Kalonline - Czyli o grze z "Magią"

Kalonline - Gra z “magią”

Wstęp


Zastanawiało was czasem czemu niektóre gry, pomimo tego że są brzydkie, niegrywalne itd.,

cieszą się tak dużym powodzeniem? KalOnline jest jedną z takich gier i pomimo faktu,

że jest nudna, ma zaledwie 4 klasy i poziom wbija się tak wolno że exp pokazują

z dokładnością do trzech miejsc po przecinku, posiada klimat, który powoduje,

że wciąż chcemy do tej gry wracać.


kalw4ld83hm4267.jpg


Ogólny opis

Jeżeli jeszcze jej nie poznałeś, to wyjaśnię, że jest to 5-letni MMORPG

raczej mało znanej stajni INixSoft, od niecałego roku (3 marca 2010) dostępny

w polskiej wersji językowej.

Gra charakteryzuje się jakże zwyczajnymi klasami:

Knight - Zwykły warrior, do 50 lvlu s/s, a powyżej z możliwością przerzucenia

się na 2H sword. Pierwszy przydatny skill atakujący na 30 lvlu (3 dniach gry)

Mage - Magiczka Ice (spowalnianie i najszybsze AoE)

Lightning (Najbardziej manooszczędny - bezużyteczny) Fire (największy damage)

Archer - Po prostu łuczniczka. Nie specjalizuje się jakimiś szczególnymi

cechami nielicząc totalnego “overpower”

Oraz od niedawna:

Thief - Niewidzialność, duże obrażenia etc.

screench401kalonline8id.jpgscreench641.jpgssch0191.jpgssch0211.jpg

Nasze [nie] próżne ja

I to praktycznie rzecz biorąc jest cały opis gry. Nie ma rajdów,

systemów wzbogacających grę, a dungeon to nic innego jak spot pod ziemią.

Tak więc co przekonało mnie do tej gry? Coś czego nie widać na screenach,

ani na filmach. Coś co widać tylko wewnątrz nas. Może zabrzmi to kiczowato

bądź jak z serialu obyczajowego, ale taka jest prawda. KalOnline jest grą,

która powoduje szybsze bicie serca. Sam nie potrafię zdefiniować co wprowadza mnie w taki stan.

To, że było to pierwsze MMO mojego życia? To, że poznałem tam świetnych Polaków

dzielących się ze mną swoimi przedmiotami jakbym był z ich rodziny. A może ta muzyka,

która interuje jeden motyw trwający nie więcej niż 40 sekund, niezależnie od miejsca,

w którym się znajdujemy, a mimo wszystko jej brzmienie ciągle wywołuje uśmiech na twarzy.


shot2009418000.jpg


Strona Techniczna

Gdybym miał polecić tą grę ze strony technicznej na tylko jedną rzecz zwróciłbym uwagę:

system teacher/student (uczeń/nauczyciel). Ogólnie rzecz biorąc cały patent polega na tym,

że jeżeli masz powyżej 16-go levelu, możesz zostać nauczycielem. Taki nauczyciel szuka sobie

uczni w mieście Narootuh. Target wychowawczy musi mieć poniżej 16 poziomu i zarejestrować

Cię jako nauczyciela u Agenta w mieście. Kiedy ten wypełni formularz,

zostaje twoim pełnoprawnym podopiecznym. Zabieg ten jest o tyle ciekawy,

że gdy osiągnie level 16, jego nauczyciel dostaje 20 000 Geonów - Kupę kasy.

A gdy poziom 30-sty - 50 000. Stąd też się biorą liczne prezenty od mistrza

dla ucznia w postaci ekwipunku, aby ten jak najszybciej zaliczył 16-stkę (;))

Jednym z bardziej szczególnych systemów jest także system petów,

które - w przeciwieństwie do tych w innych grach - nie dość, że dodają statystyki (i to dużo),

to jeszcze gdy się wyklują (11 Grade jajka) możemy je się w nie zamienić.

Jest to ciekawy zabieg, głównie dlatego że maksymalizuje prędkość z jaką się przemiszczamy. Co daje nam większą mobilność - mniej nudów

I tu - niestety - kończą się zalety gry. Ale mogę wam obiecać, że jak zagracie to zobaczycie w niej więcej niż w innych tytułach tego pokroju.


kalonline2b.jpgimagekalonline1.jpgkalonline.jpg051009215306shot2008111.jpg

Naprawdę polecam. Do zobaczenia na spocie!

Chętnie pograłbym znowu w Kalcia ze starą ekipą sprzed 6 lat :))))

Chętnie pograłbym znowu w Kalcia ze starą ekipą sprzed 6 lat )))

Też bym chętnie pograł. Tylko jest spory dylemat - na polskim noob kalu. Czy tym dobrym angielskim.

Krótko i do wielu rzeczy można się przyczepić... jednak za boobiesy z pierwszego jpega nic nie powiem ;)

Krótko i do wielu rzeczy można się przyczepić... jednak za boobiesy z pierwszego jpega nic nie powiem

Wiem, strzeliłem na szybko. Długość to 500 wyrazów więc wyszłaby jedna kartka A4.

Taa. Fajna jest :P

Imo niezbyt pasuje w tekstach tego typu umieszczać grafiki oznaczone logiem innej strony o tej tematyce ;)

red_ico.png
/Fixed, i nie myśl sobie, że tą z wyposażeniem usunę :P - Iraasta

Bardzo dobra recenzja ;D Chętnie bym sobie zagrał w Kala ale na pewno nie na tym noobskim i źle przetłumaczonym PL-u.

red_ico.png
To graj na angielskim :P Teraz połączyli 2 serwery Bango i Naraeha więc gra więcej ludu - Iraasta

Jako recenzja, to strasznie chaotyczna i niepoukładana. Czułem się jakbym czytał CDA - 3/4 strony zajmują obrazki.

Też bym chętnie pograł. Tylko jest spory dylemat - na polskim noob kalu. Czy tym dobrym angielskim.

Sam sobie odpowiedziałeś.

/Żartujesz? Nie zauważyłem. Phi jaki ja jestem głupi - Iraasta

Jako recenzja, to strasznie chaotyczna i niepoukładana. Czułem się jakbym czytał CDA - 3/4 strony zajmują obrazki.

vy govorite, u vas yestʹ

Dodałem piękne tytuły i poprzeczne linie. Lepiej.

Poza tym lubię obrazki. Pomagają w czytaniu :lol:

Kalonline - Gra z “magią”

Wstęp


Zastanawiało was czasem czemu niektóre gry, pomimo tego że są brzydkie, niegrywalne itd.,

cieszą się tak dużym powodzeniem? KalOnline jest jedną z takich gier i pomimo faktu,

że jest nudna, ma zaledwie 4 klasy i poziom wbija się tak wolno że exp pokazują

z dokładnością do trzech miejsc po przecinku, posiada klimat, który powoduje,

że wciąż chcemy do tej gry wracać.


kalw4ld83hm4267.jpg


Ogólny opis

Jeżeli jeszcze jej nie poznałeś, to wyjaśnię, że jest to 5-letni MMORPG

raczej mało znanej stajni INixSoft, od niecałego roku (3 marca 2010) dostępny

w polskiej wersji językowej.

Gra charakteryzuje się jakże zwyczajnymi klasami:

Knight - Zwykły warrior, do 50 lvlu s/s, a powyżej z możliwością przerzucenia

się na 2H sword. Pierwszy przydatny skill atakujący na 30 lvlu (3 dniach gry)

Mage - Magiczka Ice (spowalnianie i najszybsze AoE)

Lightning (Najbardziej manooszczędny - bezużyteczny) Fire (największy damage)

Archer - Po prostu łuczniczka. Nie specjalizuje się jakimiś szczególnymi

cechami nielicząc totalnego “overpower”

Oraz od niedawna:

Thief - Niewidzialność, duże obrażenia etc.

screench401kalonline8id.jpgscreench641.jpgssch0191.jpgssch0211.jpg

Nasze [nie] próżne ja

I to praktycznie rzecz biorąc jest cały opis gry. Nie ma rajdów,

systemów wzbogacających grę, a dungeon to nic innego jak spot pod ziemią.

Tak więc co przekonało mnie do tej gry? Coś czego nie widać na screenach,

ani na filmach. Coś co widać tylko wewnątrz nas. Może zabrzmi to kiczowato

bądź jak z serialu obyczajowego, ale taka jest prawda. KalOnline jest grą,

która powoduje szybsze bicie serca. Sam nie potrafię zdefiniować co wprowadza mnie w taki stan.

To, że było to pierwsze MMO mojego życia? To, że poznałem tam świetnych Polaków

dzielących się ze mną swoimi przedmiotami jakbym był z ich rodziny. A może ta muzyka,

która interuje jeden motyw trwający nie więcej niż 40 sekund, niezależnie od miejsca,

w którym się znajdujemy, a mimo wszystko jej brzmienie ciągle wywołuje uśmiech na twarzy.


shot2009418000.jpg


Strona Techniczna

Gdybym miał polecić tą grę ze strony technicznej na tylko jedną rzecz zwróciłbym uwagę:

system teacher/student (uczeń/nauczyciel). Ogólnie rzecz biorąc cały patent polega na tym,

że jeżeli masz powyżej 16-go levelu, możesz zostać nauczycielem. Taki nauczyciel szuka sobie

uczni w mieście Narootuh. Target wychowawczy musi mieć poniżej 16 poziomu i zarejestrować

Cię jako nauczyciela u Agenta w mieście. Kiedy ten wypełni formularz,

zostaje twoim pełnoprawnym podopiecznym. Zabieg ten jest o tyle ciekawy,

że gdy osiągnie level 16, jego nauczyciel dostaje 20 000 Geonów - Kupę kasy.

A gdy poziom 30-sty - 50 000. Stąd też się biorą liczne prezenty od mistrza

dla ucznia w postaci ekwipunku, aby ten jak najszybciej zaliczył 16-stkę (;))

Jednym z bardziej szczególnych systemów jest także system petów,

które - w przeciwieństwie do tych w innych grach - nie dość, że dodają statystyki (i to dużo),

to jeszcze gdy się wyklują (11 Grade jajka) możemy je się w nie zamienić.

Jest to ciekawy zabieg, głównie dlatego że maksymalizuje prędkość z jaką się przemiszczamy. Co daje nam większą mobilność - mniej nudów

I tu - niestety - kończą się zalety gry. Ale mogę wam obiecać, że jak zagracie to zobaczycie w niej więcej niż w innych tytułach tego pokroju.


kalonline2b.jpgimagekalonline1.jpgkalonline.jpg051009215306shot2008111.jpg

Naprawdę polecam. Do zobaczenia na spocie!