Jak stworzyć gre MMORPG

Tak jak w temacie jak stworzyć gre MMORPG?

Słyszałem,że aby zrobić własną gre trzeba znać jakieś języki programistyczne (ale nie wiem jakie).Chciałbym się nauczyć takiego języka ponieważ mam 2 tygodnie wolnego czasu więc chętnie je na to poświęce.Zadam parę ważnych dla mnie pytań:

Jakiego języka programowania trzeba się nauczyć aby stworzyć własną gre MMORPG?,Ile zajęło by mi nauczenie się owego języka?Co bym musiał posiadać/zrobić aby taką grę stworzyć?Gdzie/w czym na przykład miałbym programować gre?(samo znanie owego języka mi nic nie da)Czy do zaprogramowania takiej gry potrzebny jest dobry komputer?

Od razu napisze:

NIE mam zamiaru korzystać z żadnych programów typu game maker itp.,chyba żadna lepsza gra przy pomocy tego typu programów nie powstała.(?)

Chcę stworzyć mmorpg,nie samo rpg.Mam zamiar stworzyć gre z podobną grafiką do tej w załączniku.Chcę stworzyć grę sam.Grę chciałbym zrobić w formie clienta do pobrania(tak jak np.Lol,Metin.)takiego,że mógłbym w każdej chwili wydać aktualizację.

Screenshot_2016-08-10-19-48-03-1.png

Tworzenie gier unity w Visual studio język C++. Powodzenia.

https://www.visualstudio.com/pl-pl/features/unitytools-vs.aspx

Dzięki ^_^^_^^_^

Do zrobienia gry w pojedynkę, najbardziej potrzebne są trzy rzeczy:
1 - Wytrwałość
2 - Zamiłowanie do tego co robisz
3 - I jeszcze raz wytrwałość
To są rzeczy niezbędne do tego aby ukończyć grę. A to czy gra zdobędzie popularność, to już inna para kaloszy.

Reszta, czyli takie rzeczy jak umiejętność programowania itd, to formalności.

Osobiście tworzę swoją grę w Unity (wcześniej pracowałem z Unreal engine 4) i mimo wielu stereotypowych opinii na temat tego silnika, polecam go (Unity). Jego największą zaletą jest olbrzymie community, a to przekłada się na ogromną ilość poradników i wszelkiej maści pomocy na temat tego jak i co zrobić. Praktycznie 95% problemów w trakcie pracy można rozwiązać poprzez wpisanie odpowiednich słów opisujących owe problemy w google. Dodatkowo są dostępne różnego rodzaju narzędzia, niektóre z nich (niestety płatne) posiadają potężne możliwości.

Nie chcę Cię zniechęcać moją wypowiedzią, a jedynie uzmysłowić ogrom prac które na Ciebie czekają, aczkolwiek popieram wszelkie inicjatywy mające na cele rozwój własnych umiejętności.

Po pierwsze będziesz potrzebować grafika i admina serwerowego, w przeciwnym wypadku będziesz musiał się nauczyć wszystkiego sam, co zajmie Ci dosłownie LATA, aby dość do poziomu gdzie jesteś w stanie tworzyć gry dla wielu graczy. Doświadczone kilkuosobowe studio, które skupia się na tym zajęciu przez cały dzień roboczy, wytwarza taką produkcję w minimum 2-3 miesiące. A mówimy tu o grupie ludzi która zna się na rzeczy i każdy robi tylko swoją część + mają też SQA który wyłapuje błędy i kontroluje proces jakości.

Jedna nie załamuj się, zacznij czytać tutoriale, kodować, czas spędzony na tym, na bank nie będzie stracony - w najgorszym przypadku zostaniesz po prostu kiedyś programistą :)

Do zrobienia gry w pojedynkę, najbardziej potrzebne są trzy rzeczy:
1 - Wytrwałość
2 - Zamiłowanie do tego co robisz
3 - I jeszcze raz wytrwałość
To są rzeczy niezbędne do tego aby ukończyć grę. A to czy gra zdobędzie popularność, to już inna para kaloszy.

Reszta, czyli takie rzeczy jak umiejętność programowania itd, to formalności.

 

Osobiście tworzę swoją grę  w Unity (wcześniej pracowałem z Unreal engine 4) i mimo wielu stereotypowych opinii na temat tego silnika, polecam go (Unity). Jego największą zaletą jest olbrzymie community, a to przekłada się na ogromną ilość poradników i wszelkiej maści pomocy na temat tego jak i co zrobić. Praktycznie 95% problemów w trakcie pracy można rozwiązać poprzez wpisanie odpowiednich słów opisujących owe problemy w google. Dodatkowo są dostępne różnego rodzaju narzędzia, niektóre z nich (niestety płatne) posiadają potężne możliwości.

Nie chcę Cię zniechęcać moją wypowiedzią, a jedynie uzmysłowić ogrom prac które na Ciebie czekają, aczkolwiek popieram wszelkie inicjatywy mające na cele rozwój własnych umiejętności. 

Po pierwsze będziesz potrzebować grafika i admina serwerowego, w przeciwnym wypadku będziesz musiał się nauczyć wszystkiego sam, co zajmie Ci dosłownie LATA, aby dość do poziomu gdzie jesteś w stanie tworzyć gry dla wielu graczy. Doświadczone kilkuosobowe studio, które skupia się na tym zajęciu przez cały dzień roboczy, wytwarza taką produkcję w minimum 2-3 miesiące. A mówimy tu o grupie ludzi która zna się na rzeczy i każdy robi tylko swoją część + mają też SQA który wyłapuje błędy i kontroluje proces jakości. 

Jedna nie załamuj się, zacznij czytać tutoriale, kodować, czas spędzony na tym, na bank nie będzie stracony - w najgorszym przypadku zostaniesz po prostu kiedyś programistą 

Dzięki wam za pomoc i za to ,że w ogóle chciało wam się napisać takie dość długie odpowiedzi to bardzo miłe,ale czy praca programisty jest zła?:) Czy to był po prostu taki żarcik ? :D

Żarcik - praca w IT jest obecnie najprężniej rozwijającą się gałęzią oferującą cały wachlarz stanowisk, devów wszelkich języków, adminów, UXów, SQA itp, a płaca w tej branży naprawdę zachęca. Osobiście mam 9 lat doświadczenia jako Software Quality Assurance i nie wyobrażam sobie siebie teraz w innej pracy ;)

@Gajin
Nie zgadzam się co do tego że grafik jest niezbędny :)

Jeśli ma to być gra 2D, to wystarczy to co jest w asset store + umiejętność wykorzystania tego ( w tym wypadku, odrobina artystycznego zacięcia)

Wiele osób straszy początkujących w tej branży grafiką, a grafika to jedna z najłatwiejszych rzeczy - jest tyle gotowych, darmowych i całkiem dobrych pakietów graficznych, że grafika to naprawdę pikuś przy innych sprawach które trzeba ogarnąć przy tworzeniu gry.
Oczywiście wszystko zależy od tego jaka to ma być gra, jeśli coś takiego jak na "skrinie" z pierwszego postu - to grafika będzie pikusiem
Ale jeśli to ma być 3D z mnóstwem animacji + spójny styl różnych budynków itd... to wtedy rzeczywiście zaczynają się schody...

Niemniej jednak, nie straszyłbym grafiką, bo podczas tworzenia gry jest wiele trudniejszych rzeczy do zrobienia.

Gajin,wow to naprawde nie źle.

Szeptun,zapomniałem się zapytać,nauczyłeś się języka unity?W ilu % już stworzyłeś swoją grę?

Tak jak w temacie jak stworzyć gre MMORPG?

Słyszałem,że aby zrobić własną gre trzeba znać jakieś języki programistyczne (ale nie wiem jakie).Chciałbym się nauczyć takiego języka ponieważ mam 2 tygodnie wolnego czasu więc chętnie je na to poświęce.Zadam parę ważnych dla mnie pytań:

Jakiego języka programowania trzeba się nauczyć aby stworzyć własną gre MMORPG?,Ile zajęło by mi nauczenie się owego języka?Co bym musiał posiadać/zrobić aby taką grę stworzyć?Gdzie/w czym na przykład miałbym programować gre?(samo znanie owego języka mi nic nie da)Czy do zaprogramowania takiej gry potrzebny jest dobry komputer?

 

Od razu napisze:

NIE mam zamiaru korzystać z żadnych programów typu game maker itp.,chyba żadna lepsza gra przy pomocy tego typu programów nie powstała.(?)

Chcę stworzyć mmorpg,nie samo rpg.Mam zamiar stworzyć gre z podobną grafiką do tej w załączniku.Chcę stworzyć grę sam.Grę chciałbym zrobić w formie clienta do pobrania(tak jak np.Lol,Metin.)takiego,że mógłbym w każdej chwili wydać aktualizację.

Jeżeli chcesz stworzyć coś takiego jak na tym screen'ie to polecam http://www.freemmorpgmaker.com/index.php

masz tam dwa niezależne "silniki", "narzędzia" do tworzenia gier mmorpg. Intersect i Orion+.

Fayde ,również dzięki.

A Panowie Gajin i Szeptun co sądzicie o :http://www.freemmorpgmaker.com/index.php:)

Musieliby ściągnąć któryś z wymienionych silników i ocenić. Ogólnie żeby zrobić coś "ekstra" też musisz znać jakiś język programowania, ale tu masz o tyle łatwiej, że masz już zrobione szablony i możesz je edytować i dodawać nowe, masz też edytor map, event'ów itd. :P Ale ogólnie z miłą chęcią też przeczytam co inni o tym sądzą :)

@iWojtek
Wciąż się uczę :)
A jeśli chodzi o moją grę, to jak nie napotkam wyjątkowych problemów na drodze, to przyszłą wiosną spróbuję sił na kickstarterze.

Jeśli chcesz tworzyć proste gierki typu tej o której wspomniałeś i nic więcej, to się nada raczej.

Jeśli chcesz się faktycznie nauczyć programować i związać z tym przyszłość, to nie ma zmiłuj się i chodzenia na skróty :) Tutoriale, komp i jedziesz z materiałem ;)

@Gajin
Nie zgadzam się co do tego że grafik jest niezbędny 

Jeśli ma to być gra 2D, to wystarczy to co jest w asset store + umiejętność wykorzystania tego ( w tym wypadku, odrobina artystycznego zacięcia)
Wiele osób straszy początkujących w tej branży grafiką, a grafika to jedna z najłatwiejszych rzeczy - jest tyle gotowych, darmowych i całkiem dobrych pakietów graficznych, że grafika to naprawdę pikuś przy innych sprawach które trzeba ogarnąć przy tworzeniu gry.
Oczywiście wszystko zależy od tego jaka to ma być gra, jeśli coś takiego jak na "skrinie" z pierwszego postu - to grafika będzie pikusiem
Ale jeśli to ma być 3D z mnóstwem animacji + spójny styl różnych budynków itd... to wtedy rzeczywiście zaczynają się schody...
Niemniej jednak, nie straszyłbym grafiką, bo podczas tworzenia gry jest wiele trudniejszych rzeczy do zrobienia.

Ale jak by co ja bym nie chciał zrobić tylko tego co na screenie

,chciałem jeszcze zrobić przeróżne expowiska itp.

Chcę zrobić te mmorpg z myślą o tych właśnie grach 2D gdzie był klimat i ludzie grali w to bo lubili.To były kiedyś fajne gry a nie jakieś 3D najnowsze i inne "super" gry.

Przecież napisałem, że masz tam edytor map możesz zrobić mapę i zapełnić ją milionem mobków wcześniej zrobionymi przez Ciebie zresztą xD możesz ściągnąć z internetu, lub stworzyć samemu grafiki tak, że ta gra nie będzie wyglądała tak jak na screenie, tylko np tak:

Testmap3kyrstysprites.png

albo tak:

tf-screenshot3.png?1431536240

Wszystko zależy od Ciebie co zrobisz.

Faydee ma rację - nie zamierzam wypowiadać się na temat czegoś, czego nie używałem.
Mogę napisać o Unity 5 i Unreal Engine 4.

Ogólnie jeśli nie masz sprecyzowanego celu i są spore szanse że zmieni Ci się wizja tego co chcesz tworzyć, to najbezpieczniejszym wyborem według mnie, będzie Unity 5, ponieważ jest najbardziej uniwersalnym silnikiem (to dość powszechna opinia) A to przekłada się na większą szansę że coś z tego będzie.

Jeśli chodzi o Unreal Engine 4 - to jest to również świetny silnik, bardzo zaawansowany i z różnymi "bajerami" ale... bardzo "sprzętowymagający", do pracy z Unrealem potrzebny jest mocny sprzęt, naprawdę mocny, o wiele mocniejszy od tego na którym gotowa gra ma działać płynnie, Między innymi, dlatego przesiadłem się na Unity.

Też cię nie chcę zniechęcać ale raczej w dwa tygodnie nie uda ci się zrobić nawet podstaw gry a co dopiero ją skończyć. Tym bardziej jak nie znasz żadnego języka programowania. Ale sądze, że te dwa tygodnie jeśli dobrze spędzone dadzą ci pewne solidne podstawy. Dodatkowo wybrałeś sobie bardzo ciężki gatunek - nie dość, że w sieciówkach dochodzi masa dodatkowych rzeczy do ogarnięcia to jeszcze trzeba wyłożyć pewną kasę na serwery itd. Sam się bawię w robienie gierek i to co najmniej zajęcie na kilka tygodni przy prostszych projektach. Co do grafiki to sam się nauczyłem (a raczej wciąż uczę) robić jakieś pixel arty. Niemniej jednak powodzenia :)

Dzięki wam za wszystkie odpowiedzi,w pare minut post jest zapełniony i to nie byle jakimi radami.Dla mnie to bardzo wielka pomoc bo tak naprawdę to mam prawie zer0we doświadczenie.A grę chcę stworzyć podobną do Aphelion Online.Ta gra została zamknięta jakiś rok temu i wiele graczy jest z tego powodu nie zadowolona.

I tak w sumie to chcę poświęcić rok conajmniej ,aby stworzyć tę grę.