Jaka klasa dla początkowego w GW2, łatwa, mocne PvE i użyteczna dla party?

Po moich namysłach i postach w końcu postanowiłem przysiąść do GW2 na dłużej.
Mam tylko jeden problem w wyborze sobie klasy. Jest mnóstwo poradników itp. ale duża część mniej świeża.
Jak w pytaniu, która klasa dla świeżaka będzie dobra. Nigdy nie byłem typem gracza który ogarniał mechaniki postaci i boję się że źle wybiorę i będę się męczyć. Z drugiej strony taki warior którego polecają na start wydaje mi się mega nudny. Mesmer wyglądowo mi podchodzi, ale podobno mało użyteczny później w grupie. Ranger nie wiem czy użyteczny i mocny w PvE?
Szukam czegoś co łatwo będzie radzić sobie solo w PvE i bez problemu w późniejszej fazie znajdę party na większe aktywności.
Czym wam się przyjemnie gra/grało a co uważacie za słabe i dlaczego?
Obecnie testuję Necro ale słabo się wydaje.

Z tego co mi pisali w grze ostatnio jak pytałem, to jak najbardziej Guardian, doskonały w roli supporta, bardzo fajne jest nim PvE. :wink:

Necro jest trochę monotonne, ale na endgame daje mnóstwo frajdy i to nie tylko na pve ale i pvp

Obecnie necro chyba top tier dla początkującego gracza. Świetny reaper pod power do pve, świetny scourge pod condi pve.
Do tego scourge to również top tier pod wvw, natomiast reaper jest bardzo dobry na wvw pod roaming.
Nie jestem zorientowany jak wygląda sytuacja w pvp.
Wiadome, że specjalizacje które są łatwe, po dłuższym czasie mogą stać się monotonne. Natomiast jak tak poczujesz to będzie moment w którym zrobisz sobie poprostu kolejna postać. W gw2 zrobienie kolejnych setów eq to blachostka. W zasadzie jak zaczniesz grac raidy fractale itd. to eq na kolejną postać wydropi Ci samo. Najciężej ubrać zawsze pierwsza postać która umożliwi Ci granie tych trybów, gdzie eq na kolejne dropi ze skrzynek - tak w dużym uproszczeniu.

czy chcesz grać dodatki czy podstawkę jak dodatki to necro bo na dodatkach ma mocne pod klasy jak sama podstawką warior albo ranger na pety albo gaurdian.

przecież w grze nawet są gwiazdki i pisze która klasa jakie ma difficulty

A ja mam bardzo szybkie pytanie, chce sobie pyknąć podstawkę GW2 tylko jaki serwer wybrać?

serwer ma wplyw tylko i wylacznie na wvw, kazdy inny tryb dziala jak megaserwer cala europa razem

Imo do samej podstawki nie ma większego znaczenia kogo wybierzesz na start, gdyż jest zwyczajnie dość prosta. Zabawa zaczyna się dopiero przy dodatkach, tam poziom został już nieco bardziej wyśrubowany. Sam szukałem kogoś na start i zagrałem tak jak wszyscy doradzali, czyli Necro z buildem Reaper power, polecam. Tak jak już kiedyś pisałem w innym temacie, polecam zakup pakietu 2 pierwszych dodatków(oba są w paczce), wyboostować jedną postać do max lvl i zrobić kilka questów z dodatku Path of Fire aby zyskać przynajmniej 3 podstawowe mounty, które ułatwiają podróżowanie po świecie.

Guardian Core a później Fireband
Necro
Thief Core
Na przejście podstawki wystarczy a potem jak troche pograsz to sobie wybierzesz coś bardziej zaawansowanego

Ja z głębi serca poradze, nie ma co rushować w tej grze do wbicia endgame, bo początkowa faza gry tez jest bardzo satysfakcynująca
IMO warto odrazu zainwestować w dodatki, często są na promkach,
Path of Fire daje dostep do mountów a to dużo ułatwia

Ja zaczynałem gre z mesmera, klasa dla średnio zaawansowanych, troche trzeba pograć aby zrozumieć, jeżeli nie zamierzasz na razie kupować dodatków to odradzam Thiefa, Enginnera, Elementaliste i revenanta. Natomiast jak kupisz dodatki to specka enginnera - Mechanist bardzo prosta i skuteczna. tak samo specka mesmera - Vitruoso, bardzo prosta i bezpieczna bo twoje wszytskie skille są dystansowe. Gram już prawie 3 k godzin , więc jak coś to pytaj.

Odpowiedni wybór dla Ciebie to Revenant.

1lajk

Każda klasa ma później buildy, które będą przydatne grupie (w skrócie nie ma tak, że wybierzesz postać, z którą nikt nie będzie chciał grać). Przy wyborze zastanowił bym się czy:

  • postać mi się podoba
  • czy chce grać healem/healtank, support dps (dającym kluczowe boony jak quickness albo alacrity)
    Klasy:
    *necro - umiejętność specjalna Shroud daje Ci drugi pasek życia przez co stajesz się bardzo wytrzymały - często wybór graczy początkujących z tego powodu, w momencie gdy mechanicznie nie umiesz jeszcze unikać otrzymywania obrażeń, możliwość grania support
    Poziom - Prosta
    *warrior - klasa, która sama się opisuje, wysoki dmg, siepanko broniami, możliwość grania support
    Poziom - Prosta
    *ranger - możliwość posiadania peta, który pomoże Ci przytankować część dmg, możliwość grania support oraz heal/healtank
    Poziom - Prosta/Średnia
    *engi - brak drugiego zestawu broni, ale posiada toolkity, które dają Ci po 5 nowych umiejętności, wymaga dużej ilości klikania, jeżeli lubisz klasy z wysokim APM (actions per minute) to będzie wybór dla Ciebie, możliwość grania support, heal/healtank
    Poziom - trudny
    *revenant - możesz posiadać do 2 legend na raz, które możesz zmieniać, a w raz z nimi dostajesz nowe umiejętności od 6 - 10, umiejętności te są dość przydatne, więc przy dobrej utylizacji jesteś w stanie wytrzymać na prawdę sporo, możliwość grania support, heal/healtank
    Poziom - średni
    *elementalista - brak drugiego zestawu broni, ale posiadasz 4 żywioły, które możesz zmieniać z niewielkim CD, a na każdym z nich dostajesz po 5 nowych umiejętności, postać mechanicznie zdecydowanie najtrudniejsza przez ilość umiejętności jakimi musisz operować, wysoki APM, najmniejsza przeżywalność (najmniejszy lifepool oraz light armor)
    Poziom - Trudny
    *Thief - na broniach nie masz CD, tylko używanie skilli wymaga inicjatywy, posiada również skill, który umożliwia kradzież umiejętności od innych graczy/potworów, możesz grać supportem
    Poziom - łatwy
    *guardian - posiadasz 3 dodatkowe umiejętności (ofensywną, leczącą, obronną - w przypadku specjalizacji Firebrand książki, które działają jak toolkity engi) do używania, możesz grać supportem, heal/healtank
    Poziom - prosta
    *mesmer - mistrz iluzji, postać, która tworzy klony swojej postaci by używać dzięki nim specjalnych umiejętności, postać bardzo pożądana w doświadczonych grupach ze względu na swoje utility, może grać support
    Poziom - trudny

Każda klasa oferuję DPS, którym spokojnie ograsz każdy kontent, dodam że wyższe opisy są strikte pod PvE bo i taki kontent grywam.

A jak to wygląda na Thiefie jeśli chodzi o wytrzymałość? Jest ona wystarczająca czy trzeba jakoś unikamy żeby nie padać?
Bo podoba mi się wystem walki iczuję w nim mój klimat, taki co mi siądzie, ale boję się właśnie o to, że na spotach będę co chwilę leżał.
Obecnie gram necro i umka z dodatkowym HP jest mega przydatna dla mnie, ale palce nie ogarniają klikania jeszcze xd

“Wytrzymałość” jest wszędzie taka sama:

  • zależy od eq/itemów (każda profesja ma dostęp do wszystkich statów)

“Wytrzymałość” jest też zupełnie inna, gdyż:

  • zależy od wybranych skilli/traitów
  • zależy od znajomości mechanik gry
  • zależy od umięjętności gracza (cel to gra bez patrzenia na pasek skilli)

Sprawdziłem sobie te kilka leveli na Revenancie właśnie i nawet na pierwszej broni (mace) ma fajne i zajebiste umiejętności. :wink: