolow gdzie ma znaczenie ktory zywiol jest pierwszy a ktory drugi albo czy nawet nie mieszamy). Rowniez klasa ktora wszedzie ma swoje miejsce - power/codi dps, healer, suport itd

Ranger - klasa ktora ma niski prog opanowania podstaw. I ktora w wielu wypadkach jest self-care. Klasa rowniez ktora ograsz wszystko z zaznaczeniem ze jako healer praktycznie jestes meta/submeta na wszystkich bossach raidowych.

Guardian - został juz wspomniany powyzej.

Warrior - podobnie jak guard - prosta mechanika i mniejsze żonglowanie buildami na np raidach (warrior to taka specyficzna klasa ze majac 2 komplety gearu mozesz z nich zrbic pod raidy 4 buildy - power/codi dps oraz power/condi bannerslave). Klasa ktora wszedzie ma wejscie absolutnie wszedzie.

Necormancer - prosta klasa z fajnymi mechanikami zmiany formy plus na np open world bardzo self-care dzieki przywolancom. Niestety to klasa ktora na raidach moze miec problem ze znalezieniem miejsca w wielu przypadkach

Thief - thief to dosc specyficzna klasa poniewaz jako jedyna nie ma cooldowns na podstawowych skillach (ma za to mechanike initiative ale mniejsza). Poza tym w trybie np pvp nie koniecznie bym polecal poczatkujacemu ze wzgledu na jego specyfike - latwo ubic thiefa ktory jest prowadzony przez srednio zaawansowanego gracza a poza tym wielu srednich graczy myli jego zadanie na pvp albo przynajmniej priorytet i zamiast kontrolowac mape chce zostac przodujacym teamfighterem ale mniejsza. Poza tym w tym trybie to postac z najmniejszym marginesem bledu.

~ Raidy - tutaj generalnie nie ma klasy moze poza rangerem i jego specka druid, która na jednym setupie/buildzie ma wstep na kazdego bossa. Dzieje sie to przez to ze jeden boss jest podatny na power albo cond dmg.
~Fraktale t4 - tutaj sprawa jest o wiele prostsza bo jednym buildem ograsz kazdego fraktala i nierzadko build z raidu smialo stosuje sie na fraktalach (czasem z malymi zmianami skilli/traitu na sytuacyjny)
~PvP - tutaj sprawa sie komplikuje bo potrzeba sporo czasu zeby ogarniac tryb na co slada sie wiele czynnikow. Otóż … przede wszystkim trzeba dazyc do tego aby swoj build znac na zasadzie odruchow, znac traity, znac skille. Kolejny etap to podstawowa znajomosc pozostalych klas/buildow (zeby nie uzywac skilli na pałe jak np guard wlasnie robi renewed focus itd), kolejny wazny element PATRZEC I CZYTAC mape - brzmi to banalnie ale niestety wiele osob o tym zapomina i biega po mapie albo campi zupelnie bez sensu (element ten jest po ptostu must have i to jako priorytet dla roamerow). I dopiero wtedy zaczniesz dostrzegac czemu jakis build jest meta a jaki nie. I UWAGA - to ze build jest meta na pvp nie oznacza ze bedziesz nim gral odpowiednio i da Ci on przewage. Buildy meta sa meta TYLKO i WYLACZNIE jezeli ogrywa sie je prawidlowo (bo czesto “prawie” prawidlowo zniecheca gdyz bardzo wiele takich buildow biega na pvp i ludzie szybko sie zaznajamiaja jak grac przeciw nim - wyjatek swego czasu condi mirage :stuck_out_tongue: ale to dawne dzieje jak mial 2x dodge na pvp)

Dungi, Open world i cala reszta - tutaj grac mozesz praktycznie wszystkim takze do tych trybow nie musisz przykladac super uwagi. Na upartego zrobisz czystego healera i na open worldzie bedziesz mogl grac - sprawdzalem :stuck_out_tongue:

PS: co do podejscia ze sie gra mainem a reszta to jakies tam alty :] hihi
Jak nabijesz ileś-set/tysiecy godzin (jezeli wytrzymasz) sam zobaczysz ze moze i tak sie da tylko po co. Gw2 ma inna mechanike end game (tzn w wowie masz windowanie ilvl dlatego masz takie skupienie na mainie) tzn end game gear jest stosunkowo latwo zdobyc. Jedynie co odroznia dobrego gracza od sredniaka to skill. W gw2 (rowniez w przeciwienstwie do wow) Skill gracza >>>>>>gear. I to do tego stopnia ze dobrzy gracze w gearze exotic sa w stanie bezproblemowo wykrecac lepsze statystyki np dpsu.
Takze dojdziesz do momentu ze masz ubrana postac i ograsz nia uuuuu i jeszcze troche i sam zobaczysz ze teraz szlifujesz skill (a ze wzgledu na combat system jest co szlifowac) i warto zobaczyc inne klasy bo raktycznie kazda klasa jest miodna na swoj sposob.

PS2 - jakbys szukal buildow itd to od razu powiem np na przykladzie juz wspomnianego guardiana. Kazda ma 3 buildy podstawowe w zaleznosci czy uzywasz i jakiej uzywasz elitarnej specjalizacji. ELitarne specjalizacje odblokowuje sie w dodatkach (wyjatkiem jest tryb pvp gdzie masz dostep do wszytskiego jezeli masz dodatki). I tak:
Core guardian - czyli guardian bez elitarnej specjalizacji
Dragonhunter - to guardian z elitarna specjalizacja z dodatku HoT
Firebrand - to guard z elitarna specjalizacja z dodatku PoF
Zeby doblokowac elitarna specjalizacjie MUSISZ miec wbity 80lvl

Od razu podlinkuje Ci strony z buildami:

  1. https://metabattle.com/wiki/MetaBattle_Wiki - z tej strony polecam buildy dla pvp, wvw, open world
  2. https://discretize.eu/builds - buildy pod fraktale
  3. https://snowcrows.com/ - buildy na raidy

Serdeczne dzięki za odpowiedzi!

@Aguire niestety tak już mam, że szybko się czymś nudzę a w przypadku altów mam zajoba że po wbiciu jakiegoś poziomu może mi się nie podobać jak dana klasa wygląda i robię ją od początku zmieniając przy tym rasę…

@Majki83 dziękuję za tak obszerną odpowiedź, zdaje sobie sprawę że zapewne nie napisałeś wszystkiego i starałeś się przedstawić wszystko w telegraficznym skrócie przez co jeszcze bardziej jestem pod wrażeniem jak obszerna jest to gra. GW2 posiadam od premiery, później dokupowałem tylko dodatki ponieważ lubię ten tytuł i z sentymentu do jedynki chciałem wesprzeć twórców, dzięki czemu mam na koncie 2 boosty do 80 które zapewne w przyszłości wykorzystam na jakiegoś alta. Tutaj przychodzi wybór pierwszej klasy i chociaż pierwszym moim założeniem było wybranie złożonej i uniwersalnej klasy tak teraz odchodzę od tego ponieważ widzę, że gra ma bardzo dużo do zaoferowania i nawet jeśli sama klasa będzie mnie w jakiś sposób nudzić to zawartość GW2 mi na to nie pozwoli :slight_smile:

Zastanawiam się nad dwiema klasami:

  • Guardian - na początku blednie zakładałem, że to paladyn ale po tym jak trochę o nim poczytałem wychodzi na to, że bliżej mu do battle maga niż do palka, wygląda na bardzo ciekawą klasę aczkolwiek wydaje mi się być bardzo statyczna, przez co skłaniam się bardziej ku kolejnej postaci jaką jest

  • Ranger - mylnie założyłem, że jest to coś na wzór huntera z WoWa gdzie latasz z petem i siejesz z łuku, w pewnych aspektach fajna postać ale po czasie może znudzić. Tutaj w end game zmienia się w druta dlatego może mnie ciągnie do niego plus pety, które są unikatowe na swój sposób a w późniejszym etapie gry to właśnie z ich unikalności można korzystać łącząc się z nimi, jeśli dobrze to zrozumiałem.

Lubię grę solo jak i w party dlatego wydaje mi się, że ranger będzie lepszym wyborem. Ewentualnie wbiję obie postacie do pewnego poziomu i wtedy zadecyduję. Niestety nie mam już tyle czasu co kiedyś a i w związku z wyjazdową pracą przez dwa tygodnie nie mam dostępu do neta przez co raczej nie będę maniaczył i minmaxował czegoś. Do GW2 podchodzę bardziej jak do pogrania na luzie i casualowego zabijacza czasu, który mam nadzieje w jakiś sposób mnie wciągnie.

Czy mógł byś mi jeszcze opisać jak to jest z buildami? Czy mogę je dowolnie zmieniać na poszczególnych etapach gry, czy jak już pójdę w jedno to muszę przy tym przystać a sama respecjalizacja jest nieopłacalna? Wszędzie widzę wzmianki o meta buildach jak to w każdej grze mmo bywa coś jest lepsze, coś gorsze i ciekawi mnie czy jakikolwiek sens mają personalne buildy, tj. w pewien sposób zmodyfikowane pod swój styl gry?

Tips nr one - jezeli nie jestes pewien jakiejs postaci/klasy czy elitki najlepszym sposobem zeby sprawdzic ja i to bez koniecznosci uzywania boosta jest stworzenie nowej klasy i przejscie misji z lokacji startowej (do momentu aktywacji ikony pvp) gdyż wtedy dostaniesz mozliwosc wejscia do lobby pvp. A w lobby pvp (i tylko tam) postac jest maksowana i masz dostep do wszystkich umiejetnosci plus kazdej elitarnej specjalizacji .

A wracajac do Twojego pytanie zaczne od konca
Buildy - smialo eksperymentuj, zmieniaj, ustawiaj jak chcesz bo gra nie lockuje Ci buildu na jednym z ktorym sie musisz meczyc do konca. W trakcie gry musisz wykupywac traity ale spokojnie punktow bedzie az nadto zeby je wszystkie wykupic (od razu kolejny tip- na mapach central tyri 1 heroe challange (hc) = 1 punkt do wydania na traity ale w dodatkach pof i hot 1 hc = 10 pkt- to tak na marginesie ze elitarne specki sie w miare szybko wykupuje. I nastepny tip jezeli uzyjesz lvl boosta - ktorego nie polecam na poczatku uzywac- lub wbijesz max level przy pomocy tome of knowledge to automatycznie masz tyle pkt zeby wykupic wszystkie traity podstawowe czyli te bez elitek.
Raz wykupiony trait czy cale drzewo traitowe mozesz pozniej dowolnie konfigurowac praktycznie w kazdym momencie gry.
Co do respecjalizacji - w gw2 elitarne specjalizacje bardzo czesto daja nam calkowicie odmienna mechanicznie podklase. Przyklad rangera:
W wersji core czyli bez elitki po prostu jestes typowym rangerem czyli czyli mozesz biegac np z lukiem (o broniach pozniej) i innym zestawem broni na swapie z petem itd elitka druida powoduje ze pojawia sie mechanika ladowania celestial avatara (taki pasek) i jak go napelnisz i uruchomisz dostajesz dostep do calkowicie nowych skilli suportujacych/leczacych. Czyli elitka ta warunkuje juz nasz playstyle pod ta mechanike. A elitka soulbeast umozliwia pochloniecie duszy aktualnie uzywanego peta dajac nam 3 skille charakterystyczne dla tego peta. Poza tym sam proces wchlaniania daje nam jakies bufy. Takze tutaj skupimy sie bardziej pod katem doboru peta i umiejetnym wykorzystaniu faktu ze bez pochloniecia peta on dziala np na przeciwnika kiedy my go bijemy czy strzelamy z dystansu a po pochlonieciu juz tego peta nie ma (jest w nas) ale za to mamy postac w jakis sposob zbufowana.
Ale nie ma tak ze buildy core sa jakies ulomne/gorsze od tych z elitkami. Sa inne i klada nacisk na cos innego. Dlatego na np pvp spotkasz cala game buildow bez elitek.

Kwestia broni - w gw2 w odroznieniu od wielu mmorpg uzywane bronie nie tylko warunkuja jakie np obrazenia zadajemy ale co jest glowna cecha - warukuja jakie bedziemy mieli skille 1-5 (uwaga - np miecz na guardianie da inne skille 1-5 niz miecz na rangerze - kazda postac dla tej samej broni bedzie miala unikatowe skille).
Co za tym idzie? W gw2 masz swap broni czyli zmiane miedzy dwoma zestawami broni (wyjatek engineer -bo ma mase gadgetow dajacych nowe skille, i elementalista - bo ma 4 zywioly … tzn mozna im zmieniac bronie ale poza walka). Dlatego np warto przemyslec jak sobie to zrobic czy np jeden zestaw pod full contact a drugi na dystans - tutaj ranger ma jeden z lepszych mozliwosci dzieki shortbow czy longbow. Czy moze jeden zestaw ofensywny a drugi bardziej defensywny, czy moze oba ofensywne na full contact-pytanie po co? a no bo uzywanie broni powoduje cooldown wiec w czasie cooldownow przelaczasz sie drugi zestaw zeby zadawac dalej duze obrazenia.
kolejny tip - do broni mozesz wlozyc sigile i one aktywuja sie kiedy wlasnie zmieniasz na ten zestaw broni. Np masz sigil ktory powoduje ze pierwsze uderzenie ukradnie buff przeciwnika i dziala to przez 4 sek.
Czy ma sens wlasny build lub modernizowanie meta buildow- tak tak jak najbardziej tak. O ile na raidach polecane skille maja przelozenie na jak najbardziej optymalny wynik (czyli jak jestes dpsem to nie ladujesz niepotrzebnie skilli suportujacych czy leczacych bo od tego masz healera w druzynie i on ma o to zadbac, Ty masz robic jak najwiekszy dps). O tyle w pozostalych trybach jest wrecz polecane eksperymentowanie. W pvp jak najbardziej polecam modernizowac build bo oklepane buildy kazdy zna (lub pozinien) i wie jak sobie z nim radzic a jak uzywasz jakis skilli niszowych to ludzie zaczynaja sie gubic.
Tip - ma znaczenie kolejnosc uzywania skilli - tzn jezeli ustawiasz jakis skill to on bedzie scisle powiazany z ustawionymi traitami. Jezeli uzstawisz trait gdzie bedzie np napisane ze wszystkie skille z grupy beast dostaja dodatkowy buff do fury to nagle jak ustawisz skill z tej grupy to otrzyma on ten buff i bedzie to opisane. Ale bez tego traitu nie mial by tego bufa.I co wiecej tj pisalem kolejnosc ma znaczenie bo np masz skille 1-5 i skill 5 jest najsilniejszy, ale skill 4 daje ci quickness a 3 fury to zanim uzyjesz tego najsilniejszego 5 to najpierw uzyj 4 potem 3 a na koncu 5 - dzieki temu quickness spowoduje ze szybciej rzucisz skill 3 i szybciej skill 5 a 3 dodtkowo zbufuje Ci i tak silny skill 5. WIem brzmi to skomplikowanie ale pozniej sie wyjasnia latwo (bo teraz teoretyzujemy).

Co do wymienionych klas - tutaj moze byc lekki problem bo nie da sie zaszufladkowac klasy a czesto nawet i samej elitarnej specki.

Guardian - moze byc to klasa zblizona do paladyna jak najbardziej - ale ok od poczatku:
Jezeli bedziesz tworzyl build typu dps lub quasi dps to jeszcze te buildy mozna podzielic na power dps i condi dps - i z w zaleznosci od tego niektore bronie lepsza do power dps a niektore do condi dps :]
Build core czyli bez elitek - tutaj mozesz byc i takim warriorem z domieszka suportu, i mozesz nawet byc jakims tam healerem/suport (dzieki staffowi i wiekszej ilosci afiksow healing power).
Dragonhunter - tutaj to czysty dps z ewentualna domieszka buffow dla innych, masz harpoon, masz takie widowiskowe swiete plapki (widowiskowe w klimacie guardiana czyli zrobione z jakies swiatlosci itd) itd
Firebrand - tutaj zaczyna byc ciekawie bo o ile guardian to prosta klasa o tyle firebrand robi ja troszke bardziej zaawansowana - otoz z firebranda mozesz zrobic i power dps i condi dps i healera i suportera i hybryde. Mechanika takiego guardiana jest taka ze oprocz standardowych skilli 1-0, skille f1-f3 daja dostep do roznych tomow a kazdy tom 5 nowych skilli
i tak f1-daje skille z obrzeniami od codi plus cc
f2 - skille leczace i suportujace
f3 skille suportujace i bufujace
Dodatkowo skille 6-0, (sa to skille ktore kazda elitarna specka daje inne charakterystyczne dla siebie ale nie musisz uzywac tych charakterystycznych, mozesz uzyc skilli core tutaj) dla firebranda sa bardzo fajne i dzialaja jak mantry - najpierw ladujesz mantre a po jej zaladowaniu masz 3 ladunki danego skilla uzywane bez cast time czyli instantly. Poza tym uzycie jednego czy dwoch ladunkow powoduje uruchomienie cooldownu na nim ale znacznie mniejszym niz jak bys uzyl ostatnigo ladunku :slight_smile:
Poza tym ustawiajac jakis skill czytamy czy dziala on tylko na nas czy np tez na innych czlonkow druzyny/party to warunkuje czy ktos jest dobrym teamfighterem/suporterem

Ranger - core ranger - tutaj tjpisalem moze byc typowym rangerem ALE - charakter gry bedzie rozniez mial (jak w kazdym buildzie) jakich broni uzyjesz bo mozesz byc z long bow/short bow (long bow dla power dmg, a short dla condi)- dla ataku dystansowego, sztylet dla skilli z evade, miecz - evade i mobilnosc, toporki dla poldystansow itd
Druid - tutaj tez mozesz byc bardziej ofensywnym druidem gdzie skille leczace beda dodatkiem lub bardziej healujacy druid gdzie atak bedzie mniejszy
Soulbeast - podobnie jak core tutaj zalezy jakiego peta uzywasz i jakie bronie ustawiles. Pet co moze Ci dac: np sowa daje Ci skill leczacy, przemieszczajacy sie na pewna odleglosc z duzym tempem, czy dajacy swiftness tobie i sprzymierzencom.

Tip - kazdy build mozesz zrobic bardziej tankowy lub bardziej glasscanon. Tzn jezeli grasz dpsem np guardianem pod power dps to ustawiasz staty na eq power, precision, ferocity ale mozesz tez ustawic eq z power, precision, vitality, ferocity wtedy masz nadal guarda dps ale np 5% dps poswiecasz na lepszy sustain.

Tip - w gw2 klasy dzielimy ze wzgledu na ciezkosc pancerza jaki uzywa. I tak np heavy armor uzywaja guardian, warrior, revenant.
Medium armor - ranger, thieef, engineer
Light armor - elementalist, necro, mesmer

Co za tym idzie jak zrobisz guardiana i bedziesz mial ascended eq na nim to nic nie stoi na przeszkodzie zeby zrobic np warriora i po wbiciu 80lvl przerzucic na niego to eq zeby nim grac.

Tip - kazda elitka daje danej klasie dostep do jakiejs broni ktorej normalnie nie moze uzywac bez ustaionej tej elitki np Guardian - elitka dragonhunter daje mozliwosc uzywania longbow (skille sa charakterystyczne dla swietego wojownika), a elitka firebrand - topora (skille przyciagajace, stawiajace znaki na ziemi itd)

Generalnie zdaje sobie sprawe ze nie ulatwiam Ci zadania a wrecz bardziej komplikuje dlatego polecam obejrzec na yt prezentacje kazdej klasy wraz z omowieniem elitek
Tutaj polecam np:

Dzięki jeszcze raz za tak dokładny opis i jak sam napisałeś jeszcze mi utrudniłeś :smiley: bo jak wcześniej miałem gwoździa w głowie tak teraz mam ich pięć.

Boostować postaci nie chcę, napewno nie chcę tego zrobić na pierwszej. Mianem chciałbym zrobić cały wątek, tutaj szukam postaci którą będę mógł czerpać garściami z gry i dlatego na myśl przyszedł mi ranger i gdzieś tam jeszcze chodził po głowie necro. Na dobrą sprawę każda postać wygląda fajnie i każda z nich ma coś ciekawego do zaoferowania, jednak wiem po sobie że człowieka z czasem dopada monotonia i na pierwszą klasę chcę wybrać taką która da mi najwięcej funu z gry, tak jak to miało miejsce w przypadku Druida na classicu. Nie kręcił największego DPSu, nie był main tankiem ani main healem, ot zwykły druid który niby nic nie wnosił ale za to świetnie się na nim bawiłem mogąc wypełnić każdą lukę czy to offtankując, biegając z flagą na wsg, łażąc w stealth za liniami wroga czy lecząc w uzupełniając manę healem lub lecząc gdy Ci padli. Pooglądam filmiki i dam znać na co się zdecydowałem.

Jeszcze pytanko na koniec, może głupie ale lepiej zapytam odnośnie rasy. Czy ma ona jakieś większe znaczenie czy też czysto kosmetyczna sprawa? Kapusta ranger wydaje się fajną opcją :smiley: Lore też do niego fajnie się wpasowuje.

Heh wiesz ja w gw2 spedzilem ponad 7k godzin i zawsze mialem niedosyt.
Nie rasa nie ma znaczenia - tylko poczatkowe misje sa inne.
Ranger tez moze znikac
Ale… W gw2 sa combo fieldy i combo finishery - niektore skille robia combo field a inne combo finisher (trzeba patrzec w opisie skilli) i kombinacje tych dwoch daja jakis efekt np na rangerze petem smokescale robisz combo field smoke (f2) i majac greatsword robisz w tym fieldzie skill chyba 3 jak dobrze pamietam (leap) i stajesz sie niewidzialny na kilka sek. Jest wiecej mozliwosci bycie niewidzialnym na rangerze ale to taki przyklad. Albo jak w tym samym combo field zrobisz na longbow skill 2 rapid fire to strzaly dodatkowo oslepiaja przeciwnika.
Ranger na open world ma dodatkowa zabawe z szukaniem petow do oswojenia. A inne sa na ladzie a inne pod woda

Ciekawie brzmią te kombinacje, znikanie to był taki luźny przykład. Najlepiej bawię się lecząc na PvE czy PvP więc ostatecznie to będzie decydującą kwestią, chociaż znowu z tego co czytałem ciężko się leczy na pvp :smiley:
Dzięki jeszcze raz @Majki83 jesteś encyklopedią :smiley:

Prosze bardxo jak cos to pisz smialo.