Jak efektywnie grać w środowisku PvE

Na wstępie napiszę, iż informator czy też poradnik nie jest w 100% mojego autorstwa, jest zlepkiem najważniejszych informacji, które dotychczas udało mi się zebrać czytając masę poradników do poszczególnych klas, informacji o zbrojeniu czy najefektywniejszym systemie walki w obecnym środowisku PvE (z naciskiem na Dungi/Fractale).

Na pewno wielu znajdzie to już im znane informacje a wielu rozwieje wątpliwości.

Zasada jest jedna "jeżeli się nie rozwijasz to się cofasz".

Wykorzystana wiedza pochodzi z:

Oficjalnego forum GW2

GW2Guru

Reddit

Pomiędzy PvE a PvP(WvW/sPvP) jest gigantyczna przepaść w systemie zbrojenia czy traitowania, PvE jest bardzo mocno ograniczone i niektórymi buildami czy sposobem gry możemy wnieść więcej niekorzyści niż korzyści dla swojej drużyny.

Jednak najważniejszy jest tu nie tyle skill, co doskonała znajomość mechaniki PvE.

PvE nie jest takie proste jak mogło by się na pierwszy rzut oka wydawać. Podjęcie decyzji w jaki sposób chcesz wspierać swoją drużynę oraz dobór klas może nie być łatwy. Celem było powstanie przewodnika jak być efektywnym na dungeonach i fractalach.

Poradnik ograniczę do buildów bazujących na Power, nie dlatego iż sądzę, że buildy supportowe czy kondycyjne są bezsensowne. Raczej dlatego iż są dużo bardziej złożone i by w pełni je wykorzystać musimy posiadać doskonale zgraną drużynę z odpowiednio dobranymi buildami znającą styl gdy reszty drużyny. W pugach i mniej zgranych drużynach power buildy działają zdecydowanie lepiej.

Idąć na dunga jako support w momencie gdy drużyna nie ma pojęcia o stylu supportu jaki wkładasz, będziesz tylko kulą u nogi, gdyż nikt nie będzie współpracować z Tobą co za tym idzie cały włożony support się zmarnuje a obrażeń nie będzie.

Podobnie z buildami na kondycje, im więcej graczy zbudowanych na kondycje tym dłużej trwa walka, wszystko przez ograniczenie obrażeń z kondycji, których nie da się przeskoczyć.

Podsumowanie obecnej struktury PvE

Wszyscy, który zawitali do GW2 z jakiegokolwiek innego MMO, przyzwyczajenie są do tego iż każda postać spełnia w drużynie określoną rolę jak tank, support/healer, dd (damage dealer, alternatywnie dps) i z tym przyzwyczajeniem nadal w pewnym stopniu skupiają się by jakąś rolę wykonywać. Jednak ArenaNET całkowicie usunęła te role ze swojego środowiska PvE.

W rzeczywistości obecny stan PvE faworyzuje maksymalizację obrażeń nade wszystko inne. Zabijając bossy super szybko, nie dopuszczamy do sytuacji w której mocno skoncentrowany sprzęt defensywny czy supportowy jest nam przydatny.

Żeby bardziej podkreślić smutek sytuacji buildy kondycyjne, także niektóre glass cannony cierpią przez limit kondycji jaki może być nałożony na przeciwnika, po prawdzie mamy bardzo niewielki zakres zbrojenia się w środowisku PvE.

Ogólne rady zbrojenia 'Szklanych Armat'

Znaczy to, że domyślny sprzęt do zbrojenia każdej klasy to Berserker (Power/Prezycja/Crit Damage), glass cannon - szklana armata.

Doskonały gracz poradzi sobie każdą profesją wyposażoną w 100% w sprzęt berserkera w środowisku pve. Ja nie jestem doskonałym graczem, dlatego grając np Thiefem w niektóre sloty włożyłem sprzęt Knighta/Valkyrie albo nawet Soldiera, by podnieść nieco Vitalność oraz Tougness

Celem jest znalezienie idealnego balansu pomiędzy tym sprzętem by jak najbardziej zbliżyć się do 100% berserkera bez przesadnego przewracania się (czyli granicy w której nadal dobrze się bawicie). Dla niektórych graczy będzie to pełny Knight albo pełny Soldier - ale to w porządku!

Kiedy decydujemy się na poświęcenie statystyk ofensywnych dla zdobycie przeżywalności (tu wykorzystam tabelę użytkownika Strife, tabela informuje ile punktów statystyk oddajemy by zyskać 1% obrażeń krytycznych) należy postarać się tracić jak najmniej możliwych punktów i w pierwszej kolejności wymieniać przedmioty z dołu listy na sprzęt z statystykami pod przeżywalność. Generalnie cała biżuteria ascendent powinna być berserkera, przeżywalność uzyskujesz ze zbroi.

5 punktów - biżuteria oraz plecy7 punktów - Ascended Plecy8.5 punktów - Ascended Ringi8.7 punktów - Ascended Kolczyki9.4 punktów - Ascended Naszyjnik10 punktów- Traity (nie część ekwipunku, na liście dla porównania)12 punktów - Rękawice, Ramiona, Buty12.8 punktów - Broń jednoręczna i Amulet (nie ascendent)13.33 punktów - Kolczyk (nie ascendent)14 punktów - Plecy (nie ascendent)14.22 punktów - Bronie Dwuręczne14.4 punktów - Klata16 punktów – Pierścienie (nie ascendent), Hełm i Spodnie

Szybkie podsumowanie, idziesz full berserker, jeżeli giniesz za często wymieniasz na Knight albo Soldier Hełm, potem Spodnie, potem Klatę, potem idziesz według listy.

Runy

Ruby Orb są najtańszym sposobem zyskania obrażeń, potężniejsze są Superior Rune of the Scholar, jednak są znacznie droższe. Minusem Scholara jest fakt, że by utrzymać 10% bonus obrażeń musimy utrzymywać nasze HP powyżej 90% w przeciwnym razie bonus nie działa i lepiej zaopatrzyć się w tańsze Orby

Sigile

Sigil od Force i Accuracy są zdecydowanie najlepszymi Sigilami (Force jest minimalnie procentowo mocniejszy). Sigile konkretnie pod dungeon (dające 10% przeciwko danemu typowi wroga) lub Sigil of Night są dwa razy mocniejsze niż Force jednak muszą być spełnione konkretne warunki by bonus działał.

W pełni nastackowany (25) Sigil of Bloodlust podności obrażenia (full berserker) o 7,5%

Jeżeli często zmieniasz bronie, polecany jest Sigil of Battle (Warrior może to robić nawet co 5 sekund)

Natomiast jeżeli nie posiadasz zbyt dużo golda, najlepszy będzie na pocżatek Sigil of Air

Ascalon Catacombs : Sigil of Night.Caduceus Manor : Sigil of Justice.Twilight Arbor : Sigil of Night.Sorrow's Embrance : Sigil of Night.Citadel of Flame : Sigil of Night.Honor of The Waves : P1 – Sigil of WrathP2 – Sigil of Icebrood Slaying na Jaddeora I, Icefista i Balgrena Creedbreaker.Sigil of Wrath na Andala i Wollam.P3 – Sigil of Icebrood Slaying na Svanigandra oraz Fimbula.Sigil of Wrath przeciw Scourge the Zealot.Crucible of Eternity – Sigil of Night.Arah – Sigil of Undead Slaying.Fractale.Swamp : Sigil Of Night.Dredge : Sigil Of Night.Grawl : Sigil Of Night.Snowblind : Sigil Of Night.Jade Maw : Sigil Of Night.Cliffside : Fire/Force.Ascalon : Fire/Force.Aquatic : Serpent Slaying.Harpy : Brak danych.

Potionki

Nie wiem dlaczego ludzie nie używają potionek - nie stać ich, czy nie zależy im żeby szybciej coś zrobić 10% dodatkowych obrażeń oraz 10% zmniejszonych obrażeń to bardzo dużo! Szczególnie na trudniejszych Dungach/Fractalach na których wszyscy płaczą ale uzbroić się w jedzenie* potionki to już nie.

*- i nie chodzi mi o jedzenie na magic find...

Ascalon Catacombs : Ghost SlayingCaduceus Manor : Outlaw Slaying.Twilight Arbor : Nightmare Slaying.Sorrow's Embrance : P1 – Inquest Slaying.P2 – Dredge Slaying, Inquest Slaying na ostatniego.P3 – Dredge Slaying, Destroyer Slaying na ostatniego.Citadel of Flame : Flame Legion Slaying.Honor of The Waves : W zależności od Sigila (patrz tabela wyżej).Crucible of Eternity : Undead Slaying na Subject Alpha, Inquest Slaying na golemy.P1 – Icebrood Slaying na RampageraP3 – Destroyer Slaying na Evolved Destroyera.Arah: Undead Slaying.FractaleSwamp : Brak.Dredge : Dredge Slaying, Elemental Slaying na lodowego bossa.Grawl : Grawl Slaying, Elemental Slaying na ostatniego bossa.Snowblind : Svanir Slaying.Jade Maw : Brak.Cliffside : Brak.Ascalon : Brak.Aquatic : Krait Slaying.Harpy : Inquest Slaying – jednak to przypuszczenie.

Boony i Vulnerability, sposoby na grupę.

Jedne z ważniejszych utility to Might, Voulnerability i Fury (w tej kolejności)

25 stacków Might daje nam 875 Power/875 Condi Damage (to przyrost ataku o około ~35%)

25 Vulnerability to przyrost obrażeń o 25%

100% czasu trwania Fury w potyczce to od 10% - 25% przyrostu obrażeń.

Grupa uzbrojona w te narzędzia potrafi robić 70% - 85% więcej obrażeń niż grupa bez nich.

Combo Fieldy są świetne do zbrojenie grupę w mighta (Combo Field Fire + Combo Finisher Blast = 3 stacki mighta AoE na 20 sekund) jeżeli grupa nie ma do nich dostępu należy się dostosować następująco:

Pomysł 1:

Wnieś do drużyny ofensywne boony (wiadomo, nie każda klasa potrafi...) ale Guardiani, Warriorzy czy Elementaliści mają niesamowicie łatwy dostęp do Mighta czy to przez utility czy przez combo fieldy. Grając Guardianem starałem się rzucać Mighta z różnistych źródeł by było ich jak najwięcej, combo field fire. Grając Thiefem starałem się blastować shortbowem jak tylko się da w combo field fire.

Pomysł 2:

Utrzymując od siebie większy zasięg niż 600 to zły pomysł.

I tu niestety wychodzą na wierzch Mesmerzy z Greatswordami czy Rangerzy na Longbow, gdyż ta broń wymaga max dystansu do zadawania największych obrażeń, tym samym stojąc na tyłach nie otrzymują żadnych ofensywnych boonów przez co ich zadawane obrażenia są nawet do 40-50% mniejsze w przypadku graczy stojących melee stackujących duże ilości Might oraz podtrzymując Fury.

Pomysł 3:

Zdobyć wiedzę "jak stackować mighta".

Fury i Vulnerability bardziej zależą od klasy, która je wnosi, od buildu, traitów, utility.

Might natomiast potrafi stackować każda klasa używając do tego Combo Field Fire oraz Finisherów typu Blast

Prawie każda kombinacja 5 klas potrafi nastackować 25 stacków mighta używając do tego Combo Field Fire oraz Blast Finisherów.

Kto potrafi tworzyć combo fieldy ?

http://wiki.guildwar...wiki/Fire_field

Kto posiada Combo Finisher Blast ?

Każda klasa:

http://wiki.guildwar.../Blast_finisher

Boony Defensywne

Ogólnie boony defensywne nie są aż tak ważne jak ofensywne, jeżeli zabijasz bossa prawie dwukrotnie szybciej niż bez boonów, nie potrzebujesz aż tyle defensywy. Jednak to, że nie są aż tak ważne nie znaczy że są nieistotne.

Vigor jest potężnym defensywnym boonem niesamowicie ważnym dla wszytkich glass cannonów, napełnia pasek endurace 100% szybciej niż bez niego dzięki czemu dodge może być wyprowadzany dwukrotnie częściej.

Aegis \Można go pozyskać albo traitem, jednak chyba najłatwiej dostać go od guardiana. Druga metoda to skille zamieniające kondycje w boony, używając na podpaleniu Burn zamieniamy go w Aegis.

Regeneracja, Protection czy Swiftness są jedynie dodatkiem doskonałych grup, jednak dla tych mniej doskonałych mogą okazać się niezwykle pożyteczne.

Protection, stałe zmniejszenie obrażeń o 33% jest niesamowitym narzędziem, które chroni nas od padania "na hita" i jest najlepszym defensywnym boonem. Jeżeli dung wydaje Ci się łatwy, prawdopodobnie masz Guardiana, który dysponuje sporym nakładaniem tego boona na całą grupę.

Podsumowanie:

Postaraj się biegać w grupach, które dostarczają wielu ofensywnych boonów, sam także je dostarczając. Walki będą zdecydowanie szybsze.

Staraj się utrzymywać w range 600 od członków swojej drużyny by "załapać się" na boony.

Przykładowe ofensywne buildy dla różnych klas

Jeżeli nie znasz swojej postaci na tyle dobrze, oraz nie masz pomysłu od czago zacząć budowanie, tu jest kilka przykładowych buildów napisanych przez wielu bardzo doświadczonych graczy. Nie mniej jednak polecam eksperymentowanie.

Ważna informacja odnośnie budowania postaci:

Nie istnieje NAJLEPSZY build, niektóre klasy posiadają wiele wariacji do kilku broni i wszystkie sprawdzają się wyśmienicie. Dlatego uczulam nie ma "najlepszego" buildu, są tylko buildy "najlepsze w swojej roli".

Guardian

Sword DPS

http://www.guildwars...guardian-build/

Greatsword DPS

http://www.guildwars...ps-build-guide/

Hammer DPS

http://www.guildwars...hammers-in-pve/

Nekromanta

Death Shroud DPS

http://www.guildwars...stroyer-of-all/

Elementalista

http://www.guildwars...might-stacking/

Ranger

Sword DPS

http://www.guildwars...guide-for-real/

Sword DPS (z większą ilością możliwości)

http://www.guildwars...s-ranger-build/

Warrior

Axe/Mace + GS

http://www.guildwars...fractals-62513/

Thief

http://intothemists....2VOVTWYXcYi3o4N

Inżynier

http://www.guildwars...renades-in-pve/

Mesmer

http://www.guildwars...ew-mesmer-meta/

(Mesmer Phantasm PvE)

/watch?v=2HjQhhPUmog

(Chaos Support Build)

https://forum-en.gui...-Support-Builds

______________________________________________________________

Na koniec jeszcze kilka filmów, jak wyglądają "zgrane" drużyny. Jak tylko znajdę bądź pojawi się coś ciekawego od razu dodam. (niestety z powodu "limitów" na linki YT musiałem powycinać linki, wystarczy dokleić końcówkę by było "www . youtube . com / watch?v=cwjn2lFO_9E i można oglądać, w przypadku drugich linków, wystarczy kopiuj-wklej)

Ranger - Fractal lvl 48

Mossman:

/watch?v=cwjn2lFO_9E

Bloomhunger:

/watch?v=8GirF3psJMU

Old Tom:

/watch?v=NLT2MVmtgVQ

Raving Asura:

youtu.be/2TnAlbhFqbA

Dredge Powersuit:

/watch?v=h1R9Anl7h1g

CoF p1 7:45 min

/watch?v=In5w5wfVxLQ

CoF p1 5:27 min (nowy rekord! poprzedni należał do 4x Warrior + Mes)

/watch?v=PWQ-39_C8LI

Guardian

Bloomhunger w 43 sekundy

/watch?v=XiDgdf0G9cU

Legendary Rampaging Ice Elemental 1:19 min (MELEE!)

youtu.be/L7JNybJd2QU

Jellyfish 2:41

youtu.be/8pom5gqiCZI

Mesmer

Bloomhunger w 43 sekundy

/watch?v=ps9PE5GUwA8

Lupicus w 17,5 sekundy

/watch?v=fwdWZIcUgKQ

Arah Path 4 w 30 min

youtu.be/edcRz-WaszM

Rampaging Ice Elemental 25 sekund (lvl 48)

youtu.be/W9cPuF-zrb8

Warrior

Lupicus w 17.5 sekundy

/watch?v=0A8mLHDHiQU

Bloomhunger lvl 80 fractal

youtu.be/gRbZeYnu-6k

Rampaging Ice Elemental 25 sekund (lvl 48)

youtu.be/oXLDvQOKzxU

Twilight Arbor Nightmare Tree Forward/Up

/watch?v=2KKrrl-oYFM

Sorrow's Embrance p1 4m11sec

/watch?v=3J5ErYQGROA

Ghost Eater (AC path 2) solo

/watch?v=C0SH7VHkx4o

Elementalista

CoF p1 7:45

/watch?v=yJdX4E0VLOw

Inżynier

Lupicus solo!

/watch?v=_2-f4oB0fZ4

Nekromanta

CoF p1 poniżej 6 min

/watch?v=2w8CrDa2oNA

Lupicus Solo Melee 15 min

/watch?v=Sinh5-FK7l8

Jak się zbroić najkorzystniej i najtaniej.

SPRZĘT SOLDIER

Statystyki

Power, Toughness, Vitality

(gdzie główną statystyką jest power) istnieje alternatywa w postaci Sentinela (który jest tylko crafcony, jednak jest on ograniczony ilościowo, gdyż znaczki do jego craftu leciały tylko 2 tygodnie podczas eventu Flame and Frost) sprzęt ten jednak jako główną statystykę bierze Vitality i jest bardzo mało efektywny w środowisku PvE.

Soldier to sprzęt, którego nie można ani crafcic, ani kupić za golda. Można go jedynie nabyć za znaczki z dungeonów, znaczki WvW oraz za Karmę w świątyniach poległych bogów na Orr. Sprzęt ten daje najwięcej przeżywalności kosztem szansy na kryta i obrażeń krytycznych, dobry dla początkujących graczy GW2, którzy nie są zaznajomieni ze środowiskiem PvE, pozwala na przeżycie 'kilku' błędów więcej.

Świątynie w których kupimy egzotyczny sprzęt soldiera za karmę - koszt jednego przedmiotu to 42k Karmy:

Whispering - posiada NPC, po poknaniu strażnika wrót Arah

HEAVY

Spodnie : Baltazar, Melandru

Ramiona : Dwayna, Melandru, Grenth

Rękawice : Dwayna

Buty: Lyssa, Grenth, Whispering

Klata : Melandru, Whispering

Hełm : brak

MEDIUM

Spodnie : brak

Ramiona : Baltazar, Dwayna, Melandru

Rękawice : Lyssa, Grenth

Buty: Baltazar, Dwayna, Melandru, Whispering

Klata : Baltazar, Dwayna, Lyssa

Hełm : Dwayna, Melandru

LIGHT

Hełm : Grenth, Whispering

Ramiona : Dwayna

Klata : Balthazar, Grenth

Rękawice : Balthazar, Dwayna

Spodnie : brak

Buty: Balthazar, Grenth, Whispering

DUNGEONY

Drugim miejscem, w którym możemy zaopatrzyć się w sprzęt ze statystykami soldiera są dungeony, za znaczki kupujemy poszczególne części sprzętu - koszt sprzętu w znaczkach:

Klata : 330

Spodnie : 300

Naramy : 210

Buty : 180

Rękawie : 180

Hełm : 180

Za pierwszy run dziennie na każdej ścieżce dostajemy 60 znaczków na postać.

Każdy dungeon ma 3 ścieżki (Arah 4) jest to zatem max 180 (240) znaczków za trzy runy w ciągu jednego dnia (reset 2.00am czasu GMT+1) na postać. Robiąc kolejny run tą samą postacią zamiast 60 dostajemy 20 znaczków... (potem 10 albo 5 i na 5 się zatrzymuje)

Razem za cały "set" : 1380 znaczków, czyli możemy cały set wyciągnąć w tydzień farmy jedną postacią, pół tygodnia dwiema postaciami itd. gdyż znaczki są "Account Bound" a nie "Soulbound".

Oto dungeony z których można wyfarmić egzotyczny sprzęt soldiera:

Ascalon Catacombs

Sorrow's Embrance

Honor of The Waves

WORLD VERSUS WORLD

Sprzęt soldiera można także kupić za Karmę (Rare - żółty) oraz znaczki WvW (egzotyczny), jednak osobiście znaczki polecam zostawić na biżuterię Ascendent.

Koszt sprzętu RARE (żółty) :

Głowa : 14,301 Karma

Ramiona : 12,712 Karma

Klata : 20,657 Karma

Ręce : 14,301 Karma

Spodnie : 19,068 Karma

Buty : 14,301 Karma

Suma : 95,340 Karma

Koszt sprzętu EXOTIC (pomarańczowy) :

Głowa : 295 Badges of Honor

Ramiona : 260 Badges of Honor

Klata : 354 Badges of Honor

Ręce : 213 Badges of Honor

Spodnie : 331 Badges of Honor

Buty : 236 Badges of Honor

Suma : 1689 Badges of Honor

Jest także możliwość dołożenia złota i zmniejszenia ilości potrzebnych odznak (Badges of Honor) płacimy wtedy 5 golda 44 srebra + 950 Badges of Honor.

SPRZĘT KNIGHT

Statystyki

Power, Precision, Toughness

Główną statystyką jest tutaj Toughness, jest to zbalansowany sprzęt zapewniający 2 statystyki ofensywne i jedną defensywną. Knight nie dodaje hp tak jak soldier za to znacznie podnosi sznsę na kryta, przez co stajemy się bardziej ofensywni.

W przeciwieństwie do Soldiera, najłatwiejszym źródłem dostępu do Knighta jest craft. http://us.gw2stuff.com/en/overlay ten "overlay" (nie można tego nazwać addonem) informuje o aktualnych ważnych eventach w świecie. Za wykonanie każdego raz dziennie otrzymujemy jeden przedmiot rare z szansą na wyższy, salvagujemy lub sprzedajemy używając minimum salvage kit jakości rare, dzięki temu zapewniamy sobie dostęp do Glob of Ectoplasm, który możemy sprzedać by sprzęt kupić bądź wykorzystać do craftu.

Sprzęt Knighta można także wyfarmić z następujących dungeonów:

Caduceus Manor

Sorrow's Embrance

Arah

CM nie jest łatwy do farmy. Moby posiadają ogromne ilości kondycji, projectile oraz atakują w sporych grupach. Arah nie jest dungiem "na początek" jest niesamowicie wymagajacy i trudny dla nowych graczy, moby biją okropnie mocno i mają bardzo wiele kłopotliwych umiejętności. Najlepiej chyba farmić SE path 1 oraz 3, obie są dosyć szybkie o ile wiemy jak je robić

SPRZĘT BERSERKER

Statystyki

Power, Precision, Critical Damage

Główną statystyką jest tutaj Power.

Sprzęt dla graczy obytych z mechaniką postaci oraz dungeona, niedoświadczeni gracze z takim sprzętem nie będą "dobrze się bawić" a także nie będą pomocą w drużynie.

Berserker (w slangu GW2 "zerker") zapewnia maksymalizację obrażeń nie kondycyjnych - "idealny" sprzęt do PvE na doświadczonym graczu.

Farma tego sprzętu jest także bardzo prosta, główny dungeon to Citadel of Flame path 1 oraz 2 są bardzo proste i szybkie (o ile jak wiadomo każdy wie co robić).

Inne dungeony

Crucible of Eternity

Arah

CoE jest także bardzo przyjemnym dungiem, natomiast Arah jak wyżej.

SPRZĘT ASCENDENT

Ten typ sprzętu został wprowadzony w pierwszym "większym update" wysp Southsun przy otwarciu "Fractals of The Mists". Posiada statystyki mocniejsze niż egoztyki , natomiast zdobyć go można na wiele sposobów przy czym jedne są bardziej opłacalne niż inne (w zależności od stylu gry jaki prowadzimy).

Najbardziej opłacalne dla gracza PvE jest wykorzystanie Laureli + Badges of Honor do kupna biżuterii Ascendent gdyż płacimy o 10 mniej Laureli za naszyjnik oraz pierścionek niż u Laurel vendora w stolicach, jednak dopłacamy 250 Badges of Honor, które obecnie są dawane graczowi co 500 punktów achievementów w skrzyni.

Zbieranie biżuterii najlepiej zacząć od kupna Naszyjnika za Laurele (bądź Laurele + Badges of Honor), Pierścionki zostawiamy na koniec, gdyż powyżej 10 lvl jest szansa na pierścionek ze skrzynki a nie ma nic gorszego niż kupić pierścionek za 35 laureli gdy nagle "wypada" taki sam...

Kolczyki (acessory) najtaniej kupić za znaczki z misji gildiowych wystarczy 12 znaczków + 5 golda i mamy kolczyk. Mijse gildyjne mają 7 dni cooldownu, czyli płacimy tylko 10 golda za oba kolczyki. Dla porównania u Laurel vendora płacimy 40 laureli + 50 Glob of Ectoplasm (co przy cenie 18s wynosi około 9 golda+) za jeden kolczyk! Nie wspominając o ogromnej ilości laureli, które trzeba na to wydać.

Natomiast pierścionki kupujemy albo za laurele (alternatywnie laurele + badges of honor) albo farmimy na fractalach. Mając 10 personal lvl wykonując parzystego fractala 10-18 otrzymujemy 1 Pristine Relic na postać. Mając 20 personal lvl, za zrobienie fractala parzystego 10-18 mamy jeden pristine relic, za wykonanie parzystego 20-28 kolejny jeden relic. Po uzbieraniu 10 można wymienić je na pierścionki u NPC na wejsciu do fractali.

Warto wspomnieć, że pierścionki i kolczyki powinniśmy dobierać tak, by jeden miał Offensive Infusion Slot, natomiast drugi Defensive... gdyż nie można nosić dwóch identycznych pierścieni ani kolczyków.

Natomiast naszyjnik najlepiej brać z Utility Infusion, gdyż jeżeli nie planujemy wydawać ogromnych pieniędzy na +5 do statystyki ofensywnej, zawsze w przyszłości można tam włożyć bonusowy % gold/magic find.

No fajny myk ;) choć to wszystko wiem to i tak fajnie mieć w jednym miejscu taki bajer ;)

Dzisiaj wyczytałem na Reddicie, że podobno potionki zwiększają otrzymywane obrażenia zamiast zmniejszać.

http://www.reddit.com/r/Guildwars2/comments/1ns8e7/psa_slaying_potions_actually_increase_the_damage/

Nie wiem, jak długo bug występuje ale nie jest to dobra informacja.

Na wstępie napiszę, iż informator czy też poradnik nie jest w 100% mojego autorstwa, jest zlepkiem najważniejszych informacji, które dotychczas udało mi się zebrać czytając masę poradników do poszczególnych klas, informacji o zbrojeniu czy najefektywniejszym systemie walki w obecnym środowisku PvE (z naciskiem na Dungi/Fractale).

Na pewno wielu znajdzie to już im znane informacje a wielu rozwieje wątpliwości.

Zasada jest jedna "jeżeli się nie rozwijasz to się cofasz".

Wykorzystana wiedza pochodzi z:

Oficjalnego forum GW2

GW2Guru

Reddit

Pomiędzy PvE a PvP(WvW/sPvP) jest gigantyczna przepaść w systemie zbrojenia czy traitowania, PvE jest bardzo mocno ograniczone i niektórymi buildami czy sposobem gry możemy wnieść więcej niekorzyści niż korzyści dla swojej drużyny.

Jednak najważniejszy jest tu nie tyle skill, co doskonała znajomość mechaniki PvE.

PvE nie jest takie proste jak mogło by się na pierwszy rzut oka wydawać. Podjęcie decyzji w jaki sposób chcesz wspierać swoją drużynę oraz dobór klas może nie być łatwy. Celem było powstanie przewodnika jak być efektywnym na dungeonach i fractalach.

Poradnik ograniczę do buildów bazujących na Power, nie dlatego iż sądzę, że buildy supportowe czy kondycyjne są bezsensowne. Raczej dlatego iż są dużo bardziej złożone i by w pełni je wykorzystać musimy posiadać doskonale zgraną drużynę z odpowiednio dobranymi buildami znającą styl gdy reszty drużyny. W pugach i mniej zgranych drużynach power buildy działają zdecydowanie lepiej.

Idąć na dunga jako support w momencie gdy drużyna nie ma pojęcia o stylu supportu jaki wkładasz, będziesz tylko kulą u nogi, gdyż nikt nie będzie współpracować z Tobą co za tym idzie cały włożony support się zmarnuje a obrażeń nie będzie.

Podobnie z buildami na kondycje, im więcej graczy zbudowanych na kondycje tym dłużej trwa walka, wszystko przez ograniczenie obrażeń z kondycji, których nie da się przeskoczyć.

Podsumowanie obecnej struktury PvE

Wszyscy, który zawitali do GW2 z jakiegokolwiek innego MMO, przyzwyczajenie są do tego iż każda postać spełnia w drużynie określoną rolę jak tank, support/healer, dd (damage dealer, alternatywnie dps) i z tym przyzwyczajeniem nadal w pewnym stopniu skupiają się by jakąś rolę wykonywać. Jednak ArenaNET całkowicie usunęła te role ze swojego środowiska PvE.

W rzeczywistości obecny stan PvE faworyzuje maksymalizację obrażeń nade wszystko inne. Zabijając bossy super szybko, nie dopuszczamy do sytuacji w której mocno skoncentrowany sprzęt defensywny czy supportowy jest nam przydatny.

Żeby bardziej podkreślić smutek sytuacji buildy kondycyjne, także niektóre glass cannony cierpią przez limit kondycji jaki może być nałożony na przeciwnika, po prawdzie mamy bardzo niewielki zakres zbrojenia się w środowisku PvE.

Ogólne rady zbrojenia 'Szklanych Armat'

Znaczy to, że domyślny sprzęt do zbrojenia każdej klasy to Berserker (Power/Prezycja/Crit Damage), glass cannon - szklana armata.

Doskonały gracz poradzi sobie każdą profesją wyposażoną w 100% w sprzęt berserkera w środowisku pve. Ja nie jestem doskonałym graczem, dlatego grając np Thiefem w niektóre sloty włożyłem sprzęt Knighta/Valkyrie albo nawet Soldiera, by podnieść nieco Vitalność oraz Tougness

Celem jest znalezienie idealnego balansu pomiędzy tym sprzętem by jak najbardziej zbliżyć się do 100% berserkera bez przesadnego przewracania się (czyli granicy w której nadal dobrze się bawicie). Dla niektórych graczy będzie to pełny Knight albo pełny Soldier - ale to w porządku!

Kiedy decydujemy się na poświęcenie statystyk ofensywnych dla zdobycie przeżywalności (tu wykorzystam tabelę użytkownika Strife, tabela informuje ile punktów statystyk oddajemy by zyskać 1% obrażeń krytycznych) należy postarać się tracić jak najmniej możliwych punktów i w pierwszej kolejności wymieniać przedmioty z dołu listy na sprzęt z statystykami pod przeżywalność. Generalnie cała biżuteria ascendent powinna być berserkera, przeżywalność uzyskujesz ze zbroi.

5 punktów - biżuteria oraz plecy7 punktów - Ascended Plecy8.5 punktów - Ascended Ringi8.7 punktów - Ascended Kolczyki9.4 punktów - Ascended Naszyjnik10 punktów- Traity (nie część ekwipunku, na liście dla porównania)12 punktów - Rękawice, Ramiona, Buty12.8 punktów - Broń jednoręczna i Amulet (nie ascendent)13.33 punktów - Kolczyk (nie ascendent)14 punktów - Plecy (nie ascendent)14.22 punktów - Bronie Dwuręczne14.4 punktów - Klata16 punktów – Pierścienie (nie ascendent), Hełm i Spodnie

Szybkie podsumowanie, idziesz full berserker, jeżeli giniesz za często wymieniasz na Knight albo Soldier Hełm, potem Spodnie, potem Klatę, potem idziesz według listy.

Runy

Ruby Orb są najtańszym sposobem zyskania obrażeń, potężniejsze są Superior Rune of the Scholar, jednak są znacznie droższe. Minusem Scholara jest fakt, że by utrzymać 10% bonus obrażeń musimy utrzymywać nasze HP powyżej 90% w przeciwnym razie bonus nie działa i lepiej zaopatrzyć się w tańsze Orby

Sigile

Sigil od Force i Accuracy są zdecydowanie najlepszymi Sigilami (Force jest minimalnie procentowo mocniejszy). Sigile konkretnie pod dungeon (dające 10% przeciwko danemu typowi wroga) lub Sigil of Night są dwa razy mocniejsze niż Force jednak muszą być spełnione konkretne warunki by bonus działał.

W pełni nastackowany (25) Sigil of Bloodlust podności obrażenia (full berserker) o 7,5%

Jeżeli często zmieniasz bronie, polecany jest Sigil of Battle (Warrior może to robić nawet co 5 sekund)

Natomiast jeżeli nie posiadasz zbyt dużo golda, najlepszy będzie na pocżatek Sigil of Air

Ascalon Catacombs : Sigil of Night.Caduceus Manor : Sigil of Justice.Twilight Arbor : Sigil of Night.Sorrow's Embrance : Sigil of Night.Citadel of Flame : Sigil of Night.Honor of The Waves : P1 – Sigil of WrathP2 – Sigil of Icebrood Slaying na Jaddeora I, Icefista i Balgrena Creedbreaker.Sigil of Wrath na Andala i Wollam.P3 – Sigil of Icebrood Slaying na Svanigandra oraz Fimbula.Sigil of Wrath przeciw Scourge the Zealot.Crucible of Eternity – Sigil of Night.Arah – Sigil of Undead Slaying.Fractale.Swamp : Sigil Of Night.Dredge : Sigil Of Night.Grawl : Sigil Of Night.Snowblind : Sigil Of Night.Jade Maw : Sigil Of Night.Cliffside : Fire/Force.Ascalon : Fire/Force.Aquatic : Serpent Slaying.Harpy : Brak danych.

Potionki

Nie wiem dlaczego ludzie nie używają potionek - nie stać ich, czy nie zależy im żeby szybciej coś zrobić 10% dodatkowych obrażeń oraz 10% zmniejszonych obrażeń to bardzo dużo! Szczególnie na trudniejszych Dungach/Fractalach na których wszyscy płaczą ale uzbroić się w jedzenie* potionki to już nie.

*- i nie chodzi mi o jedzenie na magic find...

Ascalon Catacombs : Ghost SlayingCaduceus Manor : Outlaw Slaying.Twilight Arbor : Nightmare Slaying.Sorrow's Embrance : P1 – Inquest Slaying.P2 – Dredge Slaying, Inquest Slaying na ostatniego.P3 – Dredge Slaying, Destroyer Slaying na ostatniego.Citadel of Flame : Flame Legion Slaying.Honor of The Waves : W zależności od Sigila (patrz tabela wyżej).Crucible of Eternity : Undead Slaying na Subject Alpha, Inquest Slaying na golemy.P1 – Icebrood Slaying na RampageraP3 – Destroyer Slaying na Evolved Destroyera.Arah: Undead Slaying.FractaleSwamp : Brak.Dredge : Dredge Slaying, Elemental Slaying na lodowego bossa.Grawl : Grawl Slaying, Elemental Slaying na ostatniego bossa.Snowblind : Svanir Slaying.Jade Maw : Brak.Cliffside : Brak.Ascalon : Brak.Aquatic : Krait Slaying.Harpy : Inquest Slaying – jednak to przypuszczenie.

Boony i Vulnerability, sposoby na grupę.

Jedne z ważniejszych utility to Might, Voulnerability i Fury (w tej kolejności)

25 stacków Might daje nam 875 Power/875 Condi Damage (to przyrost ataku o około ~35%)

25 Vulnerability to przyrost obrażeń o 25%

100% czasu trwania Fury w potyczce to od 10% - 25% przyrostu obrażeń.

Grupa uzbrojona w te narzędzia potrafi robić 70% - 85% więcej obrażeń niż grupa bez nich.

Combo Fieldy są świetne do zbrojenie grupę w mighta (Combo Field Fire + Combo Finisher Blast = 3 stacki mighta AoE na 20 sekund) jeżeli grupa nie ma do nich dostępu należy się dostosować następująco:

Pomysł 1:

Wnieś do drużyny ofensywne boony (wiadomo, nie każda klasa potrafi...) ale Guardiani, Warriorzy czy Elementaliści mają niesamowicie łatwy dostęp do Mighta czy to przez utility czy przez combo fieldy. Grając Guardianem starałem się rzucać Mighta z różnistych źródeł by było ich jak najwięcej, combo field fire. Grając Thiefem starałem się blastować shortbowem jak tylko się da w combo field fire.

Pomysł 2:

Utrzymując od siebie większy zasięg niż 600 to zły pomysł.

I tu niestety wychodzą na wierzch Mesmerzy z Greatswordami czy Rangerzy na Longbow, gdyż ta broń wymaga max dystansu do zadawania największych obrażeń, tym samym stojąc na tyłach nie otrzymują żadnych ofensywnych boonów przez co ich zadawane obrażenia są nawet do 40-50% mniejsze w przypadku graczy stojących melee stackujących duże ilości Might oraz podtrzymując Fury.

Pomysł 3:

Zdobyć wiedzę "jak stackować mighta".

Fury i Vulnerability bardziej zależą od klasy, która je wnosi, od buildu, traitów, utility.

Might natomiast potrafi stackować każda klasa używając do tego Combo Field Fire oraz Finisherów typu Blast

Prawie każda kombinacja 5 klas potrafi nastackować 25 stacków mighta używając do tego Combo Field Fire oraz Blast Finisherów.

Kto potrafi tworzyć combo fieldy ?

http://wiki.guildwar...wiki/Fire_field

Kto posiada Combo Finisher Blast ?

Każda klasa:

http://wiki.guildwar.../Blast_finisher

Boony Defensywne

Ogólnie boony defensywne nie są aż tak ważne jak ofensywne, jeżeli zabijasz bossa prawie dwukrotnie szybciej niż bez boonów, nie potrzebujesz aż tyle defensywy. Jednak to, że nie są aż tak ważne nie znaczy że są nieistotne.

Vigor jest potężnym defensywnym boonem niesamowicie ważnym dla wszytkich glass cannonów, napełnia pasek endurace 100% szybciej niż bez niego dzięki czemu dodge może być wyprowadzany dwukrotnie częściej.

Aegis \Można go pozyskać albo traitem, jednak chyba najłatwiej dostać go od guardiana. Druga metoda to skille zamieniające kondycje w boony, używając na podpaleniu Burn zamieniamy go w Aegis.

Regeneracja, Protection czy Swiftness są jedynie dodatkiem doskonałych grup, jednak dla tych mniej doskonałych mogą okazać się niezwykle pożyteczne.

Protection, stałe zmniejszenie obrażeń o 33% jest niesamowitym narzędziem, które chroni nas od padania "na hita" i jest najlepszym defensywnym boonem. Jeżeli dung wydaje Ci się łatwy, prawdopodobnie masz Guardiana, który dysponuje sporym nakładaniem tego boona na całą grupę.

Podsumowanie:

Postaraj się biegać w grupach, które dostarczają wielu ofensywnych boonów, sam także je dostarczając. Walki będą zdecydowanie szybsze.

Staraj się utrzymywać w range 600 od członków swojej drużyny by "załapać się" na boony.

Przykładowe ofensywne buildy dla różnych klas

Jeżeli nie znasz swojej postaci na tyle dobrze, oraz nie masz pomysłu od czago zacząć budowanie, tu jest kilka przykładowych buildów napisanych przez wielu bardzo doświadczonych graczy. Nie mniej jednak polecam eksperymentowanie.

Ważna informacja odnośnie budowania postaci:

Nie istnieje NAJLEPSZY build, niektóre klasy posiadają wiele wariacji do kilku broni i wszystkie sprawdzają się wyśmienicie. Dlatego uczulam nie ma "najlepszego" buildu, są tylko buildy "najlepsze w swojej roli".

Guardian

Sword DPS

http://www.guildwars...guardian-build/

Greatsword DPS

http://www.guildwars...ps-build-guide/

Hammer DPS

http://www.guildwars...hammers-in-pve/

Nekromanta

Death Shroud DPS

http://www.guildwars...stroyer-of-all/

Elementalista

http://www.guildwars...might-stacking/

Ranger

Sword DPS

http://www.guildwars...guide-for-real/

Sword DPS (z większą ilością możliwości)

http://www.guildwars...s-ranger-build/

Warrior

Axe/Mace + GS

http://www.guildwars...fractals-62513/

Thief

http://intothemists....2VOVTWYXcYi3o4N

Inżynier

http://www.guildwars...renades-in-pve/

Mesmer

http://www.guildwars...ew-mesmer-meta/

(Mesmer Phantasm PvE)

/watch?v=2HjQhhPUmog

(Chaos Support Build)

https://forum-en.gui...-Support-Builds

______________________________________________________________

Na koniec jeszcze kilka filmów, jak wyglądają "zgrane" drużyny. Jak tylko znajdę bądź pojawi się coś ciekawego od razu dodam. (niestety z powodu "limitów" na linki YT musiałem powycinać linki, wystarczy dokleić końcówkę by było "www . youtube . com / watch?v=cwjn2lFO_9E i można oglądać, w przypadku drugich linków, wystarczy kopiuj-wklej)

Ranger - Fractal lvl 48

Mossman:

/watch?v=cwjn2lFO_9E

Bloomhunger:

/watch?v=8GirF3psJMU

Old Tom:

/watch?v=NLT2MVmtgVQ

Raving Asura:

youtu.be/2TnAlbhFqbA

Dredge Powersuit:

/watch?v=h1R9Anl7h1g

CoF p1 7:45 min

/watch?v=In5w5wfVxLQ

CoF p1 5:27 min (nowy rekord! poprzedni należał do 4x Warrior + Mes)

/watch?v=PWQ-39_C8LI

Guardian

Bloomhunger w 43 sekundy

/watch?v=XiDgdf0G9cU

Legendary Rampaging Ice Elemental 1:19 min (MELEE!)

youtu.be/L7JNybJd2QU

Jellyfish 2:41

youtu.be/8pom5gqiCZI

Mesmer

Bloomhunger w 43 sekundy

/watch?v=ps9PE5GUwA8

Lupicus w 17,5 sekundy

/watch?v=fwdWZIcUgKQ

Arah Path 4 w 30 min

youtu.be/edcRz-WaszM

Rampaging Ice Elemental 25 sekund (lvl 48)

youtu.be/W9cPuF-zrb8

Warrior

Lupicus w 17.5 sekundy

/watch?v=0A8mLHDHiQU

Bloomhunger lvl 80 fractal

youtu.be/gRbZeYnu-6k

Rampaging Ice Elemental 25 sekund (lvl 48)

youtu.be/oXLDvQOKzxU

Twilight Arbor Nightmare Tree Forward/Up

/watch?v=2KKrrl-oYFM

Sorrow's Embrance p1 4m11sec

/watch?v=3J5ErYQGROA

Ghost Eater (AC path 2) solo

/watch?v=C0SH7VHkx4o

Elementalista

CoF p1 7:45

/watch?v=yJdX4E0VLOw

Inżynier

Lupicus solo!

/watch?v=_2-f4oB0fZ4

Nekromanta

CoF p1 poniżej 6 min

/watch?v=2w8CrDa2oNA

Lupicus Solo Melee 15 min

/watch?v=Sinh5-FK7l8

Jak się zbroić najkorzystniej i najtaniej.

SPRZĘT SOLDIER

Statystyki

Power, Toughness, Vitality

(gdzie główną statystyką jest power) istnieje alternatywa w postaci Sentinela (który jest tylko crafcony, jednak jest on ograniczony ilościowo, gdyż znaczki do jego craftu leciały tylko 2 tygodnie podczas eventu Flame and Frost) sprzęt ten jednak jako główną statystykę bierze Vitality i jest bardzo mało efektywny w środowisku PvE.

Soldier to sprzęt, którego nie można ani crafcic, ani kupić za golda. Można go jedynie nabyć za znaczki z dungeonów, znaczki WvW oraz za Karmę w świątyniach poległych bogów na Orr. Sprzęt ten daje najwięcej przeżywalności kosztem szansy na kryta i obrażeń krytycznych, dobry dla początkujących graczy GW2, którzy nie są zaznajomieni ze środowiskiem PvE, pozwala na przeżycie 'kilku' błędów więcej.

Świątynie w których kupimy egzotyczny sprzęt soldiera za karmę - koszt jednego przedmiotu to 42k Karmy:

Whispering - posiada NPC, po poknaniu strażnika wrót Arah

HEAVY

Spodnie : Baltazar, Melandru

Ramiona : Dwayna, Melandru, Grenth

Rękawice : Dwayna

Buty: Lyssa, Grenth, Whispering

Klata : Melandru, Whispering

Hełm : brak

MEDIUM

Spodnie : brak

Ramiona : Baltazar, Dwayna, Melandru

Rękawice : Lyssa, Grenth

Buty: Baltazar, Dwayna, Melandru, Whispering

Klata : Baltazar, Dwayna, Lyssa

Hełm : Dwayna, Melandru

LIGHT

Hełm : Grenth, Whispering

Ramiona : Dwayna

Klata : Balthazar, Grenth

Rękawice : Balthazar, Dwayna

Spodnie : brak

Buty: Balthazar, Grenth, Whispering

DUNGEONY

Drugim miejscem, w którym możemy zaopatrzyć się w sprzęt ze statystykami soldiera są dungeony, za znaczki kupujemy poszczególne części sprzętu - koszt sprzętu w znaczkach:

Klata : 330

Spodnie : 300

Naramy : 210

Buty : 180

Rękawie : 180

Hełm : 180

Za pierwszy run dziennie na każdej ścieżce dostajemy 60 znaczków na postać.

Każdy dungeon ma 3 ścieżki (Arah 4) jest to zatem max 180 (240) znaczków za trzy runy w ciągu jednego dnia (reset 2.00am czasu GMT+1) na postać. Robiąc kolejny run tą samą postacią zamiast 60 dostajemy 20 znaczków... (potem 10 albo 5 i na 5 się zatrzymuje)

Razem za cały "set" : 1380 znaczków, czyli możemy cały set wyciągnąć w tydzień farmy jedną postacią, pół tygodnia dwiema postaciami itd. gdyż znaczki są "Account Bound" a nie "Soulbound".

Oto dungeony z których można wyfarmić egzotyczny sprzęt soldiera:

Ascalon Catacombs

Sorrow's Embrance

Honor of The Waves

WORLD VERSUS WORLD

Sprzęt soldiera można także kupić za Karmę (Rare - żółty) oraz znaczki WvW (egzotyczny), jednak osobiście znaczki polecam zostawić na biżuterię Ascendent.

Koszt sprzętu RARE (żółty) :

Głowa : 14,301 Karma

Ramiona : 12,712 Karma

Klata : 20,657 Karma

Ręce : 14,301 Karma

Spodnie : 19,068 Karma

Buty : 14,301 Karma

Suma : 95,340 Karma

Koszt sprzętu EXOTIC (pomarańczowy) :

Głowa : 295 Badges of Honor

Ramiona : 260 Badges of Honor

Klata : 354 Badges of Honor

Ręce : 213 Badges of Honor

Spodnie : 331 Badges of Honor

Buty : 236 Badges of Honor

Suma : 1689 Badges of Honor

Jest także możliwość dołożenia złota i zmniejszenia ilości potrzebnych odznak (Badges of Honor) płacimy wtedy 5 golda 44 srebra + 950 Badges of Honor.

SPRZĘT KNIGHT

Statystyki

Power, Precision, Toughness

Główną statystyką jest tutaj Toughness, jest to zbalansowany sprzęt zapewniający 2 statystyki ofensywne i jedną defensywną. Knight nie dodaje hp tak jak soldier za to znacznie podnosi sznsę na kryta, przez co stajemy się bardziej ofensywni.

W przeciwieństwie do Soldiera, najłatwiejszym źródłem dostępu do Knighta jest craft. http://us.gw2stuff.com/en/overlay ten "overlay" (nie można tego nazwać addonem) informuje o aktualnych ważnych eventach w świecie. Za wykonanie każdego raz dziennie otrzymujemy jeden przedmiot rare z szansą na wyższy, salvagujemy lub sprzedajemy używając minimum salvage kit jakości rare, dzięki temu zapewniamy sobie dostęp do Glob of Ectoplasm, który możemy sprzedać by sprzęt kupić bądź wykorzystać do craftu.

Sprzęt Knighta można także wyfarmić z następujących dungeonów:

Caduceus Manor

Sorrow's Embrance

Arah

CM nie jest łatwy do farmy. Moby posiadają ogromne ilości kondycji, projectile oraz atakują w sporych grupach. Arah nie jest dungiem "na początek" jest niesamowicie wymagajacy i trudny dla nowych graczy, moby biją okropnie mocno i mają bardzo wiele kłopotliwych umiejętności. Najlepiej chyba farmić SE path 1 oraz 3, obie są dosyć szybkie o ile wiemy jak je robić

SPRZĘT BERSERKER

Statystyki

Power, Precision, Critical Damage

Główną statystyką jest tutaj Power.

Sprzęt dla graczy obytych z mechaniką postaci oraz dungeona, niedoświadczeni gracze z takim sprzętem nie będą "dobrze się bawić" a także nie będą pomocą w drużynie.

Berserker (w slangu GW2 "zerker") zapewnia maksymalizację obrażeń nie kondycyjnych - "idealny" sprzęt do PvE na doświadczonym graczu.

Farma tego sprzętu jest także bardzo prosta, główny dungeon to Citadel of Flame path 1 oraz 2 są bardzo proste i szybkie (o ile jak wiadomo każdy wie co robić).

Inne dungeony

Crucible of Eternity

Arah

CoE jest także bardzo przyjemnym dungiem, natomiast Arah jak wyżej.

SPRZĘT ASCENDENT

Ten typ sprzętu został wprowadzony w pierwszym "większym update" wysp Southsun przy otwarciu "Fractals of The Mists". Posiada statystyki mocniejsze niż egoztyki , natomiast zdobyć go można na wiele sposobów przy czym jedne są bardziej opłacalne niż inne (w zależności od stylu gry jaki prowadzimy).

Najbardziej opłacalne dla gracza PvE jest wykorzystanie Laureli + Badges of Honor do kupna biżuterii Ascendent gdyż płacimy o 10 mniej Laureli za naszyjnik oraz pierścionek niż u Laurel vendora w stolicach, jednak dopłacamy 250 Badges of Honor, które obecnie są dawane graczowi co 500 punktów achievementów w skrzyni.

Zbieranie biżuterii najlepiej zacząć od kupna Naszyjnika za Laurele (bądź Laurele + Badges of Honor), Pierścionki zostawiamy na koniec, gdyż powyżej 10 lvl jest szansa na pierścionek ze skrzynki a nie ma nic gorszego niż kupić pierścionek za 35 laureli gdy nagle "wypada" taki sam...

Kolczyki (acessory) najtaniej kupić za znaczki z misji gildiowych wystarczy 12 znaczków + 5 golda i mamy kolczyk. Mijse gildyjne mają 7 dni cooldownu, czyli płacimy tylko 10 golda za oba kolczyki. Dla porównania u Laurel vendora płacimy 40 laureli + 50 Glob of Ectoplasm (co przy cenie 18s wynosi około 9 golda+) za jeden kolczyk! Nie wspominając o ogromnej ilości laureli, które trzeba na to wydać.

Natomiast pierścionki kupujemy albo za laurele (alternatywnie laurele + badges of honor) albo farmimy na fractalach. Mając 10 personal lvl wykonując parzystego fractala 10-18 otrzymujemy 1 Pristine Relic na postać. Mając 20 personal lvl, za zrobienie fractala parzystego 10-18 mamy jeden pristine relic, za wykonanie parzystego 20-28 kolejny jeden relic. Po uzbieraniu 10 można wymienić je na pierścionki u NPC na wejsciu do fractali.

Warto wspomnieć, że pierścionki i kolczyki powinniśmy dobierać tak, by jeden miał Offensive Infusion Slot, natomiast drugi Defensive... gdyż nie można nosić dwóch identycznych pierścieni ani kolczyków.

Natomiast naszyjnik najlepiej brać z Utility Infusion, gdyż jeżeli nie planujemy wydawać ogromnych pieniędzy na +5 do statystyki ofensywnej, zawsze w przyszłości można tam włożyć bonusowy % gold/magic find.