Karos OB by Broda

Karos , gra o której było troszke głośno na forum . Jako żę ostatnimi czasy cierpie na chroniczny brak dobrego mmo spróbowałem także tego tworu . Tonący brzytwy się chwyta , a ta brzytwa z filmików i opisów graczy wyglądała na całkiem ostrą . Jak jest w istocie ?

Na starcie od razu informuje wszystkich szukających innowacji w grach mmorpg : w tym momencie zakończcie czytanie , ta gra ma tyle innowacji co kolejne utwory Peji . Zaklinam was wy poszukiwacze którzy tutaj wchodzicie , porzućcie wszelką nadzieje . No to gdy już wszystko sobie wyjaśniliśmy przejdźmy do konkretów .

Pierwsze ( jak dla mnie dosyć nie miłe ) zaskoczenie to brak intra . Wiem że to niby nic , ale jednak ja lubie te początkowe z filmiki z gier , zwłaszcza że w wielu darmowych produkcjach one są najbardziej dopracowanym elementem gry . Lekko poirytowany przechodzę do tworzenia postaci i tutaj czekają kolejne niemiłe niespodzianki . Jakie ? Brak możliwości gry tankiem ( klasa paladyna zablokowana ) oraz brak możliwości wyboru płci postaci . Uwielbiam to wkońcu nie istnieją faceci łucznicy czy magowie . Muszą być fajterami ( uwaga nie tankami! ) badź zabójcami . Dlaczego ? Bo tak . Na głupie pytania głupie odpowiedzi . Personalizacja postaci kuleje ( kilka twarzy i fryzur ) natomiast klasy postaci są tak standardowe jak tylko się da ( może z wyjątkiem sorceress , czyli mocno opancerzonym curse debufferem ) . Lekko zniesmaczony przechodzę do fazy drugiej , czyli co w grze pisczy .

Zacznijmy od technikaliów . Oprawa graficzna jest na dosyć przyzwoitym poziomie , animacja postaci też w miarę porządna , za wyjątkiem skoków które wyglądają jakby nasza postać była nieczuła na przyciąganie ziemskie , skille są dosyć ładne jednak nie efekciarskie ( jak dla mnie plus ) . Muzyka nie razi w uszy , ale i tak nie nadaje sie do dłuższego słuchania ( btw motyw początkowy gry wydaje mi sie żywcem ukradziony z Archlord-a ) . Natomiast odgłosy uderzeń czy okrzyki bojowe naszych charakterów trzymią wysokie standardy początku XXI wieku .

Czas na opisanie wszystkich smaczków typowego mmo . Na pierwszy ogień idzie expienie i tu zaczyna sie porażka totalna . Ni9by mamy sporo questów , w tym questy powtarzalne ale nic z tego nie wynika gdyż za questy dostajemy taką ilość doświadczenia że aż serce boli . Do tego dochochodzi brak ograniczeń lvlowych na questach co skutkuje wrecz idiotycznymi sytuacjami typu postacie 30+ expią na powtarzalnym zadaniu na lvl 5/9 . Zasadniczo w takim wypadku zostaje czysty grind , niestety nie daje takiej satysfakcji jak w innych grinderach . Dlaczego ? Powody są dwa , pierwszy to fakt straszliwie wolnej regeneracji hp/many co skutkuje sytuacjami typu 1,5% wbite w minute i 5 minut odpoczynku .Drugi powód to niesatysfakcjonujący drop . Takie rzeczy jak scrolle , fletta crystale , czy fletta bronie czyli rzeczy najbardziej pożądane nie dropią wcale! Zostają nam matsy i itemy r1 , r2 itd. czyli coś co średnio cieszy zwłaszcza że można je zakupić w sklepie , strasznie drogo ale jednak . Wszystko co dobre uzyskujemy z craftu . Założenie bardzo słuszne , gdyż craft w tej grze jest bardzo rozbudowany , ale z tym wiąże sie kolejny problem zwany surowcami . Te najważniejsze trzeba wykopać lub złowić co oznacza kilkadziesiąt godzin z kilofem w łapach , żeby zrobić jakiś wcale niezły przedmiot . Natomiast baza ekwipunku jest bardzo uboga jeden set/bróń na x lvl-i dla każdej klasy plus fletta przedmioty które troszke tą baze ratują . Polega to na tym że fletta przedmiot zmienia swoje statystyki wraz z poziomem właściciela . Nic oryginalnego , ale jednak przyjemny dodatek do gry .

Skoro poruszyliśmy sprawe poziomów to kilka słów o rozwoju postaci . Statystyki przydzielane są automatycznie wraz ze wzrostem poziomu , natomiast skille występują w postaci drzewka znanego każdemu choćby z diablo . Na 10 lvl-u wybieramy pierwszą klase postaci , natomiast na nie wiadomo jakim ( różne pogłoski w becie nie działa ) wybieramy klase drugą. Wybór klasy skutkuje przedłużeniem drzewka o dodatkowe skille .

Na koniec coś o dwóch rzeczach lekko wyróżniających ten tytuł z grona innych grinderów . Pierwsze to system zwierząt jezdnych ( ale wymyśliłem :P ) . Otóż nasz zwierz w momencie zejścia z niego zamienia sie w naramiennik dający nam bonusy odpowiednie do jakości zwierzaka. Druga rzecz to fletta points . Za zabijane moby rośnie nam pasek fletta , gdy go napełnim otrzymujemy pkt fletta . Można go przerobić na kryształ fletta ( craft ) lub koksić nim fletta skille ( 2 na postać) dające nam boosty typu szybsza regeneracja , większy atak itd .

Podsumowując beta jest lekko do bani , śmieszne dungeony ( o ile je można tak nazwać ) , praktycznie brak bossów ( pewnie dlatego nie ma na razie tanka , bo i po co skoro tych co są może każdy poza magiem tankować ) . masa bugów i niesamowita powolność expienia powodują że daje ten grze ocene 3 (słownie dostateczny ). Jeśli twórcy dadzą wszystko co obiecują w pełnej wersji ( nie napisze wam co bo to pewnie znowu bajki ) gra będzie zasługiwać na ocene dobrą może dobrą z plusem . Na razie tytuł skierowany do nołlajfów , AVE .

Ładnie opisana ale chyba bardzo nieobiektywna. Chyba że gra naprawde jest paskudna. W każdym razie mnie od tej gry odrzuciłeś na wieki wieków. Recka 9/10. Nie znalazłem dużo błędów ale kilka jest. Choć by takie pisczy zamiast piszczy.

>.> Obraziłeś mnie -.-

@topic

Bardzo ciekawie napisane bynajmniej, jak zawsze w Twoim wypadku. Ciekawe aluzje (podobała mi się ta z Peją) które wnoszą trochę humoru i dystansu :> ocena za recke 8+/10

@btw. Aż taka porażka z tego wyszła ??

Czyli znów powstała shitowata gra, o której było głośno w niebo głosy...

Dla mnie gra traci na samym starcie czytania recki, dlaczego ?

Jasna cholera, jak można pozwolić sobie na taką małą różnorodność jak brak płci czy mały baner mord/fryzur itp ? Dlatego dla mnie darmowe mmo to crap, który już dawno temu mnie nie rajcuje.

Co do recki to ciekawa i maksymalnie zniechęcająca do zagrania w ten tytuł. Dzięki Ci, bowiem miałem to ściągać, a tak to zwyczajnie oleje.

Recka 9/10.

Między innymi dlatego płatne gry górują nad free. Np taki Metin, normalnie wojny klonów, jeśli w tym zobaczę taką samą postać jak ja to specjalnie nagram tą grę na płytkę by móc wywalić ją przez okno.

Lubię pobawić się podczas robienia postaci, a już brak wyboru płci jest zbrodnią ( nie lubię gapić się w męski tyłek :D )

Głupota robić recke gry, która jest w OB xO

OB czy nie, ta gra to i tak strata czasu.

Karos , gra o której było troszke głośno na forum . Jako żę ostatnimi czasy cierpie na chroniczny brak dobrego mmo spróbowałem także tego tworu . Tonący brzytwy się chwyta , a ta brzytwa z filmików i opisów graczy wyglądała na całkiem ostrą . Jak jest w istocie ?

Na starcie od razu informuje wszystkich szukających innowacji w grach mmorpg : w tym momencie zakończcie czytanie , ta gra ma tyle innowacji co kolejne utwory Peji . Zaklinam was wy poszukiwacze którzy tutaj wchodzicie , porzućcie wszelką nadzieje . No to gdy już wszystko sobie wyjaśniliśmy przejdźmy do konkretów .

Pierwsze ( jak dla mnie dosyć nie miłe ) zaskoczenie to brak intra . Wiem że to niby nic , ale jednak ja lubie te początkowe z filmiki z gier , zwłaszcza że w wielu darmowych produkcjach one są najbardziej dopracowanym elementem gry . Lekko poirytowany przechodzę do tworzenia postaci i tutaj czekają kolejne niemiłe niespodzianki . Jakie ? Brak możliwości gry tankiem ( klasa paladyna zablokowana ) oraz brak możliwości wyboru płci postaci . Uwielbiam to wkońcu nie istnieją faceci łucznicy czy magowie . Muszą być fajterami ( uwaga nie tankami! ) badź zabójcami . Dlaczego ? Bo tak . Na głupie pytania głupie odpowiedzi . Personalizacja postaci kuleje ( kilka twarzy i fryzur ) natomiast klasy postaci są tak standardowe jak tylko się da ( może z wyjątkiem sorceress , czyli mocno opancerzonym curse debufferem ) . Lekko zniesmaczony przechodzę do fazy drugiej , czyli co w grze pisczy .

Zacznijmy od technikaliów . Oprawa graficzna jest na dosyć przyzwoitym poziomie , animacja postaci też w miarę porządna , za wyjątkiem skoków które wyglądają jakby nasza postać była nieczuła na przyciąganie ziemskie , skille są dosyć ładne jednak nie efekciarskie ( jak dla mnie plus ) . Muzyka nie razi w uszy , ale i tak nie nadaje sie do dłuższego słuchania ( btw motyw początkowy gry wydaje mi sie żywcem ukradziony z Archlord-a ) . Natomiast odgłosy uderzeń czy okrzyki bojowe naszych charakterów trzymią wysokie standardy początku XXI wieku .

Czas na opisanie wszystkich smaczków typowego mmo . Na pierwszy ogień idzie expienie i tu zaczyna sie porażka totalna . Ni9by mamy sporo questów , w tym questy powtarzalne ale nic z tego nie wynika gdyż za questy dostajemy taką ilość doświadczenia że aż serce boli . Do tego dochochodzi brak ograniczeń lvlowych na questach co skutkuje wrecz idiotycznymi sytuacjami typu postacie 30+ expią na powtarzalnym zadaniu na lvl 5/9 . Zasadniczo w takim wypadku zostaje czysty grind , niestety nie daje takiej satysfakcji jak w innych grinderach . Dlaczego ? Powody są dwa , pierwszy to fakt straszliwie wolnej regeneracji hp/many co skutkuje sytuacjami typu 1,5% wbite w minute i 5 minut odpoczynku .Drugi powód to niesatysfakcjonujący drop . Takie rzeczy jak scrolle , fletta crystale , czy fletta bronie czyli rzeczy najbardziej pożądane nie dropią wcale! Zostają nam matsy i itemy r1 , r2 itd. czyli coś co średnio cieszy zwłaszcza że można je zakupić w sklepie , strasznie drogo ale jednak . Wszystko co dobre uzyskujemy z craftu . Założenie bardzo słuszne , gdyż craft w tej grze jest bardzo rozbudowany , ale z tym wiąże sie kolejny problem zwany surowcami . Te najważniejsze trzeba wykopać lub złowić co oznacza kilkadziesiąt godzin z kilofem w łapach , żeby zrobić jakiś wcale niezły przedmiot . Natomiast baza ekwipunku jest bardzo uboga jeden set/bróń na x lvl-i dla każdej klasy plus fletta przedmioty które troszke tą baze ratują . Polega to na tym że fletta przedmiot zmienia swoje statystyki wraz z poziomem właściciela . Nic oryginalnego , ale jednak przyjemny dodatek do gry .

Skoro poruszyliśmy sprawe poziomów to kilka słów o rozwoju postaci . Statystyki przydzielane są automatycznie wraz ze wzrostem poziomu , natomiast skille występują w postaci drzewka znanego każdemu choćby z diablo . Na 10 lvl-u wybieramy pierwszą klase postaci , natomiast na nie wiadomo jakim ( różne pogłoski w becie nie działa ) wybieramy klase drugą. Wybór klasy skutkuje przedłużeniem drzewka o dodatkowe skille .

Na koniec coś o dwóch rzeczach lekko wyróżniających ten tytuł z grona innych grinderów . Pierwsze to system zwierząt jezdnych ( ale wymyśliłem :P ) . Otóż nasz zwierz w momencie zejścia z niego zamienia sie w naramiennik dający nam bonusy odpowiednie do jakości zwierzaka. Druga rzecz to fletta points . Za zabijane moby rośnie nam pasek fletta , gdy go napełnim otrzymujemy pkt fletta . Można go przerobić na kryształ fletta ( craft ) lub koksić nim fletta skille ( 2 na postać) dające nam boosty typu szybsza regeneracja , większy atak itd .

Podsumowując beta jest lekko do bani , śmieszne dungeony ( o ile je można tak nazwać ) , praktycznie brak bossów ( pewnie dlatego nie ma na razie tanka , bo i po co skoro tych co są może każdy poza magiem tankować ) . masa bugów i niesamowita powolność expienia powodują że daje ten grze ocene 3 (słownie dostateczny ). Jeśli twórcy dadzą wszystko co obiecują w pełnej wersji ( nie napisze wam co bo to pewnie znowu bajki ) gra będzie zasługiwać na ocene dobrą może dobrą z plusem . Na razie tytuł skierowany do nołlajfów , AVE .